4A-FE koneella 490tkm

Kaarina rokkaa

Liekö tämä Toyotan tekele ikiliikkuja?? http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.2413964&list=12676491239410&cmd=move9&orde...

Noita löytyy vielä alta 200tkm ajettuina. Taidanpa hakea omani pois!

28

12533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TypeRman

      Mokomaa roskaa ei halua kuin paatunein Toyotero.

    • t.e.r,o

      kantti ladoilla ajettiin samanlaisia määriä

      • fe<gvsdfvs

        Linkki ei toimi mutta auto on Carina E 1.6 XLi. Toyota laatuun voit luottaa! Herätkää amisviikset!


      • TypeRman
        fe<gvsdfvs kirjoitti:

        Linkki ei toimi mutta auto on Carina E 1.6 XLi. Toyota laatuun voit luottaa! Herätkää amisviikset!

        Se Toyota toimii yhtähyvin kuin linkki , ei ollenkaan , mätä , romu Toyota.
        Vain Toyoterot kiihottuvat tuollaisesta roskasta .


    • ex-c-rollari

      4A-FE on huippu kone, ei paremmasta väliä. kestää kestää kestää ja jaksaa.
      Tosin matuillaki päässy samoihi lukemii.

      • TypeRman

        "4A-FE on huippu kone" kyllä on kova usko Toyoon.
        Alkaisit myymään laihdutusaineita.


      • saasaasas
        TypeRman kirjoitti:

        "4A-FE on huippu kone" kyllä on kova usko Toyoon.
        Alkaisit myymään laihdutusaineita.

        joka 4a fe koneessa on vikaa, nimttäin laihaseos. tehtaalta asti laihaseos moottori, ei oo nipponin pojat osannu kääntää rikkaammalle.. ehehehe. mullapa on rikas seos moottori, siinäpähän köyhät ajelee laihaseoksilla. Bensa palaa ja haisu vaan jää. toyotan pakokaasukin haisee kuselle.


      • toyota

        Pakokaasua haistellu enemmänki?


      • 1000000km

    • No ei tuo nyt mitään, omalla toyotalla sain just 550tkm mittariin ja mitään vikaa ei siitä ole löytynyt. Itse huollettu säännölisesti ja hyvin toimii

      • Anonyymi

        Mulla 1.6 korolla 1999 4afe mittarissa 401700 tuhatta.yritän päästä 500000 sitten jää kesä käyttöön.menee vielä 5vuotta ,500000 tuhanteen.ollut mulla 6 vuotta. Maksoin 1500e. 285 000 ajettuna. Aika halpaa autoikea. ?


    • ei masenna enään

      http://www.enemmankuinauto.fi/?p=431

      ^^ajeleppa sama sillä 4a-fe koneellas. (mahdoton tehtävä).

      vittuku venttiilivarren kumeja saa olla vaihtamassa jo 250tkm ajetutsta koneesta, ei sitä savutusta ois kestäny erkkikään muuten,

      mutta nyt on karinan-raato vaihtunu tommoseen 240 volvoon joka on vuoden vanhempi ku tuo karina oli ja volvolla on ajettu 150tkm enemmän ku tolla tojon rimpulalla. mutta volvo tuntuu tohon tojohon verrattuna jo ihan ajakelposelta autolta. Bensaahan tuo volvo vie enempi mutta on ihan toistamaata ajo-ominaisuuksiltaan ku tuo tojo, joten se bensankulutus nyt ei niin kiinnosta kun auto ajoltaan niin paljo parempi.

      • Volvo 240 ja

        ajo-ominaisuudet? Hetkinen, joku tässä nyt ei täsmää. Volvohan on ihan kauhea ajoltaan. Jopa 700- ja 900-sarjat aliohjaavat holtittomasti sekä pitävällä että erityisesti liukkaalla pinnalla. Niillä meinaa jäädä kiinnikin joka paikkaan jos ei ole Multilink-akselistoa takana.


    • 7778892

      kallista lystiä bensankulutuksella, kun ajo omin täytyy olla,
      ennen kelpasi kupla volkkari ja hevonen nyt täytyy olla melkein mersu...:)

    • T:mulla on liikaa ai

      "No ei tuo nyt mitään, omalla toyotalla sain just 550tkm mittariin ja mitään vikaa ei siitä ole löytynyt. Itse huollettu säännölisesti ja hyvin toimii"

      Olen itsekin kaarinalla aikani joskus rullaillut ja hyvinhän se kesti, kulut oli pienet verrattuna moniin muihin. Silti tällaiset kommentit kuin ylläoleva pistävät naurattamaan. Jos tarkoitat ettei puoli milliä ajetussa autossa ole koskaan ollut vikaa, niin syön hatullisen sitä itseään. Ei välttämättä moottoria ole tarvinnut vaihtaa mutta moni muu osa on takuulla vaihdettu ja onkelmiakin on ollut. On ne itsekin huolletut viat ihan oikeita vikoja!

      Omassani mm. kansipahvi palanut pari kertaa peräkärryn vedon takia ensin 200tkm kohdalla ja sitten joskus myöhemmin. Lisäksi mm. käyntihäiriöitä jonka syytä etsittiin kauan. Vaihdettiin tulpan johtoja, virranjakajia yms kunnes vika oli ryypyn kalvossa. Silti vanha motti alkoi kylmänä nykimään, en tiedä oliko moottorin vaimennuskumit vikana vai mikä mutta pikkukaasulla ihme rykimistä. Näiden lisäksi "normaaleja" pyöränlaakereita, iskareita, syyläri, jarrupaloja..

      T:mulla on liikaa aikaa kirjoitella nettiin tähän aikaan

      • moikkkkkkkkkkk

        Edelliseen vielä lisättäköön kaasarikoneen huonot puolet vs. nykyautot. Carina vei yli 7 litraa ja nykyään vittu vittu vittu


    • nariskaavaan

      85 vm carinassa 4a koneella 610 000 km..

    • Mies ja Carina

      Carina E on äärimmäisen loistava auto. Sitä on turha haukkua varsinkaan, jos ei ole sellaisesta kokemusta.

      Vikoja on vähän, sisätilat ovat isot, takakontti laaja, tehoa tarpeeksi ja kulutus kohtalainen. Ja entäs muotoilu? Harva 15-vuotias auto vain on noin hieno. Uusimmat autot ovat tietysti rumempia. (Joo, joo, mielipitestä ei voi muutakuin kiistellä)

      Pahin ongelma on ruostuminen. Vaikka totuushan on se, että kaikki autot ruostuu. On surullista nähdä Mersuja, jotka ovat umpiruosteessa hyvästä pidosta huolimatta...

    • Carina 440tkm kulkee

      Niinpä 4afe koneet on kestävien maineessa. Carinaa pitäneet katsastusmiehetkin yhtenä lujimmista autoista mitä on valmistettu. Toiminta varmuus vanhanakin ylittää uudempien autojen varmuuden. Niissä kun usein on niitä 1000e vikoja ja saa hinauttaa pajalle... Kun ei valmistajien etu ole enää tehdä niin lujia autoja kuin nämä vanhukset oli. Kori jos ois sinkitty , varmaan olisi monta miljoonakerhossa näitä. Ei heti tule mieleen euroautoa, jossa bensakone olisi verrattavissa kestävyydeltä dieseliin. 4-afe kone on luja.

    • varma rauta

      Totta se on. Myllyä ei saa rikki ajamalla. Mullakin on pari -90-mallin Carinaa pihassa ja molemmissa on jo yli 350000km taulussa. Ei tunnu missään. Jakohihnaakaan ei tarvii vaihtaa ennen kuin katkeaa. Näissä on siis jo ruisku, mutta periaatteessa yhtä vahva oli kaasutinversiokin. Myös ohjausnivelissä on ollut yllättävän vähän klappia verrattuna muihin merkkeihin.

      • Paikasta a...

        Minulla Celica samalla myllyllä, 150000km ajettu, vm.1993, takaiskarit uusittu, startin kärjet, öljynpaineanturi, pakoputki vielä alkuperäinen, säännöllisesti ruostesuojattu, monia vuosia halpaa ja varmaa menoa, toivottavasti ilman kolarointia. Hyvää Joulua kaikille palstan lukijoille!


    • Toyota mies

      Hae ihmeessä pois. Mutta pidä huolta, että on "japsi" 92-93.
      Itsellä 92/93 ajettu 530000 km. Moottori ok. 4A-FE. Kytkin alkuperäinen, pakoputki, etuiskarit, Denson sytytyslaitteet yms, muuta. Ainoa ongelma "koppa alkaa ruostua takapäästä". Hieno käyttöauto.
      Alla nykyään samanlainen "japsi" 1993, ajettu 330000 tosi timmi peli.
      Sanovat muuten,että perheessä pitää olla kaksi autoa, toinen Toyota,että pääsee liikenteeseen, mutta ei näitä EU:ssa valmistettuja Avensis paskoja joiden moottoreita tehdään ties missä, esim. diesel D4D Puola.

    • Toutotanero

      Mulla on noin 100 000 ajettu japsi carina, olen sen ruostesuojannut ja iskarit vaihtanut taakse kerran ja vesipumpun, muistaakseni muutama ajovalolamppu on mennyt koko aikana. Eipä ole muita korjauksia tarvinnut koko aikana. Auto seisoo nyt vara-autona tallissa, kun näitä uusia autoja saa koko ajan kuskata huollossa korjaamassa. Auto on teknisesti samassa kunnossa kun sen autoliikkeestä uutena hain.

    • nerobatti

      Huomaa että ollaan Suomi24:llä.

    • dwwwdwd

      Kyllä näissä Cainoissa ja 4A-Fe moottoreissakin on vikoja eikä ne nyt niin luunkovia vehkeitä ole. Osalla menee kansipahvit alle 300tkm, jopa 200tkm välein. Päästöt on monella riesana, syttyosat kestää jos kestää ja venoja pitää säädellä. KOri ruostuu, alustan osatkaan ei ole mitään viimeisen päälle, saa olala niitäkin vaihtamassa. Vaihdelaatikot antautuu jopa 200tkm....ei kärsi vedätää yhtään liikaa.

      tyyhmiä ratkaisuja monessakin kohtaa ja vittumaista korjata/huoltaa.

      Aikanaan vaan merkkiliikkeet on panostaneet takuuseen tosi hyvin ja korjanneet jopa ilmaiseksi tai pienin kuluin sellaisia asioita mitä monet muute merkit eivät anna takuuseen (tämä on muuttunut nylyäään tojotallakin). Ja monet omistajat olleet sellaisia että korjataan merkkilliikkeesä eikä itse.

      Ja Carina E ajo-ominaisuudet on kullä aika paskat, absejakaan ei ole esim.93 1.6ssa, sisämelu on korvaia huumaava.

    • Toyotatero

      Kun ajaa koneen lämpöiseksi pitäisi mennä heittämällä pakokaasutestistä lävitse. Myöhempien mallien tehoja laskettiin päästöjen takia.

    • lisääkilsoja

      475 4afe koneella liikuttu ja ihan ok toimii,ei vie edes öljyä juurikaan, ei tarvii lisäillä vaihtovälillä kun merkkiviivojen välissä pysyy vieläkin. Avensis kyseessä, entinen autokoulun auto ollut- joten laatikko alkaa olla laakereiltaan ajettu tiesäpäähän, toimii hyvin,mutta ääntelee. Onko sama lodju melkeimpä kaikissa missä tuo kone on, corollat,e carinat ainakin? Miten vanhemmat carina 2 mallit onko sama niissäkin vai jotai eroja?

    • kaarlokuuskuu

      Carina E on loistava auto. Sitä on turha haukkua, ellei ole sellaisesta kokemusta.

      Vikoja on vähän, sisätilat ovat isot, takakontti laaja, tehoa tarpeeksi suomalaisiin olosuhteisiin ja kulutus kohtalainen. Ja entäs muotoilu?
      Harva 20-vuotias perheauto vain on noin hieno - mielipide :).

      Pahin ongelma on ovien ruostuminen. Itselläni on -96 1.6 sedan, jossa ed. omistaja oli vaihdattanut ohjaustehostimen ja apukuskin oven. Ostin auton 292.000 ajettuna, nyt 304.000. Kahdesti vaihdattanut öljyt Toyotalla, á 68€.

      No niin, hypetys pois. Autoja kannattaa verrata vain aikalaisiinsa, ja siinä ko. peli on nykyvalossa hieno tuote. Otatin konetiellä 195kmh mittarin mukaan eikä hassummin mennyt, kiihdytysaika n. 45s. :).

      Käänteisesti; auto vie pääomaa, joten ostaako 20k€ auto vai 2k€ auto?
      18€ välin voisit sijoittaa 6% tuotolla sanotaan 4ksi vuodeksi, jona aikana 20k€ auto puhtaana arvonalenemana vie sinut min. 5000€ tappiolle, kun 2k€ auto (Toyota esim) alenee puoleen eli 1000€ jäännösarvona. Tänä aikana huollot maksavat jotakin ajomäärien ja automerkin mukaan. Tässä esimerkkivertailussa sinun laskettavaksesi jää vain compound interests = paljonko tienasit 4 v aikana kun sijoitit 18k€ 6% korolla?

      Jos laskit oikein, voinet ostaa uuden keskihintaisen välineen..:)?

      No, valitse itse :). Itse valitsin toisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe