Back 2 Life

selkävaivainen

33

11513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lispet1

      Alle viikon kokemuksella voin sanoa vain että omat yöunet on parantuneet. En heräile enään tunnin välein. Päivisin selkäkivut on ennallaan eli toistaiseksi olen huomannut vain lyhytvaikutteisen avun, kun ehdin vain iltaisin tuota käyttämään. Heti tuon käytön jälkeen on saman tyyppinen hyvä olo, jonka olen saanut manuaalisen traktion jälkeen. Kunhan olen kokeillut tuota pidempään, voin laittaa tietoa onko tuosta muuta hyötyä. Ihan mukava herätä kuitenkin aamuisin hiukan pirteämpänä kun aiemmin.

      • Tsetsekevara

        Jahas. Sissimarkinointia puhtaimmillaan. Eikö kauppa käy muuten? Ajattelitko, että täältä löytyisi helpoimmin höynäytettäviä? Ajattelia aivan oikein.


      • Lispet1
        Tsetsekevara kirjoitti:

        Jahas. Sissimarkinointia puhtaimmillaan. Eikö kauppa käy muuten? Ajattelitko, että täältä löytyisi helpoimmin höynäytettäviä? Ajattelia aivan oikein.

        No just... Taitaa olla viisainta, että pidän mahdolliset hyvät ja huonot kokemukset tästäkin ihan itselläni jatkossa. Tuhlatkoon kukin omat rahansa mahdollisesti täysin toimitattomaan tai mahdollisesti toimivaan systeemiin. Sorry vaan selkäkipujen kanssa taistelevat kohtalotoverit, mutta ei huvita lukea kettuilua, taistellaan jatkossakin yksin.


      • kuntoon
        Lispet1 kirjoitti:

        No just... Taitaa olla viisainta, että pidän mahdolliset hyvät ja huonot kokemukset tästäkin ihan itselläni jatkossa. Tuhlatkoon kukin omat rahansa mahdollisesti täysin toimitattomaan tai mahdollisesti toimivaan systeemiin. Sorry vaan selkäkipujen kanssa taistelevat kohtalotoverit, mutta ei huvita lukea kettuilua, taistellaan jatkossakin yksin.

        "Sorry vaan selkäkipujen kanssa taistelevat kohtalotoverit, mutta ei huvita lukea kettuilua, taistellaan jatkossakin yksin."

        Selkäkipujen kanssa ei tarvi olla yksin, apua löytyy:

        "Parantajista on puhuttu ikiaikaisesti, mutta hyvin laadittuja kirjoja heistä on vähän. On hienoa, että kustannusosakeyhtiö Otava on tarttunut asiaan ja saanut aikaiseksi tämän kirjan.

        Koululääketieteen onnistunut tutkimus ja saama rahoitus on luonut kuvan siitä, että elämme hyvinvointivaltiossa ja että terveydenhuollossamme ovat asiat kunnossa. Näkymät tulevaisuuteen ovat kuitenkin tukkoisat. Lääkkeiden ja hoitomenojen kustannukset ovat nousseet räjähdysmäisesti ja suunta näyttää väistämättömästi jatkuvalta.

        Katse perinteiseen kansanparannukseen on ilmeisesti ainoa tie, joka voisi johtaa eteenpäin.

        Kirja kertoo mykistyttävän tarinan Hannes Karppisesta ja Olavi Mäkelästä, jotka omalla voimallaan ja saamiensa lahjojen turvin näyttävät kuinka merkittävää osaa yleisimmistä vaivoista voidaan hoitaa yksinkertaisella taitavuudella ja todella vähäisin kustannuksin.

        Syvää ihailua kokien lukija tutustuu kahteen elämäntarinaan ja näiden parantajien tekemään työhön ympäristönsä ihmisten hyväksi.

        Rinnakkaisena ajatuksena jää ihmettelemään, miksi yhteiskunta ei ole voimakkaasti tarttunut ojennettuun käteen ja ottanut kansanparannustaitoa yleiseen koulutukseen ja käyttöön.

        Rivien välistä kuultaa, että koululääketiede yleisesti ottaen on penseää tällaisille tavoitteille. Lääkärikoulutukseen jouduttaisiin lisäämään uusia alueita ja ennen kaikkea lääkkeiden käytön suosio voisi käydä laskemaan. Vastustajat ovat vahvoja. Surullista on, että lääkkeet yleensä poistavat oireita, mutta eivät vaikuta itse vaivan lähtökohtaan, miksi vaiva syntyy.

        Kirja mestariparantajista kuuluisi joutua jokaiseen käteen, joka kokee vaivoja tuki- ja liikuntaelimissä. Samalla viitataan monissa kohdin laajempaankin ongelmaan, joka syntyy kun virheelliset elintavat ja villiksi päässyt mieli tulevaisuudessa tuovat entistä suurempia haasteita terveydenhuollolle.

        Kun vähitellen on voitu hyväksyä itämaisten kansanparannustietojen kotiutuminen tänne Pohjolaan, luulisi että Kalevalainen tieto olisi myös saamassa ansaitsemansa arvostuksen."

        http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv-mestariparantajat.html


      • jotamo
        kuntoon kirjoitti:

        "Sorry vaan selkäkipujen kanssa taistelevat kohtalotoverit, mutta ei huvita lukea kettuilua, taistellaan jatkossakin yksin."

        Selkäkipujen kanssa ei tarvi olla yksin, apua löytyy:

        "Parantajista on puhuttu ikiaikaisesti, mutta hyvin laadittuja kirjoja heistä on vähän. On hienoa, että kustannusosakeyhtiö Otava on tarttunut asiaan ja saanut aikaiseksi tämän kirjan.

        Koululääketieteen onnistunut tutkimus ja saama rahoitus on luonut kuvan siitä, että elämme hyvinvointivaltiossa ja että terveydenhuollossamme ovat asiat kunnossa. Näkymät tulevaisuuteen ovat kuitenkin tukkoisat. Lääkkeiden ja hoitomenojen kustannukset ovat nousseet räjähdysmäisesti ja suunta näyttää väistämättömästi jatkuvalta.

        Katse perinteiseen kansanparannukseen on ilmeisesti ainoa tie, joka voisi johtaa eteenpäin.

        Kirja kertoo mykistyttävän tarinan Hannes Karppisesta ja Olavi Mäkelästä, jotka omalla voimallaan ja saamiensa lahjojen turvin näyttävät kuinka merkittävää osaa yleisimmistä vaivoista voidaan hoitaa yksinkertaisella taitavuudella ja todella vähäisin kustannuksin.

        Syvää ihailua kokien lukija tutustuu kahteen elämäntarinaan ja näiden parantajien tekemään työhön ympäristönsä ihmisten hyväksi.

        Rinnakkaisena ajatuksena jää ihmettelemään, miksi yhteiskunta ei ole voimakkaasti tarttunut ojennettuun käteen ja ottanut kansanparannustaitoa yleiseen koulutukseen ja käyttöön.

        Rivien välistä kuultaa, että koululääketiede yleisesti ottaen on penseää tällaisille tavoitteille. Lääkärikoulutukseen jouduttaisiin lisäämään uusia alueita ja ennen kaikkea lääkkeiden käytön suosio voisi käydä laskemaan. Vastustajat ovat vahvoja. Surullista on, että lääkkeet yleensä poistavat oireita, mutta eivät vaikuta itse vaivan lähtökohtaan, miksi vaiva syntyy.

        Kirja mestariparantajista kuuluisi joutua jokaiseen käteen, joka kokee vaivoja tuki- ja liikuntaelimissä. Samalla viitataan monissa kohdin laajempaankin ongelmaan, joka syntyy kun virheelliset elintavat ja villiksi päässyt mieli tulevaisuudessa tuovat entistä suurempia haasteita terveydenhuollolle.

        Kun vähitellen on voitu hyväksyä itämaisten kansanparannustietojen kotiutuminen tänne Pohjolaan, luulisi että Kalevalainen tieto olisi myös saamassa ansaitsemansa arvostuksen."

        http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv-mestariparantajat.html

        Tervehdys kaikille ja terveyttä myös.
        Länsimainen lääketiede ei oikein hyväksy näitä manipulaatiohoitoja vaikka tekijänä olisi vastaavan tutkinnon omaava osteopaatti, napropaatti tai kirkopratikko joka on DC eli lääkärinutkinnon suoritanut. Itse aikanaan sain apua kiropraktikolta jonka johdosta elämän edetessä itse hakeuduin alalle eli ensin hierojanammattitutkinto sitten hermoratatutkinto ja sitten sielä tuo käsenkorjaanammaatipätevyys kirjallinen sekä näyttötyö osoitus.
        Itse olen Kaustislaisen jäsenkorjaajan koulutuksen saanut ja siihen vaaditaan jo terveydenhoitoalanammattitutkinto että edes sisään pääsee. Ja jo tällä kuuden vuoden kokopäiväisellä ammatinharjoittamisella voin sanoa etä olen poistanut useita esim. kyynerpäävaivat tennis sekä hiiri että rannekanavan ahtaus vaivoista useita henkilöitä pois leikkausjonosta. Tätä tulisi kehittää rinnakkain länsimaisenlääketieteen rinnalla ja kun historiaa ajattelemme niin nämä kansanparannukset olivat ennen lääketieteen kehitystä käytössä ja ovat olleet kokoajan mutta aivan kuten uusiutuviin energialähteisiin ei ole sorkkimista sillä nykyinen menetelmä toimii heidän puolestaan mainosti. Onneksi nykyään tietoa saa ja oikeita osaajiakin riittää onneksi kummallakin puolella joten eiköhän tämä joskut ole hyväksytty hoitomuoto laajemminkin aivan kuten akupunktio kun lääkärit sen tekevät ;) Terveyttä kaikille

        pyramidhouse Jorma


      • ygyyytd
        jotamo kirjoitti:

        Tervehdys kaikille ja terveyttä myös.
        Länsimainen lääketiede ei oikein hyväksy näitä manipulaatiohoitoja vaikka tekijänä olisi vastaavan tutkinnon omaava osteopaatti, napropaatti tai kirkopratikko joka on DC eli lääkärinutkinnon suoritanut. Itse aikanaan sain apua kiropraktikolta jonka johdosta elämän edetessä itse hakeuduin alalle eli ensin hierojanammattitutkinto sitten hermoratatutkinto ja sitten sielä tuo käsenkorjaanammaatipätevyys kirjallinen sekä näyttötyö osoitus.
        Itse olen Kaustislaisen jäsenkorjaajan koulutuksen saanut ja siihen vaaditaan jo terveydenhoitoalanammattitutkinto että edes sisään pääsee. Ja jo tällä kuuden vuoden kokopäiväisellä ammatinharjoittamisella voin sanoa etä olen poistanut useita esim. kyynerpäävaivat tennis sekä hiiri että rannekanavan ahtaus vaivoista useita henkilöitä pois leikkausjonosta. Tätä tulisi kehittää rinnakkain länsimaisenlääketieteen rinnalla ja kun historiaa ajattelemme niin nämä kansanparannukset olivat ennen lääketieteen kehitystä käytössä ja ovat olleet kokoajan mutta aivan kuten uusiutuviin energialähteisiin ei ole sorkkimista sillä nykyinen menetelmä toimii heidän puolestaan mainosti. Onneksi nykyään tietoa saa ja oikeita osaajiakin riittää onneksi kummallakin puolella joten eiköhän tämä joskut ole hyväksytty hoitomuoto laajemminkin aivan kuten akupunktio kun lääkärit sen tekevät ;) Terveyttä kaikille

        pyramidhouse Jorma

        Paljon jutustasi uskonkin, mutta "...rannekanavan ahtaus vaivoista useita henkilöitä pois leikkausjonosta."

        Joko diagnoosi on ollut väärä tai on kyse väliaikaisesta avusta. Ei rannekanavan ahtautuminen manipulaatiolla parane.


      • näin on
        ygyyytd kirjoitti:

        Paljon jutustasi uskonkin, mutta "...rannekanavan ahtaus vaivoista useita henkilöitä pois leikkausjonosta."

        Joko diagnoosi on ollut väärä tai on kyse väliaikaisesta avusta. Ei rannekanavan ahtautuminen manipulaatiolla parane.

        > Ei rannekanavan ahtautuminen manipulaatiolla parane.

        Kyse on usein siitä, että hermo on turvonnut ja/tai "herkistynyt" ja siksi se on puristuksissa ranteessa.

        Joissakin tapauksissa herkistynyt hermo reagoi jo ihon taputteluunkin tietyissä hermon kulkukohdissa ranteen ja olkapään välillä. Ahtaammissa kohdissa sitten signaali hidastuu hiukan ja siksi ENMG-tulos saattaa olla positiivinen, usein se on positiivinen useammassakin kohtaa niskan ja sormien välillä. Siis siellä missä signaali ei kunnolla kulje.

        Turpoaminen ja "herkistyminen" taas yleensä johtuu hermopuristuksesta niska-hartianseudulla.
        Näin on


      • hieno juttu
        näin on kirjoitti:

        > Ei rannekanavan ahtautuminen manipulaatiolla parane.

        Kyse on usein siitä, että hermo on turvonnut ja/tai "herkistynyt" ja siksi se on puristuksissa ranteessa.

        Joissakin tapauksissa herkistynyt hermo reagoi jo ihon taputteluunkin tietyissä hermon kulkukohdissa ranteen ja olkapään välillä. Ahtaammissa kohdissa sitten signaali hidastuu hiukan ja siksi ENMG-tulos saattaa olla positiivinen, usein se on positiivinen useammassakin kohtaa niskan ja sormien välillä. Siis siellä missä signaali ei kunnolla kulje.

        Turpoaminen ja "herkistyminen" taas yleensä johtuu hermopuristuksesta niska-hartianseudulla.
        Näin on

        Noinhan se paljolti menee
        http://www.carpal-tunnel-treatments.com/median-nerve.html

        Ja manuaalinen käsittely auttaa, kun hermo vapautetaan.
        Kokemusta on.


      • Pyknikko minni
        näin on kirjoitti:

        > Ei rannekanavan ahtautuminen manipulaatiolla parane.

        Kyse on usein siitä, että hermo on turvonnut ja/tai "herkistynyt" ja siksi se on puristuksissa ranteessa.

        Joissakin tapauksissa herkistynyt hermo reagoi jo ihon taputteluunkin tietyissä hermon kulkukohdissa ranteen ja olkapään välillä. Ahtaammissa kohdissa sitten signaali hidastuu hiukan ja siksi ENMG-tulos saattaa olla positiivinen, usein se on positiivinen useammassakin kohtaa niskan ja sormien välillä. Siis siellä missä signaali ei kunnolla kulje.

        Turpoaminen ja "herkistyminen" taas yleensä johtuu hermopuristuksesta niska-hartianseudulla.
        Näin on

        Minulla oli rannetunneli ahdas (liikapainon eli rasvan vuoksi) ja hermo oli kaventunut tiimalasimaisesti. Se on kuulemma tyypillistä rannekanavapotilaille.


      • näin on
        Pyknikko minni kirjoitti:

        Minulla oli rannetunneli ahdas (liikapainon eli rasvan vuoksi) ja hermo oli kaventunut tiimalasimaisesti. Se on kuulemma tyypillistä rannekanavapotilaille.

        Aika harvinaista, että rannetunneli ahdastuu liikapainon takia. Yleensä siitä kärsii kovasti töitä tekevät ja hoikat/normaalipainoset ihmiset.
        Liikapainon takia sitä ei pitäisi edes leikata vaan hoitona olisi laihduttaminen.


      • Unisisar
        näin on kirjoitti:

        Aika harvinaista, että rannetunneli ahdastuu liikapainon takia. Yleensä siitä kärsii kovasti töitä tekevät ja hoikat/normaalipainoset ihmiset.
        Liikapainon takia sitä ei pitäisi edes leikata vaan hoitona olisi laihduttaminen.

        Kokemukseni 25 vuoden ajalta leikkaustoiminnan parissa kertovat, että rannekanavapotilaissa ylipainoisilla on huomattava yliedustus. Ja niillä harvoilla hoikilla on usein takana rannemurtumaa tai jännetupentulehdusta.

        Liikapaino pitäisi aina hoitaa laihduttamalla. Käytäntö tahtoo tökkiä.


      • Grey hair

        Hei
        Täällä saa silloin tällöin tuollaisia "viisaita" vastauksia. Minäkin katsoin juuri mainosohjelman ja aion kyllä tilata laitteen. Olen minä pannut rahaa selkään jo tuhansia euroja ellei enemmänkin kymmenen vuoden aikana, parisataa ei haittaa mitään enää. Minulla on todettu hermon ahtauma alaselässä, mutta eivät päästä leikkaukseen, joten jotain pitää keksiä, jotta voisi elää jonkinlaista elämää liikkuen ja harrastaen.


      • tökkii
        Unisisar kirjoitti:

        Kokemukseni 25 vuoden ajalta leikkaustoiminnan parissa kertovat, että rannekanavapotilaissa ylipainoisilla on huomattava yliedustus. Ja niillä harvoilla hoikilla on usein takana rannemurtumaa tai jännetupentulehdusta.

        Liikapaino pitäisi aina hoitaa laihduttamalla. Käytäntö tahtoo tökkiä.

        Tietenkin se tökkii jos ohjeet tökkii!
        Jos toistellaan vain sitä ikuista ohjetta, että syöt enemmän kuin kulutat, niin ei ollenkaan ihme, että tulokset antavat odottaa itseään!

        Tuskin se on pelkästään syömisestä kiinni, vaan tekijät voivat olla huomattavastikin monimutkaisemmat.
        Tutkipa tuosta.
        Siinä kerrotaan aiheesta hieman uskottavampaan sävyyn!

        http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=119


      • Valoravintoloitsija?
        tökkii kirjoitti:

        Tietenkin se tökkii jos ohjeet tökkii!
        Jos toistellaan vain sitä ikuista ohjetta, että syöt enemmän kuin kulutat, niin ei ollenkaan ihme, että tulokset antavat odottaa itseään!

        Tuskin se on pelkästään syömisestä kiinni, vaan tekijät voivat olla huomattavastikin monimutkaisemmat.
        Tutkipa tuosta.
        Siinä kerrotaan aiheesta hieman uskottavampaan sävyyn!

        http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=119

        Voisitko antaa yhdenkin todistetun esimerkin siitä, että henkilö, joka syö vähemmän kuin kuluttaa, ei olisi laihtunut. Tosin sanoen loisi energiaa tyhjästä.


      • tohtori pölönen
        tökkii kirjoitti:

        Tietenkin se tökkii jos ohjeet tökkii!
        Jos toistellaan vain sitä ikuista ohjetta, että syöt enemmän kuin kulutat, niin ei ollenkaan ihme, että tulokset antavat odottaa itseään!

        Tuskin se on pelkästään syömisestä kiinni, vaan tekijät voivat olla huomattavastikin monimutkaisemmat.
        Tutkipa tuosta.
        Siinä kerrotaan aiheesta hieman uskottavampaan sävyyn!

        http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=119

        Otetaanpa nyt hitaasti uudestaan. Pidätkö mahdollisena, että ihrakerrosta saisi kasvatettua vaikka ravinnosta saisi vähemmän energiaa kuin kuluttaa?


      • Anitta Jemai
        jotamo kirjoitti:

        Tervehdys kaikille ja terveyttä myös.
        Länsimainen lääketiede ei oikein hyväksy näitä manipulaatiohoitoja vaikka tekijänä olisi vastaavan tutkinnon omaava osteopaatti, napropaatti tai kirkopratikko joka on DC eli lääkärinutkinnon suoritanut. Itse aikanaan sain apua kiropraktikolta jonka johdosta elämän edetessä itse hakeuduin alalle eli ensin hierojanammattitutkinto sitten hermoratatutkinto ja sitten sielä tuo käsenkorjaanammaatipätevyys kirjallinen sekä näyttötyö osoitus.
        Itse olen Kaustislaisen jäsenkorjaajan koulutuksen saanut ja siihen vaaditaan jo terveydenhoitoalanammattitutkinto että edes sisään pääsee. Ja jo tällä kuuden vuoden kokopäiväisellä ammatinharjoittamisella voin sanoa etä olen poistanut useita esim. kyynerpäävaivat tennis sekä hiiri että rannekanavan ahtaus vaivoista useita henkilöitä pois leikkausjonosta. Tätä tulisi kehittää rinnakkain länsimaisenlääketieteen rinnalla ja kun historiaa ajattelemme niin nämä kansanparannukset olivat ennen lääketieteen kehitystä käytössä ja ovat olleet kokoajan mutta aivan kuten uusiutuviin energialähteisiin ei ole sorkkimista sillä nykyinen menetelmä toimii heidän puolestaan mainosti. Onneksi nykyään tietoa saa ja oikeita osaajiakin riittää onneksi kummallakin puolella joten eiköhän tämä joskut ole hyväksytty hoitomuoto laajemminkin aivan kuten akupunktio kun lääkärit sen tekevät ;) Terveyttä kaikille

        pyramidhouse Jorma

        Ja minä se sain selkävaivani hoidettua kuntoon Frantsilassa Turvehoitokurssilla. Olin siis kurssilaisena ja kun teimme toinen toisillemme selkähoitoja,minä sain kaupanpäälle selkäparannuksen. Nykyisin teen itsekin turvehoitoja hyvällä menestyksellä asiakkaille. Kiinnostuneet voivat lukea Lehtopeat hoitoturvesivuilta lisätietoja turpeen vaikutuksista. Ja tervetuloa vaikka Tampereelle hoitoihin!

        www.jemaianitta.com


      • VALLOORAVINTOON
        Valoravintoloitsija? kirjoitti:

        Voisitko antaa yhdenkin todistetun esimerkin siitä, että henkilö, joka syö vähemmän kuin kuluttaa, ei olisi laihtunut. Tosin sanoen loisi energiaa tyhjästä.

        nÄITÄ ESIMERKKEJÄ LÖYTYY PILVIN PIMEIN VALORAVINTOA SYÖVIEN JOUKOSTA!


      • MD Smith
        tohtori pölönen kirjoitti:

        Otetaanpa nyt hitaasti uudestaan. Pidätkö mahdollisena, että ihrakerrosta saisi kasvatettua vaikka ravinnosta saisi vähemmän energiaa kuin kuluttaa?

        Toki, toki, näin on näreet!
        Usko tai älä!


    • tietoa kiitos

      Hei. Itsellänikin on krooninen selkävaiva.Olis tosiaan kiva saada kuula kokemuksia kyseistä laitteesta.
      Liike on ainakin osittain samanlainen kuin sain manuaalisessa hoidossa.

      • 30pv

        onhan laitteessa 30 pv palautusmahdollisuus, toimiihan tämä vai onko jotain ihmeellisiä piilosääntöja jotka estävät palautuksen koekäytön jälkeen?
        Onko laite toimiva, vastatkaa joku joka on kokeillut.


      • selkävaivainen
        30pv kirjoitti:

        onhan laitteessa 30 pv palautusmahdollisuus, toimiihan tämä vai onko jotain ihmeellisiä piilosääntöja jotka estävät palautuksen koekäytön jälkeen?
        Onko laite toimiva, vastatkaa joku joka on kokeillut.

        Olen nyt kokeillut laitetta pari viikkoa, en ole huomannut parannusta vaivaani.
        Itse laite ei ole loppuun asti suunniteltu toimivaksi. Tämän laitteen korkeuden nosto hankala, ei pärjää kahdella kädellä, tarvitsee toisen henkilön pitämään laitteesta kiinni.
        Aion palauttaa tuotteen.


      • Rehellinenkauppias
        30pv kirjoitti:

        onhan laitteessa 30 pv palautusmahdollisuus, toimiihan tämä vai onko jotain ihmeellisiä piilosääntöja jotka estävät palautuksen koekäytön jälkeen?
        Onko laite toimiva, vastatkaa joku joka on kokeillut.

        On suoraan kuluttajansuojalain vastaista kehitellä piilosääntöjä, ne pitää aina kertoa asiakkaalle jos esim. palauttavuuteen liittyy muitakin sääntöjä kuin mitä mies ostoskanavalla sanoo, paitsi jos se lukee esimerkiksi laissa (myyjän ei tarvitse sitä ja sitä ilmoittaa tai tehdä jne..). Kuluttajansuojalaissa vedotaan siihen että virhe on tapahtunut asiakkaan osalta vain jos asiakkaan voidaan olettaa tienneen asiasta, oli se sitten maksutapa, tuotteen hinta jne. ja oli se kerrottu sitten myyntiä koskevassa laissa, mainoksissa pienimmällä laissa sallitulla kirjainkoolla tai pienimmässä mainoslehtisessä liikkeen ikkunassa..
        Tässä kyseisessä tilanteessa kysymyksessä tosiaan on kaikkien rahojen palauttaminen, tosin postikulujen palauttamisesta en osaa tällä kyseisellä hetkellä sanoa, se voi lukea laissakin ettei sitä tarvitse palauttaa koska se on mennyt paketin kuljettamiseen. Postituskulutkin täytyy asiakkaan olettaa tienneen, vaikka pienellähän se tuossa mainoksessa näköjään lukee vasemmassa reunassa - tosin sillä kirjainkoolla mitä laissa sanotaan olevan pienin koko mitä saat televisiomainoksiin laittaa.

        Juju on: Oikealla ostoskanavalla kerrotaan suurella laitteen hinta, vasemmalla puolella pikkupikku kirjaimilla alemmalla: "toimituskulut 19,95€".

        Tätä lakia voidaan helposti kiertää laittamalla tosiaan mainoksiin tuollaisilla pienillä kirjaimilla lisätietoja. Soittoääni- ja puhelimien taustakuvamainoksiin käytetään sitä tekniikka että "juontaja" kertoo kuinka monta senttiä tämä yksi soittoääni maksaa, alla on liuta pikkutekstiä jota harvat lukevat, siellä mm. kerrotaan että äänen tilaaja sallii sen että numero menee suoramyyntitarkoituksiin, lisäksi liityt "siihen ja siihen" klubiin ja se maksaa 4e kuussa. Nykyään taitaa juontaja kertoa senkin että liityt siihen ja siihen klubiin, mutta harva tajuaa että samalla hyväksyt numerosi menevän suoramarkkinointitarkoituksiin ja kohta onkin liuta puhelinmyyjiä soittelemassa ja sitä sitten ihmetellään miksikäs helvetissä niillä on numerosi.

        Äärimmäisen harvat tajuavat myöskään sitä että läheskään aina eivät myyjät tajua kaupoissakaan kuluttajansuojalaista mitään! Valitettavasti se ei ole oikeastaan missään kaupanalalla kriteeri töihin pääsemiseen, ja koska asiakkaatkaan eivät ole sitä lukeneet, eivät he tiedä joutuvansa kusetettavaksi monesti.
        Todellisuudessahan asiakkaalla on hyvin paljon oikeuksia varsinkin ostosteeveeltä tilatessa, etämyynnissä (esim. puhelin-, posti- ja verkkokauppa, tv-shop) tavaraa ei näe eikä sitä voi etukäteen tarkistaa. Kotimyynnissä (ns. ovelta ovelle) tarjous tulee yllättäen ja ostopäätös täytyy tehdä nopeasti. Sen vuoksi koti- ja etämyynnin kuluttajansuojasta on erityissäännöksiä, joihin kuuluu mm. 14 päivän palautusoikeus - halusi myyjä sitä tai ei. Lomaosakekaupassa on 10 päivän peruutusaika. ;)

        Joten lukekaapa sitä lakia ja pitäkää huolta oikeuksistanne hyvät kuluttajat!

        Tv. Rehellinen kauppias


    • Hessu 2.

      Minulla olisi sama kysymys, onko kokemuksia.

    • tietoa.
    • ..........

      Hämärä firma ilman oikeaa asiakaspalvelua. Laitteen voi maksaa mutta sen saaminen itselleen on sitten eri juttu?

      • K.K.

        Ostin laitteen ja homma pelittää... Oli selänjäykkyyttä ja tuntemuksia... Ja kipuja perskannikassa...
        Olen käyttänyt pari, kolme päivää ja heti alkoi helpottamaan...


    • Llega

      Olen vähän lukenut kyseisestä tuotteesta huonoa kiropraktikoilta. Liike, jota laite tekee pakkaa ja venyttää selkärankaa edestakaisin jonka takia käytön jälkeen ei ole kipuja, pystyy kävelemään ilman mitään ongelmia yms, mutta kipu tulee myöhemmin takaisin, mahdollisesti pahempana, jolloin sinun pitää taas käyttää tuotetta. Se vain ärsyttää välilevyjä enemmän.

      Jos olet valmis maksamaan tuosta laitteesta niin osta ennemmin kippipenkki. Englanniksi inversion table.

    • v....taa!!!

      Tilasin laitteen ja laitan takaisin kokeilematta.
      Laitetta ei saa käyttää mm.
      -jos on alle vuosi selkäleikkauksesta
      -kieroselkäisyys
      eikä näitäkään tietenkään voida mainita missään!!

    • TN

      Minulla laite ainakin tuo helpotusta.

    • S1 nikama

      Tottakai fysioterapeutit vastustaa kyseistä laitetta. Se on niiden tilipussista pois, jos laite parantaa selkävaivaiset. Pääasiassa olen löytänyt netistä hyvää palautetta. Taidan tilata härvelin. Onhan siinä 30 päivän palautusoikeus.

    • santeri sammakko

      Ihan vaan tiedoksi että laitteen saa tilattua suoraan Saksasta puoleen hintaan, verrattuna siihen mitä televisiossa markkinoiva yritys pyytää. Taitaavat tilata sitten sieltä kuluttajahintaan ja kertovat hinnan kahdella.

    • en kärsi mistään kroonisesta selkäkivusta, issias ja alaselänjäykkyys vaivaavat vain suht usein joko liiallisen rasituksen (seisomatyö tai sitten liiallisen makoilun vuoksi. Selässä ei ole todettu mitään vikaa, liian liikkuva ranka vain. fysioterapeutin sanoin" selkä on kuin puutarhaletku, eikä lihaksista tietoakaan" :DD ja näinhän se on... mutta kun tuota laitetta kokeilin, huomasin yhtäkkiä, että eipä muuten ole selkään koskenut! sit jos välillä kankkua vihlaisee, ei taivu kivutta kengännauhoja solmimaan, muutamana iltana sillä "vemputan" ja taas mennään muutama viikko ilman kipua. Olen sitä lainannut usealla ystävälleni, ja pari on saanut helpotusta, joku ei. Siinä on aika tärkeää, että käyttää sitä oikein, eikä vaan makaa ja anna vehkeen nostaa polvia. siinä pitää jännittää jalat polvista tiukasti koukkuun, että liike tuntuu siellä alaselässä. Tosiaan korkeuden säädön kanssa saa vähän tapella, ja hintakin aika kova, enkä tiedä, kauanko siinä moottori kestäisi kovemmassa kulutuksessa.
      mutta siis minun kohdallani, toimii. Ei paranna lopullisesti, mutta helpottaa elämää kummasti. Tuttaviltani kuullut, jotka sitä käyttivät, niin kaksikin on kysynyt vehkeestä fysioterapeutiltaan ja vastaus ollut, että kyllä siinä liikkeessä perää on. itse en ole tarvinnut fysioterapeutilla käydä! ;))

    • Anonyymi

      Sama kokemus kuin viimeisellä, että laite helpottaa alaselän kipuja. Minä tosin olen laittanut korkeussäädön 5 cm korkeammalle kuin pituuteni, niin ei tarvitse jännitellä polvia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe