Rahantuhlausta. Korvattava kirjakaupoilla. Nykykirjastot selvää liiketaloudellista tehottomuuta. Paljon potentiaalista kirjabisnestä.
Ajatelkaa yksikään osakkeenomistaja ei hyödy siitä kun käytte kirjastossa! Eiks oo kauheeta!
Kirjastot lopetettava!
7
1610
Vastaukset
- En tod. ään. kok.
Ai täällä olikin jo valmiina provo: http://keskustelu.suomi24.fi/node/5201752
- kuukukkanen
...käydä jatkossakin kirjastossa,silä ei ole mahdollista tukea markkinataloutta ostamalla kaikki mahdolliset kirjat,varsinkaan kun jotakin kirjaa tarvitaan se yksi ainut kerta.
En ymmärrä tät aloittajaa alkuunkaan,mutta provoonkin on joskus hauska vastata...- atlatl
...provoon hauska vastata.
itse kuulun kirjaston käyttäjiin silloin kun tarvitsen tietoa. Joskin se ei kyllä auttanut Entressen kirjastossa keväällä 2010 kun intiaaneista ei löytynyt kuin kakksi kirjaa...
Kirjasto on silti perustarve useimille. - jääpala pipoon!
atlatl kirjoitti:
...provoon hauska vastata.
itse kuulun kirjaston käyttäjiin silloin kun tarvitsen tietoa. Joskin se ei kyllä auttanut Entressen kirjastossa keväällä 2010 kun intiaaneista ei löytynyt kuin kakksi kirjaa...
Kirjasto on silti perustarve useimille.Toki kirjastot voisi lopettaa. Ja aloitettaisiin samalla kansan tyhmistäminen. 1870-luvulla, kun yleisiä kirjastoja alettiin kuntiin perustaa, alkoi kansansivistystyö. Kääntäkäämme nyt siis ajan pyörä toiseen suuntaan ja sivistys kaikotkoon.
Kirjasto on kunnan eniten käytetty palvelu. Siitä ei pääse mihinkään. Olen pitkän linjan kirjastotyöntekijä, ja eipä ole työurallani tullut vastaan päivää, jolloin ei olisi ollut asiakkaita. Ja paljon.
Tietenkään kaikki ihmiset ei käytä kirjastopalveluita. Ei kaikki käytä muitakaan palveluita, mutta silti niiden olemassaolo on perusteltua.
Jos kirjasto tehtäisiin maksulliseksi, se olisi sen palvelun alasajoa. Jos laitettaisiin jonkinlainen kortinkäytön vuosimaksu, se ei voisi olla niin suuri, että siitä olisi mitään merkittävää hyötyä. Eikä kannata laskea niin, että nykyiset kortin omaavat maksaisivat kaikki tuon maksun. Ei toki, vaan siitä seuraisi vain se, että yhä suurempi joukko alkaisi käyttää vain yhtä ja samaa korttia, esim. perheisiin hankittaisiin vain yksi kortti. Kaverien korteilla lainattaisiin jne. Eli sitä summaa, mitä nyt kuviteltaisiin korttimaksusta tulevan, ei kertyisi millään. Kenties yksi neljäs- tai viidesosa, jos sitäkään.
Jos taas alettaisiin periä maksua per laina, siitä seuraisi ilman muuta lainojen väheneminen aivan radikaalisti. Ihmiset kierrättäisivät kirjoja keskenään, yhdellä maksulla jne. Lisäksi todennäköisesti lastenkirjojen lainaaminen tyrehtyisi hyvin vähiin. Se olisi kohtalokasta.
Kirjastot perivät jo nyt maksuja, jotka eivät mitään vähäisiä edes ole. Myöhästymismaksut alkavat olla jo melkoisen suuria. Varausmaksu, 1 euro varausta kohden on vielä kohtuullinen. Kaukolainoista peritään maksu. Kadonneen kirjan asiakas joutuu korvaamaan, ja joskus peritään korjauskuluja, jos kirja on tahallisesti rikottu. Uuden kortin kirjoittamisestakin peritään maksu.
Monet ajattelee kauhean lyhytnäköisesti ja kuvittelee kirjaston olevan kunnille aivan hirveän suuri menoerä. Se on kaikista menoista muutaman prosentin luokkaa.
- susiina-55
Eihän mulla olisi tilaa kaikille kirjoille, jos pitäisi ostaa ne. Minä luen muutaman kirjan viikossa. Ellei olisi kirjastoa, niin tarvisin isomman asunnon kirjojeni takia. Ja minä tykkään ostaa kirjoja, jotka tiedän lukevani useampaan kertaan. Kertakäyttökirjat on hyvä lainata.
- A.U.10maa
...vaan autio olisi maa...
- pelkkä tyhjä kuori
Kirjastossa pitäisi olla kirjoja. Näissä kaupunginjohtajien uusissa monumenttikirjastoissa on vain kallista tyhjää tilaa. Onhan niitä mukava vieraille esitellä. Että tällainen hyvin valaistu joskin hiton kallis palatsi me on tänne rakennettu, eikös olekin avarat tilat! Juu onhan ne avarat tilat kun kalliisti ylläpidettävän monumenttikirjaston rakentamisen jälkeen budjettiin ei jää enää varoja _kirjojen_ hankinnalle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999