Hirttosilmukan solmiminen

Olen yrittänyt jo pitkään tehdä oikeaoppista hirttosilmukkaa, mutta en ole saanut siitä kunnollista. Olisiko kellään antaa ohjetta miten sellainen oikeasti valmistetaan?
Ilmoita

25 Vastausta

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Minäkin yritin sitä joskus nuoruus-iässä, tarkoituksena lopettaa yksi elämä...
Ilmoita
Elämässä on paljon hyviä asioita.Kokeile etsiä vaikka netin kautta uusi ystävä.
4 VASTAUSTA:
Ota köysi. Taita kahteen kertaan jolloin sinulla on nippu, missä on kolme köyttä rinnakkain. Kierrä toinen vapaa köyden pää nipun ympäri 13 kierrosta ja pujota sitten pää sitä lähinnä olevaan silmukkaan. Kiristä.

Nyt kun osaat periaatteen, niin tee uusi ja parempi.
Köyttä ja vaseliinia sitten ei myydä ainakaan yhdessä velaksi...

Kiikun, kiikun, kiikkuni on karu.
Kiikussani on vain yksi naru.

Runo on pitmpi, mutta muuta en muista. Joku suomalainen runoilija sen teki.
Kuka muistaa paremmin?
sitroen kirjoitti:
Ota köysi. Taita kahteen kertaan jolloin sinulla on nippu, missä on kolme köyttä rinnakkain. Kierrä toinen vapaa köyden pää nipun ympäri 13 kierrosta ja pujota sitten pää sitä lähinnä olevaan silmukkaan. Kiristä.

Nyt kun osaat periaatteen, niin tee uusi ja parempi.
Köyttä ja vaseliinia sitten ei myydä ainakaan yhdessä velaksi...

Kiikun, kiikun, kiikkuni on karu.
Kiikussani on vain yksi naru.

Runo on pitmpi, mutta muuta en muista. Joku suomalainen runoilija sen teki.
Kuka muistaa paremmin?
Tuommosessa hommassa saattaa lähteä vaikka henki, jollei nyt satu köysi katkeamaan kesken hyvän hirton...
Vaseliini-Ville kirjoitti:
Tuommosessa hommassa saattaa lähteä vaikka henki, jollei nyt satu köysi katkeamaan kesken hyvän hirton...
...nyt pessimistejä.
Eiköön tuommosta voine ihan somisteenakin käyttää.
Tuttavan tutulla oli sellainen melkein täyskokoinen tekoluuranko hirressä roikkumassa koristeena niitten treenikämpässä.
Ja aidolla hirttosilmukalla laitettuna.
atlatl kirjoitti:
...nyt pessimistejä.
Eiköön tuommosta voine ihan somisteenakin käyttää.
Tuttavan tutulla oli sellainen melkein täyskokoinen tekoluuranko hirressä roikkumassa koristeena niitten treenikämpässä.
Ja aidolla hirttosilmukalla laitettuna.
kähmy pieni ihmislapsi ihmislapsi luonnonlapsi.keinui kerra koivupuussa.tää on hiukan kolkko taru. keinussa oli yksi naru
+Lisää kommentti
Kiitos hyvistä nauruista,ja teknisistä neuvoista.
1 VASTAUS:
itsellä on jonkunlainen hirttosilmukanteko ohje.. toimii mutta avautuu vaikka ei pitäisi. mutta avautuu huonosti jos kiristää hyvin
+Lisää kommentti
Tulee mieleen lännenajat, ei voi verrata tätä nykyaikaa lännen aikaan, joka oli paljo, paljon mielenkiiintoisempaa, kuin tämä nykyaika.
Silloin se, että osasi tehdä hirttosilmukan, kuului jokamiehen taitoihin..
Minä vaihtaisin heti tämän nykyajan lännen aikaan 1880-1950 väliseen aikaan, jos
se vaan olis mahollista.
Ei tässä nykyajassa ole mitään hyvää, paitsi lännenaikaa parempi terveydenhuolto.
1 VASTAUS:
Vanhaan vastausta:
Voithan aloittaa sen vaihdon vaikka tuhoamalla tietokoneesi. Sellaista ei ollut lännen aikaan. Seuraavaksi autosi, moposi, polkupyöräsi, ompelukoneesi, tekokuituvaatteesi, kumisaappaasi, puhelimesi...
+Lisää kommentti
Kiitos, vihdoin saan tapettua itseni
1 VASTAUS:
Kiitos käynnistä ja näkemiin.
+Lisää kommentti
Vähemmän lässytystä.
Kuinka pitkä sen pitää olla että niskat taittuu muttei pää lähde irti?
Ilmoita
eikö tuo mene paremmin tuonne itsetuhoisuuden puolelle, mielenterveysosiossa saisit varmasti enemmän apua.
Ilmoita
Nätti runo!!!
Ilmoita
Mäki oon yrittänyt toivottavasti onnistuu
Ilmoita
kiitos vinkeist mä dellaan ny
Ilmoita
Kiitos, elämä on potkitut paljon. Vihdoin kun olisi nousemassa pinnalle niin ei vaan jaksa. Suurin syy rakkaus. Rakasta kaikkia läheisiä ja älä vahingoita niitä jotka ovet tehneet sinulle pahaa. Kiitos maailma me nähdään vielä!

t. 17v Poika maaseudulta.
Ilmoita
oikeessa on 9 kierrosta..
Ilmoita
Kun oot tehny itse silmuka ni kanttii laittaa siihe jotai öljyy tai jotai ni sillokitka vähenee köydestä
Ilmoita
millä kannattaa rasvaa köysi? kokeilin ilman kauheet jäljet kaulassa voi ei toiminusama laulu
Ilmoita
Tumblr:ista terve. Tietääkö joku onko joku oikeasti tappanut tämän lukemisen jälkeen?
1 VASTAUS:
Ei aavistustakaan.
+Lisää kommentti
Pitäisikö yrittää D
Ilmoita
Kun olen oppinut tekemään sen oikein. niin opettajaa ei enää ole eikä tarvi kellekään opettaa 😫😔
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hirttosilmukan solmiminen

Olen yrittänyt jo pitkään tehdä oikeaoppista hirttosilmukkaa, mutta en ole saanut siitä kunnollista. Olisiko kellään antaa ohjetta miten sellainen oikeasti valmistetaan?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta