Lento finnair/AA hki-JFk-SFO. Usaatteko sanoa, tarviiko JKL:lla tehdä matkatavaroille jotain vai siirretäänkö ne automaattisesti AA:n koneeseen? Lento varattu Finnairilta, joten kyseessä on yhteistyössä tehtävä lento.
Entä täytyykö itse mennä lähtöselvityksen kautta vai lukeeko suomesta saadussa lentolipussa jo JFK:kin lähtöportti valmiina?
Kiitos kovasti etukäteen avusta :)
matkatavarat JKL:lla
6
729
Vastaukset
- luggage
Heti maahantuloviranomaisista selvittyäsi hae matkatavarasi hihnalta ja vie ne tulliin. Tullisedän/tädin mahdollisiin kysymyksiin vastattuasi raijaat tavarasi läheiselle yhteyslentotiskille, josta ne laitetaan hihnalle ja jatkolennollesi. Näin on aina USA:han saavuttaessa, ensimmäisessä laskeutumispaikassa hoidetaan kaikki virallisuudet ennen jatkolentoja.
Jos, todennäköisesti ei, sinulle Suomessa jo annetaan jatkolentosi portin numero JFK:lla, muista tarkistaa JFK:lle saavuttuasi onko portin numero pysynyt samana vai onko se vaihtunut, kuten saattaa hyvinkin käydä.
Jos sinulla on paluulento ja samaa reittiä, niin silloin sinun ei tarvitse JFK:llä hakea matkatavaroitasi, vaan ne siirretään automaattisesti, jos lentosi ovat samalla lipulla. Katso vain, että San Franciscosta lähtiessä matkalukkuusi kiinnitettävässä lappussa lukee HEL.- Kesällä
Kiitos kovasti vastauksestasi :)
Yhteyslennolle on aikaa noin 2 h, ehtiiköhän siinä ajassa tekemään kaiken tuon? Onneksi lähtee sentään samasta terminaalista.
Paluulento ei ole samaa reittiä, vaan takaisin tullaan Los angeleista. - USA:n asukas
Kesällä kirjoitti:
Kiitos kovasti vastauksestasi :)
Yhteyslennolle on aikaa noin 2 h, ehtiiköhän siinä ajassa tekemään kaiken tuon? Onneksi lähtee sentään samasta terminaalista.
Paluulento ei ole samaa reittiä, vaan takaisin tullaan Los angeleista.siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
Welcome to USA! - 00800
USA:n asukas kirjoitti:
siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
Welcome to USA!Olen vaihtanut samalla lailla konetta JFK:lla ja hyvin olen aina ehtinyt.Aikaa taisi olla just kans 2 tuntia.
On ollut virkailijoita riittävästi ja maahantulomuodollisuudet menivät suht vikkelästi. - elokuuta odotellessa
00800 kirjoitti:
Olen vaihtanut samalla lailla konetta JFK:lla ja hyvin olen aina ehtinyt.Aikaa taisi olla just kans 2 tuntia.
On ollut virkailijoita riittävästi ja maahantulomuodollisuudet menivät suht vikkelästi.Mukava kuulla, että vaihtoaika on riittävä :) Soittelin Finnairillekin ja tiedustelin asiasta. Vaihtoaika on laskettu sen mukaan, että siinä periaatteessi pitäis ehtiä hyvin vaihtamaan konetta. Ja jos esim. Finnair myöhässä, eikä sen takia jatkolennolle ehdi, niin järjestävät korvaavan lennon. Joten senkään takia ei tarvitse jännittää :)
Olemme aiemminkin lentäneet JFK:lle, mutta kertaakaan ei olla siellä konetta vaihdettu. USA:n asukas kirjoitti:
siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
Welcome to USA!Tuon immigrationin takia vaihdan konetta mieluummin Euroopassa ja lennän BA:lla, KLM:llä tai LH:lla suoraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416