Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

GALLUP GALLUP

GALLUP

1.minkä ikäisenä menit naimisiin?
2.olitko neitsyt vielä hääyönä?

26

4718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emma

      Menin naimisiin, ku olin 20-vuotias. Enkä ollut neitsyt enää:)

      • morsmaikku 8/04

        Elokuussa menemme naimisiin. Ollaan 26 ja 27 vuotiaita ja meillä on 1 -vuotias poika.
        Jotenka emme ole naimisiin mennessämme neitsyitä ja hyvä niin.


    • matilda

      1.menin 19 vuotiaana
      2.en ollut neitsyt-meillä oli lapsikin.

    • Sarit

      1. 17- vuotiaana ja toinen 29- vuotiaana
      2. Kumpikaan ei ollut neitsyitä.

    • morsian

      Olin 22 kun menin naimisiin ja olin neitsyt! Se oli meille molemmille semmonen vakaamus juttu ja kannatti olla neitsyt. Mieskin oli. Olihan se vähän ekalla kertaa sähläämistä, mutta joka kerta oppi paremmaksi.... Ja aina voi harjoitella lisää!!

    • etuseteli

      Menen naimisiin ensi elokuussa ja olen nyt 19 vuotta ja mieheni on 20.
      Kyllä olen neitsyt ja mieheni on myös.

    • morsmaikku

      Olimme 23-vuotiaita kumpikin mennessämme naimisiin, ei oltu neisyitä kumpikaan. Seksi on niin iso asia, että kannattaako tosiaan mennä naimisiin kokeilematta ensin, sujuuko petipuuhat? Meillä oli sillä saralla alussa vaikeuksia ja jos oltais oltu naimisissa olisin ollu aika epätoivonen..

      • tellu

        mutta menossa tänä vuonna, neitsyitä ollaan molemmat ja siitä ylpeitä- ainaki on molemmilla ainutlaatuiset häälahjat toisille, mitä mikään muu ei voi korvata! Eihän sitä pelkästää seksin takia naimisiin mennä, eiköhän seki ala luonnistua sitte jonku kerran jälkeen...näin uskon ja luotan.


      • morsmaikku 2 jatkaa
        tellu kirjoitti:

        mutta menossa tänä vuonna, neitsyitä ollaan molemmat ja siitä ylpeitä- ainaki on molemmilla ainutlaatuiset häälahjat toisille, mitä mikään muu ei voi korvata! Eihän sitä pelkästää seksin takia naimisiin mennä, eiköhän seki ala luonnistua sitte jonku kerran jälkeen...näin uskon ja luotan.

        Mietin miks oon niin sitä vastaan, että menis neitsyenä naimisiin.. Meillä oli ongelmia seksin kanssa, koska olin tottunu edellisessä suhteessa saamaan hyvää seksiä ja kun se ei uudessa suhteessa sujunukaan heti, alko tympiä. Hyvä ettei johtanu pettämisiin tms., kun ei saanu tyydytystä. Kaikki nyt onneks hyvin, alku oli hankalaa.
        Mutta jos kumpikaan ei oo kokenu koko juttua vielä, niin ei oo tietoa paremmasta. Sillonhan ei pitäis olla mitään hätää?! Ja oikeessa oot, mahtava häälahjahan se on, kaiken lisäks varmaan aika harvinainen nykyään!


      • skeptinen
        morsmaikku 2 jatkaa kirjoitti:

        Mietin miks oon niin sitä vastaan, että menis neitsyenä naimisiin.. Meillä oli ongelmia seksin kanssa, koska olin tottunu edellisessä suhteessa saamaan hyvää seksiä ja kun se ei uudessa suhteessa sujunukaan heti, alko tympiä. Hyvä ettei johtanu pettämisiin tms., kun ei saanu tyydytystä. Kaikki nyt onneks hyvin, alku oli hankalaa.
        Mutta jos kumpikaan ei oo kokenu koko juttua vielä, niin ei oo tietoa paremmasta. Sillonhan ei pitäis olla mitään hätää?! Ja oikeessa oot, mahtava häälahjahan se on, kaiken lisäks varmaan aika harvinainen nykyään!

        Onhan se totta, että jos ei ole aikaisemmin ollut seksisuhteessa kehenkään, ei myöskään voi vertailla puolisonsa taitoja. Toisaalta kokeneempi voi opettaa :-)

        Entä jos se, ettei ole kokeillut ennen avioliittoa muita johtaa siihen, että haluaisi kokeilla muita avioliiton jälkeen, jos tulee ongelmia puolison kanssa?

        Leikki leikkinä, itse näen "ei-seksiä-ennen-alttaria" -liikkeiden suurimpana ongelmana sen että niiden kannattajista liian monet päätyvät naimisiin ennen kuin henkinen kypsyys riittää avioliittoon, aikuiseen sukupuolielämään ja itsensä tai toisen tuntemiseen ja aivan liian lyhyen seurustelun jälkeen, kun ihastumista kuvitellaan rakkaudeksi.

        Poikkeuksiakin tästä onneksi löytyy ja on myös pareja, jotka jaksavat selvittää eteen tulevat ongelmat. "Pihtasipa" ennen avioliitoa tai ei, kummastakin aiheutuu myöhemmin varmasti ongelmia, joihin ei osattu varautua. Jokainen valitkoon omansa.


      • pyllystä, kirjaimellisesti

        Onko todella ihmiset niin typeriä, että lopettavat yhteisen elämän jos "seksi ei suju". Miehellä on tappi ja naisella reikä, ei se voi olla "onnistumattakaan".. eikä sen täydellistä tarvitse ensimmäisellä kerralla ollakaan, harjoitus tekee mestatin. Minun mielestäni kaikista tärkein juttu on, että toista rakastaa ja siksi menisin itse naimisiin.. ja VAIN SIKSI, enkä petipisteiden perusteella..


      • morsmaikku
        pyllystä, kirjaimellisesti kirjoitti:

        Onko todella ihmiset niin typeriä, että lopettavat yhteisen elämän jos "seksi ei suju". Miehellä on tappi ja naisella reikä, ei se voi olla "onnistumattakaan".. eikä sen täydellistä tarvitse ensimmäisellä kerralla ollakaan, harjoitus tekee mestatin. Minun mielestäni kaikista tärkein juttu on, että toista rakastaa ja siksi menisin itse naimisiin.. ja VAIN SIKSI, enkä petipisteiden perusteella..

        Niin, haluaisin vielä tarkentaa, että meidän kohdalla ei ollut kysymys "yhteisestä elämästä" vielä siinä vaiheessa, kun hommat ei sujunu. Oltiin 19-vuotiaita ja seurusteltu pari kuukautta. Ja hommat ei todellakaan välttämättä suju, niissä "tapeissa" yms. voi olla rakenteellisia vikoja jne. Että harkitse hetki ennen kun tuomitset. Onko kohtuutonta että on 19-vuotiaana miettiny haluaako jatkaa tän miehen rinnalla koko elämänsä? Ehkä saamatta koskaan kunnon seksiä? Eikä mistään rakkaudestakaan voinu vielä siinä vaiheessa puhua. Että näin. Kaikesta nyt kuitenkin vuosia ja asiat toimii (mm. lääkärissä on käyty). Asiat ei aina oo ihan niin mustavalkosia!


      • Krista
        morsmaikku kirjoitti:

        Niin, haluaisin vielä tarkentaa, että meidän kohdalla ei ollut kysymys "yhteisestä elämästä" vielä siinä vaiheessa, kun hommat ei sujunu. Oltiin 19-vuotiaita ja seurusteltu pari kuukautta. Ja hommat ei todellakaan välttämättä suju, niissä "tapeissa" yms. voi olla rakenteellisia vikoja jne. Että harkitse hetki ennen kun tuomitset. Onko kohtuutonta että on 19-vuotiaana miettiny haluaako jatkaa tän miehen rinnalla koko elämänsä? Ehkä saamatta koskaan kunnon seksiä? Eikä mistään rakkaudestakaan voinu vielä siinä vaiheessa puhua. Että näin. Kaikesta nyt kuitenkin vuosia ja asiat toimii (mm. lääkärissä on käyty). Asiat ei aina oo ihan niin mustavalkosia!

        En ymmärrä tuollaista asennetta, että joku "saa hyvää seksiä". Ihan kuin toinen ihminen olisi joku hyödyke tai palvelunantaja! Kyllä minusta seksi rakastamani ihmisen kanssa on hyvää ihan aina. Ensimmäiset kerrat kaikissa suhteissa ovat varmasti hapuilua, vaikka aikaisempia seksikokemuksia olisi vaikka kuinka. Ei seksi ole mikään universaali taito, jossa toinen on hyvä ja toinen on huono. Ajan myötä kun toista oppii tuntemaan, homma muuttuu aina vain nautinnollisemmaksi. Eikä seksi ole mikään lahja minulta sinulle, vaan molemminpuolista iloa, jossa kumpikaan ei ota tai anna vaan molemmat nauttivat. Jos kumppanillani olisi jotakin ongelmia seksin suhteen niin olisi mieluummin kokonaan ilman seksiä kuin vaihtaisin rakkaan ihmisen pois.


      • olisitko
        Krista kirjoitti:

        En ymmärrä tuollaista asennetta, että joku "saa hyvää seksiä". Ihan kuin toinen ihminen olisi joku hyödyke tai palvelunantaja! Kyllä minusta seksi rakastamani ihmisen kanssa on hyvää ihan aina. Ensimmäiset kerrat kaikissa suhteissa ovat varmasti hapuilua, vaikka aikaisempia seksikokemuksia olisi vaikka kuinka. Ei seksi ole mikään universaali taito, jossa toinen on hyvä ja toinen on huono. Ajan myötä kun toista oppii tuntemaan, homma muuttuu aina vain nautinnollisemmaksi. Eikä seksi ole mikään lahja minulta sinulle, vaan molemminpuolista iloa, jossa kumpikaan ei ota tai anna vaan molemmat nauttivat. Jos kumppanillani olisi jotakin ongelmia seksin suhteen niin olisi mieluummin kokonaan ilman seksiä kuin vaihtaisin rakkaan ihmisen pois.

        Mun mielestä toi se vasta on kumma asenne "olisin ilman seksiä mieluummin". Eikö sulla oo tarpeita hyvä nainen? Tietenkin parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, mutta musta seksi kuuluu parisuhteeseen! Sitä paitsi jos on todellisia ongelmia, voi lasten tekokin olla hankalaa! Musta toi on tosi tekopyhä asenne ja noin voi kirjottaa vaan ihminen joka ei oo kohdannu todellisia ongelmia seksin alueella. Varmaan haluaisitkin elää 40 vuotta ilman seksiä?! Ei mee läpi... Mitä jos vika on naisessa? Kuinka moni mies suostuu elään ilman seksiä? Mieti vähän mitä sanot..


      • parisuhteesta..
        olisitko kirjoitti:

        Mun mielestä toi se vasta on kumma asenne "olisin ilman seksiä mieluummin". Eikö sulla oo tarpeita hyvä nainen? Tietenkin parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, mutta musta seksi kuuluu parisuhteeseen! Sitä paitsi jos on todellisia ongelmia, voi lasten tekokin olla hankalaa! Musta toi on tosi tekopyhä asenne ja noin voi kirjottaa vaan ihminen joka ei oo kohdannu todellisia ongelmia seksin alueella. Varmaan haluaisitkin elää 40 vuotta ilman seksiä?! Ei mee läpi... Mitä jos vika on naisessa? Kuinka moni mies suostuu elään ilman seksiä? Mieti vähän mitä sanot..

        Hyvässä suhteessa kolme "tukipilaria" ovat kunnossa, jos yksi näistä ontuu/puuttuu suhde ei pitemmän päälle onnistu, elikkä
        1. henkinen puoli kunnossa mm. oma itsetunto kohdallaan, sekä tuntee kumppaninsa tarpeeksi hyvin, ajan kanssa henkinen yhteyskin paranee
        2. seksielämä kunnossa
        3. rakastamisen taito (tunteet).
        Jos nämä kolme osa-aluetta ovat kunnossa liitto/suhde on tukevalla pohjalla. Rakkaus ja rakastaminen ovat eri asia, rakkaus on se ensimmäinen tunne, mutta rakastamisen taidon osaavat "kaikki" jotka haluavat, kumppania voi "oppia" rakastamaan koko loppuelämän ajan. Onnea kaikille pareille, muistakaa puhua, rakastaa ja pitää huolta toisistanne! =)


      • hellu
        pyllystä, kirjaimellisesti kirjoitti:

        Onko todella ihmiset niin typeriä, että lopettavat yhteisen elämän jos "seksi ei suju". Miehellä on tappi ja naisella reikä, ei se voi olla "onnistumattakaan".. eikä sen täydellistä tarvitse ensimmäisellä kerralla ollakaan, harjoitus tekee mestatin. Minun mielestäni kaikista tärkein juttu on, että toista rakastaa ja siksi menisin itse naimisiin.. ja VAIN SIKSI, enkä petipisteiden perusteella..

        kulle sillä tapilla ja reiällä ei paljon taivaat sukene. Minun mieheni jopa valitteli että hänen on vaikeaa liikuttaa käsiään eri tahtiin, kun selvensin hänelle orgasmin tulemisen ja tekemisen alkeita. Hänen entiset olivat näytelleet orgasmia ja hän ihmetteli tuskaista ilmettäni ennekuin lopulta otin dildon toiseen ja liukaste purkin toiseen käteen ja tein itselleni orgasmin. Pääsi jyvälle mutta kauan sai harjoitella ennenkuin kaikki rupesi tapahtumaan spontaanisti ja luontevasti. Palkointokin tuli, mies sai itse sellaiset orkut tuntiessaan lihasteni supistelun että alkoi itkeä ja nauraa ääneen samaan aikaa, eikä kyennyt liikkumaan pitkään aikaan.
        Tappi ja reikä, anna mun kaikki kestää.


      • ahaa
        skeptinen kirjoitti:

        Onhan se totta, että jos ei ole aikaisemmin ollut seksisuhteessa kehenkään, ei myöskään voi vertailla puolisonsa taitoja. Toisaalta kokeneempi voi opettaa :-)

        Entä jos se, ettei ole kokeillut ennen avioliittoa muita johtaa siihen, että haluaisi kokeilla muita avioliiton jälkeen, jos tulee ongelmia puolison kanssa?

        Leikki leikkinä, itse näen "ei-seksiä-ennen-alttaria" -liikkeiden suurimpana ongelmana sen että niiden kannattajista liian monet päätyvät naimisiin ennen kuin henkinen kypsyys riittää avioliittoon, aikuiseen sukupuolielämään ja itsensä tai toisen tuntemiseen ja aivan liian lyhyen seurustelun jälkeen, kun ihastumista kuvitellaan rakkaudeksi.

        Poikkeuksiakin tästä onneksi löytyy ja on myös pareja, jotka jaksavat selvittää eteen tulevat ongelmat. "Pihtasipa" ennen avioliitoa tai ei, kummastakin aiheutuu myöhemmin varmasti ongelmia, joihin ei osattu varautua. Jokainen valitkoon omansa.

        Itse kuulun mainitsemaasi "liikkeeseen"
        mutta päätös on TÄYSIN omani!:)

        Olen seurustellut kolme vuotta kihlattuni kanssa ja menemme naimisiin lauantaina. Emme ole koko aikana harrastettu seksiä ja olemme oikeen onnellisia. Jos seksi ei heti suju sillon se aloitetaan nii yhdessä kaikesta selviää!:)

        Eli meidän tapauksessa ei ole oltu liian hätähousuja.


    • turhaa...

      En ole vielä naimisissa, mutta olen kyllä harrastanut seksiä jo useamman vuoden ajan. Eikä se tee minusta yhtään sen huonompaa ihmistä. Olen yhden kokemuksen rikkaampi.
      En kuitenkaan tuomitse hääyöhön asti odottaneita:)

    • Jeejee

      ...ollaan menossa kahden kuukauden päästä ja neitsyitä ollaan molemmat. Odotamme molemmat hääyötä kuin jouluaattoa! Olemme seurustelleet yli kolme vuotta ja olemme toistemme parhaita ystäviä. Uskomme, että "yhdeksi lihaksi tuleminen" hääyönä on paras sinetti alkavalle liitollemme. Uskon myös että odottaminen hääyöhön asti on myös todistus kumppanin uskollisuudesta: jos hän pystyy pidättäytymään kolme vuotta, hän pystyy myös pidättäytymään avioliiton ulkopuolisista suhteista. Se jos mikä kertoo lujasta tahdonvoimasta ja toisen kunnioittamisesta.

      • Joo

        !!!


    • Vaimoke

      1.33vuotiaana astelin vihille
      2. tarviiko edes vastata?:)) no, en ollut neitsyt:)

    • tuleva rouva

      Menen 19 vuotiaana naimisiin
      ja
      Olen neitsyt ja omistaudun yksistään vain miehelleni. :)

    • viestin aloittanut

      kiitos kaikille vastanneille.

    • Helmi

      1)ikää oli 20
      2) en ollut neitsyt!

    • ggyllä

      1.minkä ikäisenä menit naimisiin?
      2.olitko neitsyt vielä hääyönä? joo

    • blackmagictiger

      1.en tiedä
      2.hääyönä varmaan olisimme kaksin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe