Antibiootti kuuri aiheutti sivuvaikutuksena hiivan ja nyt kun kuuri loppui, niin alkoivat menkat :( Kutina rupeaa olemaan sietämätöntä, mutta milläs hoidat, kun käyttämiäni käsikauppalääkkeitä ei saa käyttää menkkojen aikaan.
Löytyykö apteekista jotain, mitä voisi käyttää menkkojenkin aikaan, vai pitääkö sitä varailla aikaa lääkärille, jotta saan suun kautta otettavat lääkkeet? Tai voiko niitä lekurin määräämiä tabujakaan syödä menkkojen aikaan...
Löytyykö apteekista jotain, mitä voisi käyttää menkkojenkin aikaan, vai pitääkö sitä varailla aikaa lääkärille, jotta saan suun kautta otettavat lääkkeet? Tai voiko niitä lekurin määräämiä tabujakaan syödä menkkojen aikaan...
Vastaukset 2
Vanhimmat
menkkojen aikana ei suositella mitään emätinpuikkoja tms.käytettäväksi,koska valuvat vuodon mukana.Ja harvemmin saat suun kautta otettavia lääkkeitä,ellei hiivaa ole jo koko elimistössäsi..ja onpahan lääkärit todenneet,että kuukautisveren mukana voi hiivakin mennä pois..ehkä sinun kannattaisi jättää siteet hiostuttamasta nyt ja siirtyä muihin vaihto ehtoihin?tamponi,kuukuppi?tosin tamponi aiheuttaa ja joillekkin hiivaa..luonnonjukurttia ovat myös jotkut käyttäneet ja erilaisia voiteita pahimpaan tuskaan..liika pesu aiheuttaa ja oireita pahemmaksi,koska pilaat oman bakteerikannan
Kuukuppia käytän tälläkin hetkellä - olen käyttänyt jo pitkään ja kaikki noi alapesuvinkit ovat ihan tuttuja ja päivittäisessä käytössä...
Aina ennen mulla on hiivaan auttanut kuukautisten alkaminen, mutta nyt tuntuu, että pahenee vaan hetki hetkeltä. Johtunee varmaan siitä, että antibiootit loppuu tähän samaan saumaan ja sen takia menkat eivät pysty "tappamaan" hiivaa.
No jos muuta apuja ei löydy, niin pitää huomenna soitella tonne terveyskeskukseen, josko osaisivat siellä auttaa.