Taustakangas

Jake

Olen bändilleni ideoimassa taustalakanaa ja nyt tarttisin maalareiden tai kenen tahansa apua. Eli millä systeemillä saa hyvän ja näkyvän kankaan? MItä maalia, tarviiko pohjamaalausta ym.

10

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serpentum

      Pitäis kans kehitellä jotain, mutta kun ei oikein tiedä miten/missä/milloin...

    • muu

      sen sivelet gessolla, odota että kuivuu, jos ei vielä tarpeeksi valkoinen vedä uusi kerros ja anna kuivia, jne.
      sitten voit käyttää maalaamiseen guassia tai öljyvärejä..niillä saa näkyvää tulosta.
      yksi vaihto ehto on myös, mutta riippuu miten paljon aiot lakanaan laittaa..massia siis..

      • harrastelija

        Pellavakankaan pohjustus käy hyvin gessolla, josta ed. mainitsi. Gessoa saa taidetarvikeliikkeistä, se on vedellä ohennettavaa. Levittyy hyvin leveällä maalipensselillä. Kuivuneen gessopinnan päälle voit aivan hyvin sitten maalata vaikka lateksimaalilla (öljyväri kuivuu iät ja ajat), akryylimaaleilla, ruiskuilla ym. millä sitten päsetkään haluamaasi lopputulokseen.


      • muu
        harrastelija kirjoitti:

        Pellavakankaan pohjustus käy hyvin gessolla, josta ed. mainitsi. Gessoa saa taidetarvikeliikkeistä, se on vedellä ohennettavaa. Levittyy hyvin leveällä maalipensselillä. Kuivuneen gessopinnan päälle voit aivan hyvin sitten maalata vaikka lateksimaalilla (öljyväri kuivuu iät ja ajat), akryylimaaleilla, ruiskuilla ym. millä sitten päsetkään haluamaasi lopputulokseen.

        opiskellut asiaa ihan koulussa,,


      • aloiteleva
        muu kirjoitti:

        opiskellut asiaa ihan koulussa,,

        Olet vai? Missä koulussa? Oliko kivaa? Oliko vaikee päästä? MÄ haluisin kanssa jotain taidejuttua, ehkä akatemiaan tai jonneen....


      • muu
        aloiteleva kirjoitti:

        Olet vai? Missä koulussa? Oliko kivaa? Oliko vaikee päästä? MÄ haluisin kanssa jotain taidejuttua, ehkä akatemiaan tai jonneen....

        pieni koulu mutta hyvät maikat.
        sinne oli monta hakijaa ja päädyin 9.varasijalle silloin mikä oli jo aika hyvin ja pääsin kuin pääsinkin sinne..se päivä oli onnellinen kun he soittivat sieltä..


    • johan09

      Taustakankaita voi myös tilata eri firmoilta itse tilasin jättimäisen taustakankaan täältä http://www.haarnio.fi :)

    • rtkk

      Kyllä kangas olisi ensin pohjattava liimalla, ja sitten gessoa kuivuneen liimatun kankaan päälle. Liimaamiseen käy puu-,tai nahkaliima ja erikeeperikin vedellä laimennettuna. Liimauksen laatu vaikuttaa maalauksen näkyvyyteen. Kannattaa kokeilla. Jänisliima on taidekäytössä ilmeisesti paras.

      • eitajuuei

        mihin sitä liimaa tuossa tarvitaa?


      • rtkk

        Jos liimaa kankaan, niin ei kulu maalia paljon!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe