Millaista

nuori äiti

kohtelua olette saaneet lääkäreiltänne sairastuttuanne syöpään?
Oletteko saaneet -tästä selvitään- vai -en anna paljoa toiveita- tyylisiä kommentteja?
Miten sinulle on kerrottu lääkäreitten taholta tieto,että se on syöpää,tai syöpä on uusiutunut.
Onko tieto tullut puhelimitse tyyliin:istutko nyt tukevasti...
Minä sain tietää syövästäni vastaanotolla tutkimusten jälkeen.Empaattinen lääkäri Helsingissä Meilahdessa kertoi minulle vastaan otollaan että tutkimuksissa on selvinnyt,että patti rinnassani on ehkä syöpää.

Mutta se on parannettavissa,ensin leikkaus ja sen jälkeen hoidot.Hän kertoi minulle mahdollisista hoitojen sivuvaikutuksista ja myös sen,että rintsyöpäpotilaista päälle 90%.selviytyy.
Leikkauksen jälkeen todettiin syöpäni agressiiviseksi,syöpäkasvain oli iso ja kainalossa oli 5.imusolmukkeeseen levinneisyys.Ikäni ( synt.v.69)huomioon ottaen ennuste oli mielestäni huono.
Mutta lääkäreitten suhtautuminen ja kannustaus antoi minullekkin positiivisen asenteen.Minähän selviän tästä,elämä ja pienet lapseni sekä puolisoni tarvitsevat minua vielä.
Nyt 3.vuotis kontrollissa lääkäri kertoi kokeitten jälkeen,että veriarvoni eivät ole täysin kohdallaan.
Mitään syytä pelkoon en kuitenkaan tunne,tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan,on asenteeni.

7

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen Syöpis

eri lääkäreiltä kontrollikäynneillä. Mutta ensimmäinen lääkäri joka ilmoitti minun sairastuneen syöpään( v-08), oli vähän kovahko ja kuivan asiallinen. Loput lääkärit sitten asiallisesti ja auttavaisesti aina sovituissa kontrollikäynneissä. Minullakin aggressiivinen syöpä patologin mukaan. Lääkäri ei koskaan soittanut minulle,enkä soittanut. Viimeisessä kontrollikäynnissä( viikko sitten) todettiin jokin löydös,minkä takia minut lähetetään lähiaikana lisätutkimukseen, luvattiin ajanvaraus lähettää postitse kotiini, eikä ole luvattu puhelinsoittoa. En pelkää uusiutuvaa syöpää, koska tiedän että se hoidetaan pois. Minäkin panin merkille erään vakkarin.
      Silti elämä jatkuu.
      Virtuaalihalit aloittajalle!

• ira¤

käydessäni mammossa ja ultrassa.Lääkäri käänsi selkänsä minulle,kysyin onlo se syöpää vastasi on ja lähti huoneesta.Aika tylyä se oli Vantaan röntgenissä.Syöpiksellä sain ihanan dofentti Bonon.ei hänkään hääviä tulosta antanut,mutta sanoi ettei se kuoleman tuomio ole,ja ihmhitäkin sattuu.Olen ollut dosentti Bonon tutkimuspotilas.myös muut lääkäeit ovat olleet asiallisia,esim. Meeri Utriainen ym. valittaa en voi enkä halua.Lääkäri joka soitti minulle oli minulle ainan outo.Onneksi parin viikon kuluttua tiedän jo jotakin-Kiitokseni lähtee syöpäklinikalle,hoitajatkin ovat olleet ystävällisiä.Minullakin oli pahanlaatuinen syöpä,levinnyt jo kainalon imusolmukkeihin,ja tehmyt omat verisuonistonsa.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        ira¤ kirjoitti:

käydessäni mammossa ja ultrassa.Lääkäri käänsi selkänsä minulle,kysyin onlo se syöpää vastasi on ja lähti huoneesta.Aika tylyä se oli Vantaan röntgenissä.Syöpiksellä sain ihanan dofentti Bonon.ei hänkään hääviä tulosta antanut,mutta sanoi ettei se kuoleman tuomio ole,ja ihmhitäkin sattuu.Olen ollut dosentti Bonon tutkimuspotilas.myös muut lääkäeit ovat olleet asiallisia,esim. Meeri Utriainen ym. valittaa en voi enkä halua.Lääkäri joka soitti minulle oli minulle ainan outo.Onneksi parin viikon kuluttua tiedän jo jotakin-Kiitokseni lähtee syöpäklinikalle,hoitajatkin ovat olleet ystävällisiä.Minullakin oli pahanlaatuinen syöpä,levinnyt jo kainalon imusolmukkeihin,ja tehmyt omat verisuonistonsa.

kuten eivät muutkaan, halunne että heidän nimiään mainitaan nettien keskustelupalstoilla. Tästä on ollut juttua laajemminkin.

• syöppis-08.
        ira¤ kirjoitti:

Röntgen lääkäri ei voi olla koskaan varma,onko se syöpää vai ei.
        Hän ottaa neulanäytteen,jonka patologi tutkii ja hän lähettää tulokset lähettäneelle lääkärille.
        Lääkäri ilmoittaa vastaanotollaan ( joskus puhelimitse) tuloksen potilaalle.

Röntgenlääkäri saattaa pyydettäessä kerta mielipiteensä löydöksestä,mutta täysin varmaa tietoa ei ole ennen patologin tutkimusta.

Minä olen kohdannut Helsingissä ainoastaan positiivisia lääkäreitä,yksikään ei ole sanonut etteikö olisi toivoa.Rintasyövässä on hyvä ennuste myös paikallisesti kainaloon levinneessä syövässä.

Ehkä ennuste huononee,jos on levinnäisyyttä keuhkoihin,maksaan ym.

• ira¤

sinua.Noin 80 % on 5 vuoden jälkeen hengissä,mutta mites 1 v.jälkeen siitä ei puhuta lainkaan.Lääkitys kestää juuri 5 vuotta,mutta entäs sitten.Eipä ole monikaan kirjoittanut tänne jolla olisi 10v,sitten todettu syöpä.Olisi todella mukavaa ja kannustavaa lukea henkilöstä jolla pahanlaatuinen syöpä,ja elää vielä yli 10 vuotta,eipä ole ainuttakaan sellaista kirjoitusta ollut.Toivokaamme jotta kuulemme sellaisesta ihmisestä?

• selvinnyt.

on aina pahanlaatuinen.On olemassa hyvän - ja pahanlaatuisia kasvaimia ja pahanlaatuista sanotaan syöväksi.
        Sukulaiseni on elänyt 10.vuotta rintasyövän jälkeen,samoin tunnen muitakin,julkisuudessakin on useita rintasyövästä selvinneitä.
        Ja rintasyövän ennuste on hyvä,lähes 90%.on hengissä viiden vuoden kuluttua.

Miksi ajattelet vain tulevaa ,elä tässä ja nyt:))
        Kaikkien meidän kuoleman ennuste on 100%,kenellä ennemmin,kenellä myöhemmin.

• 11+8
        selvinnyt. kirjoitti:

on aina pahanlaatuinen.On olemassa hyvän - ja pahanlaatuisia kasvaimia ja pahanlaatuista sanotaan syöväksi.
        Sukulaiseni on elänyt 10.vuotta rintasyövän jälkeen,samoin tunnen muitakin,julkisuudessakin on useita rintasyövästä selvinneitä.
        Ja rintasyövän ennuste on hyvä,lähes 90%.on hengissä viiden vuoden kuluttua.

Miksi ajattelet vain tulevaa ,elä tässä ja nyt:))
        Kaikkien meidän kuoleman ennuste on 100%,kenellä ennemmin,kenellä myöhemmin.

On niitäkin jotka ovat vielä 20v päästä hengis, tiedän pari tapausta, ihan ylihuippu takuulla en valehtele
        ja toisella heistä vielä levinnyttä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      995
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      876
    Aihe