paras sähköyhtiö

otetaan selvää

mikäs on teidän mielestänne halvin ja paras sähköyhtiö ja miksi?

25

6151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H. E. Tula

      Minulle vähään aikaan halvin on ollut Kraft&Kultur. 5c/kWh päivä ja 4 c/kWh yö. Mitä laatuun tulee niin kaikkien toimittajien sähköllä on sauna lämminnyt ja televisiokuvassakaan ei ole näkynyt mainittavia eroja ;)

      • K&K paras...

        Itse olen ollu joitain vuosia Vaasan Sähkön asiakas. Vaikka kyllä tuo Kraft&Kultur on ollu kaiken aikaa halvempi. Nytkin säästäisi minun kulutuksella 70€... Pitäisikö jo uskaltaa vaihtaa :) Oman alueen yhtiöön nähden säästän sentään jo nyt yli 300€.


      • lkkkljjl
        K&K paras... kirjoitti:

        Itse olen ollu joitain vuosia Vaasan Sähkön asiakas. Vaikka kyllä tuo Kraft&Kultur on ollu kaiken aikaa halvempi. Nytkin säästäisi minun kulutuksella 70€... Pitäisikö jo uskaltaa vaihtaa :) Oman alueen yhtiöön nähden säästän sentään jo nyt yli 300€.

        Luuletko että sähkönlaatu jotenkin muuttuu jos vaihdat halvimpaan ???? Vai miksi et halvimmalta osta????


      • edeltävä
        lkkkljjl kirjoitti:

        Luuletko että sähkönlaatu jotenkin muuttuu jos vaihdat halvimpaan ???? Vai miksi et halvimmalta osta????

        Otin aikoinaan Vaasan-Sähkön kun sillä oli tarjouskamppanja menossa. Monta vuotta meni niin että uusille tarjottiin selvästi kalliimpaa sähköä kuin mitä meiltä vanhoilta perittiin.

        K&K on kuitenkin aika tuore yhtiö Suomen markkinoilla ja epäilytti jos se toimii kuten SEY, eli nostaa äkisti hintoja ja sitten en enää pääsisi takaisin VS:öön vanhoilla ehdoilla.

        Mutta nyt alkaa näyttämään siltä että K&K on jatkuvasti halvimpia, joten kai tässä on pakko jo uskaltaa vaihtaa halvimpaan.


      • Anonyymi

        Halvimman sähkön löytää helposti kilpailuttamalla sähkömyyjät https://tinyurl.com/y5njysbq , mitä enemmän sähköä kuluttaa sitä enemmän voi säästää kilpailuttamalla. Omakotitalon ja sähkölämmittäjän kukkarossa se näkyy merkkisenä tuloksena.


    • vihreitä arvoja

      ..luntoystävällistä sähkönalkuperää, tuuli-ja vesvoimasähköt on jees. Tuskin voi ihan suoraan nimetä mitään varsinaista yhtiötä parhaaksi. Sellainen on hyvä mikä ei saastuta luontoa.

      • ihiuh

        100% vihreää sähköä ja tuotanto tavasta riippumatta halvinta aikasähköä markkinoilla.


    • benny xyz

      Samanlaista sähköähän toimittavat kaikki.
      Toisilla sen toimittamiseen kuluu enemmän rahaa kuin toisilla, kun on henkilökuntaa enemmän ja raskaampi järjestelmä. Kuluttaja maksaa eron. Niitä kuluttajia näkyykin olevan melkoisesti. Onhan se toisaalta jalomielistä.

      • Happy girl :)

        ..kilpailutus kannattaa. Kun viitsimme kilpailuttaa, säästämme rahaa ja siten voi vaikuttaa omalta osaltaan sähkön hintaankin.


      • järki käteen
        Happy girl :) kirjoitti:

        ..kilpailutus kannattaa. Kun viitsimme kilpailuttaa, säästämme rahaa ja siten voi vaikuttaa omalta osaltaan sähkön hintaankin.

        Ei todellakaan huvita kilpailuttaa. Säästän kerrostalossa kokonaista 10 €/vuosi.


      • eurokin riittäisi
        järki käteen kirjoitti:

        Ei todellakaan huvita kilpailuttaa. Säästän kerrostalossa kokonaista 10 €/vuosi.

        Säästyneellä rahalla saat hyvän viinipullon joulupöytään.

        Minä en keksi yhtään syytä vaihtaa sellaseen joka maksaisi 10€ enemmän.

        Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa...


      • jännä mies
        eurokin riittäisi kirjoitti:

        Säästyneellä rahalla saat hyvän viinipullon joulupöytään.

        Minä en keksi yhtään syytä vaihtaa sellaseen joka maksaisi 10€ enemmän.

        Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa...

        juu on se jännää ku ei suomalaiset ymmärrä rahan pääl mittää. luin joskus energia markkina viraston sivuilt et ihmistä rupee kiinnostaa kilpailutus jos hän saa säästettyä vähintää 50 euroo vuodes. ja ku otetaa huomioo et kilpailutus on ilmaista, ei vaikuta sähkön laatuu, pieniki säästö on aina säästöö ja mitä enemmän ihmiset kilpailuttaa sitä enemmä paikalliset yhtiöt joutuu tiputtaa hintojaan. koskaan ei voi sanoa että joku yhtiö on halvin sillä aina tulee yhtiö joka on vielä halvempi. eli kilpailuttaa kannattaa kun se on nykyään nii helppoo!


      • Kilpailutus
        jännä mies kirjoitti:

        juu on se jännää ku ei suomalaiset ymmärrä rahan pääl mittää. luin joskus energia markkina viraston sivuilt et ihmistä rupee kiinnostaa kilpailutus jos hän saa säästettyä vähintää 50 euroo vuodes. ja ku otetaa huomioo et kilpailutus on ilmaista, ei vaikuta sähkön laatuu, pieniki säästö on aina säästöö ja mitä enemmän ihmiset kilpailuttaa sitä enemmä paikalliset yhtiöt joutuu tiputtaa hintojaan. koskaan ei voi sanoa että joku yhtiö on halvin sillä aina tulee yhtiö joka on vielä halvempi. eli kilpailuttaa kannattaa kun se on nykyään nii helppoo!

        Kannatti, sain kerrostalossa, 2000kWh/v n. 70€ säästöä vuodessa.

        K&K tarjous olisi ollut kWh hinnaltaan halvempi, mutta kun halusivat kuukausimaksun, niin päädyin Vattenfalliin ja säästin jopa K&K:iin verrattuna n 10-20€/v, taisi olla jotain vihreätä sähköäkin vaikka ei ollutkaan valintakriteeri.

        Olisin kyllä vaihtanut pienemmälläkin säästöllä, kun kilpailuttaminen ja yhtiön vaihtaminen oli/on muutaman näppäimen painalluksen päässä ja loput hoitui yhtiöiden välillä mutkattomasti minua vaivaamatta. Siirtomaksua joutuu ikävä kyllä edelleen maksamaan vanhalle yhtiölle, sen kun saisi vielä kilpailutettua niin säästäisi taas...


      • kuin mikä
        Kilpailutus kirjoitti:

        Kannatti, sain kerrostalossa, 2000kWh/v n. 70€ säästöä vuodessa.

        K&K tarjous olisi ollut kWh hinnaltaan halvempi, mutta kun halusivat kuukausimaksun, niin päädyin Vattenfalliin ja säästin jopa K&K:iin verrattuna n 10-20€/v, taisi olla jotain vihreätä sähköäkin vaikka ei ollutkaan valintakriteeri.

        Olisin kyllä vaihtanut pienemmälläkin säästöllä, kun kilpailuttaminen ja yhtiön vaihtaminen oli/on muutaman näppäimen painalluksen päässä ja loput hoitui yhtiöiden välillä mutkattomasti minua vaivaamatta. Siirtomaksua joutuu ikävä kyllä edelleen maksamaan vanhalle yhtiölle, sen kun saisi vielä kilpailutettua niin säästäisi taas...

        En ymmärrä niitä jotka evät viitsi vaihtaa, kun säästää vain kympin.

        Asiahan on sama kuin että ajaisi huoltoasemalle jossa on kaksi mittaria vierekkäin, toisessa bensa mkasaa 1,41 ja toisessa 1,42, ihan samaa bensaa. Kuinkahan moni ajattelisi että tankkaan nyt tuosta kalliimmasta letkusta kun tankkasin viimeksikkin, eikä se ole kuin puolieuroa kalliimpi tankkaus.


      • Vaari 63v
        kuin mikä kirjoitti:

        En ymmärrä niitä jotka evät viitsi vaihtaa, kun säästää vain kympin.

        Asiahan on sama kuin että ajaisi huoltoasemalle jossa on kaksi mittaria vierekkäin, toisessa bensa mkasaa 1,41 ja toisessa 1,42, ihan samaa bensaa. Kuinkahan moni ajattelisi että tankkaan nyt tuosta kalliimmasta letkusta kun tankkasin viimeksikkin, eikä se ole kuin puolieuroa kalliimpi tankkaus.

        Kyllä sitä voi maksaa vähän enemmän kun vaan ei tarvitse vaihtaa. Minulla on ollut jo monta vuotta kotipaikkakunnan sähköä, vaikka se on kalliimpaa, en yleensä kilpailuta mitään. Minulle merkitsee jatkuva pitkäaikainen asiakassuhde.

        Sama pätee pankkiin (minulla Nordea jo 20 vuotta ja koko perheen raha-asiat siellä ja lastenkin. tuttu pankinjohtaja.). Myös internet yhteytenä minulla on Sonera vaikka se on kallein täällä, ja GSM liittymä on kalleimpia, tiedän, että jotkut puhepaketit olisivat halvempia. Vaimon mielestä puheluiden takia täytyy pitää vieläpä lankapuhelinta, siltä varalta jos sukulaiset soittavat meille, he eivät soittaisi, jos pitäisimme pelkkkää GSM puhelinta.

        Olen myös niitä jotka rehellisesti maksavat TV luvan. Minä en laske ihan pikkurahojen päälle. Ostan myös aina kun voin, suomalaista.


      • järkeä
        Vaari 63v kirjoitti:

        Kyllä sitä voi maksaa vähän enemmän kun vaan ei tarvitse vaihtaa. Minulla on ollut jo monta vuotta kotipaikkakunnan sähköä, vaikka se on kalliimpaa, en yleensä kilpailuta mitään. Minulle merkitsee jatkuva pitkäaikainen asiakassuhde.

        Sama pätee pankkiin (minulla Nordea jo 20 vuotta ja koko perheen raha-asiat siellä ja lastenkin. tuttu pankinjohtaja.). Myös internet yhteytenä minulla on Sonera vaikka se on kallein täällä, ja GSM liittymä on kalleimpia, tiedän, että jotkut puhepaketit olisivat halvempia. Vaimon mielestä puheluiden takia täytyy pitää vieläpä lankapuhelinta, siltä varalta jos sukulaiset soittavat meille, he eivät soittaisi, jos pitäisimme pelkkkää GSM puhelinta.

        Olen myös niitä jotka rehellisesti maksavat TV luvan. Minä en laske ihan pikkurahojen päälle. Ostan myös aina kun voin, suomalaista.

        Ei se kymppi niin iso raha ole, että viitsisin kaksia laskuja maksaa. Asia on muutenkin harvinaisen tylsä.


      • kskslalaö
        Kilpailutus kirjoitti:

        Kannatti, sain kerrostalossa, 2000kWh/v n. 70€ säästöä vuodessa.

        K&K tarjous olisi ollut kWh hinnaltaan halvempi, mutta kun halusivat kuukausimaksun, niin päädyin Vattenfalliin ja säästin jopa K&K:iin verrattuna n 10-20€/v, taisi olla jotain vihreätä sähköäkin vaikka ei ollutkaan valintakriteeri.

        Olisin kyllä vaihtanut pienemmälläkin säästöllä, kun kilpailuttaminen ja yhtiön vaihtaminen oli/on muutaman näppäimen painalluksen päässä ja loput hoitui yhtiöiden välillä mutkattomasti minua vaivaamatta. Siirtomaksua joutuu ikävä kyllä edelleen maksamaan vanhalle yhtiölle, sen kun saisi vielä kilpailutettua niin säästäisi taas...

        Tolla kulutuksella hintojen ero pitäisi olla 3 snt/kWh, ihmettelen vaan jos tämmöinen jossain on...


      • kilpailutus
        Kilpailutus kirjoitti:

        Kannatti, sain kerrostalossa, 2000kWh/v n. 70€ säästöä vuodessa.

        K&K tarjous olisi ollut kWh hinnaltaan halvempi, mutta kun halusivat kuukausimaksun, niin päädyin Vattenfalliin ja säästin jopa K&K:iin verrattuna n 10-20€/v, taisi olla jotain vihreätä sähköäkin vaikka ei ollutkaan valintakriteeri.

        Olisin kyllä vaihtanut pienemmälläkin säästöllä, kun kilpailuttaminen ja yhtiön vaihtaminen oli/on muutaman näppäimen painalluksen päässä ja loput hoitui yhtiöiden välillä mutkattomasti minua vaivaamatta. Siirtomaksua joutuu ikävä kyllä edelleen maksamaan vanhalle yhtiölle, sen kun saisi vielä kilpailutettua niin säästäisi taas...

        Se on se vanha yhtiö joka huolehtii että saat vielä sähköä eikä vattenfall, joten siirtoa ei tarvitsisi edes kaavailla kilpailutuksen piiriin. Ja otathan huomioon myös, että ko verkkoyhtiö palkkaa ihmisiä tekemään töitä ja sitä kautta paikkakunnallesi verorahoja, eikä pelkästään sossun jonon kasvattajia. Itse en kilpailuttaisi sähköäni vaikka maksettaisiin, tosin paikkakuntani sähköyhtiössä on hyvä palvelu eikä ole miljoonaoptioita omistajille.


      • Anonyymi
        järki käteen kirjoitti:

        Ei todellakaan huvita kilpailuttaa. Säästän kerrostalossa kokonaista 10 €/vuosi.

        Minulla on tullut vielä isommat säästöt:
        Fortum 30 €/kk eli 360 €/vuosi
        Helen 5-8 €/kk eli 60-76 €/vuosi

        Täten Helenin laskutus kulutuksen mukaan tuottaa minulle 5-6-kertaisen säästön.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Halvin sähköyhtiö vaihtelee, tee kilpailutus, niin näet mikä yhtiö tällä hetkellä on halvin.

      • Anonyymi

        Ainakin omakotitalon sähkö kannattaa kilpailuttaa, koska talollisella sitä kuluu enemmän http://bit.ly/sahko21 , säästyvät rahat voi käyttää johonkin muuhun mukavaan.


    • Anonyymi

      Aina kannattaa kilpailuttaa, se on helppoa ja nopeaa. Merkittävää säästöä kukkarolle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuluttajavuraston netisivuilta ajnkohaiset tiedot

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe