Kylmävoitelu Skate

Rainhold

Pärjääkö pelkästään kylmävoitelulla eli näillä putkiloista levitettävillä luistovoiteilla?

Kun puhutaan kokonaan voitelemattomista suksista, joihin siklataan (Kuzminin sikli vai mikä se oli) joku kuvio, niin pesee voidellut sukset mennentullen vai? Mitäs sitä sitten voitelemaan jos näin on.

Sinänsä nuo pikavoiteet peruskeleillä tuntuvat toimivan kunhan muistaa lähes joka lenkin jälkeen laittaa uudet pöperöt pohjiin.

Itsellä on kerrostalossa nuo voiteluolosuhteet rajalliset ja kuumavoitelun välttäminen sopisi hyvin. Kärsiikö siitä suksen pohjat jos ei välillä kuumavoitele?

2

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mn

Sillä saattaa pilata suksen, tietääkseni kuumavoitelun välttelemisellä ei.
      Mulla on muutama pari joihin en oo enää kuumavoitelua laittanu vaan normi parafiinia kylmänä hinkannu ja ja sitte luonnonkorkilla perään. Lopuksi harjaukset. Pikavoiteita en oo kokeillu. Hyvin on toiminu.
      Sitte on yksi siklattu pari joka toimii hyvin kunhan ei oo niin kylmä että on narinalunta.

• Kickwax

Kuzmin-siklatut sukset voi toki voidella siinä missä siklaamatonkin. Periaatteessa siklatunkin suksen luisto ilmeisesti voi parantua voitelun myötä, mutta sille on vähemmän tarvetta. Idea on siinä, että siklattu pohja on keskimäärin sileämpi kuin siklaamaton. Siklaamattoman suksen karhea ja karvainen pinta on hyvä tasoittaa luistovoiteen avulla, koska se peittää epätasaisuudet.

Voitelu kannattaa suorittaa kylmävoiteluna, mikäli suinkin mahdollista, koska liika lämpö voi vaurioittaa pohjaa. Toisaalta kuumavoitelu pitää voiteen paremmin kiinni pohjassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe