LIFTAAMINEN OK !

HINEOA !

EIlen sattui tilanne että piti päästä Ii:stä JKL:ään. En ollut liftannut vuosikausiin (viimeksi ehkä 1988 ja silloinkin vain lähimmälle huoltamolle kun mp:stä loppui pa) kuvittelin että koska matkaa on noin paljon menee myöhään ja hankalaksi ! No olin about klo 10:30 kyytiä vailla. Ii:n Merihelmestä sain (pyysin) kyydin Ii:n Shell-huoltamolle. No sitten vaan asemalle sisälle ja ikkunasta huomasin kun eräs Isä ja tytär on juuri lähdössä autoonsa (Farmari Volvo) Äkkiä säntäsin pihalle ja kysyin "anteeksi, voisinko saada kyytiä etelään"? Mies empi hetkosen sadasosasekunnin mutta sanoi että juu- eiköhän tänne sovi ! MIKÄ PELASTUS !
Turha on kuvitella että liftikyytiä ei tänäkään päivänä saisi kun vaan rohkeasti kysyy! Pääsin perille JKL:ään asti koska he olivat menossa Järvenpäähän Helsinkin ! Nöyrin kiitos ja kumarrus vielä teille jos sattusitte tätä lukemaan? ps. tarjosin heille pulakahvit Vaskikellossa joten hyöty oli molemmin puolinen, otaksun ?
Ainakin matka meni nopeaan koska juttuseuraa & aiheita riitti ! Kotona olin noin klo 16:30 !

3

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grxsxsgvs

      Kyllä, liftaaminen on tosi hyvä tapa vielä tänäkin päivänä. Itsekin olen toisinaan liftaillut, tosin vain max 250 km. On ne pullakahvit jäänyt tarjoamatta, joskus olen itse saanut. Mutta hieno homma sulle :)

      • Motoristi123

        Hienosti toimii tuo liftaaminen ainaskin mulla ! Taas, siis nyt kun piti päästä JKL-II niin HIrvaskankaan huoltamolle vaan aamulla tsiikaamaan olisiko rekkoja ollut rivistöstä lähdössä ? No, eipä ollu eli kaikki varmaan vielä unessa ja aamuyösät tulleet kun ei ollu valoja eikä koneet käyny hyrissy vielä missään....noo, sitten vaan kahvion puolelle ja about 12 min siinä kahtelin tulevia ja lähteviä' hemmoja kunnes huomasin jo kuinka linja-auto kaartaa huoltamon pihalle. Ulos tulee vain noin 15 hemmoa joten päättelin jotta tuossa olisi ainakin tilaa. Kuljettaja kohta tuleekin paikalle ja kysyn ystävällisesti jotta: "anteeksi, pääseekö pohjoiseen?" Kaveri toteaa vain että: "no on siellä ainakin tilaa" ja niin hienosti pääsin yhdellä kyydillä II:hin ja vaikka Norjaan asti (Hett>) olisi päässy ystävällisen eläkeläis seurueen parissa kätevästi ja edullisesti ! Tarjosin tietysti kuljettajalle (Seppo) munkkikahffeet Pihtiputaan Shellillä ! Olin perillä II:n Merihelmessä aikaisemmin kuin jopa se varsinainen PIKA-VUORO HKI- ROVANIEMI elikkäs joskus 12: aikoihin oltiin II:ssä kun pikavuoro vasta about 12:30 !!! Kyseessä oli JKL: alueelta lähtenyt tunturiladun Hettaan hiihtämään menevä iloinen porukka ! SUUSRKIITOS vielä näin jälkeenpäin ja julkisesti myös !

        ps. ja mikä parasta, siellä bussin takaosassa mulla oli valtavasti tilaa kun oli sellainen "tarjoilupöytä" siinä keskellä ja kaikki !


      • dfgws4rtwaef
        Motoristi123 kirjoitti:

        Hienosti toimii tuo liftaaminen ainaskin mulla ! Taas, siis nyt kun piti päästä JKL-II niin HIrvaskankaan huoltamolle vaan aamulla tsiikaamaan olisiko rekkoja ollut rivistöstä lähdössä ? No, eipä ollu eli kaikki varmaan vielä unessa ja aamuyösät tulleet kun ei ollu valoja eikä koneet käyny hyrissy vielä missään....noo, sitten vaan kahvion puolelle ja about 12 min siinä kahtelin tulevia ja lähteviä' hemmoja kunnes huomasin jo kuinka linja-auto kaartaa huoltamon pihalle. Ulos tulee vain noin 15 hemmoa joten päättelin jotta tuossa olisi ainakin tilaa. Kuljettaja kohta tuleekin paikalle ja kysyn ystävällisesti jotta: "anteeksi, pääseekö pohjoiseen?" Kaveri toteaa vain että: "no on siellä ainakin tilaa" ja niin hienosti pääsin yhdellä kyydillä II:hin ja vaikka Norjaan asti (Hett>) olisi päässy ystävällisen eläkeläis seurueen parissa kätevästi ja edullisesti ! Tarjosin tietysti kuljettajalle (Seppo) munkkikahffeet Pihtiputaan Shellillä ! Olin perillä II:n Merihelmessä aikaisemmin kuin jopa se varsinainen PIKA-VUORO HKI- ROVANIEMI elikkäs joskus 12: aikoihin oltiin II:ssä kun pikavuoro vasta about 12:30 !!! Kyseessä oli JKL: alueelta lähtenyt tunturiladun Hettaan hiihtämään menevä iloinen porukka ! SUUSRKIITOS vielä näin jälkeenpäin ja julkisesti myös !

        ps. ja mikä parasta, siellä bussin takaosassa mulla oli valtavasti tilaa kun oli sellainen "tarjoilupöytä" siinä keskellä ja kaikki !

        Kiitos jälleen tarinasta. Tää motivoi, jotkin ne vaan osaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe