Myrkytettiinkö Buddha?

Jännittävää

16

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tajuntaa.....

      Buddha kuoli eli siirtyi parinirvanaan n.82 vuotiaana, ruokamyrkytykseen.Sen ajan hygieniassa on varmasti
      ollut toivomisen varaa.
      Nuorena nirvanan saavuttanut kuolee,han siirtyy kuollessaan parinirvanaan joka on yksi tunnettu kuoleman olomuoto.
      Siihen liittyy vahva tiedollinen vakuuttuneisuuus minan suhteellisuudesta ja katoavaisuudesta,aivojen
      luonnollinen ominaisuus.Se ylittaa kuolemanrajakokemuksen.Mina aivoissa on lahinna pelkkaa muistia,eli kuolema muistuttaa samaa kuin sammuttaisi telkkarin.Se on historiallinen fakta jonka seuraavat sukupolveet voi tarkistaa.Buddhan viimeiset sanat meni jotenkin nain>ponnistelkaa uutterasti ,kaikki ilmiot ovat katoavaisia.

      • Jännittävää

        En ole varma, mutta musta Buddhan viimeiset sanat oli Samsati...olette kaikkia buddhia (tms...)


      • Ihmeellistä
        Jännittävää kirjoitti:

        En ole varma, mutta musta Buddhan viimeiset sanat oli Samsati...olette kaikkia buddhia (tms...)

        Saattoi olla myös: "simpsalabim! Vi***akos siinä toljotatte?"


    • Myrkytettiin

      Kyllä Buddha myrkytettiin. Samoin kuin Sokrates. Kumma juttu. En usko sillä olleen mitään tekemistä hygienian kanssa. Kyllä jo 2500 vuotta sitten osattiin tehdä ruokaa. Kyllä sillä on sen asian kanssa tekemistä, että ne jotka auttavat ihmisiä tapetaan. John Kennedy esimerkiksi. Ne joilla on valta eivät halua ihmiskunnan vapautuvan. Haluavat orjia, tottelevaisia lampaita, jotka ottavat marisematta rokotteen. Eli nykyään tapahtuu ihan samaa. Ihmiskuntaa myrkytetään koko arsenaalilla tänäänkin.

      • Jännittävää

        Koko toi politiikka, valtapeli jne., joihin tuossa artikkelissa viitattiin, oli musta todella kiinnostavaa. Kuka haluaisi mestariksi, kun hirveä lauma hyenoja vaanii heti ympärillä.

        Onko muuten suomeksi mitään hyvää Buddhan elämänkertaa, ei siis niitä viisauksia (niitä mulla on:)...), vaan just esim. nykytutkimusta todellisesta henkilöstä?


    • 4+8

      Kyseessä todennäköisesti oli traaginen vahinko. Hyvää tarkoittanut seppä tarjosi hänelle ateriakseen sieniä, jotka todennäköisesti olivat kavalakärpässientä - oireet viittaavat siihen. Kavalakärpässieni, joka Suomessa kasvaa vain Turun saaristossa, on maailmalla vastuussa ylivoimaisesti suurimmasta määrästä sienimyrkytyksiä. Mutta Buddha oli jo yli kahdeksankymppinen, ja hän tuskin enää tässä vaiheessa pelkäsi kuolemaa.

      • Jännittävää

        Ymmärrän, jos et jaksa lukea artikkelia, mutta siinä sanotaan, että uuden tutkimuksen mukaan Buddha myrkytettiin. Hän aavisti tämän, ja sanoi, että syö koko sianliha ! aterian mielummin itse, ja jonka rippeet tulee haudata maahan.

        ja joo, niin myrkytettiin zokrates ja jeesus naulattiin ristille. Et silleen me kohdellaan valaistuneita mestareita.

        Noh, musta toi koko artikkeli on aika mielenkiintoinen. Olisi kiva perehtyä vähän tarkemmin.


      • Myrkytettiin
        Jännittävää kirjoitti:

        Ymmärrän, jos et jaksa lukea artikkelia, mutta siinä sanotaan, että uuden tutkimuksen mukaan Buddha myrkytettiin. Hän aavisti tämän, ja sanoi, että syö koko sianliha ! aterian mielummin itse, ja jonka rippeet tulee haudata maahan.

        ja joo, niin myrkytettiin zokrates ja jeesus naulattiin ristille. Et silleen me kohdellaan valaistuneita mestareita.

        Noh, musta toi koko artikkeli on aika mielenkiintoinen. Olisi kiva perehtyä vähän tarkemmin.

        Ei ollut traaginen vahinko vaan tietoinen myrkytys. Kyllä buddhalaisuudessa se on aina tiedetty. Muuten Krishnamurtikin ihmetteli syöpäänsä ja kysyi itsekseen: "what have I done wrong". Ettei vain ollut myrkytys sekin. Huhut eivät sellaista kerro, mutta kyllä minulla on aina ollut se mahdollisuus mielessä. Hänhän kyseenalaisti kaikki auktoriteetit. Sellainen ei ole vallanpitäjien mieleen. Se on varmaa että John Lennonin murhan takana ovat salaseurat. Mark Chapman on vain syntipukki. Hän ei ampunut Johnia vaan hänelle annettiin lämmin ase käteen. Oli ollut CIA:n aivopesussa juuri ennen kohtalokasta päivää. Samoin esim Sanna Sillanpää sanoi ammuttuaan uhrit: "Niin kuin CIA:ssa opetettiin". Jotain sellaista, en ole varma sanatarkasti. Eli sellaista tapahtuu kaiken aikaa ja on aina tapahtunut.


      • Jännittävää
        Myrkytettiin kirjoitti:

        Ei ollut traaginen vahinko vaan tietoinen myrkytys. Kyllä buddhalaisuudessa se on aina tiedetty. Muuten Krishnamurtikin ihmetteli syöpäänsä ja kysyi itsekseen: "what have I done wrong". Ettei vain ollut myrkytys sekin. Huhut eivät sellaista kerro, mutta kyllä minulla on aina ollut se mahdollisuus mielessä. Hänhän kyseenalaisti kaikki auktoriteetit. Sellainen ei ole vallanpitäjien mieleen. Se on varmaa että John Lennonin murhan takana ovat salaseurat. Mark Chapman on vain syntipukki. Hän ei ampunut Johnia vaan hänelle annettiin lämmin ase käteen. Oli ollut CIA:n aivopesussa juuri ennen kohtalokasta päivää. Samoin esim Sanna Sillanpää sanoi ammuttuaan uhrit: "Niin kuin CIA:ssa opetettiin". Jotain sellaista, en ole varma sanatarkasti. Eli sellaista tapahtuu kaiken aikaa ja on aina tapahtunut.

        Tässä vielä linkki tutkijan haastatteluun. Siinä on musta mielenkiintoista nopeasti luettuna kolme asiaa:

        http://www.outlookindia.com/article.aspx?264459


        1. koko elämänsä veggenä ollut Buddha söi viimeiseksi ateriaksi sianlihaa!!
        2. Ja siis mahdollisesti myrkytettiin
        3. Buddhan kuoleman jälkeen syntyi valtataistelu, jonka buddhan serkku, Ananda hävisi voimakkaammalle Mahakassapalle, joka HUOM! on zen-buddhalaisuuden patriarkka!!! Tämä ei tule artikkelista ilmi. Huom! Kirjailijan ruskea (zeniläinen) munkin kaapu.


        Onko tama zen-buddhalaista propagandaa?
        Mitä mieltä olette?


      • Jännittävää
        Jännittävää kirjoitti:

        Tässä vielä linkki tutkijan haastatteluun. Siinä on musta mielenkiintoista nopeasti luettuna kolme asiaa:

        http://www.outlookindia.com/article.aspx?264459


        1. koko elämänsä veggenä ollut Buddha söi viimeiseksi ateriaksi sianlihaa!!
        2. Ja siis mahdollisesti myrkytettiin
        3. Buddhan kuoleman jälkeen syntyi valtataistelu, jonka buddhan serkku, Ananda hävisi voimakkaammalle Mahakassapalle, joka HUOM! on zen-buddhalaisuuden patriarkka!!! Tämä ei tule artikkelista ilmi. Huom! Kirjailijan ruskea (zeniläinen) munkin kaapu.


        Onko tama zen-buddhalaista propagandaa?
        Mitä mieltä olette?

        huomasin, et tyyppi vetää omia retriittejä jne jne...ei ollut mun tarkoitus boostata ketään. ei se tätä juttua vähemmän mielenkiintoiseksi silti tee, noi asiat nimittäin kiinnostaa.

        Mikä olis hyvä Buddhan elämänkerta? Ei niitä viisauksia...


    • tietää...

      Kuka sen nyt mitenkään voi muka tietää, mihin hän kuoli! Ei kukaan! Arvailuja ja luuloja voi esittää, ja yrittää perustellakin niitä, mutta totuutta ei enää kukaan voi varmasti selvittää.

      • Minervä

        Itse olen valaistunut. Buddha on toisinsanoen vanginnut minut jollakin reinkarnaatio-otteella. On kai se jokin rangaistuskin, mutta vain elämää ei sen enempää. Mun käsittääkseni Buddha on joskus myös myyvä myytti. Myytiinkö hänet johonkin tarkoitukseen tai jotain? Sairaus se ei ole naisfilosofian takia. Meillä päin valaistuttiin yhdessä välissä jopa erityiskoululla, mulle ikäänkuin muistutettiin, että sellainen ei ole buddhalaisuutta eikä tuo maailmanrauhaa tai tai palvele minkäänlaista vapaudellista uskontoa ja luo rauhaa maailmaan. Joku lahko oli itseasiassa pyrkinyt mulla sellaiseen, kun ollaan julkisesti esillä vähän varakkaampina.


      • Minervä
        Minervä kirjoitti:

        Itse olen valaistunut. Buddha on toisinsanoen vanginnut minut jollakin reinkarnaatio-otteella. On kai se jokin rangaistuskin, mutta vain elämää ei sen enempää. Mun käsittääkseni Buddha on joskus myös myyvä myytti. Myytiinkö hänet johonkin tarkoitukseen tai jotain? Sairaus se ei ole naisfilosofian takia. Meillä päin valaistuttiin yhdessä välissä jopa erityiskoululla, mulle ikäänkuin muistutettiin, että sellainen ei ole buddhalaisuutta eikä tuo maailmanrauhaa tai tai palvele minkäänlaista vapaudellista uskontoa ja luo rauhaa maailmaan. Joku lahko oli itseasiassa pyrkinyt mulla sellaiseen, kun ollaan julkisesti esillä vähän varakkaampina.

        subjektina, ei objektina. Kristinusko on objekti ja arvotavaraa.. . Sen sijaan buddhalaisuus luo tekemistä mielelle hiljentämällä sitä ja meditaatioriiteillään. Näitä korvaa meillä vain ja ainoastaan sauna. Se ei ehkä tee hyvää keholle. Valaistuminen näyttää suuntaa, mihin voi kävellä. Mulle se oli seksuaalisuus.. Ja sukupuolen käsittäminen, ei luurina esiintyminen.


      • nimenomaan
        Minervä kirjoitti:

        subjektina, ei objektina. Kristinusko on objekti ja arvotavaraa.. . Sen sijaan buddhalaisuus luo tekemistä mielelle hiljentämällä sitä ja meditaatioriiteillään. Näitä korvaa meillä vain ja ainoastaan sauna. Se ei ehkä tee hyvää keholle. Valaistuminen näyttää suuntaa, mihin voi kävellä. Mulle se oli seksuaalisuus.. Ja sukupuolen käsittäminen, ei luurina esiintyminen.

        Nimenomaan subjekti! Minä ja minun aivoni. Buddha ja buddhalaisuus vain kertovat minulle, miten toimia, ei sitä ketä palvoa. Minä olen tie vapauteen, jos vain löydän sen.


      • Minervä
        nimenomaan kirjoitti:

        Nimenomaan subjekti! Minä ja minun aivoni. Buddha ja buddhalaisuus vain kertovat minulle, miten toimia, ei sitä ketä palvoa. Minä olen tie vapauteen, jos vain löydän sen.

        Jotkut varmaan myrkytettiin, toiset ei. Olisi ihanaa hiljentyä buddhalaisena, eikä huudella länsimaalaisena. Olisiko minulla siihen oikeutta, koska olen a. väsynyt b. käsitellyt uskonnot paranoidilla skitsofrenialla? Voi, miksi en kuulu valtioomme?


      • theeki
        Minervä kirjoitti:

        Jotkut varmaan myrkytettiin, toiset ei. Olisi ihanaa hiljentyä buddhalaisena, eikä huudella länsimaalaisena. Olisiko minulla siihen oikeutta, koska olen a. väsynyt b. käsitellyt uskonnot paranoidilla skitsofrenialla? Voi, miksi en kuulu valtioomme?

        ihmettelen vaan. Jokainen elävä olento kuolee tavalla tai toisella lopulta ja sen ymmärtäminen kasvattaa kykyä arvostaa sitä mitä sinulla on, eikä juosta sen perässä mitä sinulta puutuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe