Paras kuukausi Maccu Picculle

Maccu Piccu

Suunnittelemme reissua Etelä-Amerikkaan Maccu Picculle sekä Pääsiäissaarille. Mikä on paras vuodenaika ja kuukausi matkustaa? Tuoreessa muistissa valtavat mutavyöryt viime kuussa, taisi sataa enemmän kuin kuukausiin. Emme etsi rantalomakelejä, mutta kiva tietysti olisi jos olisi kohtuu lämmin ja aurinko paistaa.

3

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivalla kaudella

      Machu Picchulle ja muuallekin vuoristoon mentäessä paras aika on n. touko - lokakuu, sademäärä pienimmillään ehkä siinä kesä-elokuussa. Tämä on myös aika jolloin siellä kaikista eniten on turisteja. Suurimmat juhlat Cuscossa on juhannuksen aikaan. Siihen aikaa vuoriston ylängöillä köyhät ovat kylmyyden takia hätää kärsimässä. Toinen turistiryntäys tulee vuodenvaihteen molemmin puolin johtuen ilmeisesti ihmisten lomakausista, vaikka se onkin sään puolesta vuoristossa huonointa aikaa, eli n. joulu-maaliskuussa sataa eniten.

      Lämpimintä on, ja rannikolla paras sää, ainakin Limassa, yleensä alkuvuodesta.

      Viidakossa sataa aina, ja on aina lämmintä, jokien vedenkorkeus nousee huomattavasti sadekaudella eli se on tavallaan hyvä asia.

      Pääsiäissaarista en tiedä mitään.

      • kiitos vastauksesta

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vahvisti omaa käsitystäni siitä että yllättävää kyllä, paras aika on matkustaa touko-lokakuu. Olet ilmeisesti itse matkustellut etelä-amerikassa? Tarkoitus on tehdä budjettimatka (kuten aina) joten kaikki vinkit mm majoittumisesta ovat tervettulleita. Minkätyylinen vaatetus on hyvä olla mukana vuoristossa touko-lokakuussa? Meneekö lämpötila pakkasen puolelle vuoristossa ko aikana vai pysytäänkö plussan puolella? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.


      • kestä...
        kiitos vastauksesta kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Vahvisti omaa käsitystäni siitä että yllättävää kyllä, paras aika on matkustaa touko-lokakuu. Olet ilmeisesti itse matkustellut etelä-amerikassa? Tarkoitus on tehdä budjettimatka (kuten aina) joten kaikki vinkit mm majoittumisesta ovat tervettulleita. Minkätyylinen vaatetus on hyvä olla mukana vuoristossa touko-lokakuussa? Meneekö lämpötila pakkasen puolelle vuoristossa ko aikana vai pysytäänkö plussan puolella? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

        Lämpötilat pysyttelevät esim. Cuscossa kyllä plussan puolella yleensä öisinkin ja päivällä on yleensä aurinkoista ja suhteellisen lämmintä. Korkeammalla sijaitsevilla alueilla (4000 m.) voi kylminpään aikaan olla koviakin yöpakkasia. itse olen yleensä majaillut edullisissa hostelleissa eikä niissä ole lämmitystä mutta se ei ole ollut ongelma, riittävästi peittoja on tarjolla. Tärkeää on että suihkusta saa lämmintä vettä...
        Vaatetukseksi riittää normaali Suomessa riittävä kevät- tai syysvaatetus, kylmemmän sään varalta joku villapaita ja pitkät alushousut. Itse olen pärjäillyt teepaidalla ja tarpeen mukaan olen vetänyt päälle pitkähihaisen paidan, villapaidan ja tuulenpitävän pusakan ja sadeviitan. Tietysti jos aikoo yöpyä kylmimpään vuodenaikaan yli 4000 metrin korkeudessa teltassa voi olla vilpoista, mutta minulle ei ole sattunut eteen tilannetta jossa tuo varustus makuupussi ei olisi riittänyt.
        Olen matkustellut Perussa ristiin rastiin ilman ihmeempiä kommelluksia. Hotelleja en ole juuri koskaan varannut etukäteen vaan olen uuteen paikkaan saavuttuani vain kävellyt johonkin sopivanoloiseen hostelliin. Joku matkaopas (LonelyPlanet, footprint, tms.) on hyvä, niissä on yleensä aika edustava otos, joskin vain pieni osa tarjolla olevista majapaikoista on lueteltu. Jos matkustelet suurempien juhlien aikaan on tietysti mahdollista että ilman varausta joudut haeskelemaan paikkaa etkä välttämättä siihen parhaaseen edulliseen hotelliin enää pääse, mutta minä en ole koskaan pulaan joutunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe