Huolestuttaa pois jääneet kuukautiset. Edellisen kerran kuukautiset olivat vajaa vuosi sitten toukokuussa. Kävin lääkärissä ja olen syönyt kaksi terolut-kuuria. Eikä vuotoa kuulu edelleen. Sen jälkeen aloitin e-pillerit eikä niilläkään ole vaikutusta. Pelottaa ihan kauheasti. Onko jollain kokemusta tämmöisestä? En voinut ikinä uskoa, että kaipaan menkkoja, mutta nyt todella odottelen melkein itkun kanssa... :(
Kuukautisten poisjääminen
8
1365
Vastaukset
- jatka selvittelyä
Suosittelen uutta lääkärikäyntiä.
- -n26-
Mullakin vähän samanlainen tilanne, menkkoja ei ole tullut puoleen vuoteen.
Lääkäriaikaa odottelen.
Käy sinäkin uudestaan lääkärissä.
Mahdollisesti voisi johtua elämäntilanteesta; esim stressistä, masennuksesta. - ilman menkkoi
Lääkärin pitäisi lähettää tutkimuksiin naistentautienklinikalle. Itse ainakin sain lähetteen juuri ja odottelen kutsua. Gynekologi kertoi, että siellä otetaan kaikki hormonikokeet ja tutkimukset voidaan tehdä heidän laitteillaan peremmin kuin ihan tavallisilla ultraäänilaitteilla. Siis voihan nuo hormonikokeet ottaa yksityisestikin, mutta tosi kalliiksi ne tulee. Nyt ei mene kuin poliklinikkamaksu ja saa ammattitaitoista tutkimusta.
- Samassa tilanteessa
Mulla on ollut menkat poissa jo reippaat kaksi vuotta. Hormonitasoja on seurattu (alhaiset) ja terolut -kuuri on syöty. Nyt gynekologi antoi Divina -nimisen hormonikorvaushoitokuurin, mutta sivuvaikutukset pelottavat, enkä ole vielä kuuria aloittanut. Itselläni kuukautiset katosivat laihduttamisen vuoksi ( 94 kiloisesta 58 kiloiseksi), mutta painon nousu (normaalin painoindeksin ylärajoille) ei palauttanut kiertoa ennalleen. Ketjun aloittajalle: vaadi ihmeessä lisätutkimuksia ja selvitystä tilanteeseen! Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän menkattomuus ehtii tekemään tuhoja.
- ---
Mulla ei ole kuukautisiä näkynyt nyt pariin kuukauteen. Kävin läpi ison leikkauksen ja mietinkin että johtuuko nyt täysin tuosta leikkauksesta et kuukautiset eivät oo alkaneet? Raskaana en ole.
- 34
Kuukautiset on olleet todella säännölliset ja nyt ovatkin 2 viikkoa myöhässä, huolestuttaa!
Olen käyttänyt ovestin voidetta vahvistamaan limakalvoja, voikohan se sotkea kierron? siinähän on vaikuttavana aineena estrogeenia.
Mitä noissa hormooni kokeissa näkyy? Onko vaihdevuosiin joku testi? Pelkään kovasti että sellaiset nyt tekee tuloaan aivan liian aikaisin! - ................
34 kirjoitti:
Kuukautiset on olleet todella säännölliset ja nyt ovatkin 2 viikkoa myöhässä, huolestuttaa!
Olen käyttänyt ovestin voidetta vahvistamaan limakalvoja, voikohan se sotkea kierron? siinähän on vaikuttavana aineena estrogeenia.
Mitä noissa hormooni kokeissa näkyy? Onko vaihdevuosiin joku testi? Pelkään kovasti että sellaiset nyt tekee tuloaan aivan liian aikaisin!Minulla oli menkat viimeksi uutena vuotena. Olen alipainoinen 173cm/52kg ja luulen että johtuu siitä. Ärsyttää ja huolettaa kun haluaisin että kroppa toimii. Painoa en oikein millään ole saanut nousemaan vaikka yritänkin. Mitään syömishäiriötä ei siis ole.
Viime kesänä söin n. 5kk e-pillereitä (vreya aknen hoitoon erityisesti suunnitellut pillerit) ja silloin kyllä säännöllistyivät, mutta nehän eivät ole oikeat kuukautiset. Kun lopetin pillerit niin 2kk jälkeen kuukautiset alkoivat, mutta ovat olleet sen jälkeen epäsäännölliset ja nyt näköjään lomalla kokonaan. Raskaana siis en ole.
Minulla on aina ollut epänormaalin pitkä kierto silloinkin kun kuukautiset olivat säännöllisemmät, (n.30päivää).
Pitäisikö lääkäriin mennä ja miten tätä ruvetaan tutkimaan? - edellinen
................ kirjoitti:
Minulla oli menkat viimeksi uutena vuotena. Olen alipainoinen 173cm/52kg ja luulen että johtuu siitä. Ärsyttää ja huolettaa kun haluaisin että kroppa toimii. Painoa en oikein millään ole saanut nousemaan vaikka yritänkin. Mitään syömishäiriötä ei siis ole.
Viime kesänä söin n. 5kk e-pillereitä (vreya aknen hoitoon erityisesti suunnitellut pillerit) ja silloin kyllä säännöllistyivät, mutta nehän eivät ole oikeat kuukautiset. Kun lopetin pillerit niin 2kk jälkeen kuukautiset alkoivat, mutta ovat olleet sen jälkeen epäsäännölliset ja nyt näköjään lomalla kokonaan. Raskaana siis en ole.
Minulla on aina ollut epänormaalin pitkä kierto silloinkin kun kuukautiset olivat säännöllisemmät, (n.30päivää).
Pitäisikö lääkäriin mennä ja miten tätä ruvetaan tutkimaan?Siis kiero on ollut epänormaalin pitkä, n.40 päivää, ei 30 kuten edellisessä viestissä vahingossa laitoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663