tietojen palautus

gigantin kautta

Kovalevy meni rikki ja tietokoneeseen vaihdettiin uusi. Onko kellään kokemusta Giganteissa toimivista tiedonpalautusklinikoista? Ovatko luotettavia? Pitäisi saada ainakin valokuvat ja ehkä sähköpostitietojakin vanhasta kovalevystä palautettua.

10

1795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesku.
      • gigantin kautta

        tehdä mitään yrityksiä itse. Ei ole tekniikka hallussa. Kukaan ei taida tietää tuosta Gigantin tiedonpalautusklinikasta?


      • EhsJbLaOmv
        gigantin kautta kirjoitti:

        tehdä mitään yrityksiä itse. Ei ole tekniikka hallussa. Kukaan ei taida tietää tuosta Gigantin tiedonpalautusklinikasta?

        Rikki menneessä levyssä on mekaanista vikaa sitä ei ohjelmat pysty korjaamaan. Nämä korjausohjelmat ovatkin tarkoitettu seonneiden tiedostojärjestelmien korjaamiseen.

        Gigantti on iso firma, joten uskoisin että niiden käyttämä palautusfirma on aivan asiallinen. Kiintolevyjen korjaaminen on tarkkaa käsityötä ja kannattaakin pyytää hinta-arvio ettei lasku yllätä.

        Taas nähtiin että varmuuskopiointi on tärkein tietoturva-asia.


      • Camsystems IT-palvel
        EhsJbLaOmv kirjoitti:

        Rikki menneessä levyssä on mekaanista vikaa sitä ei ohjelmat pysty korjaamaan. Nämä korjausohjelmat ovatkin tarkoitettu seonneiden tiedostojärjestelmien korjaamiseen.

        Gigantti on iso firma, joten uskoisin että niiden käyttämä palautusfirma on aivan asiallinen. Kiintolevyjen korjaaminen on tarkkaa käsityötä ja kannattaakin pyytää hinta-arvio ettei lasku yllätä.

        Taas nähtiin että varmuuskopiointi on tärkein tietoturva-asia.

        Rikkimenneessä levyssä voi olla mitä tahansa vikaa, jota tämän perusteella ei voi kukaan tietää. Vika voi olla mekaaninen- tai ohjelmallinen vika(piirikortissa). Levy pitäisi päästä testaamaan, jotta tietäisi mikä on vialla.

        Palautusohjelmilla ei pitkälle pötkitä, niillä pystyy vain pelastamaan tiedostoja ehjiltä kiintolevyiltä tiedostojärjestelmän seottua.


      • EhsJbLaOmv
        Camsystems IT-palvel kirjoitti:

        Rikkimenneessä levyssä voi olla mitä tahansa vikaa, jota tämän perusteella ei voi kukaan tietää. Vika voi olla mekaaninen- tai ohjelmallinen vika(piirikortissa). Levy pitäisi päästä testaamaan, jotta tietäisi mikä on vialla.

        Palautusohjelmilla ei pitkälle pötkitä, niillä pystyy vain pelastamaan tiedostoja ehjiltä kiintolevyiltä tiedostojärjestelmän seottua.

        Kyllä autokorjaamoiltakin saa hinta-arvion.


      • efhuhuilu
        EhsJbLaOmv kirjoitti:

        Kyllä autokorjaamoiltakin saa hinta-arvion.

        Olisko järkeä kytkeä tuollainen kovalevy toiseen koneeseen ? Yleensä sillain saa levyltä tiedot talteen.Todennäköisesti käynnistyssektori pilalla,eli käyttis ei toimi.


      • Camsystems IT-palvel
        efhuhuilu kirjoitti:

        Olisko järkeä kytkeä tuollainen kovalevy toiseen koneeseen ? Yleensä sillain saa levyltä tiedot talteen.Todennäköisesti käynnistyssektori pilalla,eli käyttis ei toimi.

        Jos pelkkä Windows sekaisin, niin ei se ole ongelma. Silloinhan tiedostot saa talteen vaikka kiintolevyn laittaisi USB kehikkoon kiinni. Ongelma tosin pahenee jos tiedostojärjestelmä on vaurioitunut kiintolevyongelman takia(joka on hyvin yleistä).

        Ja nimimerkille "EhsJbLaOmv": Meiltä saa tarkan hinta-arvion palautukselle kunhan olemme testanneet ja tutkineet levyn.


    • Kokemuksesta tiedän

      Gigantti on Ibassin (www.ibas.fi) yhteistyökumppani (= sama kuin katiska jolla haalitaan asiakkaita). Käytännössä jos ne ei vain onnistu normaali kopioinnilla (kuka tahansa nörtti osaa tuon) siirtämään (on kai sitten sama kuin palauttamaan) tietoja levyltä, niin ne suosittelee pahasti ylihintaista yhteistyökumppaniaan. Ei kannata viedä levyä sinne. Suosittelen kokemuksesta http://www.it-tohtorit.fi Kyseessä on suomen ainoa oikea tietojen palautus firma. Muut alan firmat suomessa on ns. softapellejä jotka ei korjaa mekaanisia vikoja ollenkaan ja muutenkin osaaminen on sitä sun tätä. Kyseinen ala on pullollaan huijareita, jotka lupaa nettisivuillaan kaikkea maan ja taivaan väliltä mutta käytäntö on ihan toinen.

    • ahlberg.petri
    • Anonyymi

      Jedun toimi pisteet kulkee maatalous puolelta muille aloille, ikkunasta ajattaa oppilaat ulos tietojen palautus
      Suurin ongelma on maatilan vararikkoon ja avioeroon ajatami en kaasu autolla Viron kautta Cadillac autiolla.
      Pro argia joka aloittaa kun rikos puhelin painaa harteilta työ nettiä ym puhelin tiedot ilmoitus muille esimerkiksi typpi mittaus?
      Tietojen siirto avioparit Pro argia ym neuvonnan tiedoilla.
      Nainen joutuu luovuttamaan miehelle tiedot .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe