matkatavarat JKL:lla

SFO-LAX

Lento finnair/AA hki-JFk-SFO. Usaatteko sanoa, tarviiko JKL:lla tehdä matkatavaroille jotain vai siirretäänkö ne automaattisesti AA:n koneeseen? Lento varattu Finnairilta, joten kyseessä on yhteistyössä tehtävä lento.

Entä täytyykö itse mennä lähtöselvityksen kautta vai lukeeko suomesta saadussa lentolipussa jo JFK:kin lähtöportti valmiina?



Kiitos kovasti etukäteen avusta :)

6

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luggage

      Heti maahantuloviranomaisista selvittyäsi hae matkatavarasi hihnalta ja vie ne tulliin. Tullisedän/tädin mahdollisiin kysymyksiin vastattuasi raijaat tavarasi läheiselle yhteyslentotiskille, josta ne laitetaan hihnalle ja jatkolennollesi. Näin on aina USA:han saavuttaessa, ensimmäisessä laskeutumispaikassa hoidetaan kaikki virallisuudet ennen jatkolentoja.

      Jos, todennäköisesti ei, sinulle Suomessa jo annetaan jatkolentosi portin numero JFK:lla, muista tarkistaa JFK:lle saavuttuasi onko portin numero pysynyt samana vai onko se vaihtunut, kuten saattaa hyvinkin käydä.

      Jos sinulla on paluulento ja samaa reittiä, niin silloin sinun ei tarvitse JFK:llä hakea matkatavaroitasi, vaan ne siirretään automaattisesti, jos lentosi ovat samalla lipulla. Katso vain, että San Franciscosta lähtiessä matkalukkuusi kiinnitettävässä lappussa lukee HEL.

      • Kesällä

        Kiitos kovasti vastauksestasi :)

        Yhteyslennolle on aikaa noin 2 h, ehtiiköhän siinä ajassa tekemään kaiken tuon? Onneksi lähtee sentään samasta terminaalista.

        Paluulento ei ole samaa reittiä, vaan takaisin tullaan Los angeleista.


      • USA:n asukas
        Kesällä kirjoitti:

        Kiitos kovasti vastauksestasi :)

        Yhteyslennolle on aikaa noin 2 h, ehtiiköhän siinä ajassa tekemään kaiken tuon? Onneksi lähtee sentään samasta terminaalista.

        Paluulento ei ole samaa reittiä, vaan takaisin tullaan Los angeleista.

        siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
        Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
        Welcome to USA!


      • 00800
        USA:n asukas kirjoitti:

        siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
        Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
        Welcome to USA!

        Olen vaihtanut samalla lailla konetta JFK:lla ja hyvin olen aina ehtinyt.Aikaa taisi olla just kans 2 tuntia.
        On ollut virkailijoita riittävästi ja maahantulomuodollisuudet menivät suht vikkelästi.


      • elokuuta odotellessa
        00800 kirjoitti:

        Olen vaihtanut samalla lailla konetta JFK:lla ja hyvin olen aina ehtinyt.Aikaa taisi olla just kans 2 tuntia.
        On ollut virkailijoita riittävästi ja maahantulomuodollisuudet menivät suht vikkelästi.

        Mukava kuulla, että vaihtoaika on riittävä :) Soittelin Finnairillekin ja tiedustelin asiasta. Vaihtoaika on laskettu sen mukaan, että siinä periaatteessi pitäis ehtiä hyvin vaihtamaan konetta. Ja jos esim. Finnair myöhässä, eikä sen takia jatkolennolle ehdi, niin järjestävät korvaavan lennon. Joten senkään takia ei tarvitse jännittää :)

        Olemme aiemminkin lentäneet JFK:lle, mutta kertaakaan ei olla siellä konetta vaihdettu.


      • USA:n asukas kirjoitti:

        siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
        Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
        Welcome to USA!

        Tuon immigrationin takia vaihdan konetta mieluummin Euroopassa ja lennän BA:lla, KLM:llä tai LH:lla suoraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe