Suomen nähtävyydet ja nähtävät

-Roshan

Suunnitelmissa olisi lähteä reissaamaan ympäri Suomea. Kyselisinkin onko kenelläkään suositeltavissa matkakohteita? Kelpaa kaupungit, ravintolat, nähtävyydet, galleriat, tapahtumat, shoppaus kohteet, yöpymispaikat jne. Ihan mitä tahansa mitä suosittelisit nähtäväksi tai koettavaksi Suomen maan sisäpuolella. Oli sitten pienemmät kunnat tai suuremmat kaupungit, lapista tai Helsingistä, ei väliä. Miellellään esittelyjen/perustelujen kera. Jos jostain on hyviä nettilinkkejä, niitäkin on toivottavissa.

Olen siis täysi-ikäinen naispuolinen henkilö, tarkoituksenani sijoittaa reissu touko-syyskuun välille. Joko yksin tai yhden/kahden kaverin kanssa. Olen opiskelija, joten kohteiden pitäisi mielellään edullisia.

6

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljen ja poljen

Miten aiot liikkua? Suosittelisin pyörämatkailua, se on edullista ja voit pysähtyä mihin haluat. Leirintäalueilla majoittuu 10-18 euroa/yö suunnilleen ja tien varressa ilmaiseksi.

Minä olen tykännyt Savonlinnasta, siellä on kesäisin elämää ja kiva leirintäalue (tosin kaupunkiin on 7 km matkaa sieltä). Pääsee höyrylaivalla tai vesibussilla maisema-ajelulle, torilla voi syödä lörtsyjä, Olavinlinnassa kannattaa käydä tutustumassa opastetutulla kierroksella, jossei ihan Oopperajuhlillekin osallistu.

• Tule ihmeessä poikkeamaan täällä, tutustumassa Oulangan Kansallispuistoon ja Karhunkierrokseen. Ja ilman muuta hyppäät koskenlasku reissulle mukaan..

Käy katsomassa www.basecampoulanka.fi
      sieltä löytyy majoitusta, ruokaa, ja ohjelmapalvelut

• -Roshan

Jeh. Kulkuneuvo vielä vapaa.

Mietin, onkohan Kotkan meripäivät käymisen arvoinen tapahtuma?

• Liivio
        -Roshan kirjoitti:

Jeh. Kulkuneuvo vielä vapaa.

Mietin, onkohan Kotkan meripäivät käymisen arvoinen tapahtuma?

Meripäivät on kyllä näkemisen arvoinen. Kaduilla meno voi ajoittain olla villiäkin, mutta ei se yleisötilaisuuksia koske. Missäpä muualla ne sataman valot voisi samalla tavalla kokea.

Jos ylemmäksi aiot, niin Kuusamosta voisi hyvin jatkaa matkaa Kemijärvelle asti. Uskomattoman kaunis pikkukaupunki kulttuurikeskus/kirjastoineen ja lyhyen bussimatkan päässä Pyhä, jossa minun mielestäni on Suomen parhaat vaellusreitit, himokuntoilija ei tarvitse olla niitä kiertääkseen. Sillä kuuluisaksi tulleella yöjunalla pääsee takaisin. Siinä matkan varrella olen sivumennen sanoen viettänyt monet pikkulomat Pohjanmaan rannikkokaupungeissa Pietarsaaresta Kristiinankaupunkiin, Kalaset i Stundars on vielä käymättä.

Vieläköhän MEK tekee Loma-Suomijulkaisua? Siitä aina takavuosina katsoin, mitä mistäkin löytyy kesäjuhlista alkaen ja sitten vain summamutikassa matkaan.

• hyvä kolmen päivän

Aja ensin Heinävedelle käy siellä munkkiluostarissa, ruoka 9-11e, Joensuu-Kontiolahti -selkie elokuvakylä-uuro
      Nunnanlahti-kiviuuunit-Juuka kesäteatteri, palaa kolille-ajo Vuonislahteen herranniemi majoitus ruuat jotain alta 50e, Taiteilija Ryynäsen ataljee lähellä, Lieksa kotiseutu museo, kolme jokea koskenlaskua, Nurmes bomban kylpylä,ajo Hattuvaaraan suomen itäisin piste Virmajärvellä, majoitus ruoka taistelijan talo, ortodoksi
      pyhättö pienin suomessa,Kitee suomen ainoa pienois rautatie,majoitus Puhos.

• alle 30v-

Kilpisjärven maisemille ei ole vertoja, mutta opiskelijabudjetilla sinne pääseminen voi olla eri juttu....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1723
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      55
      1123
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      438
      1104
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1023
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      811
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      782
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      730
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      675
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe