Ajoneuvoasentaja

harmittaa

Jos on aina ollut mukautettu matikka, fysiikka tuottaa vaikeuksia (vaatii enemmän panostusta) ja on lievä hahmottamishäiriö niin kannattaako sellaisen ihmisen ylipäätänsä hakea ajoneuvoasentajaksi? Hahmottamishäiriö on sellainen että on hankalaa hahmottaa etäisyyksiä ja kolmiulotteisia kappaleita.

Kyseinen koulutus kuitenkin kiinnostaa kovasti. Voinko oppia niitä asioita siinä missä muutkin jos panostan kunnolla?

7

2730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amis321

      Hae ilman muuta ajoneuvoasentajaksi jos homma kiinnostaa! Jos ammattikoulussa on silti vaikeaa oppia, niin tee entistä enemmän töitä. Jos ala kiinnostaa niin ei muuta kun hommiin sille alalle!

      • Anonyymi

        Kyllä, ja tarvittaessa voi miettiä, että kumpi sopii itselle paremmin, autokorityöt vai autonasentajalinja? Kyllä uskon että autoalalla motivoitunut ja koulutuksen läpäissyt tekijä saa paikan!


    • mcodjg

      hae ehottomasti ei ole haittaa jos ala kiinnostaa

      • Anonyymi

        Näinpä juuri, asiallinen vastaus oli sinulta. Toivon että ketjun aloittaja haki ja pääsi asentajaksi ja autoalalle töihin, ja että hänellä menee nyt hyvin. Minulla on autonasentajina kavereita, ja jos muita hommia ovat välillä tehneet, niin ainakin minun kaverini ovat autonrassausta harrastaneet muiden töiden ohessa.


    • agressiivinen..

      Mulla olis vähä tämmönen asia että ku oon kuullu tosi paljo kaikkee sellasta että monet ketkä on ajoneuvoasentajana, nii ei tykkää työstään tai ei ole siihen tyytyväinen vaikka on luullut että "tää on se elämän työ" ja "tässä on hyvä palkka" ja kaikkee muuta tollasta. Mut sit mitä oon lueskellu ja kuullu nii ne on sanonu että ajoneuvoasentajan työ on ihan kaikkee muuta ku unelma työ!
      Ei siinä oo muuta ku hyvä palkka kuulema..
      Mä en sit ite tiiä et ku mulla on vähä ongelmia vihanhallinnassa, ja jos joku ei onnistu ekalla kerralla just jossain et ei millään tahdo löytää sitä vikaa autosta nii mua pelottaa et todellaki voisin hermostua.. Ja matikan ja fysiikan numero vissii pitäs olla jo jotaki muuta ku 5.. Muaki ala kiinnostas kovasti, mut haluisin tietää et vaikuttaako toi agressiivisuus jollain tavalla sit siihen mun työn tekoon kun mistään ei ole oikein vastausta saanut.. tietysti se varmaan riippuu myös et miten mä sitä vihaa puran..
      oon kans miettiny et pitäskö toi auto juttu sit pitäävaan pelkkänä harrastuksena.. ku ei sit tiedä et jaksaako sitä työtä oikeesti tehdä joka päivä vaikka jokainen päivä kuitenkin on erilainen ja yllätyksiä täynnä.. mut tohon vihanhallintaan jos joku osais antaa vastauksia nii olisin todella kiitollinen..:)!

    • cdscscfvfv

      Asentajan palkka on paska, bruttona sain 1600-1900€. Toki lisät ja provikat kasvattaa pottia. Verokarhu tuosta osansa ryöstää. Työssä ergonomia on huonoa. Vastuu on kova = jos jää ne pari kriittistä pulttia löysälle, niin auto on kaput. Hommilla on tapana vastustaa ja pitkää pinnaa vaaditaan. Stressitasot nousee kun joku perkeleen pultti katkeaa juuri siihen ahtaimpaan väliin ja seuraava asiakas on tulossa 1 tunnin päästä. Siinä on sitten pikkupomo ja molemmat asiakkaat helisemässä. Toinen huutaa, että en maksa lisätöistä ku niitä ei ole tilattu ja toinen huutaa, että aikataulut ei pidä. Pomo huutaa molemmista. Siinäkin tarvii vihan hallintaa.
      Mukavimmillaan asentajna työ on todella kivaa. Hommat luistaa kun rasvattu, provikat juoksee ja mulle sattuneet työporukat on ollut todella mahtavia.
      Niin mitä minuun tulee, pistin laput vetämään AMK:iin. Kyllä minä voisin rasvamonttuu palata, mutta oma terveys painaa vaakakupissa aika paljon.

    • Anonyymi

      Vanha ketjuhan tämä jo on. Mutta joo, jos ala ja opiskelu kiinnostaa, niin se ei välttämättä ole mikään ongelma, mitä mainitsit. Koska jos autoalan perustutkinto on haaveesi, niin tottakai olet valmis tekemään töitä saavuttaaksesi sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe