Paras kuukausi Maccu Picculle

Maccu Piccu

Suunnittelemme reissua Etelä-Amerikkaan Maccu Picculle sekä Pääsiäissaarille. Mikä on paras vuodenaika ja kuukausi matkustaa? Tuoreessa muistissa valtavat mutavyöryt viime kuussa, taisi sataa enemmän kuin kuukausiin. Emme etsi rantalomakelejä, mutta kiva tietysti olisi jos olisi kohtuu lämmin ja aurinko paistaa.

3

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivalla kaudella

Machu Picchulle ja muuallekin vuoristoon mentäessä paras aika on n. touko - lokakuu, sademäärä pienimmillään ehkä siinä kesä-elokuussa. Tämä on myös aika jolloin siellä kaikista eniten on turisteja. Suurimmat juhlat Cuscossa on juhannuksen aikaan. Siihen aikaa vuoriston ylängöillä köyhät ovat kylmyyden takia hätää kärsimässä. Toinen turistiryntäys tulee vuodenvaihteen molemmin puolin johtuen ilmeisesti ihmisten lomakausista, vaikka se onkin sään puolesta vuoristossa huonointa aikaa, eli n. joulu-maaliskuussa sataa eniten.

Lämpimintä on, ja rannikolla paras sää, ainakin Limassa, yleensä alkuvuodesta.

Viidakossa sataa aina, ja on aina lämmintä, jokien vedenkorkeus nousee huomattavasti sadekaudella eli se on tavallaan hyvä asia.

Pääsiäissaarista en tiedä mitään.

• kiitos vastauksesta

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vahvisti omaa käsitystäni siitä että yllättävää kyllä, paras aika on matkustaa touko-lokakuu. Olet ilmeisesti itse matkustellut etelä-amerikassa? Tarkoitus on tehdä budjettimatka (kuten aina) joten kaikki vinkit mm majoittumisesta ovat tervettulleita. Minkätyylinen vaatetus on hyvä olla mukana vuoristossa touko-lokakuussa? Meneekö lämpötila pakkasen puolelle vuoristossa ko aikana vai pysytäänkö plussan puolella? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

• kestä...
        kiitos vastauksesta kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vahvisti omaa käsitystäni siitä että yllättävää kyllä, paras aika on matkustaa touko-lokakuu. Olet ilmeisesti itse matkustellut etelä-amerikassa? Tarkoitus on tehdä budjettimatka (kuten aina) joten kaikki vinkit mm majoittumisesta ovat tervettulleita. Minkätyylinen vaatetus on hyvä olla mukana vuoristossa touko-lokakuussa? Meneekö lämpötila pakkasen puolelle vuoristossa ko aikana vai pysytäänkö plussan puolella? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Lämpötilat pysyttelevät esim. Cuscossa kyllä plussan puolella yleensä öisinkin ja päivällä on yleensä aurinkoista ja suhteellisen lämmintä. Korkeammalla sijaitsevilla alueilla (4000 m.) voi kylminpään aikaan olla koviakin yöpakkasia. itse olen yleensä majaillut edullisissa hostelleissa eikä niissä ole lämmitystä mutta se ei ole ollut ongelma, riittävästi peittoja on tarjolla. Tärkeää on että suihkusta saa lämmintä vettä...
        Vaatetukseksi riittää normaali Suomessa riittävä kevät- tai syysvaatetus, kylmemmän sään varalta joku villapaita ja pitkät alushousut. Itse olen pärjäillyt teepaidalla ja tarpeen mukaan olen vetänyt päälle pitkähihaisen paidan, villapaidan ja tuulenpitävän pusakan ja sadeviitan. Tietysti jos aikoo yöpyä kylmimpään vuodenaikaan yli 4000 metrin korkeudessa teltassa voi olla vilpoista, mutta minulle ei ole sattunut eteen tilannetta jossa tuo varustus makuupussi ei olisi riittänyt.
        Olen matkustellut Perussa ristiin rastiin ilman ihmeempiä kommelluksia. Hotelleja en ole juuri koskaan varannut etukäteen vaan olen uuteen paikkaan saavuttuani vain kävellyt johonkin sopivanoloiseen hostelliin. Joku matkaopas (LonelyPlanet, footprint, tms.) on hyvä, niissä on yleensä aika edustava otos, joskin vain pieni osa tarjolla olevista majapaikoista on lueteltu. Jos matkustelet suurempien juhlien aikaan on tietysti mahdollista että ilman varausta joudut haeskelemaan paikkaa etkä välttämättä siihen parhaaseen edulliseen hotelliin enää pääse, mutta minä en ole koskaan pulaan joutunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4322
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      23
      2400
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2205
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1849
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1541
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1293
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1235
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      136
      1191
    Aihe