tietojen palautus

gigantin kautta

Kovalevy meni rikki ja tietokoneeseen vaihdettiin uusi. Onko kellään kokemusta Giganteissa toimivista tiedonpalautusklinikoista? Ovatko luotettavia? Pitäisi saada ainakin valokuvat ja ehkä sähköpostitietojakin vanhasta kovalevystä palautettua.

10

1774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesku.
      • gigantin kautta

        tehdä mitään yrityksiä itse. Ei ole tekniikka hallussa. Kukaan ei taida tietää tuosta Gigantin tiedonpalautusklinikasta?


      • EhsJbLaOmv
        gigantin kautta kirjoitti:

        tehdä mitään yrityksiä itse. Ei ole tekniikka hallussa. Kukaan ei taida tietää tuosta Gigantin tiedonpalautusklinikasta?

        Rikki menneessä levyssä on mekaanista vikaa sitä ei ohjelmat pysty korjaamaan. Nämä korjausohjelmat ovatkin tarkoitettu seonneiden tiedostojärjestelmien korjaamiseen.

        Gigantti on iso firma, joten uskoisin että niiden käyttämä palautusfirma on aivan asiallinen. Kiintolevyjen korjaaminen on tarkkaa käsityötä ja kannattaakin pyytää hinta-arvio ettei lasku yllätä.

        Taas nähtiin että varmuuskopiointi on tärkein tietoturva-asia.


      • Camsystems IT-palvel
        EhsJbLaOmv kirjoitti:

        Rikki menneessä levyssä on mekaanista vikaa sitä ei ohjelmat pysty korjaamaan. Nämä korjausohjelmat ovatkin tarkoitettu seonneiden tiedostojärjestelmien korjaamiseen.

        Gigantti on iso firma, joten uskoisin että niiden käyttämä palautusfirma on aivan asiallinen. Kiintolevyjen korjaaminen on tarkkaa käsityötä ja kannattaakin pyytää hinta-arvio ettei lasku yllätä.

        Taas nähtiin että varmuuskopiointi on tärkein tietoturva-asia.

        Rikkimenneessä levyssä voi olla mitä tahansa vikaa, jota tämän perusteella ei voi kukaan tietää. Vika voi olla mekaaninen- tai ohjelmallinen vika(piirikortissa). Levy pitäisi päästä testaamaan, jotta tietäisi mikä on vialla.

        Palautusohjelmilla ei pitkälle pötkitä, niillä pystyy vain pelastamaan tiedostoja ehjiltä kiintolevyiltä tiedostojärjestelmän seottua.


      • EhsJbLaOmv
        Camsystems IT-palvel kirjoitti:

        Rikkimenneessä levyssä voi olla mitä tahansa vikaa, jota tämän perusteella ei voi kukaan tietää. Vika voi olla mekaaninen- tai ohjelmallinen vika(piirikortissa). Levy pitäisi päästä testaamaan, jotta tietäisi mikä on vialla.

        Palautusohjelmilla ei pitkälle pötkitä, niillä pystyy vain pelastamaan tiedostoja ehjiltä kiintolevyiltä tiedostojärjestelmän seottua.

        Kyllä autokorjaamoiltakin saa hinta-arvion.


      • efhuhuilu
        EhsJbLaOmv kirjoitti:

        Kyllä autokorjaamoiltakin saa hinta-arvion.

        Olisko järkeä kytkeä tuollainen kovalevy toiseen koneeseen ? Yleensä sillain saa levyltä tiedot talteen.Todennäköisesti käynnistyssektori pilalla,eli käyttis ei toimi.


      • Camsystems IT-palvel
        efhuhuilu kirjoitti:

        Olisko järkeä kytkeä tuollainen kovalevy toiseen koneeseen ? Yleensä sillain saa levyltä tiedot talteen.Todennäköisesti käynnistyssektori pilalla,eli käyttis ei toimi.

        Jos pelkkä Windows sekaisin, niin ei se ole ongelma. Silloinhan tiedostot saa talteen vaikka kiintolevyn laittaisi USB kehikkoon kiinni. Ongelma tosin pahenee jos tiedostojärjestelmä on vaurioitunut kiintolevyongelman takia(joka on hyvin yleistä).

        Ja nimimerkille "EhsJbLaOmv": Meiltä saa tarkan hinta-arvion palautukselle kunhan olemme testanneet ja tutkineet levyn.


    • Kokemuksesta tiedän

      Gigantti on Ibassin (www.ibas.fi) yhteistyökumppani (= sama kuin katiska jolla haalitaan asiakkaita). Käytännössä jos ne ei vain onnistu normaali kopioinnilla (kuka tahansa nörtti osaa tuon) siirtämään (on kai sitten sama kuin palauttamaan) tietoja levyltä, niin ne suosittelee pahasti ylihintaista yhteistyökumppaniaan. Ei kannata viedä levyä sinne. Suosittelen kokemuksesta http://www.it-tohtorit.fi Kyseessä on suomen ainoa oikea tietojen palautus firma. Muut alan firmat suomessa on ns. softapellejä jotka ei korjaa mekaanisia vikoja ollenkaan ja muutenkin osaaminen on sitä sun tätä. Kyseinen ala on pullollaan huijareita, jotka lupaa nettisivuillaan kaikkea maan ja taivaan väliltä mutta käytäntö on ihan toinen.

    • ahlberg.petri
    • Anonyymi

      Jedun toimi pisteet kulkee maatalous puolelta muille aloille, ikkunasta ajattaa oppilaat ulos tietojen palautus
      Suurin ongelma on maatilan vararikkoon ja avioeroon ajatami en kaasu autolla Viron kautta Cadillac autiolla.
      Pro argia joka aloittaa kun rikos puhelin painaa harteilta työ nettiä ym puhelin tiedot ilmoitus muille esimerkiksi typpi mittaus?
      Tietojen siirto avioparit Pro argia ym neuvonnan tiedoilla.
      Nainen joutuu luovuttamaan miehelle tiedot .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      23
      3294
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      17
      2244
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      130
      1869
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1276
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1137
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1022
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      39
      910
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      54
      788
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      731
    10. Toivon että kuulut elämääni

      Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      725
    Aihe