Tervehdys! Onko kukaan omistanut tuollaista vanhempaa Porschea tai löytyykö jonkinlaista kokemusta autosta? Kiinnostaisi tietää, onko miten hyvä kulkemaan 2,5 litran koneella noin perusajossa, millainen ajettavuus, löytyykö helposti ja kohtuu hintaan varaosia? Saattaisin olla kiinnostunut hankkimaan tuollaisen, jos löytyisi sopivaan hintaan tarpeeksi hyvä. Noin kesäautona ja vähällä käytöllä kestäisi varmaan Aika kauan...
Porsche 944
9
816
Vastaukset
- Mikko-k
itsellä kyseinen auto ja tykkään erittäin paljon ajettavuudesta, ei mikään raketti mutta ripeä kuitenkin...Varaosia saa halvallakin kun tietää mistä kysellä..Saatttaisi olla kyseinen yksilö myynnissä...
- PorscheFani
Minkäslainen Porsche Mikolla on? Ei ole nettiautossa tai muualla nähtävissä?
- mikko.k
PorscheFani kirjoitti:
Minkäslainen Porsche Mikolla on? Ei ole nettiautossa tai muualla nähtävissä?
soita 0407595910
- J.L.
Onko Mikolla vielä auto tarjolla? Voisi kiinnostaa minuakin.
- Kommenttia
Vähän jopa isomman auton tuntua ja mainio ajettava, jos kaikki keskeisimmät paikat kondiksessa. Pärjää ajettavuudessa melkein autolle kuin autolle ainakin tavan liikenteessä. Kaarreajettavuus myös tosi hyvä, sadekelin ajosta en ehkä menisi niin paljon kehumaan vaikka ei huonokaan. Kiihtyvyys kohtalainen, kuitenkin reilusti yli 100 kW löytyy poweria. Ja tuuppaa mukavasti takaa. Vanhemmassa mallissa ei ohjaustehostinta, mutta jossain vaiheessa 80-luvun puoliväliä tuli sekin muutaman muun parannuksen kanssa. Huippunopeus on Suomen oloihin riittävä, reilusti yli 200 km/h menee. Vääntää hyvin, kulutus kohtuullinen jos ajaa tasasesti esimerkiksi 80-100 km/h. Moneen muuhun autoon verrattuna antaa omasta mielestä paljon enemmän ajotuntumaa ja omanlaistansa tunnelmaa. Muilla voi olla eriäviä mielipiteitä, tässä yksi näkemys vaan!
- vähän kokemusta
En ole omistanut, mutta aioin ostaa sellaisen harrasteautoksi toissakesänä ja kävin kerran koeajamassa yhtä, mutta en erityisemmin innostunut, itse asiassa into hankkia sellainen katosi testauksen jälkeen. Lisäksi niitä on vähän turhan paljon liikenteessä ja jos Porchen hankkii niin saisi se sitten olla aito 911.
Viime kesänä naapurikaupungissa oli kaupan yksi tälläinen:
http://www.nettiauto.com/pontiac/fiero/3167485
Kävin katsomassa ja koeajamassa ja rakastuin heti, ostin sen pois kuleksimasta ja olen ollut kohtuullisen tyytyväinen, onhan se tosi kaunis ja harvinainen peli. Yli 3000 km ajoin viime kesänä. Ei ehkä yhtä laadukas kuin Porche 944, mutta paljon harvinaisempi ja eksoottisempi ja kulkee suunnilleen yhtä hyvin kuin perus-944. - Matti Viikate
Ei hirveämmin kulje, varsinkaan siis tuo ihan perus 2,5 l. Mutta kyllähän sillä siis jos ihan vain liikkua aiot ilman urheilun häivääkään niin sitten. Ajettavuus ihan jees jos kunnossa. Varaosien saanti ok. Kestää joo vaikka kuinka jos ajat vain vähän ja kesällä. Ja oletan että ajat järkevästi.
http://mattiviikate.newsvine.com/- tuota,tuota..
ihan kelpo peli jos et moiti että tulee turhan usein suomessakin vastaan.kulutusosia ym ei löydy ihan siitä kirkonkylältä tai pikkucitystäkään eli semmoinen ennakoiva huolto/korjaus suositeltavaa,kuten toki järkevää muutenkin.moottori ei juuri "orkkuja"kehitä,aika aneeminen 4 ääniltäänkin.edullisia ovat ja taitaa saada kolme-neljäkin 911 hinnalla...jossain vaiheessa vaan voi alemmuuskompleksi iskeä ja tahtoa harrasteeksi esim 911/928...ite ehkä kallistuisin 928,edullisesti saa niitäkin ja aivan eritason auto kumminkin.toki kalliimpi ajaa/pidelläkkin=)your choise!
- Pocce_75
Omana aikanaan tuo 944 oli aikamoisen tehokas peli, nykyään lähellä monien perusautojen tasoa tehojen puolesta. Mutta kukapa nyt 944:n nykyään puhtaaseen "urheiluun" ostaa, eikös se ala olla jo erikoisempi autovanhus, ansaitsee arvokkaampaa kohtelua? Harrastepeli, kesäauto tai puhtaasti museoauto/keräilyyn mitä häh?
Tarvittaessa, jos Stuttgartin pollea kiusotellaan, 944 pesee kuitenkin kaikki pikkutehoiset uudemmat kevyesti (esim. reipas kiihdytys kolmosella kierrättäen ja siitä neloselle), eikä häviä esim. 2.0 -koneisille, joissa ei ole perustehoa enempää ja kuitenkin kohtalaisesti tai paikoin reilusti painoa. Esim. uudempi 318i tai 320i BMW tai raskaampi keskitehokas Volvo (suurimmat myllyt poislukien),ei ole sen tykimpi kuin tuo Porschekaan. Voipa olla, että vie 944 selvän voiton jos innostuu ajamaan. 0-100 kiihtyvyys ei ehkä päätä huimaa (8 sekunnin paikkeilla), mutta kun auton saa vauhtiin kulkee se mahtavasti. On eri asia kiihdyttää tuo auto puhtaasi nollilta kuin esim. 60 km/h:n tai 80 km/h:n vauhdista sopivilla välityksillä, 944:n tuntevat sen tietää.
Kaarteisilla teillä ja tiukemmissa kurveissa hyväkuntoinen 944 pesee myös tehokkaampia autoja, joiden ominaisuudet eivät ole samaa luokkaa (matala painopiste, optimaaliset renkaat, painojakauma, reilu raideleveys). Monet uudet autotkin saattavat olla yllättävän "retkuloita", jos lähdetään reippaaseen kaarreajoon. Yhtenä esimerkkinä Audi A6 on myös raskas, eikä kulje tehokkaimpia moottoreita lukuunottamatta paremmin. Porschen kone herää ja vääntää kuitenkin hyvin, kun se saa kaasua, ja kaarteisiin voi ajaa reilusti sisään vähentäen kaarteen jälkeistä kiihdyttämisen tarvetta. Itselläni on eniten kokemusta 944 S -mallista, joka on 2.5-perusversiota himpun tehokkaampi, ei kuitenkaan huomattavan paljon. Välistä löytyy myös 2.7 -kone, joka taas on peruskoneen ja S-malin väliltä, lähinnä kauttaaltaan väännökkäämpi kuin normimalli.
944:n vahvuus on sen monipuolisuus, hyvä tarkka ajettavuus, jämäkkyys, sopiva painojakauma ja matalahko kulutus normiajossa. Perus 944:n tai S-mallin tehoja moittivat voivat hommata itselleen turbomallin, joka antaa mukavasti lisätehoja ja kiihtyy rakettimaisesti kun turbo herätetään ja sopivilla vaihteilla pelataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448199Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432201Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262092- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811647- 301217
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860