Purina aiheuttaneeko se ummetusta

raitahäntä

Kolamas päivä loppumassa, Purinaa oli popsittu ja vettäkin meni ihan kiitettävästi, mutta kissallani on ummetus! Viili auttoi, pari lusikallista oli syöty ja sitten sai ulostettua. Sen jälkeen aikamoinen parkaus kävi, varmaan sattui pahasti ja kun homma oli hoidettu,juoksi ympyrää molemmissa huoneissa ja huusi tosi ilkeällä äänellä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Kissa kun on 18 vuotias, vanhukset melkein aina kärsii ummetuksesta(ihmiset), mutta miten on kissojen laita? Ei minun kissa ennen milloinkaan lykännyt laatikolla käyntiä 2 päiväksi. Nyt pitää todeta, että vanha kissa, joka ei ennen ollut ainoastaan kuivaruokaa syönyt, ei pärjää ilman "tehosteita"-meidän kohdalla se on viili tai jugurtti.

6

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eee2

Mikään alan asiantuntija en ole, mutta ruoan vaihto aiheuttaa eläinten vatsassa aina jotain. Joillain ripulia ja toisilla ummetusta. Sen vuoksi pitäisi siirtyä asteittain herkillä kissoilla toiseen ruokaan, eli sekoittaa aina vanhaan ruokaan päivä päivältä enemmän uutta raksua.

Kissa on niin valikoiva eläin ja tarkka siitä mitä syö, meillä napsi uudet raksut ja jätti entiset kippoon. Kunpa vaan ei aiheuttaisi mitään ongelmia.

Jos joillakuilla muilla kissoilla ilmenisi ummetusta, toivon että siitä täällä palstalla kirjoitettaisiin.

• emulle

Meillä on molemmilla kissoilla ollut mahat vähän löysällä ja siksi myös haju aika hirveä. Toivottavasti ei koko kuukautta kestä, jos meillä olisi vain muutosmasu. Ei kai tuon ikäisellä voi muuttaa ruokinnan rakennetta ainakaan kerralla. En voi uskoa että testin tarkoituskaan on että kaikki kokeilijat syöttävät 100% purinaa. Ainakin minusta on kiinnostavampaa kuulla miten tämä ruoka sopii monenlaisten kissojen monenlaisiin ruokavalioihin ja näkyykö sen mahdolliset positiiviset vaikutukset silloinkin kun syödään rinnalla muutakin. Voisi jäädä usealtakin testaajalta mahdolliset hyvät vaikutukset kokematta, jos pelkkä raju ruokinnan koostumuksen muutos saa mahat sekaisin... Toivottavasti masu alkaa teilläkin toimia.

• raitahäntä

Kitos tuesta ja siitä, että ei tarvitse yksin ongelmia ratkaista. Minkäikäiset kissat sinulla on ja milloin se löysävatsaongelma on alkanut.Opin minäkin tästä jotain- En minä koko ruoka-annosta pelkkää Purinaa anna, kissa itse "määrää" syömiset-jos ei syö, niin ei auta mikään. Pikkuhiljaa minäkin uuteen ruokaan siirryn.

• emulle
        raitahäntä kirjoitti:

Kitos tuesta ja siitä, että ei tarvitse yksin ongelmia ratkaista. Minkäikäiset kissat sinulla on ja milloin se löysävatsaongelma on alkanut.Opin minäkin tästä jotain- En minä koko ruoka-annosta pelkkää Purinaa anna, kissa itse "määrää" syömiset-jos ei syö, niin ei auta mikään. Pikkuhiljaa minäkin uuteen ruokaan siirryn.

Meillä on 7-v. maatiainen ja 11kk American curl. Tuolla maatiaisella on muistaakseni ennenkin mennyt masu löysälle, kun on ruokia vaihdettu. Nyt alkoi heti kun uusi ruoka tuli kuvioihin mukaan, mutta on helpottanut mielestäni jo aikalailla. Ajatus kosteasta ruoasta luopumisesta tuntuu kyllä pahalta. En jaksaisi myöskään kuunnella sitä protestia, minkä ruokarutiineihin puuttuminen täällä aiheuttaa. Minä ainakin olen niin tassun alla, että tytöt kyllä saavat vähän liikaakin periksi näissä ruokajutuissa.

• eee2
        emulle kirjoitti:

Meillä on 7-v. maatiainen ja 11kk American curl. Tuolla maatiaisella on muistaakseni ennenkin mennyt masu löysälle, kun on ruokia vaihdettu. Nyt alkoi heti kun uusi ruoka tuli kuvioihin mukaan, mutta on helpottanut mielestäni jo aikalailla. Ajatus kosteasta ruoasta luopumisesta tuntuu kyllä pahalta. En jaksaisi myöskään kuunnella sitä protestia, minkä ruokarutiineihin puuttuminen täällä aiheuttaa. Minä ainakin olen niin tassun alla, että tytöt kyllä saavat vähän liikaakin periksi näissä ruokajutuissa.

Vaikuttaa täyttävältä, eivät ole vaatineet päivittäistä lihapala-annospussiaan. Vatsa ei ole mennyt sekaisin, hyvin tuntuu maistuvan nyt molemmille.

Karvankasvussa tai kiillossa en ole huomannut muutosta. Vielä.

• tofu

...ei meidän neidon laatikosta löytynyt mitään. Seuraavasta päivästä lähtien ollut ihan normaali pötkö, eli reilu 1-vuotiaalla neidolla ei ole ollut vatsaongelmia, vaikka aika raju siirtymä toisiin raksuihin olikin.Eli popsii nyt pelkästään purinaa, koska kahden eri raksun sekoittaminen aiheutti oksentelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe