Purina aiheuttaneeko se ummetusta

raitahäntä

Kolamas päivä loppumassa, Purinaa oli popsittu ja vettäkin meni ihan kiitettävästi, mutta kissallani on ummetus! Viili auttoi, pari lusikallista oli syöty ja sitten sai ulostettua. Sen jälkeen aikamoinen parkaus kävi, varmaan sattui pahasti ja kun homma oli hoidettu,juoksi ympyrää molemmissa huoneissa ja huusi tosi ilkeällä äänellä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Kissa kun on 18 vuotias, vanhukset melkein aina kärsii ummetuksesta(ihmiset), mutta miten on kissojen laita? Ei minun kissa ennen milloinkaan lykännyt laatikolla käyntiä 2 päiväksi. Nyt pitää todeta, että vanha kissa, joka ei ennen ollut ainoastaan kuivaruokaa syönyt, ei pärjää ilman "tehosteita"-meidän kohdalla se on viili tai jugurtti.

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eee2

      Mikään alan asiantuntija en ole, mutta ruoan vaihto aiheuttaa eläinten vatsassa aina jotain. Joillain ripulia ja toisilla ummetusta. Sen vuoksi pitäisi siirtyä asteittain herkillä kissoilla toiseen ruokaan, eli sekoittaa aina vanhaan ruokaan päivä päivältä enemmän uutta raksua.

      Kissa on niin valikoiva eläin ja tarkka siitä mitä syö, meillä napsi uudet raksut ja jätti entiset kippoon. Kunpa vaan ei aiheuttaisi mitään ongelmia.

      Jos joillakuilla muilla kissoilla ilmenisi ummetusta, toivon että siitä täällä palstalla kirjoitettaisiin.

    • emulle

      Meillä on molemmilla kissoilla ollut mahat vähän löysällä ja siksi myös haju aika hirveä. Toivottavasti ei koko kuukautta kestä, jos meillä olisi vain muutosmasu. Ei kai tuon ikäisellä voi muuttaa ruokinnan rakennetta ainakaan kerralla. En voi uskoa että testin tarkoituskaan on että kaikki kokeilijat syöttävät 100% purinaa. Ainakin minusta on kiinnostavampaa kuulla miten tämä ruoka sopii monenlaisten kissojen monenlaisiin ruokavalioihin ja näkyykö sen mahdolliset positiiviset vaikutukset silloinkin kun syödään rinnalla muutakin. Voisi jäädä usealtakin testaajalta mahdolliset hyvät vaikutukset kokematta, jos pelkkä raju ruokinnan koostumuksen muutos saa mahat sekaisin... Toivottavasti masu alkaa teilläkin toimia.

      • raitahäntä

        Kitos tuesta ja siitä, että ei tarvitse yksin ongelmia ratkaista. Minkäikäiset kissat sinulla on ja milloin se löysävatsaongelma on alkanut.Opin minäkin tästä jotain- En minä koko ruoka-annosta pelkkää Purinaa anna, kissa itse "määrää" syömiset-jos ei syö, niin ei auta mikään. Pikkuhiljaa minäkin uuteen ruokaan siirryn.


      • emulle
        raitahäntä kirjoitti:

        Kitos tuesta ja siitä, että ei tarvitse yksin ongelmia ratkaista. Minkäikäiset kissat sinulla on ja milloin se löysävatsaongelma on alkanut.Opin minäkin tästä jotain- En minä koko ruoka-annosta pelkkää Purinaa anna, kissa itse "määrää" syömiset-jos ei syö, niin ei auta mikään. Pikkuhiljaa minäkin uuteen ruokaan siirryn.

        Meillä on 7-v. maatiainen ja 11kk American curl. Tuolla maatiaisella on muistaakseni ennenkin mennyt masu löysälle, kun on ruokia vaihdettu. Nyt alkoi heti kun uusi ruoka tuli kuvioihin mukaan, mutta on helpottanut mielestäni jo aikalailla. Ajatus kosteasta ruoasta luopumisesta tuntuu kyllä pahalta. En jaksaisi myöskään kuunnella sitä protestia, minkä ruokarutiineihin puuttuminen täällä aiheuttaa. Minä ainakin olen niin tassun alla, että tytöt kyllä saavat vähän liikaakin periksi näissä ruokajutuissa.


      • eee2
        emulle kirjoitti:

        Meillä on 7-v. maatiainen ja 11kk American curl. Tuolla maatiaisella on muistaakseni ennenkin mennyt masu löysälle, kun on ruokia vaihdettu. Nyt alkoi heti kun uusi ruoka tuli kuvioihin mukaan, mutta on helpottanut mielestäni jo aikalailla. Ajatus kosteasta ruoasta luopumisesta tuntuu kyllä pahalta. En jaksaisi myöskään kuunnella sitä protestia, minkä ruokarutiineihin puuttuminen täällä aiheuttaa. Minä ainakin olen niin tassun alla, että tytöt kyllä saavat vähän liikaakin periksi näissä ruokajutuissa.

        Vaikuttaa täyttävältä, eivät ole vaatineet päivittäistä lihapala-annospussiaan. Vatsa ei ole mennyt sekaisin, hyvin tuntuu maistuvan nyt molemmille.

        Karvankasvussa tai kiillossa en ole huomannut muutosta. Vielä.


    • tofu

      ...ei meidän neidon laatikosta löytynyt mitään. Seuraavasta päivästä lähtien ollut ihan normaali pötkö, eli reilu 1-vuotiaalla neidolla ei ole ollut vatsaongelmia, vaikka aika raju siirtymä toisiin raksuihin olikin.Eli popsii nyt pelkästään purinaa, koska kahden eri raksun sekoittaminen aiheutti oksentelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe