Minkä verran korviketta lapsenne syö/söi n. 2 kk iässä päivässä? Meillä nyt syöntikerrat vähentyneet 5:een, eikä vauva enää herää yöllä symään vaan nukkuu 8 tuntia putkeen... Niin ja vauvalla apinoa reilu 5 kiloa tällähetkellä :)
Korvikemäärät
6
393
Vastaukset
- 12+19
samanikäinen tytsy 700-800 ml vuorokaudessa,mutta meillä onkin jo vellit käytössä...illalla saa iltavellin 100-120 ja yöllä vellin. Hyvähän se on jos ei yöllä herää syömään,meillä heräillään viella kerran kaksi:)
- joskositäuskaltaisi
Oletko neuvotellut vellien aloittamisesta neuvolan kanssa? Me haluttaisiin aloittaa meidän 2kk vanhalle lapselle vellit, kun korviketta menee lähemmäs 1300ml päivässä ja tuntuu että vaatisi jotain tuhdimpaa. Neuvolasta annettiin kuitenkin väestöliiton julkaisema "Pullonpyörittäjien opas", jossa todettiin ettei vellejä saa antaa alle 5kk lapselle. Samaa sanoi meidän terveydenhoitaja, ettei noin pienelle saa antaa velliä.
Tässä linkki oppaaseen:
http://www.vaestoliitto.fi/vanhemmuus/?x208978=245841
- 11
meillä taisi mennä noin 600-700ml, meillä alettiin myös nukkua yöt kahden kuukauden iässä
- yy
meillä söi poitsu 1500ml päivässä, kahen tunnin välein, painoa oli kyl syntyessäänki jo yli 5kg että johtuupi siitä tuo suursyönti :)
- höpönassut
1200ml tienoilla vuorokausi. 4kk kohdalla alettiin antaa velliä niin väheni 800-1000ml, nyt kun ollaan kiinteillä niin 500-700ml.
- 8+12
tuntuu teillä muilla menevän... Meillä menee päivästä riippuen n. 650-900 ml, toisaalta imetän kyllä lisäksi, mutta eipä sieltä rinnoista tunnu paljoakaan tulevan eikä vauvaa oikein huvita rintaa edes imeä. Silloin kun on oikein kova nälkä niin rinnalla olo on pelkkää raivoa :( Kuitenkin vauva kasvaa huimaa vauhtia ja 62 senttisetkin vaatteet alkavat olla pieniä... Minkäs kokoisia vauveleita teillä muilla oikein on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013