Macitkin tarvitsevat tietoturvaa

mac vuodesta 93

Kuka täällä nyt puhuu totta "maciin ei ole toimivia viruksia,ei,ei,ei,ei tietenkään.
Sitten tulee uutisista että kyllä mac on turvaton.

Mie en ainakaan ala mitää virusturvii asentelee, oon pärjänny perkele tähänkin asti ilman
ylimääräisii hössötyksiä.

Saatanan pakkomyyntiäkö ne yrittää vai mitä helvetin rahastusta tää meno on????

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article381091.ece?s=r&wtm=mikropc/-04032010

2

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mac OS X:n voi tehdä haittaohjelmia siinä missä muuallekin, ja niitä on myös tehty ties kuinka monta. Tässä vähän viime vuodelta: http://www.intego.com/news/the-year-in-mac-security-2009.pdf

Mutta, äärimmäisen epätodennäköistä, että mihinkään käyttöjärjestelmään "itsestään" tulee mitään haittaohjelmistoja mikäli ohjelmistot on asianmukaisesti ylläpidetty. Yleensä hölmöläiset jättää joko päivitykset tekemättä tai sitten asentaa sen haittaohjelmiston itse.

Mac OS X käyttäjien yleisin hölmöily on käyttöjärjestelmän päivityksen laiminlyönti. Mac OS X:stä kun pitää ostaa vähintään joka toinen julkaisu, koska Apple ei korjauksia tee kuin kaksi julkaisua eteenpäin. Toisin sanoen, jos käytössä ei ole Mac OS X 10.5 tai 10.6, olet laiminlyönyt tietoturvan. Samoin jos itse menet klikkailemaan jotain tuntemattomia ohjelmia. Tälläiset hölmöläiset on F-securen asiakkaita, että saisivat pidettyä edes jollain tavalla koneensa turvallisena, vaihtelevalla menestyksellä.

• 1stMacFinn

Olisko F-Secure nähnyt, että kasvua ei enää saa Windows-käyttäjiltä, joten jotain on yritettävä.

Mac-viruksia ei edelleenkään ole ainuttakaan. Muita haittaohjelmia on kahdesta neljään, riippuu vähän miten ne laskee. Ja niiden löytäminen on työn ja tuskan takana. Ja jos sellaisen onnistuu jostakin löytämään, se pitää itse asentaa, antaa hallinnoijan salasanat ja kaikki.

Uskon, että aika tuskainen taival tulee Mac Protection-tuotteen myyntipäälliköllä olemaan.

Mitään todellista syytä F-Securen (tai muidenkaan) tuotteen ostamiseen ei ole ellei sitten yrityksellä pakollinen käytäntö, että turvasofta on oltava, tarvittiin sitä tai ei.

Kyllähän näitä juttuja Macin turvattomuudesta julkaistaan joka alkuvuosi, mutta todellista näyttöä (esim. Confickerin tapaisesta) leviävästä haitasta ei vaan löydy. Paitsi F-Securen ja muiden laboratorioista... mistähän ne sinne on tulleet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      860
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe