Millaista on vanhempien ihmisten seksi - siis 50 ? Tekosiveät älkööt avatko!
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1114769/millaista_on_vanhempien_ihmisten_seksi_siis_50_tek
Minkälaista seksi on 60 ikäisenä ja siitä ylös päin?
Entä jos seksiä ei ole ollenkaan.. varmaan semmosiakin ihmisiä on ja elää keskuudessamme.... Miten seksiasiat otetaan eri sairauksien ollessa kyseessä huomioon?
Entä jos on liikuntarajoitteinen ihminen, joko onnettomuuden seurauksena vammautunut tahi muutoin vammautunut niin miten heidän kohdallaan otetaan huomioon seksiasiat.. entä kehitysvammaisten kohdalla.. Ja sitten sellainenkin pointti, että kun on vanhustentaloja.. ja niissä vanhuksia.. niin kun noissa laitoksissa asuu ikäihmisiä.. sekä miehiä että naisia.. niin onko siellä miten hoidettu nuo seksiasiat parien kesken.. tämmösiä ajatuksia herätti tämä..
Vanhempien ihmisten seksi
17
2742
Vastaukset
toimii ihan samalla tavalla kuin nuorempanakin. Ehkä nyt ei ihan niin usein, mutta temput ja niiden teko ei ole muuttunut mitenkään. Mielikuvitus mukaan ja homma on hauskaa ja palkitsevaa.
- kommenttia vain
harrasta seksiä ollenkaan.. Joukossamme on paljon ihmisiä, jotka eivät voi harrastaa seksiä?
Ja onko jollain antaa vinkkejä miten onnistuu vanhainkodeissa vanhusten seksi?
Entä miten hoituu kehitysvammaisten seksi?
Entä miten hoituu eri tavoin vammautuneiden seksi?
Ja sitten on vielä nämä ryhmät, jotka ovat sairaaloissa pitkäaikaispaikoilla, miten heidän seksielämänsä hoituu? - seksiä vai ei
kommenttia vain kirjoitti:
harrasta seksiä ollenkaan.. Joukossamme on paljon ihmisiä, jotka eivät voi harrastaa seksiä?
Ja sitten on vielä nämä ryhmät, jotka ovat sairaaloissa pitkäaikaispaikoilla, miten heidän seksielämänsä hoituu?Ihminen saa seksuaalisuuden syntyessään. Tosin se puhkeaa kukkaan vasta murrosiässä, mutta se on ollut hänessä jo kauan. Kun ihminen on vammainen syntymästään saakka tai vammautuu vanhempana, ei hän samalla menetä seksuaalisuuttaan. Samoin vanhetessaan vanhuksen seksuaalisuus säilyy. Mutta mitä teet kun asut palvelutalossa. Sinä et pääse tyydyttämään viettiäsi kun poistuminen laitoksesta ei onnistu. Miten käy, jos puhelimella tilaat palvelun huoneeseesi? Sinua valvovat henkilöt, joiden seksiasiat ovat kunnossa, mutta solidaarisuutta heiltä on turha odottaa.
Aiheesta lisää:
http://roskanpoimija.blogit.uusisuomi.fi/2008/12/22/seksi-on-ihmisen-perustarve/ - olemme yksilöitä
Ja sitten on vielä nämä ryhmät, jotka ovat sairaaloissa pitkäaikaispaikoilla, miten heidän seksielämänsä hoituu?saat parhaiten vastauksen kysymällä heiltä joita kysymyksesi koskee. Itse voin kertoa terveen 53 vuotiaan naisen seksin sujuvan ihanammin kuin koskaan, ei tarvitse enää pelätä raskauksia ja estotkin ovat vuosine myötä joutaneet romukoppaan. Kuitenkaan tätäkään vastausta ei voi yleistää muihin 53 vuotiaisiin naisiin, sillä jokainen on yksilö.
- kommenttia vain
olemme yksilöitä kirjoitti:
saat parhaiten vastauksen kysymällä heiltä joita kysymyksesi koskee. Itse voin kertoa terveen 53 vuotiaan naisen seksin sujuvan ihanammin kuin koskaan, ei tarvitse enää pelätä raskauksia ja estotkin ovat vuosine myötä joutaneet romukoppaan. Kuitenkaan tätäkään vastausta ei voi yleistää muihin 53 vuotiaisiin naisiin, sillä jokainen on yksilö.
että itse en ole sekstannut kohta kahteen vuoteen ja hyvin olen vielä pärjännyt..
ennen toki seksiä oli.. mutta nykyään ei enää, tähänkin vain on opittava.. ei oo muuta vaihtoehtoa.. ja sairaaloissa kumman vähän puhutaan aviopareille seksistä tahi yleensä otetaan asiaa esille.. varsinkin jos toinen vammautuu jostain syystä.. sama pätee vanhainkoteja..
minusta heidän pitäs laatia siitäkin ohjeet.. mitä tehdään siinä tapauksessa jos toinen puoliso sairastuu vakavasti.. ja toinen joutuu kituuttaan sen vuoksi.. eikös heidän kuuluis tehdä jonkunlaiset ohjeet ja antaa neuvot miten tuossa tapauksessa toimitaan... - 18+2
että itse en ole sekstannut kohta kahteen vuoteen ja hyvin olen vielä pärjännyt..
ennen toki seksiä oli.. mutta nykyään ei enää, tähänkin vain on opittava.. ei oo muuta vaihtoehtoa.. ja sairaaloissa kumman vähän puhutaan aviopareille seksistä tahi yleensä otetaan asiaa esille.. varsinkin jos toinen vammautuu jostain syystä.. sama pätee vanhainkoteja..
minusta heidän pitäs laatia siitäkin ohjeet.. mitä tehdään siinä tapauksessa jos toinen puoliso sairastuu vakavasti.. ja toinen joutuu kituuttaan sen vuoksi.. eikös heidän kuuluis tehdä jonkunlaiset ohjeet ja antaa neuvot miten tuossa tapauksessa toimitaan...kuuluisi! Seksuaaliterapeutit ovat sitä varten olemassa!
Peräänkuuluta sitä sairaalasta, miksi ei ole ohjattu seksuaalineuvontaan. - Anjaniina
18+2 kirjoitti:
kuuluisi! Seksuaaliterapeutit ovat sitä varten olemassa!
Peräänkuuluta sitä sairaalasta, miksi ei ole ohjattu seksuaalineuvontaan.Siis, ei ole totta?
Pitääkö teitä ihan oikeasti neuvoa mitä voi omalla kropallaan tehdä...ja kenties sen toisenkin? - kommenttia vain
18+2 kirjoitti:
kuuluisi! Seksuaaliterapeutit ovat sitä varten olemassa!
Peräänkuuluta sitä sairaalasta, miksi ei ole ohjattu seksuaalineuvontaan.siitä on kohta kaksi vuotta kun toinen puolisko sai sairaskohtauksen.. mä muistan sen päivän kun eilisen.. olin silloin lomalla.. minulla oli vielä silloin työpaikka johon palata loman jälkeen..
No, puoliskoni sai viikkoa ennen loman päättymistä sairaskohtauksen.. ja eikun ambulanssilla sairaalaan.. mä muistan sen kun eilisen.. vaikka aikaa onkin jo kulunut.. No, silloin seuraavana aamuna sain kuulla.. että puoliskoltani on mennyt taju.. ja eikun leikkuusaliin.. josta sitten teholle.. Teholla käytiin katsomassa.. jossa puoliskoni oli täynnä letkuja erilaisia...
Meni muutama päivä, minulle soitettiin.. puoliskosi siirretään oman tk:n vuodeosastolle jatkohoitoon.. ei siinä auttanut se että minä sanoin.. pitäkää siellä isossa keskussairaalassa hoidossa.. ne vain laittoi.. No, siellä sitten hoidettiin.. puoliskoni toipui ja kävi välillä keskussairaalassa ja taasen ambulanssilla.. Sitten oma tk sulki vuodeosaston.. ja eikun toisen paikkakunnan tk:n vuodeosastolle.. Siellä sitten puoliskoni taasen toipui ja sieltä hän välillä kävi keskussairaalassa.. tuossa vaiheessa minä olin jo joutunut työpaikkani konkurssin vuoksi työttömäksi.. elettiin 2008 vuoden loppua.. elämä jatkui..
Kukaan ei puhunut meille miten hoidetaan seksi asiat.. ei kukaan.. entä miten perheen muut asiat.. kuten se että toinen puolisko on huoltovelvollinen lapsiin nähden.. niitäkään ei otettu huomioon.. sitten puoliskoni siirrettiin kuukaudeksi makaamaan ns. kuntoutuslaitokseen. sielläkään ei kukaan ottanut puheeksi seksiasioita.. eikä muitakaan asioita.. kuten sitä että mitenkäs nyt perheasiat on.. sieltä puoliskoni taas keskussairaalaan.. josta toiseen kuntotutuslaitokseen missä oli 3 kuukautta. Koko tänä aikana kukaan ei oo ottanut puheeksi seksiasioita.. eikä mitään muutakaan.. esimerkiksi sitä.. mitenkä se toinen puolisko voi.. ja pärjääkö yksin.. kun kaiken sai kontolleen.. lasten hoidon.. kodin hoidon.. ym. asiat. Kukaan ei ottanut puheeksi näitä asioita..
No, tuolta kuntoutuslaitoksesta puoliskoni siirrettiin palvelukotiin.. jossa hänelle nykyään vaihdetaan vaipat ja annetaan ruokaa.. taaskaan kukaan ei oo ottanut puheeksi miten perheen muu väki voi.. Miten he selviävät arjesta.. Ja millä saatas pysymään lapset jotenkin yhteiskunnassa m ukana.. Ja miten lapsi kokee kun toinen vanhemmista sairastuu vakavasti.. kukaan ei oo auttanut vielä tähän mennessä.. milloin auttaa.. jossain vaiheessa varmaa niiden on pakko.. koska jos työttömyysjatkuu kuten tähän asti on jatkunut pian kaksi vuotta.. niin eihän sitä oo varaa maksaa noita laitoshoitomaksujakaan..
Milloinka sitten seksiasiat ja muut asiat.. nuo ihmiset hoitaa joiden ne kuuluis hoitaa.. minä en tiedä.. se jää nähtäväksi.. - 16+7
Anjaniina kirjoitti:
Siis, ei ole totta?
Pitääkö teitä ihan oikeasti neuvoa mitä voi omalla kropallaan tehdä...ja kenties sen toisenkin?tässä ei ole kysetavisseksistä terveiden kesken, vaan siitä, että toinen tai molemmat osapuolet ovat jollakin lailla sairaita!
Sä oot aina asettumassa muiden yläpuolelle, asia mikä vaan!
Ja luulet ite olevas perkeleen fiksu!! - Anjaniina
16+7 kirjoitti:
tässä ei ole kysetavisseksistä terveiden kesken, vaan siitä, että toinen tai molemmat osapuolet ovat jollakin lailla sairaita!
Sä oot aina asettumassa muiden yläpuolelle, asia mikä vaan!
Ja luulet ite olevas perkeleen fiksu!!vaan tiedän ;) siinä on pikkanen ero ;)))
Ja käsittääkseni sairaan ja vammaisenkin ihmisen kroppa toimii-miltei -samalla lailla kuin terveenkin.
Ainakaan seksuaalisuudenpuolella en ole koskaan kuullut että haluissa olis jotain eroa.
Vai - nyt jo leski
siitä on kohta kaksi vuotta kun toinen puolisko sai sairaskohtauksen.. mä muistan sen päivän kun eilisen.. olin silloin lomalla.. minulla oli vielä silloin työpaikka johon palata loman jälkeen..
No, puoliskoni sai viikkoa ennen loman päättymistä sairaskohtauksen.. ja eikun ambulanssilla sairaalaan.. mä muistan sen kun eilisen.. vaikka aikaa onkin jo kulunut.. No, silloin seuraavana aamuna sain kuulla.. että puoliskoltani on mennyt taju.. ja eikun leikkuusaliin.. josta sitten teholle.. Teholla käytiin katsomassa.. jossa puoliskoni oli täynnä letkuja erilaisia...
Meni muutama päivä, minulle soitettiin.. puoliskosi siirretään oman tk:n vuodeosastolle jatkohoitoon.. ei siinä auttanut se että minä sanoin.. pitäkää siellä isossa keskussairaalassa hoidossa.. ne vain laittoi.. No, siellä sitten hoidettiin.. puoliskoni toipui ja kävi välillä keskussairaalassa ja taasen ambulanssilla.. Sitten oma tk sulki vuodeosaston.. ja eikun toisen paikkakunnan tk:n vuodeosastolle.. Siellä sitten puoliskoni taasen toipui ja sieltä hän välillä kävi keskussairaalassa.. tuossa vaiheessa minä olin jo joutunut työpaikkani konkurssin vuoksi työttömäksi.. elettiin 2008 vuoden loppua.. elämä jatkui..
Kukaan ei puhunut meille miten hoidetaan seksi asiat.. ei kukaan.. entä miten perheen muut asiat.. kuten se että toinen puolisko on huoltovelvollinen lapsiin nähden.. niitäkään ei otettu huomioon.. sitten puoliskoni siirrettiin kuukaudeksi makaamaan ns. kuntoutuslaitokseen. sielläkään ei kukaan ottanut puheeksi seksiasioita.. eikä muitakaan asioita.. kuten sitä että mitenkäs nyt perheasiat on.. sieltä puoliskoni taas keskussairaalaan.. josta toiseen kuntotutuslaitokseen missä oli 3 kuukautta. Koko tänä aikana kukaan ei oo ottanut puheeksi seksiasioita.. eikä mitään muutakaan.. esimerkiksi sitä.. mitenkä se toinen puolisko voi.. ja pärjääkö yksin.. kun kaiken sai kontolleen.. lasten hoidon.. kodin hoidon.. ym. asiat. Kukaan ei ottanut puheeksi näitä asioita..
No, tuolta kuntoutuslaitoksesta puoliskoni siirrettiin palvelukotiin.. jossa hänelle nykyään vaihdetaan vaipat ja annetaan ruokaa.. taaskaan kukaan ei oo ottanut puheeksi miten perheen muu väki voi.. Miten he selviävät arjesta.. Ja millä saatas pysymään lapset jotenkin yhteiskunnassa m ukana.. Ja miten lapsi kokee kun toinen vanhemmista sairastuu vakavasti.. kukaan ei oo auttanut vielä tähän mennessä.. milloin auttaa.. jossain vaiheessa varmaa niiden on pakko.. koska jos työttömyysjatkuu kuten tähän asti on jatkunut pian kaksi vuotta.. niin eihän sitä oo varaa maksaa noita laitoshoitomaksujakaan..
Milloinka sitten seksiasiat ja muut asiat.. nuo ihmiset hoitaa joiden ne kuuluis hoitaa.. minä en tiedä.. se jää nähtäväksi..jota on vastoinkäymiset koetelleet. Olet kuitenkin ainoa joka jaksaa päivästä päivään valittaa ja syyllistää muita omasta kohtalostaan. Sanon sinulle : auta itse itseäsi, niin me muutkin olemme tehneet. Hakeudu vertaisryhmiin sieltä saat apua paremmin kuin yleiskeskustelupalstalta.
- kommenttia vain
nyt jo leski kirjoitti:
jota on vastoinkäymiset koetelleet. Olet kuitenkin ainoa joka jaksaa päivästä päivään valittaa ja syyllistää muita omasta kohtalostaan. Sanon sinulle : auta itse itseäsi, niin me muutkin olemme tehneet. Hakeudu vertaisryhmiin sieltä saat apua paremmin kuin yleiskeskustelupalstalta.
missä niitä on? kun joku kertos missä niitä on?
ja sanot että mä syyllistän muita.. mähän vain kerron oman tarinani.. onko se syyllistämistä.. käsitätkö varmasti kaiken oikein.. mä kyselen ja kerron täällä näitä kokemuksiani.. jos niissä ei oo kaikki oikein.. vika ei suinkaan ole minun.. vaan silloin vika on tässä yhteiskunnassa missä elämme..
jos sairasta ihmistä pallotellaan paikasta toiseen.. jätetään pissaletkut paikoilleen.. sairaan ihmisen pitää kokea makuuhaavat, keuhkokuumet, keuhkoveritulpat, pissatulehdukset, ja monet muut jutut mitä puoliskoni on joutunut kokemaan.. kysyn onko se hoitoa ollut jos ihmistä paikostaan paikasta toiseen.. hoitajat ja lääkärit vastaa kuitenkin aina potilaan hoidosta oli hän missä hyvänsä.. heillä on hoitovastuu..
- vasso-Q
Määrittele tekosiveä.
- kednah
Tästää aikaa olla. Eikä merkkiä paremmasta.
Maturet filmistöstä taitavat tulla tutuiksi.
Ei enää pääse Mirjan alusvaatteen alle.
Kukahan antaisi edes koettaa?- seksitön
Tässä maassa on varmaan suuri joukko yksin asuvia mm. eronneita, leskiä tai muuten yksinäisiä esim. 50-60 vuotiaita, jotka elävät ilman seksiä olosuhteiden pakosta. Seksihalut eivät sinänsä ole kadonneet, mutta kumppanin löytyminen tähän harrastukseen ei ole kaikkein yksinkertaisin juttu. Jos ei tyydy satunnaisiin yhden yön suhteisiin, saa melko varmaan elellä elämänsä seksittömänä. Tietysti on niitäkin onnekkaita, jotka ovat löytäneet itselleen hyvän kumppanin, mutta moni varmaan kokee että kiven alla semmoisen löytyminen on. Ei siis tarvitse olla laitoshoidossa tms. muutenkin voi kokea itsensä "seksiongelmaiseksi".
Ikääntymiseen liittyy myös elämänrytmin ja -tapojen muutos.
53:een saakka, joutuessani hakemaan leivän ulkopaikkakunnilta, rajoittui seurustelu pakostakin kotonaoloviikonloppuihin.
Aloitettuani eläköitymisharjoittelun pätkätöiden muodossa mahdollistivat pitemmät kotijoutoajat myös aktiivisemman parisuhteen hoitamisen.
Täydellinen laiskistuminen putken päässä, v57, poisti viimeisetkin häiriötekijät.
On aikaa ja energiaa sekä muun tekemisen puutteessa myös se yksi alkukantainen vietti pyörähtää mielessä silloin tällöin.
Fyysinen kunto, kumppanin vireys ja huoleton elämä kompensoinevat hiljalleen hiipuvan hormonituotannon.
Jota olen kylläkin paikannut fyysisen kuormituksen kuluttamalla oman tuotannon korvaavalla ulkoisella täydennyksellä.
Useampikin käyttää, harvempi tunnustaa!- HTZA
minulla on kaveri jolla toimii vain yksi sormi, sillä se toimii netissä.
Siitä piti tulla pianisti, pitkäsorminen kun on. Joten sen sormi ylettyy hyvin sen ympärille.
Hänen tyttöystävällään toimii vain isovarvas.
Olimme kerran kaljalla ja hän kertoi miten se menee kahdestaan. Putosin naurusta tuolilta jo jutun puolivälissä. Siinä ne kaksi "herranterttua" virnistelivät rullatuoleissaan, ja minut meinattiin heittää ulos kapakasta.
Kuten huomaat, he olivat huumorintajuisia.
Luulen että jotenkin noin se menee meillä vanhoillakin. Kyllä ikä keinot keksii.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849