Avaimet

Ilm.1:17. Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minun päälleni ja sanoi minulle: älä pelkää, minä olen ensimäinen ja viimeinen,
18. Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen! Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet.

Ilm.20:1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.

= Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).

Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

100

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä ole

      työssä>

      • nyt hyvää aikaa olla täällä, kun olen sairaslomalla ja onhan uskonkysymykset ja opilliset asiat hyvin mielenkiintoisia. Kyllä minä senkin tiedät ja tiedostan vaaroista, että ei ole hyvä väsyttää itseä, niinkuin monasti ovat puhujaveljet maininneet.

        On vain nin helppo istua kotona tietokoneen ääreen, ja miettiä opillisia asioita. Houkutus on tähän suuri, varsinkin yksinäisellä ihmisellä ja jos muutenkin pitää opin kysymyksiä tärkeinä, eikä halua niillä pelleillä. Ekumeniassahan pelleillään uskon kysymyksillä.

        Muistuu mieleen "Kalevi Lehtisen" järjestämä missio, jossa etukäteen sovittiin, että kasteesta ei puhuta mitään. Sitten sielunhoitajat kuitenkin olivat vapaista suunnista, helluntailaisista paljon. Neuvoivat ihmisiä uudestaan kasteelle.


      • Kallonporaaja
        weha kirjoitti:

        nyt hyvää aikaa olla täällä, kun olen sairaslomalla ja onhan uskonkysymykset ja opilliset asiat hyvin mielenkiintoisia. Kyllä minä senkin tiedät ja tiedostan vaaroista, että ei ole hyvä väsyttää itseä, niinkuin monasti ovat puhujaveljet maininneet.

        On vain nin helppo istua kotona tietokoneen ääreen, ja miettiä opillisia asioita. Houkutus on tähän suuri, varsinkin yksinäisellä ihmisellä ja jos muutenkin pitää opin kysymyksiä tärkeinä, eikä halua niillä pelleillä. Ekumeniassahan pelleillään uskon kysymyksillä.

        Muistuu mieleen "Kalevi Lehtisen" järjestämä missio, jossa etukäteen sovittiin, että kasteesta ei puhuta mitään. Sitten sielunhoitajat kuitenkin olivat vapaista suunnista, helluntailaisista paljon. Neuvoivat ihmisiä uudestaan kasteelle.

        sinun sairautesi parantuisi paremmin, jos jopettaisit nuo sekoilut tällä palstalla.
        Sairautesi tuntuu olevan henkistä laatua.

        Rupeaisit tekemään jotain tärkeämpää kuin se, että toimit kopiontikoneena, joka mielestään on
        erehtymätön.

        Vai kehoittiko lääkäri sinua kopiomaan noita samoja automaattivastauksia päivästä toiseen?
        Eikö sinulla todella ole muuta tekemistä, kuin haukkua toisia uskovia ja esiintyä
        kaikkitietävänä Raamatuntuntijana?

        Löysää jo pipoa!


      • Kallonporaaja kirjoitti:

        sinun sairautesi parantuisi paremmin, jos jopettaisit nuo sekoilut tällä palstalla.
        Sairautesi tuntuu olevan henkistä laatua.

        Rupeaisit tekemään jotain tärkeämpää kuin se, että toimit kopiontikoneena, joka mielestään on
        erehtymätön.

        Vai kehoittiko lääkäri sinua kopiomaan noita samoja automaattivastauksia päivästä toiseen?
        Eikö sinulla todella ole muuta tekemistä, kuin haukkua toisia uskovia ja esiintyä
        kaikkitietävänä Raamatuntuntijana?

        Löysää jo pipoa!

        parempaakaan tekemistä. Mitäpä se yksinäinen ihminen tekisi?


      • Kallonporaaja
        weha kirjoitti:

        parempaakaan tekemistä. Mitäpä se yksinäinen ihminen tekisi?

        tuollaisella mesomisella!

        Toisten uskovien mollaaminenko on sinusta oikean uskovan tehtävä?


      • Kallonporaaja kirjoitti:

        tuollaisella mesomisella!

        Toisten uskovien mollaaminenko on sinusta oikean uskovan tehtävä?

        yksin aina helpompaa:) Mitä pahaa mä muka oon tehnyt, jos en ole samaa mieltä kuin sä?


      • Kallonporaaja
        weha kirjoitti:

        yksin aina helpompaa:) Mitä pahaa mä muka oon tehnyt, jos en ole samaa mieltä kuin sä?

        jos on eri mieltä asioista, mutta kun sinä halveksit toisen uskoa ja tuomitset hänet ja kuvittelet
        olevasi yksin oikeassa SRK:n kanssa.
        Tuollainen omahyväisyys on syntiä!

        Sinä et osaa keskustella, vaan koetat saarnaamalla mitätöidä toisten uskon!

        Siksi sinulla ei ole ystäviä sillä ei kukaan halua olla fariseuksen seurassa.


      • säästöön
        weha kirjoitti:

        parempaakaan tekemistä. Mitäpä se yksinäinen ihminen tekisi?

        ja vaimoa tervehtiin sinne itään


      • Kallonporaaja kirjoitti:

        jos on eri mieltä asioista, mutta kun sinä halveksit toisen uskoa ja tuomitset hänet ja kuvittelet
        olevasi yksin oikeassa SRK:n kanssa.
        Tuollainen omahyväisyys on syntiä!

        Sinä et osaa keskustella, vaan koetat saarnaamalla mitätöidä toisten uskon!

        Siksi sinulla ei ole ystäviä sillä ei kukaan halua olla fariseuksen seurassa.

        suvaitsevainen ihminen, ja olenkin sitä mieltä, että kukin saa uskoa miten haluaa. Oliko Paavali fariseus?

        24:5."Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies",


      • Kallonporaaja
        weha kirjoitti:

        suvaitsevainen ihminen, ja olenkin sitä mieltä, että kukin saa uskoa miten haluaa. Oliko Paavali fariseus?

        24:5."Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies",

        Vai suvaitsevainen.....

        Minne mennään nauramaan?


        Sinuun sopii hyvin tämä Raamatunkohta:
        Jes 48:4
        "Sinun niskajänteesi on rautaa ja otsasi vaskea."


        Suomalaisittain tuota sanotaan kovapäisyydeksi.


      • mitenkähän tuntuu..
        Kallonporaaja kirjoitti:

        sinun sairautesi parantuisi paremmin, jos jopettaisit nuo sekoilut tällä palstalla.
        Sairautesi tuntuu olevan henkistä laatua.

        Rupeaisit tekemään jotain tärkeämpää kuin se, että toimit kopiontikoneena, joka mielestään on
        erehtymätön.

        Vai kehoittiko lääkäri sinua kopiomaan noita samoja automaattivastauksia päivästä toiseen?
        Eikö sinulla todella ole muuta tekemistä, kuin haukkua toisia uskovia ja esiintyä
        kaikkitietävänä Raamatuntuntijana?

        Löysää jo pipoa!

        että saisit pitää itsellesikin tuonkaltaista saarnaa.
        Sinähän se vasta täällä palstalla roikutkin sopivat ja sopimattomat ajat, eikös niin.


    • Luettavampi se on näin; 17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
      18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja MINULLA ON kuoleman ja tuonelan AVAIMET.

      Tässä puhuu suoraan Kristus Ilmeityskirjan kirjoittajalle ja kertoo MIKÄÄN EI OLE MUUTTUNUT. Hänellä on kaikki avaimet, ei ole niitä antanut lestadiolaisille.

      Näin alkaa ronologinen kertomus lopun ajasta.

      Ilm.20:1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.** Tässä taas ollaan jo ajassa missä Jeesus perustaa Pyhien kanssa, mukaan lukien Daavid kuninkaana ja 144,000 juutalaista TUHATVUOTISEN VALATKUNNAN, jota sinä et ole vielä tajunnut tulevan.

      Tätä ennen on tapahtunut Pyhien tempaus, teille maan päälle jääneille 2xs 3,5 vuotta ja Hanokin sekä Elian temppelin puhdistaminen, johon meni alle 3 kk ja Daavidin nousu kuninkaaksi.

      Silloin en enää syntejä anteeksi jaella. Usko Jeesukseen Herrana on jo Temmannut Pyhät pelastetut Taivaaseen. Maan päälle jää ne, jotka toitottavat yksinomaan Jumalan suuruutta ja jakelevat syntejä anteeksi.

      Silloin Weha voi pelastus sanomalla vainoajille, - Kyllä Kesitas oli oikeassa, Jeesus on Herra. Samalla sinut tapetaan ja perit Pyhyyden marttyyrina.

      Mutta kuka sitoo saatanan tuhanneksi vuodeksi? Raamattu sanoo sen selvästi, - enkeli, jolle tehtävä oli annettu. Ilm 20;1.

      Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. ** ne oli annettu Hänelle Taivaassa ja Hän tulee suorittamaan tehtäväänsä.

      Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” ** Olet todella naurettava. Ilmeityskirja on eskatologinen ei evankeliumia. Se ei tähtää Kristuksen kirkastamiseen ja lähetyntyöhön, vaan se kertoo, MITÄ TAPAHTUU.

      Lopun ajalla ei jaeta yhtään syntiä anteeksi, sen kun Herra tulee meitä Pyhiä hakemaan ylös. Siellä ei evankeliumia jaeta, siitä osa nauttii, osa ei.

      • että perkele on henkiolento, eikä henkiolentoja voi lukita helvetin syvyyksiin millään materiaalisella avaimella, eikä aineellisilla kahleilla, vaan evankeliumilla. Kirjaimellinen selitys kaatuu omaa mahdottomuuteensa. Johannestahan kehotettiin kirjoittamaan näki. Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11).

        Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!.

        Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).

        Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen.

        Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).


      • weha kirjoitti:

        että perkele on henkiolento, eikä henkiolentoja voi lukita helvetin syvyyksiin millään materiaalisella avaimella, eikä aineellisilla kahleilla, vaan evankeliumilla. Kirjaimellinen selitys kaatuu omaa mahdottomuuteensa. Johannestahan kehotettiin kirjoittamaan näki. Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11).

        Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!.

        Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).

        Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen.

        Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

        myös tuota 144 tuhatta taivaassa. Eikä ole rahkkeita pitkiin selityksiin asiasta. Mutta olen kuullut, että siinä kuvataan koko pyhää yhteistä seurakuntaa, Jumalan kansaa Ilm.7-luvussa. Paavali ainakin puhuu seurakunnasta "neitseenä". Roomalaisuuskatollisuudessa on ollut oppia, että olisi kysymyksessä "selibaatissa" oleva papisto. Paavali kuitenkin vertaa korinton seurakuntaa neitsyeeksi:
        2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sillä minä olen teitä kihlannut yhdelle miehelle, että minä puhtaan neitseen Kristukselle tuottaisin".

        Uudentestamentin seurakuntaa kuvataan myös "Kristuksen morsiammeksi" ja "Karitsan vaimoksi".
        Luin, että Lutheri selittäessään Hooseaa, että vanhantestamentin kuvakielen ilmaisu "harjoittaa haureutta", tarkoittaisi epäjumalan palveluksen harjoittamista.


      • weha kirjoitti:

        että perkele on henkiolento, eikä henkiolentoja voi lukita helvetin syvyyksiin millään materiaalisella avaimella, eikä aineellisilla kahleilla, vaan evankeliumilla. Kirjaimellinen selitys kaatuu omaa mahdottomuuteensa. Johannestahan kehotettiin kirjoittamaan näki. Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11).

        Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!.

        Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).

        Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen.

        Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

        että perkele on henkiolento, eikä henkiolentoja voi lukita helvetin syvyyksiin millään materiaalisella avaimella, eikä aineellisilla kahleilla, ** Vai ei. Saatana tekee vain niin paljon, kun Jumala sallii. Hän sitoo myös Henget.

        On sinulla kyllä tieteellinen käsitys, uskosi on nolla.

        vaan evankeliumilla. ** Jos tarkoitat evankeliumia Jeesuksesta, Hänelle se ei ole kelvannut, mutta tuo jumalien valtakunnan evankeliumi pelkkien syntien anteeksi annosta on jo Häneen tekele.


        Kirjaimellinen selitys kaatuu omaa mahdottomuuteensa. Johannestahan kehotettiin kirjoittamaan näki. Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”** Kaikkihan sinulle on koko Raamatussa kuvakieltä, pidä vain linjasi, tutustut paremmin perkeleeseen.

        Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. ** Juuri tämä sanonta tekee sinusta sen pellen Ilmestyskirjan osalle, kuten koko VL kansa on. Ilmestyskirjan tulkitsijan täytyy tuntea vanha testamentti täysin, koska se on Raamatun ”raamit”.

        Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ”** Teille, OLITKO TODELLA PAIKALLA??

        Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. ** Voi ressukkaa. Onko nyt tuhat vuotinen maan päällä. Eikä saatana olekaan sidottu?? Olet todella pelle.

        Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. ** Et edes tiedä, mikä on vähän aikaa. Se on aika, minkä Jumala antaa tuhannen vuoden päästä vielä saatanalle mahdollisuuden kuten nyt lestadiolaisille, ottaa Jeesus vastaan Herrana, eikä vain vapahtajana.

        Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. ** Tärkein merkki on Israelin perustaminen 1948 toukokuussa. Matt 2432 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. 34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.

        Te ette tiedä myös Matt 24 lukua, olet ensimmäinen lestadiolainen, joka ylipäätään ottaa sieltä irrallisia lauseita.

        Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), ** Suomessa tämä eksyttäjä on SRK, muualla joku toinen.


      • weha kirjoitti:

        myös tuota 144 tuhatta taivaassa. Eikä ole rahkkeita pitkiin selityksiin asiasta. Mutta olen kuullut, että siinä kuvataan koko pyhää yhteistä seurakuntaa, Jumalan kansaa Ilm.7-luvussa. Paavali ainakin puhuu seurakunnasta "neitseenä". Roomalaisuuskatollisuudessa on ollut oppia, että olisi kysymyksessä "selibaatissa" oleva papisto. Paavali kuitenkin vertaa korinton seurakuntaa neitsyeeksi:
        2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sillä minä olen teitä kihlannut yhdelle miehelle, että minä puhtaan neitseen Kristukselle tuottaisin".

        Uudentestamentin seurakuntaa kuvataan myös "Kristuksen morsiammeksi" ja "Karitsan vaimoksi".
        Luin, että Lutheri selittäessään Hooseaa, että vanhantestamentin kuvakielen ilmaisu "harjoittaa haureutta", tarkoittaisi epäjumalan palveluksen harjoittamista.

        myös tuota 144 tuhatta taivaassa. Eikä ole rahkkeita pitkiin selityksiin asiasta. Mutta olen kuullut, että siinä kuvataan koko pyhää yhteistä seurakuntaa, Jumalan kansaa ** Ei kuvata kun Israelin 12 heimokuntaa, 12 000 jokaisesta, ja He osa tulevat taivaasta tänne, osa on jo valmiina ja heillä on sinetti, ja saarnaavat sitten Jeesuksesta, Suomessa lestadiolaiselle ja JT;lle. Tuo ilmestyskirjan pelastettujen joukko ei ole yksin nämä 144 tuhatta, vaan Pyhät ja näitä ei temmata, näitä 144 tuhatta vaan he jäävät tänne saarnaamaan.

        Se on sanottu Hesekielessä, Jesajassa ja Ilmestyskirjassa, että he ovat juutalaisia.

        Paavali ainakin puhuu seurakunnasta "neitseenä". Roomalaisuuskatollisuudessa on ollut oppia, että olisi kysymyksessä "selibaatissa" oleva papisto. Paavali kuitenkin vertaa korinton seurakuntaa neitsyeeksi: ** Seurakunnat ei pelastu, ihmiset vaan.
        Ole nyt edes hieman asiassa. Tuhat vuotuisessa valtakunnassa ei ole seurakuntia, vaan Jeesuksen omat. Seurakunta- aika, joka on myös armon aika, loppuu Pyhien tempaamiseen.

        2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sillä minä olen teitä kihlannut yhdelle miehelle, että minä puhtaan neitseen Kristukselle tuottaisin". ** Kerro tämä omalle väellesi.

        Uudentestamentin seurakuntaa kuvataan myös "Kristuksen morsiammeksi" ja "Karitsan vaimoksi". ** Jerusalem on Kristuksen morsian, ei muut. Ilm 21;2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten.


    • 10+19=?

      >Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).

      Jostain kumman syystä vanhoillislestadiolaiset kuvittelevat olleensa paikalla, kun avaimia jaettiin. Ensimmäisessä jaossa lienee ollut paikalla tusinan verran väkeä, joten avaimia on jaettu n*12 kpl.

      • Martinus Luther

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)


      • meeri 5
        Martinus Luther kirjoitti:

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)

        Ei ihminen voi antaa syntejä anteeksi, ei antaa armoa, eikä Pyhää Henkeäkään. Meidän on pysyttävä Kristuksen sanoissa, koska vain niillä sanoilla voimme saada synnit anteeksi. Jos emme etsi anteeksiantoa Jumalan Sanasta, Raamatusta, niin turhaan tähyilemme saarnapönttöihin odottaen sieltä armoa tai niinkuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa.


      • meeri 5 kirjoitti:

        Ei ihminen voi antaa syntejä anteeksi, ei antaa armoa, eikä Pyhää Henkeäkään. Meidän on pysyttävä Kristuksen sanoissa, koska vain niillä sanoilla voimme saada synnit anteeksi. Jos emme etsi anteeksiantoa Jumalan Sanasta, Raamatusta, niin turhaan tähyilemme saarnapönttöihin odottaen sieltä armoa tai niinkuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa.

        mitä sanot, Lutheri sanoo lörpötykseksi:)


      • meeri 5
        weha kirjoitti:

        mitä sanot, Lutheri sanoo lörpötykseksi:)

        ry:ssä pystytä antamaan syntejä anteeksi, eikä armoa, eikä Pyhää Henkeäkään. Sanotaan vain, että pitää tulla jumalan valtakunnan lapseksi, ennenkuin armo on pätevä. Tehdäänkö parannus sitten seurakunnalle? Entä sydämessä tapahtuva tunnustus ja kääntyminen? Eikö Kristuksen suorittama sovitustyö ja sen omaksuminen kohdalleen riitä?


      • weha.
        meeri 5 kirjoitti:

        ry:ssä pystytä antamaan syntejä anteeksi, eikä armoa, eikä Pyhää Henkeäkään. Sanotaan vain, että pitää tulla jumalan valtakunnan lapseksi, ennenkuin armo on pätevä. Tehdäänkö parannus sitten seurakunnalle? Entä sydämessä tapahtuva tunnustus ja kääntyminen? Eikö Kristuksen suorittama sovitustyö ja sen omaksuminen kohdalleen riitä?

        asuu jokaisessa uskovaisessa, jollon on valta ja voima Jeesukselta antaa syntejä anteeksi.
        Tuli mieleen se kohta, joka oli 33-käännöksessä väärin käännetty asian yhteyteen nähden.

        Luuk.17:20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
        21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

        33-käännös kääntää virheellisesti tässä, Jumalan valtakunta on "sisällisesti teissä". Eihän Jumalan valtakunta voinut olla sisällisesti epäuskoisissa fariseuksissa, vaan heidän keskellään. Siinähän oli fariseusten keskellä Jeesus ja hänen opetuslapsensa. Kohta myös kertoo, että tämä nähdään uskon silmillä.


      • meeri 5
        weha. kirjoitti:

        asuu jokaisessa uskovaisessa, jollon on valta ja voima Jeesukselta antaa syntejä anteeksi.
        Tuli mieleen se kohta, joka oli 33-käännöksessä väärin käännetty asian yhteyteen nähden.

        Luuk.17:20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
        21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

        33-käännös kääntää virheellisesti tässä, Jumalan valtakunta on "sisällisesti teissä". Eihän Jumalan valtakunta voinut olla sisällisesti epäuskoisissa fariseuksissa, vaan heidän keskellään. Siinähän oli fariseusten keskellä Jeesus ja hänen opetuslapsensa. Kohta myös kertoo, että tämä nähdään uskon silmillä.

        Kesitaksessa, Sectorissa ja muissa uskovaisissa, koska sanoit jokaisessa uskovaisessa.


      • meeri 5 kirjoitti:

        Kesitaksessa, Sectorissa ja muissa uskovaisissa, koska sanoit jokaisessa uskovaisessa.

        ketään. Mutta sen tiedän, että Pyhän Hengen virkaa sellaisilla ole, jotka sitä ei tunnusta tai opettaa monia teitä vanhurskauttamiseen.
        Tarkaan ottaen Lutheri sanoo tuossa siis näin:

        "Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille"


      • meeri 5
        weha kirjoitti:

        ketään. Mutta sen tiedän, että Pyhän Hengen virkaa sellaisilla ole, jotka sitä ei tunnusta tai opettaa monia teitä vanhurskauttamiseen.
        Tarkaan ottaen Lutheri sanoo tuossa siis näin:

        "Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille"

        sanaahan on Raamattukin täynnä, vaikkakin tallennettuna kirjoituksin. Raamatun sanaahan me luotamme. Jos puhujat eivät julista Jumalan Sanaa eli Raamattua, silloinhan heidän puheensa on ilman pohjaa. Raamattu myös ilmaisee, kenessä uskovaisessa on Jumalan henki:
        "1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; "


      • meeri 5 kirjoitti:

        sanaahan on Raamattukin täynnä, vaikkakin tallennettuna kirjoituksin. Raamatun sanaahan me luotamme. Jos puhujat eivät julista Jumalan Sanaa eli Raamattua, silloinhan heidän puheensa on ilman pohjaa. Raamattu myös ilmaisee, kenessä uskovaisessa on Jumalan henki:
        "1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; "

        kirjain kuolettaa, mutta Hengen virka tekee eläväksi- Raamattu ei ole suullista sanaa, ellei sitä Pyhän Hengen virasta lueta.

        Se oli sen seurakunnan harha johon Paavali tarttui myös (knostilaisuus).
        Tuo kohtasi ei ole ainut Raamatun kriteeri kadottavasta harhasta. Esim. väärä vanhurskauttamisoppi on Raamatun mukaan kadotavaa.


      • meeri 5
        weha kirjoitti:

        kirjain kuolettaa, mutta Hengen virka tekee eläväksi- Raamattu ei ole suullista sanaa, ellei sitä Pyhän Hengen virasta lueta.

        Se oli sen seurakunnan harha johon Paavali tarttui myös (knostilaisuus).
        Tuo kohtasi ei ole ainut Raamatun kriteeri kadottavasta harhasta. Esim. väärä vanhurskauttamisoppi on Raamatun mukaan kadotavaa.

        nukkumaan, mutta kiitos Sinulle weha, että jaksat kirjoittaa ja vastata ja toivon SINULLE pikaista paranemista ja uutta voimaa ja terveyttä elämääsi!


      • meeri 5 kirjoitti:

        nukkumaan, mutta kiitos Sinulle weha, että jaksat kirjoittaa ja vastata ja toivon SINULLE pikaista paranemista ja uutta voimaa ja terveyttä elämääsi!

        että insinöörin apu kelpaa...ei vais. Samoin sinulle meeri ja kiperiä on kysymykset, eikä ne varmaan koskaan lopu:)


      • weha kirjoitti:

        ketään. Mutta sen tiedän, että Pyhän Hengen virkaa sellaisilla ole, jotka sitä ei tunnusta tai opettaa monia teitä vanhurskauttamiseen.
        Tarkaan ottaen Lutheri sanoo tuossa siis näin:

        "Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille"

        erehtyväistä ihmistä Lutheria Jumalana ja hänen juttujaan Jumalan sanana. Niin moni muukin vl pitää.

        Onnetonta sakkia.


      • weha kirjoitti:

        kirjain kuolettaa, mutta Hengen virka tekee eläväksi- Raamattu ei ole suullista sanaa, ellei sitä Pyhän Hengen virasta lueta.

        Se oli sen seurakunnan harha johon Paavali tarttui myös (knostilaisuus).
        Tuo kohtasi ei ole ainut Raamatun kriteeri kadottavasta harhasta. Esim. väärä vanhurskauttamisoppi on Raamatun mukaan kadotavaa.

        "Siis Raamatun
        weha

        kirjain kuolettaa, mutta Hengen virka tekee eläväksi"

        kuolettaa uskon, mutta vl-puhujan opetus tekee uskon eläväksi. Eikö?


      • weha kirjoitti:

        että insinöörin apu kelpaa...ei vais. Samoin sinulle meeri ja kiperiä on kysymykset, eikä ne varmaan koskaan lopu:)

        väität, ettei sielunvihollista ole sidottu? Pitääkö Jeesuksen tulla sitomaan paremmin sielunvihollinen? Pitääkö Jeesuksen tulla tekemään jotakin paremmin? eikö hänen sovituskuolemansa ollutkaan riittävä?

        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24). Kysymyksessä on siis sielunvihollisen kiinniottaminen ja sitominen, sen vallan kukistaminen ja rajoittaminen. Jeesuksen täytetty työ, siis merkitsee sielunvihollisen sitomista, jokaiseen uskovaiseen nähden. Tällöin ei ole vihollisen vallassa.
        Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan lapsia ja hänen valittuja.

        Tätä koitin lyhyesti kertoa, siten miten olen sen ymmärtänyt.
        Jumalan valtakunnassa siis hallitaan nyt Jeesuksen kansa, myös maanpäällä, esim.:
        Ilm.1:9. Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.

        Room.5:17. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -

        Kesitakselle, huomautan, ettei tule mitään uutta aikaa. Raamattu sanoo, että nyt on viimeinen aika:
        1.Joh.2:18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.

        kesitakselle, huomautan, että Kristus tulee enään kerran ja hakemaan omansa autuuteen:
        Paavali panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21).
        – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.

        Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
        ;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen.

        Tässä hieman opetusta. Sitä olen kuullut ja lukenut kristillisyydessämme.


      • ABSOLUTIO
        weha kirjoitti:

        ketään. Mutta sen tiedän, että Pyhän Hengen virkaa sellaisilla ole, jotka sitä ei tunnusta tai opettaa monia teitä vanhurskauttamiseen.
        Tarkaan ottaen Lutheri sanoo tuossa siis näin:

        "Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille"

        RIPPI
        Kristuksen evankeliumissa säätämä synninpäästö (absolutio) eli avainten valta 26 on myös apu ja lohdutus syntiä ja pahaa omaatuntoa vastaan. Sen vuoksi rippiä eli absoluutiota ei mitenkään saa päästää kirkosta häviämään. Se on tarpeen erityisesti arkojen omientuntojen tähden ja myös kypsymättömän nuorison tähden, jolta tulee kuulustella kristinoppia ja jolle tulee sitä opettaa.

        Syntien luetteleminen jääköön jokaisen itsensä ratkaistavaksi; kertokoon tai jättäköön kertomatta mitä haluaa. Sillä niin kauan kuin olemme lihassa, emme valehtele jos sanomme: "Olen viheliäinen ihminen, syntiä täynnä" ja (Room. 7:23): "Jäsenissäni tunnen toisen lain...". Koska yksityiselle ihmiselle lausuttu synninpäästö perustuu avainten virkaan, sitä ei saa halveksia, vaan sitä on pidettävä korkeassa arvossa, niin kuin kaikkia muitakin kirkon viran tehtäviä.

        http://www.nic.funet.fi/pub/doc/religion/christian/library/fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        Kirjoittaako Luther Tunnustuskirjoissa, että yleinen rippi eli suullinen synninpäästö on ainoa tapa saada synnit anteeksi? Ei kirjoita, vaan hän sanoo, että rippiä ei saa päästää kirkosta häviämään. Edellä hän on sellostanut, miksi.

        Jos nyt selittäisit, miten sinä saat käännetyksi tuon ylläolevan Lutherilta olevan lainauksen avainten vallasta ainoaksi tavaksi saada synnit anteeksi, niin ihmeellinen propheta olet.


      • Melperi1 kirjoitti:

        erehtyväistä ihmistä Lutheria Jumalana ja hänen juttujaan Jumalan sanana. Niin moni muukin vl pitää.

        Onnetonta sakkia.

        erehtymätön?


      • 15+4=?
        weha kirjoitti:

        kirjain kuolettaa, mutta Hengen virka tekee eläväksi- Raamattu ei ole suullista sanaa, ellei sitä Pyhän Hengen virasta lueta.

        Se oli sen seurakunnan harha johon Paavali tarttui myös (knostilaisuus).
        Tuo kohtasi ei ole ainut Raamatun kriteeri kadottavasta harhasta. Esim. väärä vanhurskauttamisoppi on Raamatun mukaan kadotavaa.

        Gnostilaisuuden tiedän, mutta mitä on knostlaisuus, kenties jotain läheistä sukua puhjaveli Kostin 1960-luvun lopulla kehittelemälle kostilaisuudelle?


      • weha kirjoitti:

        erehtymätön?

        olen vain erehtyväinen tavallinen tallaaja.

        Sen sijaan vl-johtojäpikät opettavat olevansa erehtymättömiä. Tällä opetuksella he sijoittavat itsensä erehtymättömän Jumalan paikalle.
        Erehtymättömyys-opetuksen tarkoituksena on estää kaikenlainen kritiikki vl-johtojäpiköitä kohtaan. Samoin tällä opetuksella pyritään siihen, että kaikki vl-johtojäpiköiden opetus otetaan vastaan ikäänkuin Jumalan sanana.

        Opetus, että erehtyväiset ihmiset ovatkin yht'äkkiä erehtymättömiä = MIELIPUOLISTA vl-opetusta.


      • ABSOLUTIO kirjoitti:

        RIPPI
        Kristuksen evankeliumissa säätämä synninpäästö (absolutio) eli avainten valta 26 on myös apu ja lohdutus syntiä ja pahaa omaatuntoa vastaan. Sen vuoksi rippiä eli absoluutiota ei mitenkään saa päästää kirkosta häviämään. Se on tarpeen erityisesti arkojen omientuntojen tähden ja myös kypsymättömän nuorison tähden, jolta tulee kuulustella kristinoppia ja jolle tulee sitä opettaa.

        Syntien luetteleminen jääköön jokaisen itsensä ratkaistavaksi; kertokoon tai jättäköön kertomatta mitä haluaa. Sillä niin kauan kuin olemme lihassa, emme valehtele jos sanomme: "Olen viheliäinen ihminen, syntiä täynnä" ja (Room. 7:23): "Jäsenissäni tunnen toisen lain...". Koska yksityiselle ihmiselle lausuttu synninpäästö perustuu avainten virkaan, sitä ei saa halveksia, vaan sitä on pidettävä korkeassa arvossa, niin kuin kaikkia muitakin kirkon viran tehtäviä.

        http://www.nic.funet.fi/pub/doc/religion/christian/library/fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        Kirjoittaako Luther Tunnustuskirjoissa, että yleinen rippi eli suullinen synninpäästö on ainoa tapa saada synnit anteeksi? Ei kirjoita, vaan hän sanoo, että rippiä ei saa päästää kirkosta häviämään. Edellä hän on sellostanut, miksi.

        Jos nyt selittäisit, miten sinä saat käännetyksi tuon ylläolevan Lutherilta olevan lainauksen avainten vallasta ainoaksi tavaksi saada synnit anteeksi, niin ihmeellinen propheta olet.

        Tunnustuskirjat ja Lutherkin sanovat, että Raamattu on ylin ohje, eli Jumalan seurakunta menee aina ohitse henkilöiden. Jumalan seurakunta ei koskaa erehdy, eli näkymätön seurakunta, sillä Pyhä Henki ei opeta väärin.

        Enkä väitä osaavani hyvin kertoa asiaa, vaikka tuon tiedän. Kerron mitä olen kuullut seurakunnasta ja lukenut Raamatusta ja kirjallisuutta. Mitä rakkaat veljet ovat kertoneet, sitä voin laittaa. Haluan tuota korostaa nyt.

        Ensimmäiseksi haluan tuoda esiin eron epäuskoisen parannuksen, ja uskovaisen uskossa rohkaisuksi tarkoitetun ripin välillä. Oletan melko monen sekoittavan ne keskenään, kuvitellen niiden tarkoittavan jopa samaa asiaa, niistä käytetään usein jopa samaa nimitystä, vaikka aivan eri asioita ne kuitenkin ovat.
        Epäuskoisen parannuksessa ihminen autetaan maaliman ja pimeyden valtakunnasta yhdellä pienellä hetkellä Jumalan valtakunnan asukkaaksi, jota myös valkeuden valtakunnaksi kutsutaan. Rippi eri muodoissaan tuottaa siunauksensa tämän Jumalan valtakunnan sisällä, sen asukkaille, uskoon autetuille ihmisille.

        Lisään vielä katkelman alussa merkityn linkin takaa Svebeliuksen katekismuksesta. Siitä voimme lukea erilaisista ripin muodoista. Useat pitävät vain neljänneksi merkittyä rippiä ainoana oikeana rippinä. Kuten voimme havaita, muotoja on useita, joskin salarippi tunnetuin niistä.

        Svebelius kirjoitti:
        5. Minkä sinä kutsut erityiseksi?
        Vastaus: Koska joku erittäin eli yksinänsä tunnustaa syntinsä.

        6. Kuinka se tapahtuu?
        Vastaus: Monella tavalla:
        1. Jumalan edessä ainoasti, koska joku yksinänsä ollessansa, eli itseksensä huokaa Jumalan tykö, tunnus-taa syntinsä ja rukoilee niitä anteeksi, niin kuin Daavid, Manasse ja publikaani tekivät: jonkakaltainen synnin-tunnustus on aina tarpeellinen ja pitää joka päivä tehtämän.
        2. Koko seurakunnan edessä; koska julkisyntinen, joka suuren pahan teon tehnyt on, tunnustaa ja anteeksi anoo syntinsä; se kutsutaan julkiripiksi.
        3. Lähimmäisen edessä, jonka joku vihoittanut on, ja häneltä rikoksensa anteeksi pyytää.
        4. Jumalan sanan palvelijain edessä myös synnit tunnustetaan, joko yhteisesti kaikki tai joku erityinen synti, mikä jonkun omaatuntoa vaivaa; tätä kutsutaan salaripiksi ja tunnustukseksi, eikä sitä kenkään saa ilmoittaa.

        Uudempia katekismuksia on sormeiltu ja jätetty rippiosa pois kokonaan.


      • ABSOLUTIO
        weha kirjoitti:

        Tunnustuskirjat ja Lutherkin sanovat, että Raamattu on ylin ohje, eli Jumalan seurakunta menee aina ohitse henkilöiden. Jumalan seurakunta ei koskaa erehdy, eli näkymätön seurakunta, sillä Pyhä Henki ei opeta väärin.

        Enkä väitä osaavani hyvin kertoa asiaa, vaikka tuon tiedän. Kerron mitä olen kuullut seurakunnasta ja lukenut Raamatusta ja kirjallisuutta. Mitä rakkaat veljet ovat kertoneet, sitä voin laittaa. Haluan tuota korostaa nyt.

        Ensimmäiseksi haluan tuoda esiin eron epäuskoisen parannuksen, ja uskovaisen uskossa rohkaisuksi tarkoitetun ripin välillä. Oletan melko monen sekoittavan ne keskenään, kuvitellen niiden tarkoittavan jopa samaa asiaa, niistä käytetään usein jopa samaa nimitystä, vaikka aivan eri asioita ne kuitenkin ovat.
        Epäuskoisen parannuksessa ihminen autetaan maaliman ja pimeyden valtakunnasta yhdellä pienellä hetkellä Jumalan valtakunnan asukkaaksi, jota myös valkeuden valtakunnaksi kutsutaan. Rippi eri muodoissaan tuottaa siunauksensa tämän Jumalan valtakunnan sisällä, sen asukkaille, uskoon autetuille ihmisille.

        Lisään vielä katkelman alussa merkityn linkin takaa Svebeliuksen katekismuksesta. Siitä voimme lukea erilaisista ripin muodoista. Useat pitävät vain neljänneksi merkittyä rippiä ainoana oikeana rippinä. Kuten voimme havaita, muotoja on useita, joskin salarippi tunnetuin niistä.

        Svebelius kirjoitti:
        5. Minkä sinä kutsut erityiseksi?
        Vastaus: Koska joku erittäin eli yksinänsä tunnustaa syntinsä.

        6. Kuinka se tapahtuu?
        Vastaus: Monella tavalla:
        1. Jumalan edessä ainoasti, koska joku yksinänsä ollessansa, eli itseksensä huokaa Jumalan tykö, tunnus-taa syntinsä ja rukoilee niitä anteeksi, niin kuin Daavid, Manasse ja publikaani tekivät: jonkakaltainen synnin-tunnustus on aina tarpeellinen ja pitää joka päivä tehtämän.
        2. Koko seurakunnan edessä; koska julkisyntinen, joka suuren pahan teon tehnyt on, tunnustaa ja anteeksi anoo syntinsä; se kutsutaan julkiripiksi.
        3. Lähimmäisen edessä, jonka joku vihoittanut on, ja häneltä rikoksensa anteeksi pyytää.
        4. Jumalan sanan palvelijain edessä myös synnit tunnustetaan, joko yhteisesti kaikki tai joku erityinen synti, mikä jonkun omaatuntoa vaivaa; tätä kutsutaan salaripiksi ja tunnustukseksi, eikä sitä kenkään saa ilmoittaa.

        Uudempia katekismuksia on sormeiltu ja jätetty rippiosa pois kokonaan.

        taas selosta. Ei ripiissä ole kysymys mihinkaan valtakuntaan auttamisesta, vaan yksinkertaisesti se on tarkoitettu hätääntyneen sielun avuksi päästä tunnustamaan syntinsä= yksityinen rippi. Yleinen rippi on syntien anteeksijulistamista niille, jotka haluavat myös kuulla äänellisen synninpäästön. Synninpäästä on apu ja lohdutus, mutta sinä väität sitä ainoaksi tavaksi saada synnit anteeksi. Niin ei Lutherinkaan mukaan ole. Jos pidät Lutheria vain erehtyvänä ihmisenä, niin pidä myös itseäsi ja seurakuntaasi erehtyvinä.

        Svebiliuksen katekismus on Svebiliuksen katekismus. Ei sen pyhempi eikä oikeampi kuin muutkaan katekismukset. Se on vain vl-Svediliuksen kääntämä.

        Muuten ,mistä tuon selostuksesi lainasit? Sinulla on ainakin ennen ollut paha tapa lainailla tekstejä niin kuin ne olisivat omiasi


      • weha.
        ABSOLUTIO kirjoitti:

        taas selosta. Ei ripiissä ole kysymys mihinkaan valtakuntaan auttamisesta, vaan yksinkertaisesti se on tarkoitettu hätääntyneen sielun avuksi päästä tunnustamaan syntinsä= yksityinen rippi. Yleinen rippi on syntien anteeksijulistamista niille, jotka haluavat myös kuulla äänellisen synninpäästön. Synninpäästä on apu ja lohdutus, mutta sinä väität sitä ainoaksi tavaksi saada synnit anteeksi. Niin ei Lutherinkaan mukaan ole. Jos pidät Lutheria vain erehtyvänä ihmisenä, niin pidä myös itseäsi ja seurakuntaasi erehtyvinä.

        Svebiliuksen katekismus on Svebiliuksen katekismus. Ei sen pyhempi eikä oikeampi kuin muutkaan katekismukset. Se on vain vl-Svediliuksen kääntämä.

        Muuten ,mistä tuon selostuksesi lainasit? Sinulla on ainakin ennen ollut paha tapa lainailla tekstejä niin kuin ne olisivat omiasi

        pätevä teksti. Kaikkihan lainailevat jostain tekstejä asiansa tueksi. erikoisesti ns. "tunnustukslliset luterilaiset".


      • Hieman vähemmän, sillä Juudas ei ollut mukana, mutta VAIN HEILLE.

        Jeesus ei ole niitä tullut jakamaan 1900 luvulla Pohjolaan, vaan saatana. Se meni siihen maanperään kyllä läpi.


    • ABSOLUTIO

      tämän Matteuksen evakeliumin kohdan alla olevaan lainaukseesi syntien anteeksiannosta?

      Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
      22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." Jos lainaamasi Joh.20:21-23 antaa sinulle oikeiden kielää anteeksianto, niin sehän mielestäni mäjäyttää lujasti korville Matteuksen evankeliumissa 6:14-15 olevia jakeita.

      • että silleen

        tuollaista Wehalta.

        Hän toistaa noita SRK:ssa oppimiaan automaattivastauksia eikä vaivaa päätään
        noin vaikeilla kysymyksillä.
        Kun oma aivokapasiteetti ei riitä, niin on helpompaa turvautua SRK:n keksimiin
        selityksiin.


      • ABSOLUTIO

        Siis


      • että silleen kirjoitti:

        tuollaista Wehalta.

        Hän toistaa noita SRK:ssa oppimiaan automaattivastauksia eikä vaivaa päätään
        noin vaikeilla kysymyksillä.
        Kun oma aivokapasiteetti ei riitä, niin on helpompaa turvautua SRK:n keksimiin
        selityksiin.

        Jumalan valtakunnan yleisin opetuksiin. Ylläoleva teksi on siis Rakkaalta veljeltä "pakkulalta", taavetilta. Rakkaalta lapsella on monta nimeä.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        Jumalan valtakunnan yleisin opetuksiin. Ylläoleva teksi on siis Rakkaalta veljeltä "pakkulalta", taavetilta. Rakkaalta lapsella on monta nimeä.

        sen, että toistat vain SRK:ssa oppimiasi patenttivastauksia!

        Siksi kelaat uudestaan ja uudestaan samoja vastauksia.

        Onko sinut valittu kopiokoneeksi?


      • ABSOLUTIO kirjoitti:

        Siis

        Isä meidän rukouksessa, pyydämme, että Jumalan valtakunta lähestyisi meitä...antaisi meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

        Jumalan valtakunta, lähestyy aina toisen uskovaisen kautta, niinkuin kaikkialla Raamatussa on.
        jo alussa saarnattiin: "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".


      • että silleen kirjoitti:

        sen, että toistat vain SRK:ssa oppimiasi patenttivastauksia!

        Siksi kelaat uudestaan ja uudestaan samoja vastauksia.

        Onko sinut valittu kopiokoneeksi?

        pitäysyn Jumalan valtakunnan opetuksiin, niinkuin seurakunnassa on opetettu, siihen pyrin.

        Minulla se on huomattavasti helpompaa kuin teillä. Ei voida uskoa ja opettaa mitä tahansa. Puhujaveljet, jotka ovat seurakunnnan ylitse kutsuttu saarnaamaan, pitäytyy seurakunnan opetuksiin.

        1.Tim.3:15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        pitäysyn Jumalan valtakunnan opetuksiin, niinkuin seurakunnassa on opetettu, siihen pyrin.

        Minulla se on huomattavasti helpompaa kuin teillä. Ei voida uskoa ja opettaa mitä tahansa. Puhujaveljet, jotka ovat seurakunnnan ylitse kutsuttu saarnaamaan, pitäytyy seurakunnan opetuksiin.

        1.Tim.3:15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.

        kopiokone!!!

        Hyvä kun tunnustat sen.

        Minä taas yritän käyttää myös omia aivojani, enkä usko sokeasti kaikkea, mitä saarnaajat
        opettavat.

        Raamattukin kehoittaa meitä koettelemaan kaikki ja pitämään vain se, mikä on hyvää.

        Mutta ymmärrän kyllä sinua, koska et ilmeisesti osaa ajatelaa itsenäisesti, niin on
        turvallisempaa toistaa muiden puheita.


      • weha.
        että silleen kirjoitti:

        kopiokone!!!

        Hyvä kun tunnustat sen.

        Minä taas yritän käyttää myös omia aivojani, enkä usko sokeasti kaikkea, mitä saarnaajat
        opettavat.

        Raamattukin kehoittaa meitä koettelemaan kaikki ja pitämään vain se, mikä on hyvää.

        Mutta ymmärrän kyllä sinua, koska et ilmeisesti osaa ajatelaa itsenäisesti, niin on
        turvallisempaa toistaa muiden puheita.

        en ole juureton.

        Hebr.13:7. Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        Isä meidän rukouksessa, pyydämme, että Jumalan valtakunta lähestyisi meitä...antaisi meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

        Jumalan valtakunta, lähestyy aina toisen uskovaisen kautta, niinkuin kaikkialla Raamatussa on.
        jo alussa saarnattiin: "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        Jumalan valtakunta on aina siellä, missä ihminen huutaa avukseen Herran nimeä!

        Ap 2:21
        "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."


        Isä meidän rukouksessa rukoillaan vain sitä, että Jumalan lopullinen tahto ja valtakunta tulisi
        jo toteutumaan maan päällä. Tuo valtakunta ei anna kenenkään syntejä anteeksi vaan siinähän
        rukoillaan, että Jumala itse antaisi meille synnit anteeksi.
        Sekoitat pahasti kaksi eri asiaa- Jumalan ja Hänen valtakuntansa!!!!!

        Mutta tuo taas todistaa sen, että et pysty itsenäiseen ajatteluun vaan kelaat noita samoja
        patenttivastauksia.


      • että silleen
        weha. kirjoitti:

        en ole juureton.

        Hebr.13:7. Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli.

        seuraamaan harha-opettajia!!!!!

        Sokea ei voi sokeaa taluttaa.


      • että silleen kirjoitti:

        Jumalan valtakunta on aina siellä, missä ihminen huutaa avukseen Herran nimeä!

        Ap 2:21
        "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."


        Isä meidän rukouksessa rukoillaan vain sitä, että Jumalan lopullinen tahto ja valtakunta tulisi
        jo toteutumaan maan päällä. Tuo valtakunta ei anna kenenkään syntejä anteeksi vaan siinähän
        rukoillaan, että Jumala itse antaisi meille synnit anteeksi.
        Sekoitat pahasti kaksi eri asiaa- Jumalan ja Hänen valtakuntansa!!!!!

        Mutta tuo taas todistaa sen, että et pysty itsenäiseen ajatteluun vaan kelaat noita samoja
        patenttivastauksia.

        Raamattu tuosta kohdasta?

        Room.10:13. Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
        14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
        15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
        16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.

        Hyvä kun on patentti vastaukset, siis oma seurakunta.

        Tuohon vielä, että Raamatun mukaan seurakunta on enemmän kuin henkilöt. Joka luulee tietävänsä asiat peremmin kuin Jumalan seurakunta, on ylpistynyt ja luulee yksin tai pienen eriseuran kanssa tietävän paremmin.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        Raamattu tuosta kohdasta?

        Room.10:13. Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
        14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
        15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
        16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
        17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.

        Hyvä kun on patentti vastaukset, siis oma seurakunta.

        Tuohon vielä, että Raamatun mukaan seurakunta on enemmän kuin henkilöt. Joka luulee tietävänsä asiat peremmin kuin Jumalan seurakunta, on ylpistynyt ja luulee yksin tai pienen eriseuran kanssa tietävän paremmin.

        Jos ihminen huutaa avukseen Herran nimeä, niin kyllä hän ON AIKAISEMMIN OLLUT
        sanan kuulossa ja silloin kylvetty siemen itää nyt, kun on hätä!!!!!

        Ei siinä tarvita silloin toista ihmistä paikalla!

        Nuo sinun patenttivastaukset ovat johtaneet sinut harhaan!


      • ABSOLUTIO
        weha kirjoitti:

        Isä meidän rukouksessa, pyydämme, että Jumalan valtakunta lähestyisi meitä...antaisi meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

        Jumalan valtakunta, lähestyy aina toisen uskovaisen kautta, niinkuin kaikkialla Raamatussa on.
        jo alussa saarnattiin: "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        kanssasi surkiaa. Kun kysyn sinulta suoran kysymyksen, niin latelet isämeitää. Tuossa linkissä on Isä meidän-rukous ja sen selitys. EI siinä puhuta ry-seurakunnasta mitään.
        http://www.evl.fi/katekismus/isameidan/isameidan.html

        Vastaa nyt kuitenkin, lyökö Matteus 6:14-15 korville sinun syntienpidättämismantraa, vai eikö lyö. Minusta se on niin selvää tekstiä, että sinuna ottaisin vaarin tuostakin Raamatun evankeliumista ennen kuin lähtisin mäiskimään oikealla opilla.

        Tulit kuitenkin tunnustaneeksi, että rukoillenkin voi saada synnit anteeksi. Se on hyvä se.


      • että silleen kirjoitti:

        Jos ihminen huutaa avukseen Herran nimeä, niin kyllä hän ON AIKAISEMMIN OLLUT
        sanan kuulossa ja silloin kylvetty siemen itää nyt, kun on hätä!!!!!

        Ei siinä tarvita silloin toista ihmistä paikalla!

        Nuo sinun patenttivastaukset ovat johtaneet sinut harhaan!

        tarvittiin toinen uskovainen, siis avunantaja:
        "usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta"
        "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaa, niin kaikki tämä teille annetaan"
        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
        weha: Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä.


      • weha kirjoitti:

        tarvittiin toinen uskovainen, siis avunantaja:
        "usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta"
        "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaa, niin kaikki tämä teille annetaan"
        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
        weha: Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä.

        hyvä mennä aiheeseenkin välillä taas.

        Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
        sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
        Sanalla sanoen, mielestäni Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.


      • eikä vain
        ABSOLUTIO kirjoitti:

        kanssasi surkiaa. Kun kysyn sinulta suoran kysymyksen, niin latelet isämeitää. Tuossa linkissä on Isä meidän-rukous ja sen selitys. EI siinä puhuta ry-seurakunnasta mitään.
        http://www.evl.fi/katekismus/isameidan/isameidan.html

        Vastaa nyt kuitenkin, lyökö Matteus 6:14-15 korville sinun syntienpidättämismantraa, vai eikö lyö. Minusta se on niin selvää tekstiä, että sinuna ottaisin vaarin tuostakin Raamatun evankeliumista ennen kuin lähtisin mäiskimään oikealla opilla.

        Tulit kuitenkin tunnustaneeksi, että rukoillenkin voi saada synnit anteeksi. Se on hyvä se.

        pelkkää isämeitää toista. Weha myös kopioi näitä muuten melko harvinaisia omasanaisia vastauksiaan ketjuissa. Esim. tuo toinen kommenttinsa tässä ketjussa esiintyy sanasta sanaan jo aiemmin "sama henki" -keskustelussa...


      • weha.
        ABSOLUTIO kirjoitti:

        kanssasi surkiaa. Kun kysyn sinulta suoran kysymyksen, niin latelet isämeitää. Tuossa linkissä on Isä meidän-rukous ja sen selitys. EI siinä puhuta ry-seurakunnasta mitään.
        http://www.evl.fi/katekismus/isameidan/isameidan.html

        Vastaa nyt kuitenkin, lyökö Matteus 6:14-15 korville sinun syntienpidättämismantraa, vai eikö lyö. Minusta se on niin selvää tekstiä, että sinuna ottaisin vaarin tuostakin Raamatun evankeliumista ennen kuin lähtisin mäiskimään oikealla opilla.

        Tulit kuitenkin tunnustaneeksi, että rukoillenkin voi saada synnit anteeksi. Se on hyvä se.

        ovat anteeksi, vaikka ei pyydäkkään anteeksi, mutta uskovainen haluaa kuulla myös Jumalan lapsen äänellisen suun tunnustuksen, kun synti tarttuu ja matka käy hitaaksi.

        Millä ihmeen tavalla se nyt korville löisi?. En siinä näe nitään ristiiriitaa, Jumalan seurakunnan saarnalle. Suosittelen sinulle menemistä paikkakunnallasi uskovaisten seuroihin ja kysymään asioita sieltä.

        Uskovaiset ovat kautta-aikain eri nimillä. Esim. Paavalin tietä ulkopuoliset sanoivat Nasaretilaiseksi lahkoksi:
        apt.24:5. Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,

        Avaa vaikka oma keskustelu, mitä ajat takaa.


      • weha.
        että silleen kirjoitti:

        seuraamaan harha-opettajia!!!!!

        Sokea ei voi sokeaa taluttaa.

        ja sen puolustaminen, on selkeää hengellistä huoruutta. Ei Jumalan seurakunnan oppi ole sekalaista ia siedetä sitä rinnakkain, niinkuin on tämän palstan ihmisten yleinen linjaus.


      • weha.
        että silleen kirjoitti:

        Jos ihminen huutaa avukseen Herran nimeä, niin kyllä hän ON AIKAISEMMIN OLLUT
        sanan kuulossa ja silloin kylvetty siemen itää nyt, kun on hätä!!!!!

        Ei siinä tarvita silloin toista ihmistä paikalla!

        Nuo sinun patenttivastaukset ovat johtaneet sinut harhaan!

        kohta ei ajatustasi tue, vaan luulokasi. Ei ole yhtään sellaista kohtaa, että ihmien tulee yksinänsä uskoon.
        Eräs hyvä Raamatun esimerkki oli se hoviherra. Hän oli eräänlainen väärähengellinen, koska teki pitkän pyhiinvaellusmatkan, luki Raamattua ja rukoili, eikä ollut saanut Pyhää Henkeä. Vasta kuin jo uskovainen Philiphus hänelle saarnasi evankeliumia, elävä usko syntyi. Tässä pätkä aiheeseen:

        Herran enkeli puhui Filippokselle: "Lähde etelään päin ja mene tielle, joka vie Jerusalemista Gazaan ja on autio."
        27. Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla
        28. ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
        29. Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä."
        30. Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
        31. Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.
        32. Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä:

        - Niin kuin lammas hänet vietiin teuraaksi, niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        33. Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.

        34. Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
        35. Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
        36. Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37. Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

        Vaikka 38-käännös jättää viimeisen jakeen pois, niin se on vanhassa Bibliassa ja uudessakin käännöksessä, joka vain selventää asian.


      • näin on
        weha. kirjoitti:

        ja sen puolustaminen, on selkeää hengellistä huoruutta. Ei Jumalan seurakunnan oppi ole sekalaista ia siedetä sitä rinnakkain, niinkuin on tämän palstan ihmisten yleinen linjaus.

        SRK:n oppi on sitä hengellistä sekaoppia, jossa Jumalan Sanaa käytetään härskisti väärin
        oman harha-opin pönkittämiseen!
        Ihmistekoisesta järjestelmästä tehdään muka Jumalan valtakunta!

        Se vetoaa yksinkertaisiin ihmisiin, joilta puuttuu Jumalan Sanan syvempi tunteminen.


      • että silleen
        weha. kirjoitti:

        kohta ei ajatustasi tue, vaan luulokasi. Ei ole yhtään sellaista kohtaa, että ihmien tulee yksinänsä uskoon.
        Eräs hyvä Raamatun esimerkki oli se hoviherra. Hän oli eräänlainen väärähengellinen, koska teki pitkän pyhiinvaellusmatkan, luki Raamattua ja rukoili, eikä ollut saanut Pyhää Henkeä. Vasta kuin jo uskovainen Philiphus hänelle saarnasi evankeliumia, elävä usko syntyi. Tässä pätkä aiheeseen:

        Herran enkeli puhui Filippokselle: "Lähde etelään päin ja mene tielle, joka vie Jerusalemista Gazaan ja on autio."
        27. Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla
        28. ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
        29. Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä."
        30. Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
        31. Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.
        32. Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä:

        - Niin kuin lammas hänet vietiin teuraaksi, niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä, ei hänkään suutansa avannut.
        33. Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.

        34. Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
        35. Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
        36. Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37. Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

        Vaikka 38-käännös jättää viimeisen jakeen pois, niin se on vanhassa Bibliassa ja uudessakin käännöksessä, joka vain selventää asian.

        joko täysin aivopesty tuohon SRK:n harhaoppiin "avaintenvallasta" tai sitten et yksinkertaiseti tajua
        lukemaasi.

        Raamattu on täynnä kertomuksia siitä, kuinka ihmiset yksinäisyydessä kohtasivat Jumalan,

        Ps 40:2-4
        "Hartaasti minä odotin Herraa ja Hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        Hän nosti minut ylös turmion kuopasta ja lokaisesta liejusta ja asetti minun jalkani kaliolle."


        Paavali kohtasi Jeesuksen yksinään ja Jeesus teki hänestä todistajan ja palvelijansa.
        Ap 26:16-17Sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen
        todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsisiä, joitten tykö minä sinut lähetän."
        Sinun kanssasi on turhaa keskustella kun et tajua mitään, mitä Raamattu opettaa.


      • niin.
        että silleen kirjoitti:

        joko täysin aivopesty tuohon SRK:n harhaoppiin "avaintenvallasta" tai sitten et yksinkertaiseti tajua
        lukemaasi.

        Raamattu on täynnä kertomuksia siitä, kuinka ihmiset yksinäisyydessä kohtasivat Jumalan,

        Ps 40:2-4
        "Hartaasti minä odotin Herraa ja Hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        Hän nosti minut ylös turmion kuopasta ja lokaisesta liejusta ja asetti minun jalkani kaliolle."


        Paavali kohtasi Jeesuksen yksinään ja Jeesus teki hänestä todistajan ja palvelijansa.
        Ap 26:16-17Sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen
        todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsisiä, joitten tykö minä sinut lähetän."
        Sinun kanssasi on turhaa keskustella kun et tajua mitään, mitä Raamattu opettaa.

        ****Sinun kanssasi on turhaa keskustella kun et tajua mitään****

        totta.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        hyvä mennä aiheeseenkin välillä taas.

        Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
        sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
        Sanalla sanoen, mielestäni Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.

        pakoon, kun osoittautui, että olet väärässä?

        Raamattu opettaa selvästi myös tuhatvuotisesta valtakunnasta:
        Ilm 20:2-3
        Ja Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen joka on perkele ja saatana ,
        ja sitoi hänet TUHANNEKSI VUODEKSI, ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen
        sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi.
        Siihen asti, kunnes ne tuhannen vuotta ovat loppun kuluneet ja sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa."


      • että silleen
        weha. kirjoitti:

        ovat anteeksi, vaikka ei pyydäkkään anteeksi, mutta uskovainen haluaa kuulla myös Jumalan lapsen äänellisen suun tunnustuksen, kun synti tarttuu ja matka käy hitaaksi.

        Millä ihmeen tavalla se nyt korville löisi?. En siinä näe nitään ristiiriitaa, Jumalan seurakunnan saarnalle. Suosittelen sinulle menemistä paikkakunnallasi uskovaisten seuroihin ja kysymään asioita sieltä.

        Uskovaiset ovat kautta-aikain eri nimillä. Esim. Paavalin tietä ulkopuoliset sanoivat Nasaretilaiseksi lahkoksi:
        apt.24:5. Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,

        Avaa vaikka oma keskustelu, mitä ajat takaa.

        Weha:
        "Uskovaisten synnit ovat anteeksi, vaikka ei pyydäkkään anteeksi"

        Mistähän satukirjasta on tuollainen oppi?
        Wehalla on taas uusi, Raamatun vastainen oppi!!!!
        Weha esittää harhoppia harhaopin perään!

        1. Joh 1:9
        "Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille
        meidän syntimme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."


      • että silleen kirjoitti:

        joko täysin aivopesty tuohon SRK:n harhaoppiin "avaintenvallasta" tai sitten et yksinkertaiseti tajua
        lukemaasi.

        Raamattu on täynnä kertomuksia siitä, kuinka ihmiset yksinäisyydessä kohtasivat Jumalan,

        Ps 40:2-4
        "Hartaasti minä odotin Herraa ja Hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        Hän nosti minut ylös turmion kuopasta ja lokaisesta liejusta ja asetti minun jalkani kaliolle."


        Paavali kohtasi Jeesuksen yksinään ja Jeesus teki hänestä todistajan ja palvelijansa.
        Ap 26:16-17Sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen
        todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt.
        Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsisiä, joitten tykö minä sinut lähetän."
        Sinun kanssasi on turhaa keskustella kun et tajua mitään, mitä Raamattu opettaa.

        löydy ristinjuurelta, koska siellä on vain tyhjä risti. Ei Paavaliakaan Jumala lähettänyt ristinjuurelle, vaan jo uskovaisen Ananiaan luokse. Ei ollut Paavalin osa hyvä vähääkään ennen kuin kohtasi Jumalan lapsen Ananiaa:

        Apt.9:17. "Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin".

        Daavidin parannus (2.Sam.12:1-14).

        12. Sillä sinä olet sen tehnyt salaisesti; mutta minä teen tämän koko Israelin edessä ja auringon edessä.
        13. Niin sanoi David Natanille: minä olen syntiä tehnyt Herraa vastaan. Natan sanoi Davidille: niin on myös Herra sinun syntis ottanut pois, ei sinun pidä kuoleman.


      • että silleen kirjoitti:

        Weha:
        "Uskovaisten synnit ovat anteeksi, vaikka ei pyydäkkään anteeksi"

        Mistähän satukirjasta on tuollainen oppi?
        Wehalla on taas uusi, Raamatun vastainen oppi!!!!
        Weha esittää harhoppia harhaopin perään!

        1. Joh 1:9
        "Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille
        meidän syntimme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."

        on anteeksi, vaikka hän eläisi yksin saarella.

        Kun syntia ja matkanvikaa kuitenkin tulee, uskovaisen omatunto tulee raskaaksi ja hän haluaa laitaa syntiä pois, Jumalan lapsen äänellisen saarnan kautta:

        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        löydy ristinjuurelta, koska siellä on vain tyhjä risti. Ei Paavaliakaan Jumala lähettänyt ristinjuurelle, vaan jo uskovaisen Ananiaan luokse. Ei ollut Paavalin osa hyvä vähääkään ennen kuin kohtasi Jumalan lapsen Ananiaa:

        Apt.9:17. "Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin".

        Daavidin parannus (2.Sam.12:1-14).

        12. Sillä sinä olet sen tehnyt salaisesti; mutta minä teen tämän koko Israelin edessä ja auringon edessä.
        13. Niin sanoi David Natanille: minä olen syntiä tehnyt Herraa vastaan. Natan sanoi Davidille: niin on myös Herra sinun syntis ottanut pois, ei sinun pidä kuoleman.

        noin tyhmä????

        Apt.9:17. "Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin".

        Tuossahan puhutaan JO USKOSSA OLEVALLE PAAVALILLE!!!!!

        Paavali oli kohdannut Jeesuksen aikaisemmin ja hänestä oli tullut Jeesuksen todistaja.


        Miksi hyppäät pois Daavidin ja Jumalan kohtaamisesta.
        Tuo kohta, jota siteeraat on ERI TILANTEESTA!!!!!

        Totta kai myös toinen uskova voi olla auttamasta langennutta takaisin taivastielle,
        MUTTA SE EI OLE VÄLTTÄMÄTÖNTÄ!!!

        Olet toivoton tapaus.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        on anteeksi, vaikka hän eläisi yksin saarella.

        Kun syntia ja matkanvikaa kuitenkin tulee, uskovaisen omatunto tulee raskaaksi ja hän haluaa laitaa syntiä pois, Jumalan lapsen äänellisen saarnan kautta:

        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.

        Miten siellä autiolla saarella voi kuulla toisen ihmisen äänen????

        Sinulla tuota huumoria riittää


      • että silleen kirjoitti:

        pakoon, kun osoittautui, että olet väärässä?

        Raamattu opettaa selvästi myös tuhatvuotisesta valtakunnasta:
        Ilm 20:2-3
        Ja Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen joka on perkele ja saatana ,
        ja sitoi hänet TUHANNEKSI VUODEKSI, ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen
        sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi.
        Siihen asti, kunnes ne tuhannen vuotta ovat loppun kuluneet ja sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa."

        1lm.20:3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa&

        =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

        4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
        =Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
        epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
        Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
        jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
        weha


      • weha.
        että silleen kirjoitti:

        noin tyhmä????

        Apt.9:17. "Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin".

        Tuossahan puhutaan JO USKOSSA OLEVALLE PAAVALILLE!!!!!

        Paavali oli kohdannut Jeesuksen aikaisemmin ja hänestä oli tullut Jeesuksen todistaja.


        Miksi hyppäät pois Daavidin ja Jumalan kohtaamisesta.
        Tuo kohta, jota siteeraat on ERI TILANTEESTA!!!!!

        Totta kai myös toinen uskova voi olla auttamasta langennutta takaisin taivastielle,
        MUTTA SE EI OLE VÄLTTÄMÄTÖNTÄ!!!

        Olet toivoton tapaus.

        Daavidi kysymykseen; Ps 40:2-4
        "Hartaasti minä odotin Herraa ja Hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        Hän nosti minut ylös turmion kuopasta ja lokaisesta liejusta ja asetti minun jalkani kaliolle."

        Ei sokea Paavali voinut varsinaisesti uskossa olla, vaan täyttyi siinä vasta Pyhällä Hengellä.
        Uskovainenhan saa koko Hengen tullessaan uskoon:
        kol2:9. Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään,
        10. ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää.


      • kysyy taas
        weha. kirjoitti:

        ja sen puolustaminen, on selkeää hengellistä huoruutta. Ei Jumalan seurakunnan oppi ole sekalaista ia siedetä sitä rinnakkain, niinkuin on tämän palstan ihmisten yleinen linjaus.

        Olen kysynyt sinulta ennenkin ja kysyn taas, että mikä sinun mielestäsi on oppi? Kun puhut sekaopista ja "tästä opista", niin kerro nyt omin sanoin, mitä on lestadiolainen oppi sinun mielestäsi ja mitä on sekaoppi. Ei raamatunlauseita, pliis, vaan omia mielipiteitä.


      • että silleen kirjoitti:

        Miten siellä autiolla saarella voi kuulla toisen ihmisen äänen????

        Sinulla tuota huumoria riittää

        Siis tottakai uskovaisella on synnit anteeksi koko ajan. Ajatellaampa vaikka uskovaisen kuolemaa. Uskovainen on tehnyt syntiä sanoin, ajatuksin ja teoin. Sitten hän kuolee ja perii taivaan:)


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        1lm.20:3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa&

        =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).

        4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
        =Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
        epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
        Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
        jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
        weha

        ymmärtää lukemaasi.

        Kirjoitat:
        ).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan."

        Onko sinun mielestäsi saatana nyt sidottu?????
        Miksi maailmassa sitten on vielä paljon syntiä?

        Raamattuhan sanoo:
        "Sielunvihollinen käy ympäri kuin kiljuva jalopeura etsien kenet saisi niellä."

        Miten se voi käydä ympäri, jos se on sidottu??????


        Voisitko jo lopettaa noiden samojen juttujen kopioiminen. Ne ovat olleet palstalla jo kymmeniä kertoja,
        eikä niitä viitsi lukea kukaan.
        Vai etkö osaa itse ilmaista ajatuksiasi?

        Siltä vähän näyttää.


      • että silleen
        weha. kirjoitti:

        Daavidi kysymykseen; Ps 40:2-4
        "Hartaasti minä odotin Herraa ja Hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
        Hän nosti minut ylös turmion kuopasta ja lokaisesta liejusta ja asetti minun jalkani kaliolle."

        Ei sokea Paavali voinut varsinaisesti uskossa olla, vaan täyttyi siinä vasta Pyhällä Hengellä.
        Uskovainenhan saa koko Hengen tullessaan uskoon:
        kol2:9. Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään,
        10. ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää.

        että ihminen voisi kohdata Herran ollessaan kahden Hänen kanssaan, eli HALVEKSIT Raamatun ilmoitusta!
        Eli monet kohdat esim. Psalmien kirjassa ovat sinun mielestäsi puppua.

        No, sehän kuuluu tapoihisi.


        Väitätkö todella, että Paavali ei uskonut Herraan, kun Jeesus ilmestyi hänelle Damaskon tiellä?????

        Miksi Jeesus sitten asetti Paavalin palvelijakseen ja todistajakseen, Ap 26:16?????

        Miksi Ananias kutsui Paavalia veljekseen??????

        Miksi Paavali RUKOILI Jumalaa Ap 9:11???? Tuskin uskomaton ihminen viitsii rukoilla.

        Kyllä sokeakin voi olla uskossa .

        Et näköjään ymmärrä edes sitä, että ihminen voi olla uskossa jo ennenkuin hänet täytetään Pyhällä Hengellä. Näinhän kävi opetuslastenkin kohdalla. Heidät täytettiin Pyhällä Hengellä
        vasta helluntaina.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        Siis tottakai uskovaisella on synnit anteeksi koko ajan. Ajatellaampa vaikka uskovaisen kuolemaa. Uskovainen on tehnyt syntiä sanoin, ajatuksin ja teoin. Sitten hän kuolee ja perii taivaan:)

        Sinun kannattaisi miettiä asioita jo etukäteen, ennenkuin menet koneellesi ja osoitat
        tyhmyytesi.

        Vai luuletko todella, että taivaaseen pääsee syntisellä omallatunnolla?

        Tottakai uskovan synnit ovat anteeksiannetut, koska hän on sitä pyytänyt Herralta.

        Mutta nyt olikin kysymys siitä, että jos uskova tekee syntiä, niin eivät hänen syntinsä
        automaattisesti ole anteeksiannetut, ellei hän nöyrry ja kadu niitä Herran edessä
        ja pyydä syntejään anteeksi.

        Miksi Jeesus olisi opettanut Isä meidän rukouksessaan uskovia pyytämään syntejään anteeksi!!!!!


      • että silleen kirjoitti:

        Sinun kannattaisi miettiä asioita jo etukäteen, ennenkuin menet koneellesi ja osoitat
        tyhmyytesi.

        Vai luuletko todella, että taivaaseen pääsee syntisellä omallatunnolla?

        Tottakai uskovan synnit ovat anteeksiannetut, koska hän on sitä pyytänyt Herralta.

        Mutta nyt olikin kysymys siitä, että jos uskova tekee syntiä, niin eivät hänen syntinsä
        automaattisesti ole anteeksiannetut, ellei hän nöyrry ja kadu niitä Herran edessä
        ja pyydä syntejään anteeksi.

        Miksi Jeesus olisi opettanut Isä meidän rukouksessaan uskovia pyytämään syntejään anteeksi!!!!!

        taivaaseen pääsee syntisenäkin ja syntisellä omatunnolla, Jos on uskomassa.


      • meeri 5
        weha kirjoitti:

        taivaaseen pääsee syntisenäkin ja syntisellä omatunnolla, Jos on uskomassa.

        tästä tehdä johtopäätös, että kun uskon, että Jeesus on Herra ja sovittanut minun syntini ristinpuulla, niin olen uskovainen ja taivaskelpoinen ilman, että olen vl:ltä saanut synninpäästön.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        taivaaseen pääsee syntisenäkin ja syntisellä omatunnolla, Jos on uskomassa.

        Oletkohan aivan tosissasi?


        Minun Raamattuni mukaan taivaaseen ei pääse mitään syntiä eikä saastaisuutta.
        Ilm 21:27

        Jos ihminen on uskossa, HÄNEN SYNTINSÄ OVAT ANTEEKSIANNETTU joten hänen omatuntonsa on
        puhdas!!!
        Ap 26:18
        ".että saisivat USKOMALLA MINUUN SYNNIT ANTEEKSI ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."

        Vai onko niin, että vl-usko ei poistakkaan syntejä?

        Nämä Raamatun perustotuudetkin taitavat olla sinulle vieraita.


      • meeri 5 kirjoitti:

        tästä tehdä johtopäätös, että kun uskon, että Jeesus on Herra ja sovittanut minun syntini ristinpuulla, niin olen uskovainen ja taivaskelpoinen ilman, että olen vl:ltä saanut synninpäästön.

        että jos ihminen kuolee uskovaisena, mutta huonolla omallatunnolla, eikä ehdi korjata rikkomusta, hän pääsee kyllä taivaaseen. Näin olen ajattelemassa, tottakai.


      • että silleen kirjoitti:

        Oletkohan aivan tosissasi?


        Minun Raamattuni mukaan taivaaseen ei pääse mitään syntiä eikä saastaisuutta.
        Ilm 21:27

        Jos ihminen on uskossa, HÄNEN SYNTINSÄ OVAT ANTEEKSIANNETTU joten hänen omatuntonsa on
        puhdas!!!
        Ap 26:18
        ".että saisivat USKOMALLA MINUUN SYNNIT ANTEEKSI ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."

        Vai onko niin, että vl-usko ei poistakkaan syntejä?

        Nämä Raamatun perustotuudetkin taitavat olla sinulle vieraita.

        taivaaseen, mennä uskon kautta.


      • että silleen
        weha kirjoitti:

        taivaaseen, mennä uskon kautta.

        Ei ole olemassa muuta taivasta kuin uskovien taivas!

        Ja sinne pääsyä eivät ratkaise vl-läiset vaan itse Jeesus.


      • kirjekyyhky..
        weha kirjoitti:

        on anteeksi, vaikka hän eläisi yksin saarella.

        Kun syntia ja matkanvikaa kuitenkin tulee, uskovaisen omatunto tulee raskaaksi ja hän haluaa laitaa syntiä pois, Jumalan lapsen äänellisen saarnan kautta:

        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.

        "on anteeksi, vaikka hän eläisi yksin saarella. "

        Eikö O.V juuri ole tunkenut opin, että usko tulee kuulosta jne. Kirjeiden välityksellä ei syntejä enää anteeksi saa.

        Ja että vain RY:llä saa synnit anteeksi. O.V määräys.


        Kumpaa uskoo?


      • mtttttttttt
        weha kirjoitti:

        taivaaseen pääsee syntisenäkin ja syntisellä omatunnolla, Jos on uskomassa.

        "taivaaseen pääsee syntisenäkin ja syntisellä omatunnolla, Jos on uskomassa.


        "että jos ihminen kuolee uskovaisena, mutta huonolla omallatunnolla, eikä ehdi korjata rikkomusta, hän pääsee kyllä taivaaseen. Näin olen ajattelemassa, tottakai."

        Edustatko mitä lahkoa. Et SRK:ta


      • että silleen kirjoitti:

        että ihminen voisi kohdata Herran ollessaan kahden Hänen kanssaan, eli HALVEKSIT Raamatun ilmoitusta!
        Eli monet kohdat esim. Psalmien kirjassa ovat sinun mielestäsi puppua.

        No, sehän kuuluu tapoihisi.


        Väitätkö todella, että Paavali ei uskonut Herraan, kun Jeesus ilmestyi hänelle Damaskon tiellä?????

        Miksi Jeesus sitten asetti Paavalin palvelijakseen ja todistajakseen, Ap 26:16?????

        Miksi Ananias kutsui Paavalia veljekseen??????

        Miksi Paavali RUKOILI Jumalaa Ap 9:11???? Tuskin uskomaton ihminen viitsii rukoilla.

        Kyllä sokeakin voi olla uskossa .

        Et näköjään ymmärrä edes sitä, että ihminen voi olla uskossa jo ennenkuin hänet täytetään Pyhällä Hengellä. Näinhän kävi opetuslastenkin kohdalla. Heidät täytettiin Pyhällä Hengellä
        vasta helluntaina.

        täyttyy Pyhällä Hengellä näin: Ef.5:18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        On varsin luonnollista, että sitä, joka haluaa ottaa evankeliumin vastaan, kutsutaan veljeksi. Ananias tästä tiesi jo etukäteen Jumalalta.


      • weha kirjoitti:

        täyttyy Pyhällä Hengellä näin: Ef.5:18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        On varsin luonnollista, että sitä, joka haluaa ottaa evankeliumin vastaan, kutsutaan veljeksi. Ananias tästä tiesi jo etukäteen Jumalalta.

        Olet sinä ja muut vl-ihmiset todenneet, että ihminen ei voi keskustelle Jumalan kanssa suoraan. Miten sitten selität tämän mitä sanot:

        "Ananias tästä tiesi jo etukäteen Jumalalta."

        Tässähän kumoat kaiken aiemmin sanomasi ja totetat, että ihminen on saannut tiedon Jumalalta? Miten jos uskot niin, että Jumala ei suoraan keskustele ihmisen kanssa?


      • Jari-Kyösti
        weha kirjoitti:

        täyttyy Pyhällä Hengellä näin: Ef.5:18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        On varsin luonnollista, että sitä, joka haluaa ottaa evankeliumin vastaan, kutsutaan veljeksi. Ananias tästä tiesi jo etukäteen Jumalalta.

        "Jumalan lapsi täyttyy Pyhällä Hengellä näin: Ef.5:18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Mutta kun juuri tuota, jota tarvittiin ry:ssä, karsittiin mm. laulukirjauudistuksessa, kun poistettiin lauluja/virsiä ja säkeistöjä, joissa ylistettiin Kristusta, mutta ei niin selvästi seurakuntaa ja niinpä seurakuntaa korostavat saivat jäädä. Näin on!


      • että silleen kirjoitti:

        ymmärtää lukemaasi.

        Kirjoitat:
        ).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
        niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan."

        Onko sinun mielestäsi saatana nyt sidottu?????
        Miksi maailmassa sitten on vielä paljon syntiä?

        Raamattuhan sanoo:
        "Sielunvihollinen käy ympäri kuin kiljuva jalopeura etsien kenet saisi niellä."

        Miten se voi käydä ympäri, jos se on sidottu??????


        Voisitko jo lopettaa noiden samojen juttujen kopioiminen. Ne ovat olleet palstalla jo kymmeniä kertoja,
        eikä niitä viitsi lukea kukaan.
        Vai etkö osaa itse ilmaista ajatuksiasi?

        Siltä vähän näyttää.

        perkele on sidottu Jeesuksen ristinkuolemassa. Meinaatko tehdä taivaan tänne aikaan?
        se on vaarallainen oppi ja irroittaa Kristuksesta ja panee toivon maanpäälliseen. Sensijaan Raamattu sanoo: ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22). On kysymys Jumalan lapsen hengellisestä rauhasta.
        Hyvän sanoman saarnaaminen on sitä, että Jumalan Poika tuhoaa perkeleen teot tekee tyhjäksi (1.Joh.3:8). Voitto tuli Karitsan veren tähden"


      • weha.
        kirjekyyhky.. kirjoitti:

        "on anteeksi, vaikka hän eläisi yksin saarella. "

        Eikö O.V juuri ole tunkenut opin, että usko tulee kuulosta jne. Kirjeiden välityksellä ei syntejä enää anteeksi saa.

        Ja että vain RY:llä saa synnit anteeksi. O.V määräys.


        Kumpaa uskoo?

        käsitykseni mukaan, elävää uskoa ei synny kirjeitse, mutta uskovainen voi toiselle uskovaiselle antaa anteeksi synnit kirjeitse.


      • Jari-Kyösti
        weha. kirjoitti:

        käsitykseni mukaan, elävää uskoa ei synny kirjeitse, mutta uskovainen voi toiselle uskovaiselle antaa anteeksi synnit kirjeitse.

        pitää olla elävää uskoa, kun kirjeitse antaa toiselle synnit anteeksi. Kummallista, että se sama elävä usko, joka voi antaa kirjeitse toiselle synnit anteeksi, ei olekaan elävää uskoa, joka voisi toisessa herättää elävää uskoa.


      • Jari-Kyösti
        Jari-Kyösti kirjoitti:

        pitää olla elävää uskoa, kun kirjeitse antaa toiselle synnit anteeksi. Kummallista, että se sama elävä usko, joka voi antaa kirjeitse toiselle synnit anteeksi, ei olekaan elävää uskoa, joka voisi toisessa herättää elävää uskoa.

        näin ole:
        " Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta." (Biblia 1776)


      • Jari-Kyösti kirjoitti:

        näin ole:
        " Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta." (Biblia 1776)

        Noin se on, että usko siirtyy uskovaiselta toiselle. Eihän usko voi syntyä, ellei se vaikuta toisessa myös uskoa.
        Kuten esim. sodan aikana vakuutettiin kirjeitse uskovaisten kotoa uskovaiselle, että saa olla puhtaalla mielellä ja uskoa synnit anteeksi. Ei tuossa ole mitään epäselvyyttä.


      • Jari-Kyösti kirjoitti:

        "Jumalan lapsi täyttyy Pyhällä Hengellä näin: Ef.5:18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Mutta kun juuri tuota, jota tarvittiin ry:ssä, karsittiin mm. laulukirjauudistuksessa, kun poistettiin lauluja/virsiä ja säkeistöjä, joissa ylistettiin Kristusta, mutta ei niin selvästi seurakuntaa ja niinpä seurakuntaa korostavat saivat jäädä. Näin on!

        tai virsissä on väärä oppi, ei niitä ole syytä laulaa. Toisaalta myös jos katsoo sinun kannaltasi, eikö ole vapaus laulaa ja veisata mitä haluaa, hengellisiä lauluja?

        Toiseksi se, että jos matkitaan maallisia iskelmä lauluja ja säveliä, niin ei sekään ole hyvä hengellisenä musiikkina.


      • Emmalia kirjoitti:

        Olet sinä ja muut vl-ihmiset todenneet, että ihminen ei voi keskustelle Jumalan kanssa suoraan. Miten sitten selität tämän mitä sanot:

        "Ananias tästä tiesi jo etukäteen Jumalalta."

        Tässähän kumoat kaiken aiemmin sanomasi ja totetat, että ihminen on saannut tiedon Jumalalta? Miten jos uskot niin, että Jumala ei suoraan keskustele ihmisen kanssa?

        Jumala johdattaa omiansa tai etsivää sielua.


      • totuus esiin
        weha kirjoitti:

        Noin se on, että usko siirtyy uskovaiselta toiselle. Eihän usko voi syntyä, ellei se vaikuta toisessa myös uskoa.
        Kuten esim. sodan aikana vakuutettiin kirjeitse uskovaisten kotoa uskovaiselle, että saa olla puhtaalla mielellä ja uskoa synnit anteeksi. Ei tuossa ole mitään epäselvyyttä.

        Taasko Weha kelaa tuota omaa harhaoppiaan, että usko siirtyy vain uskovalta toiselle!!!

        Raamattu EI TUNNE TUOLLAISTA HARHA-OPPIA!!!


        Usko on aina Jumalan teko ja Hän voi synnyttää uskon luetun sanan kautta, kuullun sanan kautta, luomakunnan kautta , ihmeiden kautta jne.
        Joh 6:29

        Miksi Weha tulkitsee jatkuvasti VÄÄRIN tuota Room 1:17
        "Sillä minä en häpeä evankeliumia, sillä siinä on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaisille ensin, sitten myös kreikkalaisille, Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon..."

        Tuossahan puhutaan siitä, että evankeliumissa on Jumalan voima joka synnyttää uskon eikä usko siirry
        kenestäkään toisesta ihmisestä!!!!

        Tuossahan tarkoitetaan sitä, että Jumala lahjoittaa Kristuksen uskon meihin

        Fil 3:9
        "Ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan sen vanhurskauden, joka tulee Kristuksen uskon kautta
        sen vanhurskauden, JOKA TULEE JUMALASTA USKON PERUSTEELLA."


        Usko siis tulee Jumallta eikä ihmisiltä!
        Lopeta Weha jo tuo sanan raiskaaminen!


      • totuus esiin
        weha kirjoitti:

        Jumala johdattaa omiansa tai etsivää sielua.

        silmänkääntötempun!

        Nyt Jumala voikin puhua ja johdattaa ihmistä myös suoraan mutta edellä hän väitti, että siinä
        tarvitaan aina toinen vl-läinen!!!!!

        Jumala ei voisi toimi ilman vl-läisen apua!!!!!!

        Haukaa tuo Wehan oppi.
        Onkohan tuo sitä sekaoppia?


      • Jari Kyösti
        weha kirjoitti:

        Noin se on, että usko siirtyy uskovaiselta toiselle. Eihän usko voi syntyä, ellei se vaikuta toisessa myös uskoa.
        Kuten esim. sodan aikana vakuutettiin kirjeitse uskovaisten kotoa uskovaiselle, että saa olla puhtaalla mielellä ja uskoa synnit anteeksi. Ei tuossa ole mitään epäselvyyttä.

        Toisaalta pitää olla elävää uskoa, kun kirjeitse antaa toiselle synnit anteeksi. Kummallista, että se sama elävä usko, joka voi antaa kirjeitse toiselle synnit anteeksi, ei olekaan elävää uskoa, joka voisi toisessa herättää elävää uskoa.
        Miten tämä voi selittyä?


      • Kallonporaaja
        Jari Kyösti kirjoitti:

        Toisaalta pitää olla elävää uskoa, kun kirjeitse antaa toiselle synnit anteeksi. Kummallista, että se sama elävä usko, joka voi antaa kirjeitse toiselle synnit anteeksi, ei olekaan elävää uskoa, joka voisi toisessa herättää elävää uskoa.
        Miten tämä voi selittyä?

        Wehan täytyy käydä kysymässä asiaa veljiltä.

        Hänen koneellaan ei ole valmiina patenttivastausta tuohon kysymykseen.


      • weha.
        Kallonporaaja kirjoitti:

        Wehan täytyy käydä kysymässä asiaa veljiltä.

        Hänen koneellaan ei ole valmiina patenttivastausta tuohon kysymykseen.

        ei ole valmiita vastauksia. Kyllä minä ne pääosin näppäilen. Tietysti on Jumalan synnyttämä aina elävä usko. Se siirtyy uskovaiselta toisella.

        Jari Kyösti, On aivan eriasia antaa uskovaisen kirjeitse toiselle jo uskovaiselle lohdun sanoja, kuin synnyttää elävä usko.


      • totuus esiin
        weha. kirjoitti:

        ei ole valmiita vastauksia. Kyllä minä ne pääosin näppäilen. Tietysti on Jumalan synnyttämä aina elävä usko. Se siirtyy uskovaiselta toisella.

        Jari Kyösti, On aivan eriasia antaa uskovaisen kirjeitse toiselle jo uskovaiselle lohdun sanoja, kuin synnyttää elävä usko.

        Raamatusta yhtään kohtaa, mikä tukee väitettäsi?

        " Elävä usko siirtyy uskovaiselta toisella."

        Raamattu ei nimittäin tunne tuollaista "siirto-uskoa"!!!! Siirtyykö se usko sikämisen kautta vai miten????
        Ei oppisi muutu raamatulliseksi sen tähden, että toistat sitä jatkuvasti. Itseäsi sinä vain yrität hämätä.

        Sinulla on hauska oppi.


      • Jati-Kyösti
        weha. kirjoitti:

        ei ole valmiita vastauksia. Kyllä minä ne pääosin näppäilen. Tietysti on Jumalan synnyttämä aina elävä usko. Se siirtyy uskovaiselta toisella.

        Jari Kyösti, On aivan eriasia antaa uskovaisen kirjeitse toiselle jo uskovaiselle lohdun sanoja, kuin synnyttää elävä usko.

        Nyt sanot, että on aivan eri asia antaa uskovaisen kirjeitse toiselle jo uskovaiselle lohdun sanoja, kuin synnyttää elävä usko, kun taas ylenpänä kirjoitit, että voi kirjeitse antaa toiselle synnit anteeksi, eikä pelkästään lohdun sanoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe