Olen menossa ensi kuussa Viroon Tallinnan risteilylle ja minun pitäisi käydä D-terminaalin lähempänä olevassa postissa joka sijaitsee Viron postin mukaan osoitteessa: "Tallinn Post Office on Narva mnt 1 in front of Viru Centre or Viru Hotel.
"Tallinn post office
10101 Tallinn
Estonia"
Tuo "mnt" on käsittääkseni lyhenne sanoista "maantee" niitten kielellä.Yllättävän hyvin antoi kyllä osoitteen mutta en löydä internetistä MITÄÄN reittipalvelua suomeksi tai riittää jos olisi edes englanniksi että miten tuolta D-terminaalista mihin tuo Silja Line tulee maihin helsingistä Tallinnaan että miten sinne sitten mennään ja paljonkohan sitä matkaa oikein on sitten :( Asia olisi vielä erittäin tärkeä/pakollinen käydä siellä joten olisi hyvä jos joku ystävällisesti auttaisi minua etten jää sinne pyörimään itekseni ja sitten Suomessa minut todetaan kadonneeksi mitä en todellakaan halua :(
Tiedän että pidätte minua tyhmänä ihmisenä kun en osaa edes yhtä reittiä katoa mutta ei kaikki ihmiset osaa tuota(varsinkaan kun en ole ikinä Virossa käynyt).Osaisiko joku antaa suomenkieliset ohjeet tai edes englanninkieliset ohjeet miten tuolta satamasta/terminaalista pääsee suoraan tuonne postiin?Jos joku edes vastaa tähän niin asiallisia vastauksia ja jos joku tuossa onnistuu nin ISO KIITOS hänelle!
Kysymys Tallinnan risteilystä kysymys
9
545
Vastaukset
- Helmi K
Postitoimisto on hotelli Virua vastapäätä ja hotellia ei voi olla huomaamatta.
- koipireisitär
http://www.tallinn-life.com/services/services_details/109-Tallinn_Central_Post_Office
Linkistä löytyy jotain.
Sadattuhannet muut osaavat varmaan neuvoa perille tarkemmin. Odottelehan vastauksia. Satamasta on jokatapauksessa kävelymatka ja Viruhotelli näkyy KAUAS.- Miia - Tre
Nuokin vastaukset auttoivat erittäin paljon!Kävelymatkaa mitä olen lukenut ei ole tuonne kuin kuulema alle 2km joten en usko että voi eksyä sillä matkalla sitten :) Kunpa voisin jotenkin kiittää teitä koska ette arvaakaan kuinka ison palveluksen jo noillakin tiedoilla teitte :)
Pitää kun matka lähenee niin tehdä tarkka reitti jollain keinolla sinne vaikka nämäkin ohjeet mitä annoitte riittää mitä olen käsittänyt niin hyvin jo :) ja onneksi osaa puhua hyvin englantia niin pärjää (luultavasti) siellä jos tulee ongelmia :) Jos joku vielä osaa neuvoa paremmin niin kiitoksia etukäteen :) - Ritvar
Miia - Tre kirjoitti:
Nuokin vastaukset auttoivat erittäin paljon!Kävelymatkaa mitä olen lukenut ei ole tuonne kuin kuulema alle 2km joten en usko että voi eksyä sillä matkalla sitten :) Kunpa voisin jotenkin kiittää teitä koska ette arvaakaan kuinka ison palveluksen jo noillakin tiedoilla teitte :)
Pitää kun matka lähenee niin tehdä tarkka reitti jollain keinolla sinne vaikka nämäkin ohjeet mitä annoitte riittää mitä olen käsittänyt niin hyvin jo :) ja onneksi osaa puhua hyvin englantia niin pärjää (luultavasti) siellä jos tulee ongelmia :) Jos joku vielä osaa neuvoa paremmin niin kiitoksia etukäteen :)Jos menet Tallinkin laivalla, niin saat alennuskortin KELTAISEEN taxiin. Mene sillä, ei maksa paljoa. Voi maksaa myös euroilla (n. 5 €). Varaa pientä alle 10 €, niin et jää pulaan. Kävele sitten rauhassa takaisin, kun asiat on hoidettu. D-terminaalin vieressä on avattu uusi ostoskeskus. Kun kävelet ulos, niin näkyy suoraan vasemmalla. Äläkä osta alkoholituoteita laivalta. Halvempia on vaikka satamassa, kun menet laivaan takaisin. Hyvää EESTIN matkaa.
- Miia - Tre
Ritvar kirjoitti:
Jos menet Tallinkin laivalla, niin saat alennuskortin KELTAISEEN taxiin. Mene sillä, ei maksa paljoa. Voi maksaa myös euroilla (n. 5 €). Varaa pientä alle 10 €, niin et jää pulaan. Kävele sitten rauhassa takaisin, kun asiat on hoidettu. D-terminaalin vieressä on avattu uusi ostoskeskus. Kun kävelet ulos, niin näkyy suoraan vasemmalla. Äläkä osta alkoholituoteita laivalta. Halvempia on vaikka satamassa, kun menet laivaan takaisin. Hyvää EESTIN matkaa.
Juu tarkoitus olisi mennä Silja Linen Baltic Princess nimisellä laivalla eli tallinkin juuri.Tuo alennuskortti,missä vaiheessa/kuka sen sitten antaa pakko kysyä näin mielenkiinnosta tuota :) Juu alkoholia en ole ostamassakaan laivalta ollenkaan,ostan maista jos ostan :) Kiitoksia paljon oikeasti näistäkin neuvoista ja kiitos Sinullekin kuka toivotit hyvää Eestin matkaa :)
Pitää mennä joko sillä KELTAISELLA taksilla jos siihen kerta eurot käyvät ja käsittääkseni jos ostaa Tallinnasta jotain niin pitää sitten vaihtaa sitä valuuttaa.Onko nuo taksit sitten siinä D-terminaalin lähistöllä vai pitääkö mennä tiettyyn paikkaan mistä niitä sitten löytää?Tuosta Hotelli Virusta,joku aiemmin sanoi että sitä ei voi olla huomaamatta,pakko kysyä uteliaisuuttani että näkyykö tuo kyseinen hotelli satamasta/D-terminaalista asti jopa?Tuntuu hyvälle mennä elämänsä ensimmäistä kertaa ulkomaille oikein maihin asti kun on aina "vain" ruotsinlaivalla ollut tai pikkuvauvana jossain Norjassa kuulema :) - Ritvar
Miia - Tre kirjoitti:
Juu tarkoitus olisi mennä Silja Linen Baltic Princess nimisellä laivalla eli tallinkin juuri.Tuo alennuskortti,missä vaiheessa/kuka sen sitten antaa pakko kysyä näin mielenkiinnosta tuota :) Juu alkoholia en ole ostamassakaan laivalta ollenkaan,ostan maista jos ostan :) Kiitoksia paljon oikeasti näistäkin neuvoista ja kiitos Sinullekin kuka toivotit hyvää Eestin matkaa :)
Pitää mennä joko sillä KELTAISELLA taksilla jos siihen kerta eurot käyvät ja käsittääkseni jos ostaa Tallinnasta jotain niin pitää sitten vaihtaa sitä valuuttaa.Onko nuo taksit sitten siinä D-terminaalin lähistöllä vai pitääkö mennä tiettyyn paikkaan mistä niitä sitten löytää?Tuosta Hotelli Virusta,joku aiemmin sanoi että sitä ei voi olla huomaamatta,pakko kysyä uteliaisuuttani että näkyykö tuo kyseinen hotelli satamasta/D-terminaalista asti jopa?Tuntuu hyvälle mennä elämänsä ensimmäistä kertaa ulkomaille oikein maihin asti kun on aina "vain" ruotsinlaivalla ollut tai pikkuvauvana jossain Norjassa kuulema :)Kyllä se Viruhotelli näikyy D-terminaaliin, mutta vähän puikkelehtia täytyy. Tosin jos lähtee kävelemään, niin ainahan voi välillä kysästä, onko suunta oikea. Minä olin vikko sitten Tallinnassa ja sain sen 2 taxikorttia Länsiterminaalista, mistä otetaan liput. Yövyin Tallinkin hotellissa, joten en ole varma kuuluiko se siihen pakettiin, mutta kysy kuitenkin.
Siitä valuutasta. Ota mukaan 5, 10 ja 20 euroja, niillä pärjää hyvin. Vaihdoin edellisellä reissulla 50 € kruunuiksi ja ne riittivät hyvin kahteen matkaan. Ei Tallinnassa tarvitse kruunuja, kun kaljaan ja kahviin. Nekin saattaa saada maksetuksi euroilla. Älä siis vaihda paljoa ja jos vaihdat, niin laivalla.
Sitten vielä. Otapa selvää postin aukioloajoista. Guuglaa Tallinnan postin aukioloaika. Tallinnassa ei juuri mikään paikka aukea ennen klo 11.00. Sadamamarket A-terminaalin vieressä on liki ainoita auki olevia paikkoja ja luultavasti se D-terminaalin vieressä oleva uusi ostoskeskus. - piokenneet
Miia - Tre kirjoitti:
Pitää mennä joko sillä KELTAISELLA taksilla jos siihen kerta eurot käyvät ja käsittääkseni jos ostaa Tallinnasta jotain niin pitää sitten vaihtaa sitä valuuttaa.Onko nuo taksit sitten siinä D-terminaalin lähistöllä vai pitääkö mennä tiettyyn paikkaan mistä niitä sitten löytää?Tuosta Hotelli Virusta,joku aiemmin sanoi että sitä ei voi olla huomaamatta,pakko kysyä uteliaisuuttani että näkyykö tuo kyseinen hotelli satamasta/D-terminaalista asti jopa?Tuntuu hyvälle mennä elämänsä ensimmäistä kertaa ulkomaille oikein maihin asti kun on aina "vain" ruotsinlaivalla ollut tai pikkuvauvana jossain Norjassa kuulema :)kaikki taxit muuttuu keltaisiksi Tallinnassa, joten ota taxi missä lukee kyljessä "tallink", niin se alennuskupänki kelpaa taatusti etkä tule ryöstetyksi.
- llista matkaa
piokenneet kirjoitti:
kaikki taxit muuttuu keltaisiksi Tallinnassa, joten ota taxi missä lukee kyljessä "tallink", niin se alennuskupänki kelpaa taatusti etkä tule ryöstetyksi.
Näin on. Siinä sataman ja Virun välillä toisinaan rullataan poroja ja viedään rahat ja tavarat. Taxi alle.
- Miia - Tre
llista matkaa kirjoitti:
Näin on. Siinä sataman ja Virun välillä toisinaan rullataan poroja ja viedään rahat ja tavarat. Taxi alle.
Tarkistin tuon postin aukiolojan se on auki aamusta päivään.Juu pitää ottaa tosiaan joko taksi with tallink logolla tai sitten mennä kävellen.Tuo Tallink Silja Line Princess Baltic risteily siis on erään firman järjestämä reissu ja siinä käydään Tallinnassa jossa on "vain" aikaa noin 4tuntia,aamu 08.30 - 12-40 välisenä aikana.
Kyllä tuossa ajassa kerkiän kuitenkin helposti käydä vaikkapa paluumatkalla postista/keskustasta terminaalin vieres olevissa ostoskeskuksissa(varsinkin jos taksilla menee tai vaikka kävellenkin kun ei ole pitkä matka sinne keskustaan päin).Kiitoksia paljon neuvoista!Olen enemmän kuin kiitoksen velkaa Teille Kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819