Kuka täällä nyt puhuu totta "maciin ei ole toimivia viruksia,ei,ei,ei,ei tietenkään.
Sitten tulee uutisista että kyllä mac on turvaton.
Mie en ainakaan ala mitää virusturvii asentelee, oon pärjänny perkele tähänkin asti ilman
ylimääräisii hössötyksiä.
Saatanan pakkomyyntiäkö ne yrittää vai mitä helvetin rahastusta tää meno on????
http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article381091.ece?s=r&wtm=mikropc/-04032010
Macitkin tarvitsevat tietoturvaa
2
348
Vastaukset
Mac OS X:n voi tehdä haittaohjelmia siinä missä muuallekin, ja niitä on myös tehty ties kuinka monta. Tässä vähän viime vuodelta: http://www.intego.com/news/the-year-in-mac-security-2009.pdf
Mutta, äärimmäisen epätodennäköistä, että mihinkään käyttöjärjestelmään "itsestään" tulee mitään haittaohjelmistoja mikäli ohjelmistot on asianmukaisesti ylläpidetty. Yleensä hölmöläiset jättää joko päivitykset tekemättä tai sitten asentaa sen haittaohjelmiston itse.
Mac OS X käyttäjien yleisin hölmöily on käyttöjärjestelmän päivityksen laiminlyönti. Mac OS X:stä kun pitää ostaa vähintään joka toinen julkaisu, koska Apple ei korjauksia tee kuin kaksi julkaisua eteenpäin. Toisin sanoen, jos käytössä ei ole Mac OS X 10.5 tai 10.6, olet laiminlyönyt tietoturvan. Samoin jos itse menet klikkailemaan jotain tuntemattomia ohjelmia. Tälläiset hölmöläiset on F-securen asiakkaita, että saisivat pidettyä edes jollain tavalla koneensa turvallisena, vaihtelevalla menestyksellä.- 1stMacFinn
Olisko F-Secure nähnyt, että kasvua ei enää saa Windows-käyttäjiltä, joten jotain on yritettävä.
Mac-viruksia ei edelleenkään ole ainuttakaan. Muita haittaohjelmia on kahdesta neljään, riippuu vähän miten ne laskee. Ja niiden löytäminen on työn ja tuskan takana. Ja jos sellaisen onnistuu jostakin löytämään, se pitää itse asentaa, antaa hallinnoijan salasanat ja kaikki.
Uskon, että aika tuskainen taival tulee Mac Protection-tuotteen myyntipäälliköllä olemaan.
Mitään todellista syytä F-Securen (tai muidenkaan) tuotteen ostamiseen ei ole ellei sitten yrityksellä pakollinen käytäntö, että turvasofta on oltava, tarvittiin sitä tai ei.
Kyllähän näitä juttuja Macin turvattomuudesta julkaistaan joka alkuvuosi, mutta todellista näyttöä (esim. Confickerin tapaisesta) leviävästä haitasta ei vaan löydy. Paitsi F-Securen ja muiden laboratorioista... mistähän ne sinne on tulleet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619444Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492970Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402736- 572591
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1972005- 981892
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241856Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501399Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231