Moro asiantuntijat!
Tarttis saada rc-ohjausta n. 300 m etäisyydelle. Maasto on melko avointa, pelto, pöheikkö omaa tonttia kaikki.
Onko eroa näissä entisaikojen 27 MHz kideanaloogeissa ja uusissa 2,4 GHz digitaalivermeissä? Onko eroa laitteissa?
RC-laitteen kantama?
5
1630
Vastaukset
- lähettimillä
En ole asiantuntija, mutta jonkinverran rc- lennokkeja ja muitakin rc-ohjattavia laitteita harrastavana.
35 MHz radio-ohjausta olen käyttänyt lennokeissa, mutta olen siirtynyt 40 MHz, koska
käytän rc-ohjausta muuhunkin, kuin lennokkeihin.
35 MHz taajuus on vain lennokkikäyttöön.
No... tuo 27 MHz on kyllä häiriöaltis taajuus ja kannattaa valita tuo 2.4 GHz taajuus.
2.4 GHz taajuudella kantama on kyllä laaja, koska sitä taajuutta käyttävät myös lennokkiharrastajat, niin
että kantamaa on enemmänkin kuin 300 metriä.
En osaa sanoa onko vastaanottimia sitten eri kantamalle vai kantavatko
kaikki vastarit saman matkan.
Se on myös turvallinen eli häiriövapaa, koska muutenhan sitä eivät lennokkiharrastajat käyttäisi.
Ominaisuudet vaihtelevat käyttäjän mukaan eli jos haluaa paljon hienoja ominaisuuksia ja
ohjelmoitavuutta, niin hinta myös kasvaa.- 9860876
Mitä korkeampi taajuus niin, sen lyhempi kantama. Jos lähetys teho sama. Matalat taajuudet yltää maapallon toiselle puolelle.
- Herek
Ite en näistä laitteista mitään ymmärrä, mutta kuvittelisin, että vastaanottimet eivät lähetä mitään, joten niillä ei ole myöskään kantamaa. Eroja on varmaan herkkyydessä, mutta arvelisin radiolähettimellä olevan tuossa kuitenkin suurempi merkitys.
- Vate vaan
Oon nähnyt netissä testejä jossa kantama jopa 3,5km ja silloin pitää olla hyvä näköyhteys.
- 2.4 GHz
Digilaite toimii heikommallakin signaalilla eli kantavuus on parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a626703Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�2135380Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,624498Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1033764Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii732931Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut662837Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1152594SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het212024Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan621917Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2551811