Vahinkolapsi

hairioilmoitus

Kuinka moni teistä lukijoista tietää/aavistaa olevansa vahingossa siitetty lapsi? Itse olen toinen puolisko identtisistä kaksosista ja isäni tuntien tiedän että ollaan "vahinkoja". Yksi naisystäväni on ns. "iltatähti" mikä on hienovarainen ilmaisu "vahingolle". Lisäksi tiedän naisen joka yritti hormoonihoidolla kaksi kertaa tulla raskaaksi ja onnistui viimein molemmilla kerroilla. Sitten hän lopetti hoidon kun kaksi lasta riitti ja *hups* pamahti paksuksi ihan yllättäen.

En tarkoita "vahinkolapsella" samaa kuin ei-toivottu....usein se meneekin juuri niin että ei-suunnitellusta tuleekin uusi elämän kevät vanhemmille. Ääritapauksissa tulee laiminlyöntejä lapsen hoidon suhteen; jopa sosiaaliviranomaiset joutuvat asiaan puuttumaan.

Itse luulisin olevani vahinko. Mutta elossa olen ja täällä riitelen :))

Odotan mielenkiinnolla aiheesta kommentteja (ei niitä paljon tule kun aihe on hyvin vaikea).

38

2531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

eikä lapsenikaan, mutta lapseni on tehty minulle salaa, isistään en osaa sanoa.

• hairioilmoitus

Vaikka kuinka tavasin niin en osaa päätellä heititkö vitsin vai et? Luulisin että jos naiselta "tehdään lapset salaa" niin ilmiesesti vitsailit?. Olen olen vain tyhmä 44v-mieshenkilö 014-alueelta :(

• Jassumarke

näöstä voi päätellä, onko omatekemiä vai ei. Joku piirre aina löytyy jonka tunnistaa vaikka se olisi ollut itse Joulupukki:)

• Media Hub
        Jassumarke kirjoitti:

näöstä voi päätellä, onko omatekemiä vai ei. Joku piirre aina löytyy jonka tunnistaa vaikka se olisi ollut itse Joulupukki:)

taas lähestyvät! Enää 9 kuukautta pikkujoulubuumiin. Hyvä Jassu että levität tuota informatiivista propagandaa Joulun ajan turmellisuudesta! Usein juuri joulupukki on ei-suunnitellun lapsen isä?

• HTZA

kestänyt ylenpalttisen rakkauden jne. mutta ruokot olivat raskaita kanntaa, varsinkin kun tiesin uudesta miehistään jonka kanssa laittoivat niillä uuden "kodin" pystyyn. Ja turhaa on jankuttaa lapsen tarpeista, minä en ainakaan olisi osannut olla niin raukka että eläisin ottolapsen isältä tulevilla rahoilla.

• HTZA
        Jassumarke kirjoitti:

olen aina nauranut.
        Naiset niistä "piirteistä" ja nenistä höpöttää, tuntemani miehet eivät ole koskaan pystyneet sanomaan lapsen ulkonäöstä mitään.

• HTZA
        hairioilmoitus kirjoitti:

Vaikka kuinka tavasin niin en osaa päätellä heititkö vitsin vai et? Luulisin että jos naiselta "tehdään lapset salaa" niin ilmiesesti vitsailit?. Olen olen vain tyhmä 44v-mieshenkilö 014-alueelta :(

aika tarpeeton kuitenkin vakavasta asiasta.

• Jassumarke
        HTZA kirjoitti:

olen aina nauranut.
        Naiset niistä "piirteistä" ja nenistä höpöttää, tuntemani miehet eivät ole koskaan pystyneet sanomaan lapsen ulkonäöstä mitään.

yksistään, hehhee, vaan jotenkin sen tunnistaa omakseen ja mitä isommiksi ovat tulleet, sitä enemmän löytyy piirteitä niin itsestä kuin lasten isästä. Katso pikemminkin korvia, se on varmempi "tunnistusväline" ja jollei vieläkään usko, voi aina mennä isyystestiin:)

• Meriläinen

Minun vanhempani oli yli 40 kun minut maailmaan tekivät ja ihan tarkoituksella.
      Ei aina ole niin että iltatähtikään on vahinko.
      Ja tämä on tietoa jonka olen kuullut myös vanhemmilta sisaruksiltani.

• Jassumarke

samassa paketissa, tiedän varmuudella koska isäni oli 56 kun satuin syntymään. Tosin äiti 20 v nuorempi joten homma hoitui. Asia ei ole ollut minulle koskaan vaikea, lähinnä olen sitä huvittuneena ajatellut, no siihen saattaa vaikuttaa se, että kasvoin olosuhteissa jossa sai olla erittäin omatoiminen ja vanhemmat sisarukset jotka "opettivat".:))

• Meriläinen
        Jassumarke kirjoitti:

samassa paketissa, tiedän varmuudella koska isäni oli 56 kun satuin syntymään. Tosin äiti 20 v nuorempi joten homma hoitui. Asia ei ole ollut minulle koskaan vaikea, lähinnä olen sitä huvittuneena ajatellut, no siihen saattaa vaikuttaa se, että kasvoin olosuhteissa jossa sai olla erittäin omatoiminen ja vanhemmat sisarukset jotka "opettivat".:))

Äidilläni alkoivat hormoonit hyrräämään sitä viimeistä lasta silloin, isä ei niin innokas ollut ollut mutta kuitenkin olin koko lapsuuteni isän tyttö.

• Jassumarke
        Meriläinen kirjoitti:

Äidilläni alkoivat hormoonit hyrräämään sitä viimeistä lasta silloin, isä ei niin innokas ollut ollut mutta kuitenkin olin koko lapsuuteni isän tyttö.

taisi minullakin olla. Isä kuulemma pukkasi vaunuissa kun piti nukuttaa (sisarusten kertomaa), itse muistan kun hänen kanssaan kiertelin pitkin peltoja ja lähimetsiä. Juu, äitini pakotin lukemaan niitä Tex Willereitä kun en vielä itse osannut:))

Yhtä asiaa olen koettanut muistella, olenko saanut selkääni, mutta ei tule mieleen, siis kai en.

• Media Hub
        Jassumarke kirjoitti:

taisi minullakin olla. Isä kuulemma pukkasi vaunuissa kun piti nukuttaa (sisarusten kertomaa), itse muistan kun hänen kanssaan kiertelin pitkin peltoja ja lähimetsiä. Juu, äitini pakotin lukemaan niitä Tex Willereitä kun en vielä itse osannut:))

Yhtä asiaa olen koettanut muistella, olenko saanut selkääni, mutta ei tule mieleen, siis kai en.

"Tex Willer"-sarjis tuli myöhemmin. Tarkoitat varmaan "Tex"-sarjakuvaa; lehdykäistä jonka muoto oli erikoinen: noin 7 cm korkea ja 15 cm pitkä.

Kyseessä on täysin eri henkilö kuin Tex Willer. "Tex" oli paljon nynnympi!

• Jassumarke
        Media Hub kirjoitti:

"Tex Willer"-sarjis tuli myöhemmin. Tarkoitat varmaan "Tex"-sarjakuvaa; lehdykäistä jonka muoto oli erikoinen: noin 7 cm korkea ja 15 cm pitkä.

Kyseessä on täysin eri henkilö kuin Tex Willer. "Tex" oli paljon nynnympi!

Sen muistan, että se oli sarjis pitkä ja kapea. Olenkin poikatyttö, sitten tulivat Jerry Cottonit mutta silloin luin jo itse. Tämä nyt ei liity mitenkään itse aloitukseen, mutta siinä asiassa minulla ei ole muuta kertomista joten sallittakoon...

• hyvä äiti

Äiti aina suuttuessaan meihin kahteen nuorempaan kertoi ettemme olleet toivottuja. Oli kyllä hyvä äiti ja sanoi meitä rakastavansa.
      Meille kahdelle nuo sanat eivät kumminkaan unohtuneet ja tiedän että ne kaksi ensimmäistä lasta elivät onnellisempaa lapsuutta koska eivät kuulleet vanhempien riitelyä (olivat jo muuttaneet pois kotoa) kuten me nuoremmat.

• -pariton-

Mitä sillä enää on merkitystä onko vahinko tai ei. Nyt, tässä iässä. Vanhemmat jo menneet ja eletty on tähänkin saakka ilman tuota tietoa.

• Jassumarke

Ei sillä ainakaan minulle ole merkitystä jonka jo totesin, jollekin toiselle voi olla suurikin merkitys. Tästä historiastani on kuitenkin seurannut se, että olen aina halunnut omien lasteni tietävän jotta he ovat minulle se kaikista tärkein asia, vaikka mitä tapahtuisi ja autan jos vain pystyn.
        Tosin ajat ja tavat ovat muuttuneet siitä kun minäkin olin lapsi. Enää ei kahvia juoda lautaselta, mutta lapset ovat edelleen lapsia ja vanhempien tehtävä on rakastaa ja suojella heitä olivat sitten vahinkoja tai ei.

• hairioilmoitus

Laitoin itse aloitukseni nyt ylös koska aihe on minusta hyvä. Toivottavasti tulee lisää vastauksia :/

• viivi-amaldiina

olenko mitä...
      Ennen minua on useampi ja jälkeeni useampi..... ota siit sit selvää.. eikä sil oo kyl mitää merkitystäkään.......................................................................enää.

• Adria

Vahingossa? Voi olla, mutta vanhempieni hääkuvassa meitä oli oikeesti kolme.

• No jaa, on kyllä niin ettei vanhempieni hääpäivästä syntymäpäivääni aivan täyttä aikaa kulunut, mutta kuitenkin sen verran pitkään että on vakavaa syytä epäillä ihan tarkoituksellista toimintaa. Ja jatkokin sujui täysin suunnitellusti. Vanhemmat elivät sitten yhdessä kunnes kuolivat kolmen viikon välein samaan tautiin.

• Heikunkeikku

Tiedän, että minut vartavasten tehtiin. Tästä on jutteluita ollut aikoinaan äitini ja isäni kanssa.
      Hmmmm.... kenties olisi ollut pareet, jos olisivat pikkasen aikasemmin päättäneet tehdä, niin sisaruksiin ei olisi ollut niin suurta ikäeroa.
      Siskoni on minua 10 vuotta ja veljeni 14 vuotta vanhempia. Kun minä synnyin, niin toki tunnuin niin mahdottoman pieneltä ja avuttomalta sisaruksiin verrattuna. Oon ikäni saanut "kärsiä" siitä, että olen niin "nuori". Käsittelivät minua lapsena, kuin olisin ollut lasivaasi, joka pienimmästäkin töytäisystä menee rikki.
      Se pisti aikalailla vihaksi.

Omat lapseni ovat myöskin vartavasten tehty. Päätetty ja alettu sitten päätöstä toteuttamaan.:)

• Jassumarke

vaikka mainostinkin olevani vahinko ja iltatähti, mutta sisaruksiin nähden en koskaan kasva "aikuiseksi", ovat sen verran vanhempia ja kaikkien lapsia opiskelujeni kesälomilla hoitanut. Ei ne ymmärrä vaikka olen jo 51, olen edelleen se pikkutyttö mutta ponnistelen kovasti etteivät kohtele minua sellaisena. Täytyy kai laittaa nuo saparot veks:))

• hairioilmoitus
        Jassumarke kirjoitti:

vaikka mainostinkin olevani vahinko ja iltatähti, mutta sisaruksiin nähden en koskaan kasva "aikuiseksi", ovat sen verran vanhempia ja kaikkien lapsia opiskelujeni kesälomilla hoitanut. Ei ne ymmärrä vaikka olen jo 51, olen edelleen se pikkutyttö mutta ponnistelen kovasti etteivät kohtele minua sellaisena. Täytyy kai laittaa nuo saparot veks:))

Olet upean näköinen saparoinesi!!!

• Tätäkin asiaa on Essolla usein käsitelty. Me kaikki olemme jo siinä iässä, että tuskin meistä ketään on tarkoituksella tehty. Isämme ovat halunneet joskus pelehtiä äitiemme kanssa peiton alla, ja saattaahan siitä olla seurauksena raskauskin. Kun miehellä on oikein into päällä, niin eihän siinä silloin muistu ehkäisy mieleen.

Yksi syy näihin moniin vahinkoihin on myöskin suomalaisnaisten peruskipakka luonto. Yleensähän naiset erilaisilla tekosyillä vastustelevat miehen lähestymisyrityksiä, joten suosiollisen hetken koittaessa mies tekee nopeasti temput, ettei h-hetki vain ehtisi mennä ohitse. Sellaisessa kiireessä niitä vahinkoja sitten sattuu.

Me hövelit essolaiset emme ole ollenkaan pahoillamme siitä, että olemme kaikki vahingonlaukausten tuloksia. Olemme kaikki niin mukavia miehiä, että tuskin tarkoituksella siemennetyt kaverit olisivat meitä mukavampia. Siksi emme ota mitään stressiä näin luonnollisesta asiasta.

• Penskana kuulin monta kertaa että vanhempieni riitainen yhdessä elo oli minun syytäni.
      Olisivat muuten eronneet!

Monet itkut itkin ullakolla ja täysin en voinut välttyä aikuisenakaan katkeruudeltani tultuani jatkuvasti todistetuksi miten helvetin huono ja kelvoton olin 8-v vanhempaan veljeeni verrattuna.

Isäukkoani säälin mutta myrkkyä tihkuvalle äidilleni en anna koskaan anteeksi.
      Molemmat kuolleita jo ajat sitten.

• hairioilmoitus

Isäni vihdoin tajusi isyyden merkityksen. Teki kolmannen pojan ja tytön (velipuoli ja siskopuoli). Takaukset pankkilainoihin oli haettu minulta ja veljeltäni. "Uusi perhe toki pääsi helpommalla". Isäukko pisti kaikki olemattomat luottonsa velipuolen JÄÄKIEKKO-MAALIVAHTI-URAAN"...(Siskopuoli-parka lienee pelkkä siivoja huushollissa..isä arvostaa vain miehiä)...Isää voi joko rakastaa, sääliä tai kuristaa hengiltä.
      Velipuolella menee hyvin, siskopuoli on 14 v. Arvelisin että siskopuoli joutuu hoitolaan joku päivä. Isäni on niiiiiin paska. Kiltti ihminen mutta ei näe metsää puilta.

Jotta tämä teksti ei olisi ihan peetä niin vastatkaapa miten voisi auttaa siskopuolta jota kukaan ei auta. Siskopuoli tulee kärsimään isäukon "mies-harrastuksesta" eli pikaJUOKSUSTA JA JÄÄKIEKOSTA. Itse olen taiteellinen ihminen.

Suositelkaa sopivaa tappoasetta. Isä on pakko lahdata hengiltä joku päivä.

• Jassumarke

harrastus, sitä ei pitäisi ottaa liian intohimoisesti ja varsinkaan jos lapset eivät halua, mutta minkäs teet jos henkilö itse ei älyä. Toisaalta onhan lapsella äitikin kaipa hän voi jotenkin asiaan vaikuttaa ?

• lillukanvarsi

Ei kai sitä isukkia tappaa tarvitse, sanot hemmetti suorat sanat, mitä mieltä hänestä olet ja siiä kaikki! Eiköhän tuo tokene, jollei niin vedä turpaan.

• baloo ^^

vahinko olen. Tuntuisi että vahinko voi olla ensimmäinen tai viimeinen. Voiko joku keskeltäkin olla? Kaipa lie. Koskaan en ole tuntenut olleeni vahinko koska meitä lapsia olisi voinut olla enemmänkin.

Mutta se lienee totta että meitä ei olisi näin paljon kaikkineen, suuret ikäluokat, ellei olisi ollut sotia tai e-pillerit olisi keksitty aiemmin.

• zirbbana

olen vahinkolapsi, äitini on sen minulle kertonut. Hän alkoi odottamaan minua liian pian edellisen synnytyksen jälkeen, mutta en ole siitä syyllisyyttä kantanut, eihän se minun vikani voi olla.

• SAS*

Suomen väkiluku olisi paljon alhaisempi, jos vain olisi tarkoituksella tehtyjä lapsia.
      Vahinkolapset ovat rakastettuja ja tervetulleita, ainakin valtaosa.
      Itse olen nuorin kolmesta, enkä ole ajatellut asiaa koakaan.

• Sisältä kultaa

En ollut vahinkolapsi.Mutta isäni halusi pojan ja sai tytön.Vihasi minua jo tuon tähden:( Isän mielestä esikoisen täytyi olla poikalapsi,tytöllä ei mitään tehnyt.

• lillukanvarsi

Vahinkolapsi tuskin olen, meitä oli kaksi, veljeni ja minä. Isoisäni oli jossain vaiheessa sanonut äitiäni mahoksi, kun ei lapsia alkanut kuulua...Vanhempani olivat kyllä melko vanhoja saadessaan meidät. Nykyään moni ensisynnyttäjä saman ikäinen kuin äitini saadessaan veljeni....Mies tuli äsken viereen urputtamaan, että taasko olet siellä..... Harmi, olisin mieluusti jatkanut kanssanne.

• TsunAmia

vanhempieni toivottu.
      Kauán odotettu ainoa lapsi.
      He luulivat jo ettei lasta tule.
      Saivat minut.
      Olen ehkä, miten se sanotaan?
      Poispilattu?

• 2+24

olen tarkoituksella tehty...

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16