Mikä on lempikyläsi?

Ninni62

Näin talviharmaalla odottelee mielellään kesää, ja siihen jo toistakymmentä vuotta kuulunutta lomanviettoa Gardajärven rannalla. Mikä on SINUN lempikyläsi järven rannalla? Ja miksi?

26

3546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee2

      Mun suosikit ovat Peschiera del Garda ja Maderno.
      Maderno lähinnä siitä syystä, että 80 luvun puolivälissä tuli ekaa kertaa siellä vietettyä
      leirintäalueella viikko ja kaksikin. Tähänpäivään asti olemme tasaisesti vierailleet siellä,
      nyttemmin sisämajoituksessa. Sieltä löytyy todella edullista ja ihan laadukasta majoitusta,
      joskin kallistakin siitä sataman naapurista.
      Madernossa olemme asuneet 500 vuotta vanhassa talossa josta oli näkymä leirintäalueen
      yli järvelle ja alueen rannalla tuli käytyä ja uitua.
      Madernossa on 2 hyvätasoista aluetta ja yhdyskaupungin Toscolanon puolella yksi.

      Maderno ei ole täysin "massaturismin" pilaama paikka. Vuorilta löytyy paikallisten käyttämiä
      Tavernoja ja pikkukauppoja.

      Peschiera taas on erittäin hyvässä paikassa ja erittäin laadukkaita hotelleja albergoja sekä kämppäreitä
      joista voi vuokrata sisämajoitusta. Peschiera on aika täynnä turisteja mutta mitä siitä. Keskustassa on
      kiva käppäillä ja katsella maailmanmenoa viinilasi nenänvarjossa.
      Siellä on pari viinitilaa ja viininmyyntipaikkaa, joten se puoli on hallinnassa.
      Peschierassa on parempi keli kuin pohjoisosassa, Rivassa.

      Silloin kun alkaa maisema kyllästyttää voi kiertää järveä ja etsiä lähikylistä katseltavaa.
      Yli 25 vuotta Gardalla käyneenä en ole kyllästynyt siihen vaan aina löytyy uutta.
      Viimeksi olimme lokakuussa Sirmionessa. Se kannattaa katsastaa ajan kanssa.

      Hauskaa lomaa Gardalle.

    • Tykkään Gardan kylästä. Se on pieni, mutta hyvin eloisa ja ystävällinen. Keskustan kapeat kauppakujat ovat viehättäviä väentungoksineen. Gardasta on hyvät yhteydet Veronaan ja järven muihin kyliin ja kaupunkeihin. Sinne taas kesäkuussa!

      • Garda fani

        ehdottomasti Lazise,olen juuri kotimatkalla sieltä.16 pv nyt ja syksyllä uudelleen!!!


      • ei italiaano
        Garda fani kirjoitti:

        ehdottomasti Lazise,olen juuri kotimatkalla sieltä.16 pv nyt ja syksyllä uudelleen!!!

        ei ole tyypiillistä italialaista aluetta vaan sveitsiläistä. On siellä paljon saksalaisiakin ja itävalatlaisia jonkin verran vaikka itävaltalaisilla on omat alueensa Italaissa, Adrianmeren pohjukka joka kuului kauan Itävallalle. Sveitsiläiset siellä on jo satoja vuosia oleskelleet ja omistavat jo useammassa sukupolvessa kaupat ja hotellit.


      • mistä puhutaan
        ei italiaano kirjoitti:

        ei ole tyypiillistä italialaista aluetta vaan sveitsiläistä. On siellä paljon saksalaisiakin ja itävalatlaisia jonkin verran vaikka itävaltalaisilla on omat alueensa Italaissa, Adrianmeren pohjukka joka kuului kauan Itävallalle. Sveitsiläiset siellä on jo satoja vuosia oleskelleet ja omistavat jo useammassa sukupolvessa kaupat ja hotellit.

        Siis mikä on sinun lempipaikkasi Gardalla ?


      • Suomee liputan
        mistä puhutaan kirjoitti:

        Siis mikä on sinun lempipaikkasi Gardalla ?

        En tiijä, oon eka kertaa menossa sinne, en muista ees kylän nimee, kun mun ei tartte tietää mistään mitään, kun meen vaan peesissä, ehkä sieltä jotain kateltavaa löytyy ýheksässä päivässä. Pelottaa vaan, etten pääse sieltä pois, siis josvaikka katla, vai mikä se nyt on, tussahtaa tai mafiajoukot ryöstää mun kamat tai jotain muuta kaameen kaaheeta tapahtuu. Ihan oikeesti, mä oon niin tyhmä, mutta rahaa mulla kyllä on. Suomee aion kyllä liputtaa Marimekon sinivalkosella raitapaidalla!


      • jooojooo--
        Suomee liputan kirjoitti:

        En tiijä, oon eka kertaa menossa sinne, en muista ees kylän nimee, kun mun ei tartte tietää mistään mitään, kun meen vaan peesissä, ehkä sieltä jotain kateltavaa löytyy ýheksässä päivässä. Pelottaa vaan, etten pääse sieltä pois, siis josvaikka katla, vai mikä se nyt on, tussahtaa tai mafiajoukot ryöstää mun kamat tai jotain muuta kaameen kaaheeta tapahtuu. Ihan oikeesti, mä oon niin tyhmä, mutta rahaa mulla kyllä on. Suomee aion kyllä liputtaa Marimekon sinivalkosella raitapaidalla!

        kamoissa toi sumeen liputan


    • kylä???

      Malcesine. Oltiin tuolla 90 luvulla viikko aahhhhh ne maisemat. Sinne on vielä pakko mennä. Siitä kylästä lähtee Monte Baldo vuorelle funivia eli köysirata ja sieltä on huikaiseva näkymä alas gardajärveen. Hyvällä säällä näkyy koko järvi..Koko järvi myös kierrettiin ja eipä noita muitakaan kyliä voi haukkua. Rivan kaupunki on vuorten sylissä. Limonesta (vastapäätä malcesinea järven toisella rannalla)on hurja näköala alas. Pystysuora seinämä. Myös sirmionen omalla tavallaan hieno.

    • joopasjuupas

      Malcesine on paras, mentiin naimisiin siellä...

      • vahvaa

        Lazise


    • nönnö

      Millainen on Castelletto di Brenzone? Sinne suunnistan reilun viikon päästä pariksi yöksi.

    • pesse

      Ryynäsen Airilla Tampereelta Bergaboon mennään nyt jo neljättä kertaa a`120€ (heh) edestakaisin. Bergamosta auto ja Peshieraan. Jos voi välttää kesän ruuhkan ja matkustaa "low sesongilla" niin esim lomanviettokeskuksissa(Bella Italia esim.) 50m2:n bungalovin saa alta 300€ viikko! Ajella voi sitten ympäriinsä ja katsella kaikki edellä mainitut paikat.

      • Garda rakastava

        Garda, Bardolino ja Lazise. Ovat kaikki sillä rannalla, johon sopivat
        vähiten Gardajärven 9 päivittäistä tuulta. Gardassa hotelli Garden, Bardolinossa
        hotelli 4 Stagioni. Molemmat varattavissa esim. www.booking.com kautta.Voit kävellä järven rantaa esim. Gardasta Bardolinoon ja palata laivalla takaisin. Tai San Vigilioon. Gardan ja Bardolinon monet hotellit käyttävät Shuttle
        busseja Veronan ja Brescian kentille, on hotellin vieraille maksuton.
        Hakevat ja vievät muuallekin maksua vastaan. Pääset Gardasta myös tavallisella bussilla Veronaan shoppailemaan. Samoin paikalliset matkatoimistot rantabulevardilla järjestävät päivittäin erilaisia matkoja esim. Venetsiaan, Milanoon jne. Bardolino on ihana viinkaupunki viinitarhoineen.
        Lazise muuten vain kaunis pienine satamoineen. Kaikki eivät tykkää
        Malcesinesta, koska kaupungin keskusta on rinteessä. Mene lautalla
        Torri del Benacosta Toscolano Madernoon ja sieltä edelleen Saloon shoppailemaan.


    • Melody

      Tuo Garda ei ole oikein täydellistä ystävällistä todellista Italiaa. Siellä raha haisee jotenkin nenään ja hinnoissa kiskotaan ja saa ynseääkin palvelua hotelleissa ja pizzerioissa.
      Enemmän pidän vaikka Sisiliasta ja Napolin seudusta. Siellä kohtelu on ollut aivan toisenlaista ja ihmiset keskustelevat kanssasi. Minusta se on aina ottanut lämmöllä vastaan. Se tuntui jopa laivan kapteenissa, joka oli Napolista kotoisin, jonka laivassa teimme Genovasta Välimeren risteilyn Melody-risteilijällä. Suosittelen.

      • Bassanodelgrappa

        Heheheheheh, ovatkin alansa parhaimmistoa nuo italialaiset kapteenit, varsinkin Välimeren risteilijöillä töissä olevat...en suosittele


    • Mi piace il gelato

      Kyllä Garda on ihan todellista Italiaa, ihmiset asuvat, työskentelevät, käyvät koulua jne. siellä.

      Suosittelen lähtemään vähän kauemmas rannasta. Sieltä löytyy hyviä kohtuuhintaisia ruokapaikkoja ja hyvää palvelua. Italialaiset rakastavat ruokaa ja käyvät itse hyvissä ruokapaikoissa syömässä. Pidä silmät auki, missä paikalliset syövät.

      Minulla on onni saada asua Gardalla sukulaisten luona, joten näen varmaankin enemmän arkea kuin turisti. Käyn Gardalla 2-3 kertaa vuodessa eri vuodenaikoina.

      Rantakylistä pidän eniten Lazisesta ja Bardolinosta Gardan kylän lisäksi. Jos mahdollista suosittelen vuokraamaan auton ja ajelemaan sisämaahan päin rannalta, sieltä löytyy ihania pikkukyliä, joista monista on ihana näköala järvelle.

    • nullukka

      Malcesinehan se paras paikka on. NE MAISEMAT!! Ja juuri sopivan kokoinen tällaiselle joka ei hirveästi tarvitse iltaelämä huvituksia mutta porukkaa silti riittää. Limonessa on myös oma viehätyksensä! Ja siellä tosiaan tuoksuu sitruuna. Ai että on ikävä Gardalle!!!

    • Tignale

      Oltiin viikko pienessä kylässä nimeltä Tignale. Paikka oli kuin satukirjasta, maisemat olivat upeat. Olihan sieltä aina matkaa ajella vuoristoteitä alas "rantatielle" mutta oli se silti sen arvoista.

    • fan italiana

      Riva ja pikkukylät siitä pohjoiseen (mm. Tenno järvineen) - tuolla vuorilla saa vaeltaa rauhassa, ei näy turistin turistia. Riva on mukavasti järven ja vuorten välissä.

    • maagget

      Malcesine ehdoton ykkönen!!! Maisemat. Aurinko paistaa sinne pitkälle iltaan asti. Toisin kuin järven toiselle puolellae, esim Limone. Eteläosa liian alavaa näin vuoria suunnattomasti rakastavalle hlölle. :)

    • Malcesine tietysti

      Malcesine on myös minun suosikkini. Tunnelmallinen pikkukylä, jossa on paljon mukavia ravintoloita ja kivoja pikkuputiikkeja. Myös ympäröivä vuoristo on vaikuttava. Kannattaa ehdottomasti nousta gondolihissillä Monte Baldon huipulle ja tehdä vaikka pieni vaellusretki vuoristoon.

      http://matkaideoita.com/malcesine.html

    • Anonyymi

      Torri del benaco on kyl semi jees

    • Anonyymi

      Malcesine ihana.
      Limone myös erittäin kaunis.

    • Anonyymi

      Majoituin aikanaan Malcesineen ja ajelin autolla ympäti koko Gardajärven tutustuen kaikkiin sen kyliin. Mukavin paikka oli Riva del Garda, joka on pohjoisosassa järveä. Se oli erittäin kaunis ja valoisa paikka. Kaikkialla oli todella siistiä.

      Malcesine oli todella viehättävä pikkukylä maisemineen, mutta kaupallisuus oli paikassa silmään pistävää. Siellä ravintolassa oli palvelu tolkuttoman mielistelevää ja keinotekoista.

      Itse en koskaan mene uudestaan jo käytyyn paikkaan, joten tännekään en kaipaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe