Paras kuukausi Maccu Picculle

Maccu Piccu

Suunnittelemme reissua Etelä-Amerikkaan Maccu Picculle sekä Pääsiäissaarille. Mikä on paras vuodenaika ja kuukausi matkustaa? Tuoreessa muistissa valtavat mutavyöryt viime kuussa, taisi sataa enemmän kuin kuukausiin. Emme etsi rantalomakelejä, mutta kiva tietysti olisi jos olisi kohtuu lämmin ja aurinko paistaa.

3

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivalla kaudella

Machu Picchulle ja muuallekin vuoristoon mentäessä paras aika on n. touko - lokakuu, sademäärä pienimmillään ehkä siinä kesä-elokuussa. Tämä on myös aika jolloin siellä kaikista eniten on turisteja. Suurimmat juhlat Cuscossa on juhannuksen aikaan. Siihen aikaa vuoriston ylängöillä köyhät ovat kylmyyden takia hätää kärsimässä. Toinen turistiryntäys tulee vuodenvaihteen molemmin puolin johtuen ilmeisesti ihmisten lomakausista, vaikka se onkin sään puolesta vuoristossa huonointa aikaa, eli n. joulu-maaliskuussa sataa eniten.

Lämpimintä on, ja rannikolla paras sää, ainakin Limassa, yleensä alkuvuodesta.

Viidakossa sataa aina, ja on aina lämmintä, jokien vedenkorkeus nousee huomattavasti sadekaudella eli se on tavallaan hyvä asia.

Pääsiäissaarista en tiedä mitään.

• kiitos vastauksesta

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vahvisti omaa käsitystäni siitä että yllättävää kyllä, paras aika on matkustaa touko-lokakuu. Olet ilmeisesti itse matkustellut etelä-amerikassa? Tarkoitus on tehdä budjettimatka (kuten aina) joten kaikki vinkit mm majoittumisesta ovat tervettulleita. Minkätyylinen vaatetus on hyvä olla mukana vuoristossa touko-lokakuussa? Meneekö lämpötila pakkasen puolelle vuoristossa ko aikana vai pysytäänkö plussan puolella? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

• kestä...
        kiitos vastauksesta kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vahvisti omaa käsitystäni siitä että yllättävää kyllä, paras aika on matkustaa touko-lokakuu. Olet ilmeisesti itse matkustellut etelä-amerikassa? Tarkoitus on tehdä budjettimatka (kuten aina) joten kaikki vinkit mm majoittumisesta ovat tervettulleita. Minkätyylinen vaatetus on hyvä olla mukana vuoristossa touko-lokakuussa? Meneekö lämpötila pakkasen puolelle vuoristossa ko aikana vai pysytäänkö plussan puolella? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Lämpötilat pysyttelevät esim. Cuscossa kyllä plussan puolella yleensä öisinkin ja päivällä on yleensä aurinkoista ja suhteellisen lämmintä. Korkeammalla sijaitsevilla alueilla (4000 m.) voi kylminpään aikaan olla koviakin yöpakkasia. itse olen yleensä majaillut edullisissa hostelleissa eikä niissä ole lämmitystä mutta se ei ole ollut ongelma, riittävästi peittoja on tarjolla. Tärkeää on että suihkusta saa lämmintä vettä...
        Vaatetukseksi riittää normaali Suomessa riittävä kevät- tai syysvaatetus, kylmemmän sään varalta joku villapaita ja pitkät alushousut. Itse olen pärjäillyt teepaidalla ja tarpeen mukaan olen vetänyt päälle pitkähihaisen paidan, villapaidan ja tuulenpitävän pusakan ja sadeviitan. Tietysti jos aikoo yöpyä kylmimpään vuodenaikaan yli 4000 metrin korkeudessa teltassa voi olla vilpoista, mutta minulle ei ole sattunut eteen tilannetta jossa tuo varustus makuupussi ei olisi riittänyt.
        Olen matkustellut Perussa ristiin rastiin ilman ihmeempiä kommelluksia. Hotelleja en ole juuri koskaan varannut etukäteen vaan olen uuteen paikkaan saavuttuani vain kävellyt johonkin sopivanoloiseen hostelliin. Joku matkaopas (LonelyPlanet, footprint, tms.) on hyvä, niissä on yleensä aika edustava otos, joskin vain pieni osa tarjolla olevista majapaikoista on lueteltu. Jos matkustelet suurempien juhlien aikaan on tietysti mahdollista että ilman varausta joudut haeskelemaan paikkaa etkä välttämättä siihen parhaaseen edulliseen hotelliin enää pääse, mutta minä en ole koskaan pulaan joutunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3471
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2826
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2640
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2331
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1724
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1184
    Aihe