Porsche 944

Stuttgarter

Tervehdys! Onko kukaan omistanut tuollaista vanhempaa Porschea tai löytyykö jonkinlaista kokemusta autosta? Kiinnostaisi tietää, onko miten hyvä kulkemaan 2,5 litran koneella noin perusajossa, millainen ajettavuus, löytyykö helposti ja kohtuu hintaan varaosia? Saattaisin olla kiinnostunut hankkimaan tuollaisen, jos löytyisi sopivaan hintaan tarpeeksi hyvä. Noin kesäautona ja vähällä käytöllä kestäisi varmaan Aika kauan...

9

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko-k

      itsellä kyseinen auto ja tykkään erittäin paljon ajettavuudesta, ei mikään raketti mutta ripeä kuitenkin...Varaosia saa halvallakin kun tietää mistä kysellä..Saatttaisi olla kyseinen yksilö myynnissä...

      • PorscheFani

        Minkäslainen Porsche Mikolla on? Ei ole nettiautossa tai muualla nähtävissä?


      • mikko.k
        PorscheFani kirjoitti:

        Minkäslainen Porsche Mikolla on? Ei ole nettiautossa tai muualla nähtävissä?

        soita 0407595910


      • J.L.

        Onko Mikolla vielä auto tarjolla? Voisi kiinnostaa minuakin.


    • Kommenttia

      Vähän jopa isomman auton tuntua ja mainio ajettava, jos kaikki keskeisimmät paikat kondiksessa. Pärjää ajettavuudessa melkein autolle kuin autolle ainakin tavan liikenteessä. Kaarreajettavuus myös tosi hyvä, sadekelin ajosta en ehkä menisi niin paljon kehumaan vaikka ei huonokaan. Kiihtyvyys kohtalainen, kuitenkin reilusti yli 100 kW löytyy poweria. Ja tuuppaa mukavasti takaa. Vanhemmassa mallissa ei ohjaustehostinta, mutta jossain vaiheessa 80-luvun puoliväliä tuli sekin muutaman muun parannuksen kanssa. Huippunopeus on Suomen oloihin riittävä, reilusti yli 200 km/h menee. Vääntää hyvin, kulutus kohtuullinen jos ajaa tasasesti esimerkiksi 80-100 km/h. Moneen muuhun autoon verrattuna antaa omasta mielestä paljon enemmän ajotuntumaa ja omanlaistansa tunnelmaa. Muilla voi olla eriäviä mielipiteitä, tässä yksi näkemys vaan!

    • vähän kokemusta

      En ole omistanut, mutta aioin ostaa sellaisen harrasteautoksi toissakesänä ja kävin kerran koeajamassa yhtä, mutta en erityisemmin innostunut, itse asiassa into hankkia sellainen katosi testauksen jälkeen. Lisäksi niitä on vähän turhan paljon liikenteessä ja jos Porchen hankkii niin saisi se sitten olla aito 911.

      Viime kesänä naapurikaupungissa oli kaupan yksi tälläinen:
      http://www.nettiauto.com/pontiac/fiero/3167485
      Kävin katsomassa ja koeajamassa ja rakastuin heti, ostin sen pois kuleksimasta ja olen ollut kohtuullisen tyytyväinen, onhan se tosi kaunis ja harvinainen peli. Yli 3000 km ajoin viime kesänä. Ei ehkä yhtä laadukas kuin Porche 944, mutta paljon harvinaisempi ja eksoottisempi ja kulkee suunnilleen yhtä hyvin kuin perus-944.

    • Matti Viikate

      Ei hirveämmin kulje, varsinkaan siis tuo ihan perus 2,5 l. Mutta kyllähän sillä siis jos ihan vain liikkua aiot ilman urheilun häivääkään niin sitten. Ajettavuus ihan jees jos kunnossa. Varaosien saanti ok. Kestää joo vaikka kuinka jos ajat vain vähän ja kesällä. Ja oletan että ajat järkevästi.

      http://mattiviikate.newsvine.com/

      • tuota,tuota..

        ihan kelpo peli jos et moiti että tulee turhan usein suomessakin vastaan.kulutusosia ym ei löydy ihan siitä kirkonkylältä tai pikkucitystäkään eli semmoinen ennakoiva huolto/korjaus suositeltavaa,kuten toki järkevää muutenkin.moottori ei juuri "orkkuja"kehitä,aika aneeminen 4 ääniltäänkin.edullisia ovat ja taitaa saada kolme-neljäkin 911 hinnalla...jossain vaiheessa vaan voi alemmuuskompleksi iskeä ja tahtoa harrasteeksi esim 911/928...ite ehkä kallistuisin 928,edullisesti saa niitäkin ja aivan eritason auto kumminkin.toki kalliimpi ajaa/pidelläkkin=)your choise!


    • Pocce_75

      Omana aikanaan tuo 944 oli aikamoisen tehokas peli, nykyään lähellä monien perusautojen tasoa tehojen puolesta. Mutta kukapa nyt 944:n nykyään puhtaaseen "urheiluun" ostaa, eikös se ala olla jo erikoisempi autovanhus, ansaitsee arvokkaampaa kohtelua? Harrastepeli, kesäauto tai puhtaasti museoauto/keräilyyn mitä häh?

      Tarvittaessa, jos Stuttgartin pollea kiusotellaan, 944 pesee kuitenkin kaikki pikkutehoiset uudemmat kevyesti (esim. reipas kiihdytys kolmosella kierrättäen ja siitä neloselle), eikä häviä esim. 2.0 -koneisille, joissa ei ole perustehoa enempää ja kuitenkin kohtalaisesti tai paikoin reilusti painoa. Esim. uudempi 318i tai 320i BMW tai raskaampi keskitehokas Volvo (suurimmat myllyt poislukien),ei ole sen tykimpi kuin tuo Porschekaan. Voipa olla, että vie 944 selvän voiton jos innostuu ajamaan. 0-100 kiihtyvyys ei ehkä päätä huimaa (8 sekunnin paikkeilla), mutta kun auton saa vauhtiin kulkee se mahtavasti. On eri asia kiihdyttää tuo auto puhtaasi nollilta kuin esim. 60 km/h:n tai 80 km/h:n vauhdista sopivilla välityksillä, 944:n tuntevat sen tietää.

      Kaarteisilla teillä ja tiukemmissa kurveissa hyväkuntoinen 944 pesee myös tehokkaampia autoja, joiden ominaisuudet eivät ole samaa luokkaa (matala painopiste, optimaaliset renkaat, painojakauma, reilu raideleveys). Monet uudet autotkin saattavat olla yllättävän "retkuloita", jos lähdetään reippaaseen kaarreajoon. Yhtenä esimerkkinä Audi A6 on myös raskas, eikä kulje tehokkaimpia moottoreita lukuunottamatta paremmin. Porschen kone herää ja vääntää kuitenkin hyvin, kun se saa kaasua, ja kaarteisiin voi ajaa reilusti sisään vähentäen kaarteen jälkeistä kiihdyttämisen tarvetta. Itselläni on eniten kokemusta 944 S -mallista, joka on 2.5-perusversiota himpun tehokkaampi, ei kuitenkaan huomattavan paljon. Välistä löytyy myös 2.7 -kone, joka taas on peruskoneen ja S-malin väliltä, lähinnä kauttaaltaan väännökkäämpi kuin normimalli.

      944:n vahvuus on sen monipuolisuus, hyvä tarkka ajettavuus, jämäkkyys, sopiva painojakauma ja matalahko kulutus normiajossa. Perus 944:n tai S-mallin tehoja moittivat voivat hommata itselleen turbomallin, joka antaa mukavasti lisätehoja ja kiihtyy rakettimaisesti kun turbo herätetään ja sopivilla vaihteilla pelataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9367
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      69
      4864
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      59
      2887
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2088
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      41
      1354
    8. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      47
      1276
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1242
    Aihe