Estolääkitys virtsatulehdukseen

Estolääkitys

Hei!

Onko kenellekään (tai onko ollut) estolääkitystä virtsatulehduksiin?

Mulla on jo viimiset 4 vuotta ollut virtsatulehduksia, aina liittyen yhdyntöihin. Sitä ennen ei ollut ollut koskaan tulehdusta. Nyt kävin jokin aika sitten gynellä, ja sain estolääkityksen siihen. Estolääkitys vaan on antibiootti (Trimopan), ja ihan sama jota olen käyttänyt jo alkaneeseen tulehdukseen.

Onko sitten antibioottia muka hyvä syödä koko aikaa?

Kuinka monta otetaan kerralla? Koska? Kuinka usein? Gyneltä kysyessä vastaus oli että 'yhdynnän jälkeen', mutta entä jos toisinaan joskus onkin toisen kerran yhdynnässä pian edellisen kerran jälkeen? Ei kai silloin oteta heti uutta tablettia? Tai jos on yhdynnässä useamman kerran kuin vain 1 kerran päivässä? Eli mikä on se tehoaika?

Entä jos tulehdus tulee tuosta estolääkityksen käytöstä huolimatta? Silloin gynen mukaan vaan jatkaa ihan sitä samaa lääkitystä, mutta miten se muka auttaisi? Kun luin, että estolääkityksenä otetaan 2 tablettia, mutta kun on tulehdus, silloinkin pitäisi ottaa 2 tablettia! Eli eihän noissa olisi edes eroa.


Minun olisi pitänyt kysyä tämä kaikki siltä gyneltä, mutta olin vaan jotenkin niin hämmentynyt ja yllättynyt ja epäuskoinen siitä, että estolääke onkin antibiootti.

Jos joku vaan millään voisi kertoa miten tämä estolääkitys menee, tai miten ainakin jollakulla itsellään on mennyt ja miten on neuvottu, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Yritin etsiä tätä netistä ja Suomi24:stä. Löysin keskustelua ja tietoa estolääkityksestä, mutta en noihin kysymyksiin jotka edelleen askarruttavat.

Niin ja tiedän ettei tulehduksen nimi ole oikeasti tuo virtsatulehdus. Vaan virtsaputken tulehdus, virtsatien tulehdus tai virtsarakon tulehdus. Itselleni ei vaan koskaan ole selvinnyt mikä minulla on noista on aina ollut, ei edes netistä lukemalla, niin siksi käytän tuota omaa sanaa.

20

17404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Estolääkitys

      Niin ja tiedän että virtsatulehduksia voi välttää myös omin konstein, eli:

      - välttämällä kylmettymistä
      - välttämällä liian tiukkoja housuja
      - huolehtimalla hygieniasta
      - peseytymällä (mutta ei kuitenkaan liian usein eikä vahvoilla saippuoilla)
      - käymällä pissalla ennen & jälkeen yhdynnän
      - käymällä pissalla muutenkin usein
      - käyttämällä hyvin liukuvoidetta
      - olemalla varovainen yhdynnässä
      - välttämällä ummetusta
      - juomalla täyttä karpalomehua ja syömällä karpalotabletteja
      - juomalla paljon nesteitä, varsinkin vettä paljon

      Jos jollakin on noiden lisäksi keinoja, niin saa kertoa. Mutta 'uusina neuvoina' noi eivät auta, kokeiltu on kaikki, ja silti tulehduksia tulee. Sen takia haluan kokeilla estolääkitystä.

      • johkujoo

        Sokeria ja hiivoja kannattaa myös välttää!


    • tulehdus

      Hei sinulle!
      Kirjoitit monta kysymystä. Minulla on myös taipumus saada virtsatietulehdus yhdynnän jälkeen. Itselläni on aiemmin ollut Nitrofur-c estolääkkeenä ja nyt sain tämän saman mitä sinullakin on, Trimopanin.
      Ohjeeksi sain: käytä samalla tavalla kun olet käyttänyt Nitrofuriakin, elikkäs: Juuri ennen yhdyntää otan tabletin ja 12 tuntia yhdynnän jälkeen otan toisen tabletin.
      Jos tunnen, että nyt onkin jo virstsatietulehdus, niin silloin syön tabletteja kuurina, eli aamuin illoin viiden päivän ajan.

      Meillä on niin harvassa seksikerrat, että ei ole ollut tarvetta pohtia lääkitystä sen enempää.
      Luulisi, että jos sekstailet heti tai saman päivän aikana uudestaan, niin riittää, että otat aluksi yhden tabletin, sitten 12 tunnin kuluttua ekasta yhdynnästä toisen tabletin. Ja niinkun tiedätkin, juo PALJON karpalomehua ja muita C-vitamiinipitoisia juomia.

      Toivottavasti sait apua edes vähän. Itse olen lopen kyllästynyt, kun tykkään seksistä kovastikin, mutta jatkuvat tulehdukset latistavat halut. Kondomi pitää tulehduksen poissa, mutta meillä ei ole ehkäisyn tarvetta, eikä tuo ukon ketale oikein tykkää "syödä eväitä paperit päällä".

      • Estolääkitys

        Hei ja kiitos sinulle tosi paljon vastauksestasi! Kyllä siitä oli apua, tai ainakin silloin kun ei ole usein yhdynnässä. (Kaipaisin siis edelleen apua osaan kysymyksiini.)

        En tiennytkään, et komdomit voi auttaa pitämään tulehdukset poissa? Mihin toi perustuu? Kun meillä mun tulehdusten takia mies on kuitenkin tosi tarkka myös omasta hygieniastaan.

        Joo tulehdukset tosiaan latistaa halut, tiiän hyvin mitä tarkoitat. Ja jos tabletti pitääkin ottaa ennen yhdyntää, niin ei sekään haluja lisää kun alkaa sitä ottaa; etsiä ja hakea vesilasia. (Itse olin aina luullut että jälkeen??) Ehkä tuo Nitrofur-C sittenkin on erilainen kuin Trimopan.

        Itse olen saanut varsinaisiin tulehduksiin antibiooteiksi Trimopania, Selexidia ja Nitofur-C:tä. Estolääkkeeksi sain 1. gyneltä Selexidia mutta vaan 14 tablettia... Ja kun niitä piti ottaa 1-2 kpl kerralla, niin eihän 14 tablettia olisi riittänyt kuin 1-2 vkoa. (En tajua mitä läääri ajatteli). Joten jouduin mennä toiselle lääkärille, jolta sain heti 100 kpl Trimopania. Olen ihan iloinen, etten itse saanut tuota Nitrofur-C:tä estolääkkeeksi, koska ne tabletit oli musta ihan järkyn isoja ja hais pahoille. Tai koko purkki sieltä sisältä hais. Mut ehkä se oli vaan musta :)

        Muita estolääkkeitä olen lukenut/kuullut olevan muunmuassa esim. Trimex ja Amoxin Comp. Olis kiva tietää, mitä eroa lääkkeillä on keskenään käytännössä.

        En tosiaankaan haluais mennä 3.kertaa lääkärille, myt en tiedä miten muutenkaan mä saisin vastaukset mun kysymyksiini.

        Luulin vaikka kuinka kauan, että kunhan mä vaan saan sen estolääkityksen, niin sitten en oo enää yhtään turhautunut ja ahdistunut jatkuvista tulehduksista, vaan kaikki on taas tosi hyvin. Mut näköjään tää estolääkitys vaan tekee kaiken vaikeemmaks :(


      • tulehdus
        Estolääkitys kirjoitti:

        Hei ja kiitos sinulle tosi paljon vastauksestasi! Kyllä siitä oli apua, tai ainakin silloin kun ei ole usein yhdynnässä. (Kaipaisin siis edelleen apua osaan kysymyksiini.)

        En tiennytkään, et komdomit voi auttaa pitämään tulehdukset poissa? Mihin toi perustuu? Kun meillä mun tulehdusten takia mies on kuitenkin tosi tarkka myös omasta hygieniastaan.

        Joo tulehdukset tosiaan latistaa halut, tiiän hyvin mitä tarkoitat. Ja jos tabletti pitääkin ottaa ennen yhdyntää, niin ei sekään haluja lisää kun alkaa sitä ottaa; etsiä ja hakea vesilasia. (Itse olin aina luullut että jälkeen??) Ehkä tuo Nitrofur-C sittenkin on erilainen kuin Trimopan.

        Itse olen saanut varsinaisiin tulehduksiin antibiooteiksi Trimopania, Selexidia ja Nitofur-C:tä. Estolääkkeeksi sain 1. gyneltä Selexidia mutta vaan 14 tablettia... Ja kun niitä piti ottaa 1-2 kpl kerralla, niin eihän 14 tablettia olisi riittänyt kuin 1-2 vkoa. (En tajua mitä läääri ajatteli). Joten jouduin mennä toiselle lääkärille, jolta sain heti 100 kpl Trimopania. Olen ihan iloinen, etten itse saanut tuota Nitrofur-C:tä estolääkkeeksi, koska ne tabletit oli musta ihan järkyn isoja ja hais pahoille. Tai koko purkki sieltä sisältä hais. Mut ehkä se oli vaan musta :)

        Muita estolääkkeitä olen lukenut/kuullut olevan muunmuassa esim. Trimex ja Amoxin Comp. Olis kiva tietää, mitä eroa lääkkeillä on keskenään käytännössä.

        En tosiaankaan haluais mennä 3.kertaa lääkärille, myt en tiedä miten muutenkaan mä saisin vastaukset mun kysymyksiini.

        Luulin vaikka kuinka kauan, että kunhan mä vaan saan sen estolääkityksen, niin sitten en oo enää yhtään turhautunut ja ahdistunut jatkuvista tulehduksista, vaan kaikki on taas tosi hyvin. Mut näköjään tää estolääkitys vaan tekee kaiken vaikeemmaks :(

        Minunkin mieheni pitää hyvää huolta hygieniasta, niinkuin minä itsekin pidän, joten en osaa sanoa mihin tuo kondomi-juttu perustuu. Olen vaan itse sen huomannut käytännössä ja siitä on monta vuotta, kun mieheni kanssa kumia käytettiin.
        Sentakia lääkäri käski ottaa lääke ennen yhdyntää, jotta lääke olisi jo valmiina imeytymässä, ettei bakteerit saisi lainkaan mahdollisuutta lisääntyä.

        Lääkkeen etsintään tein sellaisen ratkaisun, että laitoin ihan makuuhuoneen vieressä olevaan kakkos wc:hen kertakäyttö mukin ja lääkkeet varoiksi josta on helppo ottaa, kun tarve tulee. Olen minä joskus ottanut sen lääkkeen vasta yhdynnän jälkeen, pesulle mennessäni. Ainakin silloin, jos puuhat ovat alkaneet yht`äkkiä.

        Nitrofurista tiedän vain sen, että se sisältää myös C-vitamiinia, joka omalta osaltaan vähentää bakteerikasvustoa. Nitrofur saattaa helposti aiheuttaa sivuvaikutuksia, niinkuin minulle tuli. Kuumeista oloa ja rinnassa oli painon tunnetta.
        Netistä googlamalla saat tietoa mainitsemista lääkkeistä ja voit itse vertailla niitä.


    • nvösningine

      Itse otan trimopanin ihan joka ilta ennen nukkumaan menoa. (joskus päivä välissä sielä täällä kun ei aina muista) =) Kohta kolme vuotta syöny näin ja ovat tulehdukset pysyneet poissa. Ennen niitä oli vähintään joka kuukausi.

      Lääkäri sanoi mulle, että estolääkkeessä on vain kolmasosa sitä samaa vaikuttavaa ainetta kun antibiootissa. Siks vaikka nimi on sama, niin se ei silti oo samaa kun varsinainen antibiootti mitä syödään sit kun tulehdus iskee. Näin olen asian ymmärtänyt. Eli tarkotuksena on että virtsarakkossa olisi koko ajan pieni määrä lääkeainetta estämässä sen tulehduksen.

      • Estolääkitys

        Hei ja kiitos vastauksista!

        Eli oot siis ottanut antibiootteja viimeiset 3 vuotta joka päivä (periaatteessa)? Se tekee lähemmäs 1000 antibioottia peräkanaa... Itseäni tuo kauhistuttaa.

        Mulle gyne sanoi, että estolääkitys on juuri se aivan sama kuin itse antibioottikin.
        (Siksi en tajua, että jos tulehdus tulee estolääkityksestä huolimatta, niin miten se sitten enää antibioottina auttaa?)


      • ei enää kierrettä
        Estolääkitys kirjoitti:

        Hei ja kiitos vastauksista!

        Eli oot siis ottanut antibiootteja viimeiset 3 vuotta joka päivä (periaatteessa)? Se tekee lähemmäs 1000 antibioottia peräkanaa... Itseäni tuo kauhistuttaa.

        Mulle gyne sanoi, että estolääkitys on juuri se aivan sama kuin itse antibioottikin.
        (Siksi en tajua, että jos tulehdus tulee estolääkityksestä huolimatta, niin miten se sitten enää antibioottina auttaa?)

        Estolääkityksenä syödään yleensä pienempää annosta, kuin tulehdusta häädettäessä, mutta siltikin sitä samaa antibioottia. Mulla on joskus jopa alotettu lääkitys siten, että alkuun olen syönyt 5-7 päivää lääkettä isommalla annoksella ja sitten pudottanut estoannokselle ja syönyt sitä kuurin loppuun (eli siis sen 100 tabun purkin loppuun). Jos tulehdus on estolääkityksestä huolimatta iskenyt päälle, niin sitten on lekuri määrännyt estolääkkeen rinnalle toisen antibiootin.

        Yleisimmin VTI:n hoidossa käytetään käsittääkseni Selexidiä, Nitrofur-C:tä ja Trimexiä (eri kauppanimillä toki). Niissä on kaikissa eri vaikuttava aine, eli yhdelle resistenttibakteerikanta ei välttämättä ole sitä toiselle antibiootille. Ja ainakin minulta on ihan järjestään otettu viljely virtsasta, jos on tulehdus iskenyt estolääkityksestä huolimatta. Usein se tulehdus kyllä on johtunut siitä, etten ole muistanut syödä sitä estolääkettä.

        Ja tuosta estolääkeantibiootin syömisestä - kyllä on terveydelle parempi syödä sitä estolääkettä pitkäänkin kuin antaa tulehduksen jyllätä pitkään ja hartaasti. Lisäksi nuo VTI:n hoidossa tyypillisesti käytetyt antibiootit ovat spesifisiä VTI:n hoitoon ja senkään takia pitkiä kuureja ei pidä pelätä. Ainakaan mulla lapsuudessa melkein 10 vuotta jatkunut estolääkkeen syönti, ei ole aiheutanut mitään ongelmia. Ja nykyään jos tarve vaatiin (harvakseltaan onneksi) osaan jo pyytää lääkäriltä tiettyä antibioottia, koska se ei aiheuta minkään sortin sivuvaikutuksia - elimistö on tottunut siihen aika hyvin.


      • pissaapurkkii
        ei enää kierrettä kirjoitti:

        Estolääkityksenä syödään yleensä pienempää annosta, kuin tulehdusta häädettäessä, mutta siltikin sitä samaa antibioottia. Mulla on joskus jopa alotettu lääkitys siten, että alkuun olen syönyt 5-7 päivää lääkettä isommalla annoksella ja sitten pudottanut estoannokselle ja syönyt sitä kuurin loppuun (eli siis sen 100 tabun purkin loppuun). Jos tulehdus on estolääkityksestä huolimatta iskenyt päälle, niin sitten on lekuri määrännyt estolääkkeen rinnalle toisen antibiootin.

        Yleisimmin VTI:n hoidossa käytetään käsittääkseni Selexidiä, Nitrofur-C:tä ja Trimexiä (eri kauppanimillä toki). Niissä on kaikissa eri vaikuttava aine, eli yhdelle resistenttibakteerikanta ei välttämättä ole sitä toiselle antibiootille. Ja ainakin minulta on ihan järjestään otettu viljely virtsasta, jos on tulehdus iskenyt estolääkityksestä huolimatta. Usein se tulehdus kyllä on johtunut siitä, etten ole muistanut syödä sitä estolääkettä.

        Ja tuosta estolääkeantibiootin syömisestä - kyllä on terveydelle parempi syödä sitä estolääkettä pitkäänkin kuin antaa tulehduksen jyllätä pitkään ja hartaasti. Lisäksi nuo VTI:n hoidossa tyypillisesti käytetyt antibiootit ovat spesifisiä VTI:n hoitoon ja senkään takia pitkiä kuureja ei pidä pelätä. Ainakaan mulla lapsuudessa melkein 10 vuotta jatkunut estolääkkeen syönti, ei ole aiheutanut mitään ongelmia. Ja nykyään jos tarve vaatiin (harvakseltaan onneksi) osaan jo pyytää lääkäriltä tiettyä antibioottia, koska se ei aiheuta minkään sortin sivuvaikutuksia - elimistö on tottunut siihen aika hyvin.

        Mulla kans ollut toi trimopan ku tuli puolen vuoden sisään 5 kertaa virtsatietulehdus..Aiempiin tulehduksiin määrätty selexidiä..Ja koskaan ennen ei oo ollut mitään tommosia ja yhtäkkiä sitä tuli liuta tulehduksia..sen seurauksena on nyt jäänyt verta virtsaan mitä ei kuitenkaan silmällä näe..munuaiskokeet otettu ja ultrattu virtsarakko..ei mitään löydy,joten varmaan joku krooninen tai sit vaan tulee usein. mä söin trimopania joka päivä 1 tabletin päivässä kolmen KUUKAUDEN ajan. pari viikkoa kuurin lopettamisesta tuli taas tulehdus ja selexidiä..Yritin pyytää jotain kenties vahvempaa lääkettä ihan kokeilu mielessä silloin mutta ei, sano vaan et kokeillaan nytvielä tällä..ikävä vaiva,minkäs teet-


    • siukkii

      Moikka! Nää on jo melkein 4 vuotta vanhoja viestejä, mutta mitäpä se haittaa.
      Itse kärsin kesän ja syksyn jatkuvista virtsatie tulehduksista. Antibioottia toisensa jälkeen ja osa teki olon täysin sekavaksi.. Muuta pysyny sisällä kuin vesi tai mehu. Nukuin pari päivää melkein putkeen. Missään kokeissa ei näkynyt mitään syytä tulehuksiin, mutta epäilen että ensimmäinen yhdyntäni kesällä laukaisi koko homman. Tässä välissä söin 3kk trimopanin estolääkitystä joka piti kaikki oireet ja tulehduksen poissa. Se nitrofur c- ei sopinut minulle yhtään. Syy miksi nyt kirjoitan tänne on, että tuntuu kuin tulehdus olisi taas tulossa (estolääkitys loppui viikko sitten).. En vaan jaksaisi taas samaa kierrettä ja kun minulla yleensä menee suoraan munuaisiin jonka takia sitten makaan viikon sairaalassa. Sitkeästi olen yrittänyt karpalomehua ja vettä juoda sekä nyt pakkasilla pukenut hyvin päälle etten kylmety ainakaan.
      Diabetes minulla on ja sen tasapaino meni ihan persilleen kun tulehdukset jylläsi. Kävin jopa yksityisellä lääkärilläkin, mutta ei sekään osannut sanoa mistä tämä tulehdus tulee.

      Toivotan kaikille tsemppiä tämän kanssa ja paljon jaksamista!

    • 18v

      Minulla tulehduskierre alkoi myös kun aloitin seksielämän. Sain muutaman kuukauden aikana monta tulehdusta kunnes minulle määrättiin Trimopania otettavaksi joka päivä. Ei toiminut minulla, eikä jatkuva antibioottien syönti olisi varmaan kauheen terveellistäkään ollu. Sain tilalle tätä NitrofurC-lääkettä, jota piti ottaa aina yhdynnän jälkeen. Olen nyt muutaman kuukauden syönyt sitä, välissä pidin taukoa kun purkki tuli tyhjäksi ja heti iski uusi tulehdus. Toivon, että tää ns. honeymoon- syndrooma vähä helpottuis ettei montaa vuotta tarttis antibiootteja maistella.

      Vanhaan keskusteluun uusi vastaus, mut toivottavasti hyödyllinen muille samassa tilanteessa oleville. :)

    • Anonyymi

      Onko Nitrofurc kela korvattava

      • Anonyymi

        Kelan sivulta löytyy kaikien myytävien lääkkeiden tiedot, mm. korvattavuus ja mihin sairauksiin kukin on korvattava.

        Lääkkeen nimi on siis Nitrofur-c eikä se ole kelakorvattava.


    • Anonyymi

      Virtsaa olisi hyvä tarkkailla labrassa mikä bakteeri siellä mahdollisesti mellastaa. Antibioottia silloin syytä vaihtaa, koska bakteeriin ei tehoa pitkään käytetty valmiste. Välttäkää anaaliyhdyntää vaginayhdynnän yhteydessä. Kolia menee helposti viereiseen reikään. Välimatka lyhyt.

    • Anonyymi

      Hei!

      Sain elämäni ensimmäisenä tulehduksena munuaisaltaantulehduksen, joka laukaisi järkyttävän VTI kierteen. Nyt olen päivittäin syönyt n. vuoden nitrofuria, joka on kyllä auttanut, mutta yksikin viivästynyt lääkkeenotto aiheuttaa tunteen, että taas mennään. Olen kiitollinen, että lääkkeestä on apua, mutta osaako joku kertoa/arvioida, kuinka kauan tätä joutuu syömään? En loppuelämää jaksaisi antibiootteja napsia joka päivä…

      Tsemppiä kaikille!!!

    • Anonyymi

      Tuo Nitrofur on semmoinen, joka voi aiheuttaa vakavia sivuvaikutuksia. Allergisoiduin sille nopeasti kun oli estolääkityksenä, oireena mm. hengenahdistusta ja oksentelua. Silloin luin netistä, että Nitrofur voi aiheuttaa pysyviä keuhkovaurioita. Ihmettelen, miksi tuommoista myrkkyä määrätään estolääkitykseksi heti ekana vaihtoehtona. En tiedä onko niillä muilla vastaavia. Sivuvaikutuksista ei ollut puhetta, ja itsellä kesti aikansa tajuta mistä tuli vähän väliä kaamea oksennustauti. Jos henki ei meinaa kulkea, niin on se kyllä hiukan ikävä sivuvaikutus. Mieluummin ehkä on selibaatissa kuin jättää hengittämättä.

      (Ylläpidolle: vaikka osaankin laittaa virkkeeseen ison kirjaimen ja pisteen, ei se tee minusta mitään bottia.)

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille jo vuosien takaisista kommenteista. Aloitin seksin ja puolen vuoden sisään 4 tulehdusta ja yksi hiivasieni. Yksi tulehdus meni pahaksi, pitkittyi, koska lääkäri määräsi ilman virtsanäytettä antibiootin joka ei tehonnut, Jouduin odottamaan viikon, että voin antaa lääkkeettömän näytteen ja sitten sain sopivan lääkkeen. VTI jylläsi siis kolmatta viikkoa ja sain siitä ärtyneen virtsarakon, jota nyt parantelen. Päällä parhaillaan VTI ja aion pyytää = vaatia estolääkitystä. Kiitos kaikille neuvoista. PS. Ärtyneen virtsarakon kanssa ei saa syödä c-vitamiinia eikä karpalo- ym. mehuja. Myös kahvi, viini , tomaatti ja monet muut ruuat ovat pannassa. Niistä on lista netissä. Lääke on 3 kk kuuri ja alkoi tehota viikossa. Mutta nyt on siis taas seksinjälkeinen tulehdus.

      • Anonyymi

        Moni mainostaa karpalomehua tai kapseleita virtsateiden tulehduksien , uusi tutkimus ei tue karpalon vaikutusta positiivisesti näihin vaivoihin . Siis tehoton virtsateiden sairauksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni mainostaa karpalomehua tai kapseleita virtsateiden tulehduksien , uusi tutkimus ei tue karpalon vaikutusta positiivisesti näihin vaivoihin . Siis tehoton virtsateiden sairauksiin

        Näin on. C-vitamiini, karpalo, puolukka ym. on todettu suht tehottomiksi. Aivan kuten ennen vanhaan mauttoman jogurtin tai piimän laittaminen emättimeen. :-)


    • Anonyymi

      Lisään vielä: jätin pois stringit, en enää aja häpykarvoja, en käy porealtaassa. Eli mahdollisimman paljon luontaista (häpykarvoitus) ja muuta suojaa (puuvillahousut, ei hiostavaa tekokuituja sekä kunnon haarakiila). Stringit laitan päälle vain kun ne ovat hetken katseltavana. :-D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe