Olen bändilleni ideoimassa taustalakanaa ja nyt tarttisin maalareiden tai kenen tahansa apua. Eli millä systeemillä saa hyvän ja näkyvän kankaan? MItä maalia, tarviiko pohjamaalausta ym.
Taustakangas
10
464
Vastaukset
- Serpentum
Pitäis kans kehitellä jotain, mutta kun ei oikein tiedä miten/missä/milloin...
- muu
sen sivelet gessolla, odota että kuivuu, jos ei vielä tarpeeksi valkoinen vedä uusi kerros ja anna kuivia, jne.
sitten voit käyttää maalaamiseen guassia tai öljyvärejä..niillä saa näkyvää tulosta.
yksi vaihto ehto on myös, mutta riippuu miten paljon aiot lakanaan laittaa..massia siis..- harrastelija
Pellavakankaan pohjustus käy hyvin gessolla, josta ed. mainitsi. Gessoa saa taidetarvikeliikkeistä, se on vedellä ohennettavaa. Levittyy hyvin leveällä maalipensselillä. Kuivuneen gessopinnan päälle voit aivan hyvin sitten maalata vaikka lateksimaalilla (öljyväri kuivuu iät ja ajat), akryylimaaleilla, ruiskuilla ym. millä sitten päsetkään haluamaasi lopputulokseen.
- muu
harrastelija kirjoitti:
Pellavakankaan pohjustus käy hyvin gessolla, josta ed. mainitsi. Gessoa saa taidetarvikeliikkeistä, se on vedellä ohennettavaa. Levittyy hyvin leveällä maalipensselillä. Kuivuneen gessopinnan päälle voit aivan hyvin sitten maalata vaikka lateksimaalilla (öljyväri kuivuu iät ja ajat), akryylimaaleilla, ruiskuilla ym. millä sitten päsetkään haluamaasi lopputulokseen.
opiskellut asiaa ihan koulussa,,
- aloiteleva
muu kirjoitti:
opiskellut asiaa ihan koulussa,,
Olet vai? Missä koulussa? Oliko kivaa? Oliko vaikee päästä? MÄ haluisin kanssa jotain taidejuttua, ehkä akatemiaan tai jonneen....
- muu
aloiteleva kirjoitti:
Olet vai? Missä koulussa? Oliko kivaa? Oliko vaikee päästä? MÄ haluisin kanssa jotain taidejuttua, ehkä akatemiaan tai jonneen....
pieni koulu mutta hyvät maikat.
sinne oli monta hakijaa ja päädyin 9.varasijalle silloin mikä oli jo aika hyvin ja pääsin kuin pääsinkin sinne..se päivä oli onnellinen kun he soittivat sieltä..
- johan09
Taustakankaita voi myös tilata eri firmoilta itse tilasin jättimäisen taustakankaan täältä http://www.haarnio.fi :)
- rtkk
Kyllä kangas olisi ensin pohjattava liimalla, ja sitten gessoa kuivuneen liimatun kankaan päälle. Liimaamiseen käy puu-,tai nahkaliima ja erikeeperikin vedellä laimennettuna. Liimauksen laatu vaikuttaa maalauksen näkyvyyteen. Kannattaa kokeilla. Jänisliima on taidekäytössä ilmeisesti paras.
- eitajuuei
mihin sitä liimaa tuossa tarvitaa?
- rtkk
Jos liimaa kankaan, niin ei kulu maalia paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446