Työttömyysturvan menetys

5+12

Minut ohjattiin työkkäristä harjoittelutyöhön yleisten tilojen siivoukseen. Sellaista paskaahan minä en palkatta tee, joten revin paperin ja heitin sen roskikseen. Paperissa kuitenkin sanottiin, että menetän työttömyysturvan, jos en hae kyseiseen orjatyöhön. Enhän minä nyttenkään saa työttömyyskorvausta, joten mitä merkitystä sellaisella uhalla on minulle? Ei minun mielestäni mitään.

10

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chooooz

Eipä kait sillä mitään merkitystä sulle sitten ole. Jos olisit mennyt, olisit saanut työttömysturvan ja ylläpitokorvauksen harjoittelun ajalta. Jos pärjäät ilman, älä mene, ainakaan tuolla asenteella. Tämä maa ei kyllä nouse niin kauan kun nämä orjatyöt korvaavat ihan oikeat palkkatyöt, että sikäli teit hyvän työn hävittämällä sen osoituksen.

• duoda duoda

Missäs asut? Mistä saat ruokaa?

• puoliso elättää

Hehe, mulle ehdotettiin jotain höpölöpö kurssia ja uhattiin korvauksen menetyksellä. Sanoin, että minulla ei puolison tulojen vuoksi ole oikeutta korvaukseen muutenkaan ennenkuin olen ollut 10 kuukautta töissä - nyttemmin en tiedä onko minulla se 10 kk vai 34 kk ehto. Sanoin, että haen oikeaa työtä tai oikeaa koulutusta, että en lähde rikastuttamaan mitään humpuukihuijarikouluttajaa, joka ei edes opeta mitään. Voi hitsi, että korvauksien menetyksellä uhannut virkalija meni punaiseksi, olisi pitänyt valokuva saada.

• olen itsellinen

Minä en haluaisi että joku minua elättäisi.

• puoliso elättää.
        olen itsellinen kirjoitti:

Minä en haluaisi että joku minua elättäisi.

No mulla ei tuo puoliso halua ottaa avioeroa. On minulla tällä hetkellä muutaman sadan euron kuukausitulot, kun menin oikeaan koulutukseen, työvoimapoliittiseen, mutta kuitenkin ammattiin valmistavaan ja oikeaan oppilaitokseen.

• ´´´´´´

34 kalenteriviikkoa 28 kk:n sisällä on nykyisin kaikilla, siis myös sinulla.

• Monarks

Jaa, että yritti se työvoimatoimisto hyötyä sinusta, vaikka et saa mitään työttömyyskorvauksiakaan.
        Tais mennä virkailija sanattomaks, kun yritti uhkailla ja luuli, että pääsee niskanpäälle, mutta
        köpelösti kävi virkailijalle, kun uhkauskeinot korvauksien menettämisestä, koska et
        saa korvauksia

Työvoimatoimistossa työttömiä pompotetaan kaikenmaailman höpöhöpö kursseilla ja
        työharjoitteluissa, josta hyötyvät vain työvoimatoimisto ja sen kanssa kompuksessa olevat
        työharjoittelupaikkaa tarjoavat yritykset, jotka saa ilmasityövoimaa työttömistä.
        Työvoimatoimisto harjoittaa mafiaa ja toimii samoin kuin mafia eli kiristää työttömiä ja
        jos työtön kieltäytyy, niin rangaistaan.

• karenssi päällä
        Monarks kirjoitti:

Jaa, että yritti se työvoimatoimisto hyötyä sinusta, vaikka et saa mitään työttömyyskorvauksiakaan.
        Tais mennä virkailija sanattomaks, kun yritti uhkailla ja luuli, että pääsee niskanpäälle, mutta
        köpelösti kävi virkailijalle, kun uhkauskeinot korvauksien menettämisestä, koska et
        saa korvauksia

Työvoimatoimistossa työttömiä pompotetaan kaikenmaailman höpöhöpö kursseilla ja
        työharjoitteluissa, josta hyötyvät vain työvoimatoimisto ja sen kanssa kompuksessa olevat
        työharjoittelupaikkaa tarjoavat yritykset, jotka saa ilmasityövoimaa työttömistä.
        Työvoimatoimisto harjoittaa mafiaa ja toimii samoin kuin mafia eli kiristää työttömiä ja
        jos työtön kieltäytyy, niin rangaistaan.

Jotenkin selvitti elämän menoa keskustelu toisen (kuin oman) työvoimatoimiston virkailijan kanssa. Karenssi tuli siitä kun tuli virhe työvoimatoimiston määrämän kurssin hakemuksiin. En siis kieltäytynyt.
        Karenssia ei voi purkaa vaikka löytäisin itse itselleni jonkun määräaikaisen työpaikan. Karenssi tulee voimaan työkeikan jälkeen ellei nyt satu olemaan niin pitkä että on työssä eläkeikään saakka.
        Koulutuksestakin puhuttiin. Opiskelijaksi ja opintotuelle siirtymisessäkin voi olla omat vaikeutensa. Työvoimatoimisto päättää kelpuuttaako koulun. Opiskella toki voi kuulema sivutoimisena työmarkkinatuenkin aikana mutta opiskelun aikana voi tulla työvoimatoimistolta määräys heidän omaan koulutukseen ja jos et mene niin se on taas karenssin paikka.
        Karensseja näyttäisi tulevan herkästi. Rahaa ei sitten tulee useaan kuukauteen. Jos ei ole puolisoa joka elättää karenssin ajan niin voiko velkaantumista estää. Perintätoimistot voivat hyvin.
        Olisiko hyviä neuvoja tuen piirissä pysymiseen ellei työtä löydy. Orjatöihin ja humpuukikurseille en aio lähteä. Ammatillinen koulutus on asia erikseen.

• heikkolahjainen.

Olisit saanut tukea, kun olisit siihen harjoittelupaikkaan mennyt. Ja jos lukenut olisit, olisit voinut myös ymmärtää sen sisällön. mutta teet niinkuin haluat, kuten tänkin asti. Hyvällä menestyksellä?

• antajat ilmaise täysin selkeästi ja kirjallisesti, että kurssille on mentävä, muutoin tuet katkaistaan? (Mielestäni niin pitää ehdottomasti viranomaisen menetellä sen sijaan, että kurssi- tai työhönosoitusta on ryyditetty ´...laiminlyöminen ilman pätevää syytä voi johtaa työttömyysturvan katkaisemiseen määräajaksi tai toistaiseksi` -tyyppisin ukaasein. Eufenismien käytöstä heikompaa osapuolta pakottavissa tilanteissa tulee muutoinkin luopua: pakko mikä pakko. Viranomaiskieli on muutoinkin hankalaa tavalliselle kansalaiselle, ja entistä hankalammaksi hän sen kokee ollessaan tukalassa tilanteessa. Se, että vähävarainen ei saa muutamaan kuukauteen rahaa mistään, on jo suuri taloudellinen katastrofi, josta selvitymiseen saa päteviä neuvoja tai apua - niin MISTÄ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5594
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4164
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2880
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      302
      1419
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1239
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      399
      1148
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1148
    Aihe