Kuinka tehdä korppuasemasta usb-asema?

Minä Itte

Ellikä tarttis saada jokin johdotuskuva korppuaseman lattakaapelista. Googlettamalla ei nyt heti ensisilmäyksellä tullut oikeaa kuvaa tai ohjetta miten tuon voisi rakentaa. Tarkoitus olisi tehdä ns. ulkoinen korppuasema.

10

1843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Minä Itte

Mutta meinasin lähinnä sitä miten modata vanhasta usb-sopiva.

• hölöttäjä2010
        Minä Itte kirjoitti:

osta valmis, pääset PAAAAAAAAAALJON helpommalla....

Ja mihin tarvit ulkoista korppuasemaa?

Lisäinfoa niin saat lisäinfoa...

• Minä Itte
        hölöttäjä2010 kirjoitti:

osta valmis, pääset PAAAAAAAAAALJON helpommalla....

Ja mihin tarvit ulkoista korppuasemaa?

Lisäinfoa niin saat lisäinfoa...

sitä koneiden jyräämiseen, missä ei ole cd-asemaa, eikä korppuasemaa ainoastaan usb-paikkoja.

• kannata..
        Minä Itte kirjoitti:

"Mutta meinasin lähinnä sitä miten modata vanhasta usb-sopiva. "

Unohda koko juttu. Siinä välissä tarvitaan kaksisuuntainen sovitusmikropiiri, mikä muuntaa korppuaseman signaalit USB:n ymmärtämään muotoon ja päinvastoin.

Paljon halvemmaksi tulee, kun ostat kaupasta USB-liitäntäisen korppuaseman ja samalla jää pois pään raapiminen kaljuksi

• Minä Itte

Kiitoksia pinout. Nyt ei kun tutkimaan tilannetta. Vaikka laitteet olisi kaupassa kuinka halpoja hyvänsä en aio antaa periksi. Paitsi tietysti jos osat tulee hirveen kalliiksi. Hiuksia kyllä piisaa raavittavaksi. Heh!

• rakentelija..
        Minä Itte kirjoitti:

Kiitoksia pinout. Nyt ei kun tutkimaan tilannetta. Vaikka laitteet olisi kaupassa kuinka halpoja hyvänsä en aio antaa periksi. Paitsi tietysti jos osat tulee hirveen kalliiksi. Hiuksia kyllä piisaa raavittavaksi. Heh!

voi tulla jo siitä että saatko ylipäänsä noita sopivia komponentteja Suomesta tai muualtakaan EU-alueelta. Ymmärrän toki sen että sä haluat tehdä omin käsin ite, mäkin haluan tehdä erilaisia laitteita vaikka niitä saisi kaupasta valmiina. Mut mulla on sellanen kriteeri, oma tekemän ei saa olla liian kallis, eikä liian vaikea, eikä osien hankinta saa olla liian vaikeaa. Joskus on ihan kiva näperrellä itse. Mut en mä kaikkea itse tee, jotkut jutut ostan ihan suosiolla valmiina, kuten vaikka nuo adapterit. Itse rakennan sitten vaikka kitaran esivahvistimen tai jonkun muun musiikkilaitteen.

Saanko muuten ehdottaa toista ratkaisua asiaasi? Sanoit ettei noissa koneissa ole cd-asemaa, entäpä jos laitat ulkoisen usb-dvd aseman? Sillä saa ihan yhtälailla jyrättyä noiden koneiden kovot tyhjiksi, laitat vaan jonkun live-cd linuxin ja dd-komennolla saat levyt tyhjiksi.

Syntaksi dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=65536 conv=noerror

• hw-ammattilainen
        rakentelija.. kirjoitti:

voi tulla jo siitä että saatko ylipäänsä noita sopivia komponentteja Suomesta tai muualtakaan EU-alueelta. Ymmärrän toki sen että sä haluat tehdä omin käsin ite, mäkin haluan tehdä erilaisia laitteita vaikka niitä saisi kaupasta valmiina. Mut mulla on sellanen kriteeri, oma tekemän ei saa olla liian kallis, eikä liian vaikea, eikä osien hankinta saa olla liian vaikeaa. Joskus on ihan kiva näperrellä itse. Mut en mä kaikkea itse tee, jotkut jutut ostan ihan suosiolla valmiina, kuten vaikka nuo adapterit. Itse rakennan sitten vaikka kitaran esivahvistimen tai jonkun muun musiikkilaitteen.

Saanko muuten ehdottaa toista ratkaisua asiaasi? Sanoit ettei noissa koneissa ole cd-asemaa, entäpä jos laitat ulkoisen usb-dvd aseman? Sillä saa ihan yhtälailla jyrättyä noiden koneiden kovot tyhjiksi, laitat vaan jonkun live-cd linuxin ja dd-komennolla saat levyt tyhjiksi.

Hanki USB-muistitikku ja heitä sille Ubuntu live CD. Helppo, halpa, toimiva -> täydellinen ratkaisu.
        Toimii jopa 1 GB:n tikulla (8.04 Hardy).

Korppuasema-USB-sovitinta ei kannata edes yrittää tehdä; HW SW-ammattilaisilta se vie luokkaa 2 - 5 kk, kustanuksissa puhutaan useista kymmenistä kiloeuroista. Osta ennemmin kesämökki.

• Minä Itte
        rakentelija.. kirjoitti:

Ellikä Ubuntun live CD asemaan ja kone tyhjjäksi. Tuo usb dvd-asema minulla kyllä onkin. Mutta kaikesta hulimatta haluan rakentaa usb-korppuaseman. Kokeilen, kunnes se onnistuu. Tai sitten määrätyn kokeilun jälkeen luovutan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe