Ellikä tarttis saada jokin johdotuskuva korppuaseman lattakaapelista. Googlettamalla ei nyt heti ensisilmäyksellä tullut oikeaa kuvaa tai ohjetta miten tuon voisi rakentaa. Tarkoitus olisi tehdä ns. ulkoinen korppuasema.
Kuinka tehdä korppuasemasta usb-asema?
11
2049
Vastaukset
- sitko
tällaista:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5671- Minä Itte
Mutta meinasin lähinnä sitä miten modata vanhasta usb-sopiva.
- hölöttäjä2010
Minä Itte kirjoitti:
osta valmis, pääset PAAAAAAAAAALJON helpommalla....
Ja mihin tarvit ulkoista korppuasemaa?
Lisäinfoa niin saat lisäinfoa... - Minä Itte
hölöttäjä2010 kirjoitti:
osta valmis, pääset PAAAAAAAAAALJON helpommalla....
Ja mihin tarvit ulkoista korppuasemaa?
Lisäinfoa niin saat lisäinfoa...sitä koneiden jyräämiseen, missä ei ole cd-asemaa, eikä korppuasemaa ainoastaan usb-paikkoja.
- kannata..
Minä Itte kirjoitti:
"Mutta meinasin lähinnä sitä miten modata vanhasta usb-sopiva. "
Unohda koko juttu. Siinä välissä tarvitaan kaksisuuntainen sovitusmikropiiri, mikä muuntaa korppuaseman signaalit USB:n ymmärtämään muotoon ja päinvastoin.
Paljon halvemmaksi tulee, kun ostat kaupasta USB-liitäntäisen korppuaseman ja samalla jää pois pään raapiminen kaljuksi
- Minä Itte
Kiitoksia pinout. Nyt ei kun tutkimaan tilannetta. Vaikka laitteet olisi kaupassa kuinka halpoja hyvänsä en aio antaa periksi. Paitsi tietysti jos osat tulee hirveen kalliiksi. Hiuksia kyllä piisaa raavittavaksi. Heh!
- rakentelija..
Minä Itte kirjoitti:
Kiitoksia pinout. Nyt ei kun tutkimaan tilannetta. Vaikka laitteet olisi kaupassa kuinka halpoja hyvänsä en aio antaa periksi. Paitsi tietysti jos osat tulee hirveen kalliiksi. Hiuksia kyllä piisaa raavittavaksi. Heh!
voi tulla jo siitä että saatko ylipäänsä noita sopivia komponentteja Suomesta tai muualtakaan EU-alueelta. Ymmärrän toki sen että sä haluat tehdä omin käsin ite, mäkin haluan tehdä erilaisia laitteita vaikka niitä saisi kaupasta valmiina. Mut mulla on sellanen kriteeri, oma tekemän ei saa olla liian kallis, eikä liian vaikea, eikä osien hankinta saa olla liian vaikeaa. Joskus on ihan kiva näperrellä itse. Mut en mä kaikkea itse tee, jotkut jutut ostan ihan suosiolla valmiina, kuten vaikka nuo adapterit. Itse rakennan sitten vaikka kitaran esivahvistimen tai jonkun muun musiikkilaitteen.
Saanko muuten ehdottaa toista ratkaisua asiaasi? Sanoit ettei noissa koneissa ole cd-asemaa, entäpä jos laitat ulkoisen usb-dvd aseman? Sillä saa ihan yhtälailla jyrättyä noiden koneiden kovot tyhjiksi, laitat vaan jonkun live-cd linuxin ja dd-komennolla saat levyt tyhjiksi.
Syntaksi dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=65536 conv=noerror - hw-ammattilainen
rakentelija.. kirjoitti:
voi tulla jo siitä että saatko ylipäänsä noita sopivia komponentteja Suomesta tai muualtakaan EU-alueelta. Ymmärrän toki sen että sä haluat tehdä omin käsin ite, mäkin haluan tehdä erilaisia laitteita vaikka niitä saisi kaupasta valmiina. Mut mulla on sellanen kriteeri, oma tekemän ei saa olla liian kallis, eikä liian vaikea, eikä osien hankinta saa olla liian vaikeaa. Joskus on ihan kiva näperrellä itse. Mut en mä kaikkea itse tee, jotkut jutut ostan ihan suosiolla valmiina, kuten vaikka nuo adapterit. Itse rakennan sitten vaikka kitaran esivahvistimen tai jonkun muun musiikkilaitteen.
Saanko muuten ehdottaa toista ratkaisua asiaasi? Sanoit ettei noissa koneissa ole cd-asemaa, entäpä jos laitat ulkoisen usb-dvd aseman? Sillä saa ihan yhtälailla jyrättyä noiden koneiden kovot tyhjiksi, laitat vaan jonkun live-cd linuxin ja dd-komennolla saat levyt tyhjiksi.
Syntaksi dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=65536 conv=noerrorHanki USB-muistitikku ja heitä sille Ubuntu live CD. Helppo, halpa, toimiva -> täydellinen ratkaisu.
Toimii jopa 1 GB:n tikulla (8.04 Hardy).
Korppuasema-USB-sovitinta ei kannata edes yrittää tehdä; HW SW-ammattilaisilta se vie luokkaa 2 - 5 kk, kustanuksissa puhutaan useista kymmenistä kiloeuroista. Osta ennemmin kesämökki. - Minä Itte
rakentelija.. kirjoitti:
Syntaksi dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=65536 conv=noerrorEllikä Ubuntun live CD asemaan ja kone tyhjjäksi. Tuo usb dvd-asema minulla kyllä onkin. Mutta kaikesta hulimatta haluan rakentaa usb-korppuaseman. Kokeilen, kunnes se onnistuu. Tai sitten määrätyn kokeilun jälkeen luovutan...
- Anonyymi00011
mua kiinnostaa nyt usb-lerppuasema, usb-korppuasemia myydään valmiinakin muutamilla kympeillä. Lerppuja ei niinkään. Aloittajalle tsemppiä jokohan on luovuttanut tai tarve muuten poistunut. Tavalliseen tapaan kaikkeen puuttuu kannattavuus-pertit joiden mielestä on kannattavaa kommentoida kaikesta kaikkea. Toiset tekevät ja toiset vaan.....no niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708