Kuvaaminen koiranäyttelyissä

niinpäniini

Siis, saako koiranäyttelyihin mennä kuvaamaan? Tarkoitus Tampereen kansainväliseen mennä 21. päivä. Luulen kuitenkin että saa kuvata, kunhan kyselen. :-)

13

1975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vdjka

      Tottakai saat kuvata, esittäytymäänhän sinne mennään kuitenkin. Yksilökuvista kuitenkin kannattaa kysyä lupa ja uskonpa että se heltiää.

      • niinpäniini

        Kiitti kun vastasit!


    • ***

      Saat tietenkin, eikä mitään lupia tarvitse kysellä.

      • Ei ilman lupaa

        että koiria kuvataan ILMAN LUPAA, saati että kuvia KÄYTETÄÄN ILMAN LUPAA.

        Jos olet fiksu, niin kysyt kuvauskohteelta luvan!


      • EI ILMAN LUPAA!
        Ei ilman lupaa kirjoitti:

        että koiria kuvataan ILMAN LUPAA, saati että kuvia KÄYTETÄÄN ILMAN LUPAA.

        Jos olet fiksu, niin kysyt kuvauskohteelta luvan!

        niin räpsäisen kuvan itse myös salaa kuvaajasta ja laitan sen nettisivuillemme, keksin siihen sopivan tekstin ihan itse :)

        Eli = ÄLÄ KUVAA ILMAN LUPAA!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • haistavittukaikkijoo
        EI ILMAN LUPAA! kirjoitti:

        niin räpsäisen kuvan itse myös salaa kuvaajasta ja laitan sen nettisivuillemme, keksin siihen sopivan tekstin ihan itse :)

        Eli = ÄLÄ KUVAA ILMAN LUPAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ITSE TUOT KOIRASI NÄYTILLE. Minä saan näyttelyissä ja tilaisuuksissa kuvata koiria ihan miten tahdon ja laittaa niitä virtuaalikenneleille jos tahdon. Minä kuvaan, minä päätän.


      • Hanki elämä
        haistavittukaikkijoo kirjoitti:

        ITSE TUOT KOIRASI NÄYTILLE. Minä saan näyttelyissä ja tilaisuuksissa kuvata koiria ihan miten tahdon ja laittaa niitä virtuaalikenneleille jos tahdon. Minä kuvaan, minä päätän.

        SE EI OLE KAIKKIEN MIELEEN JA KAIKKI EIVÄT H-A-L-U-A KOIRIAAN KUVATTAVAN JA LAITETTAVAN TIES MINNE LEIKKISIVUILLE.

        KOIRA VIEDÄÄN NÄYTILLE T-U-O-M-A-R-I-L-L-E, EI PIKKU-TYTÖILLE LUVATTAVAKSI. MINÄKIN RÄPSIN KUVIA AINA, JOS NÄEN JONKUN L-U-V-A-T-T-A KUVAAVAN KOIRAANI, NIIN OTAN ITE KUVAN KUVAAJASTA. TIEDÄTKÖS, ETTÄ ON SIVUT NÄISTÄ SALAKUVAAJISTA ;-)


      • Valokuvia ammattikse
        Hanki elämä kirjoitti:

        SE EI OLE KAIKKIEN MIELEEN JA KAIKKI EIVÄT H-A-L-U-A KOIRIAAN KUVATTAVAN JA LAITETTAVAN TIES MINNE LEIKKISIVUILLE.

        KOIRA VIEDÄÄN NÄYTILLE T-U-O-M-A-R-I-L-L-E, EI PIKKU-TYTÖILLE LUVATTAVAKSI. MINÄKIN RÄPSIN KUVIA AINA, JOS NÄEN JONKUN L-U-V-A-T-T-A KUVAAVAN KOIRAANI, NIIN OTAN ITE KUVAN KUVAAJASTA. TIEDÄTKÖS, ETTÄ ON SIVUT NÄISTÄ SALAKUVAAJISTA ;-)

        Koiranäyttelyissa saa valokuvata, julkinen tapahtuma, eikä mikään lakipykälä kiellä käyttämästä eläimen kuvia kuvaajan omiin tarkoituksiin. Yksilöllisesti tunnistettava henkilö on hiukan eriasia mutta esim suuremmissa kuvissa ei henkilöidenkään lupaa tarvita. Vastuu on kuvaan joutuvalla jos ei halua kuvatuksi tulla pitää siirtyä sellaiseen paikkaan.


      • kasvattaja
        haistavittukaikkijoo kirjoitti:

        ITSE TUOT KOIRASI NÄYTILLE. Minä saan näyttelyissä ja tilaisuuksissa kuvata koiria ihan miten tahdon ja laittaa niitä virtuaalikenneleille jos tahdon. Minä kuvaan, minä päätän.

        huomaan omistamani koiran kuvan olevan ilman suostumustani jollakin leikkikennelin sivulla tulee leikkikennelin pitäjälle ikävyyksiä melkoisesti!!


      • Valokuvia ammatiksee
        kasvattaja kirjoitti:

        huomaan omistamani koiran kuvan olevan ilman suostumustani jollakin leikkikennelin sivulla tulee leikkikennelin pitäjälle ikävyyksiä melkoisesti!!

        Jos siinä kuvassa ei näy kuin koira eikä se ole sinun ottamasi niin olet aika hampaaton! Kuva on kuvaajan omaisuutta eikä koiraa voida siitä yksilöidä pelkästään siten että sinä tiedät sen olleen jossain paikassa johon kuva yhdistyy. Vastaavia juttuja on ollut mm. t- paidan kaupaulliseen tarkoitukseen päätyneestä kuvasta ja paidan tekijä on voittanut. Koiranäyttelyssä koira voi joutua kuvatuksi ja voi olla virtuaalikennelissä, mitä sitten? Virtuaalikennelit ovat lasten "koiraharrastusta" ilman kaupallista tarkoitusta niin en näe siinä mitään pahaa.


    • hehehehehehehehhe

      siellä on taas joku räpsyttäjä. Luuletteko te todella, että ihmiset tykkäävät, kun otatte niitä räpsyjänne, moni ei vaan viitsi keiltää, teitä INOHOTAAN, jos ette satu tietämään, pidetään säälittävinä otuksina pikku kameroinenne :) Teistä otetuille kuville nauretaan...

      • 2 toitsun omistaja

        Mä en ymmärrä mitä te riehutte? Mä oon vasta viikon sisällä kuullut ekaa kertaa näistä virtuaalikenneleistä, ja musta vaikuttavat aika harmittomilta. Mua ei ainakaan haittaisi vaikka mun koiristani olisi kuvia tuollaisessa virtuaalikennelissä, mitä se koiran omistaja siinä muka menettää? Mun mielestä olisi lähinnä kunnia jos joku haluaisi mun koirani kenneliinsä. :) Olen itse menossa lauantaina tuonne tampereen kv näyttelyyn, ja jos multa kysyy pikkutytöt luvan, niin koirastani saa ottaa ihan niin monta kuvaa kuin vain haluaa. :)


    • kuvaaja/kuvattu

      se lupa kysäistä, varsinki jos yksittäisistä koirista kuvaa otat, ja siinä ihminen myös näkyy. Monet ei halua kuvia itsestään/koirastaan minne sattuu, mutta lupaat vaikka lähetellä kuvia kuvattavalle, lupa irtoaa helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe