Voiko vapaaehtoistyöläitä kohdella miten huvittaa?

Vapaaehtoinen_eienää

Eli vähän taustatarinaa:

Kun täytin 18, menin järjestyksenvalvojakurssille. Sain kortin, kävin lisäkoulutukset ja nyt minulla on kaikki lisäkoulutukset, mitä vain olla pystyy. Harrastan myös kamppailulajeja ja muutenkin elämäntapani osuu tuohon ammattiin hyvin.

Ystäväni oli järjestämässä entisellä asuinpaikallani tapahtumaa lapsille ja nuorille, ja sinne tarvittiin järjestyksenvalvojia. Lupauduin paikalle vapaaehtoistyöhön ja siitä se alkoi. Olen käynyt nyt paikalla 5v ja kyseisen tapahtuman takia kävin myös korttini uusimassa, kun kaverini jälleen laittoi joulun jälkeen ilmoitusta, pääsisinkö tulemaan, tarvitsisivat kuulemma järjestyksenvalvojia. Sanoin, että tottakai, minulla on ollut mukavaa. Kaverini sitten kiitti minua ja sanoi, että olen ainut 100% varma valvoja, muista hän ei ole vielä ollenkan varma.

Kaverini nyt vain itse ei informoinut minua ollenkaan, vaan minulle tuntematon järjestäjä otti minuun yhteyttä, kertoi tapahtumasta tänä vuonna ja muutenkin informoi minua. Käski myös tänävuonna täyttämään hakemuksen jolla sitoudun tulemaan jv:ksi. Täytin ja lähetin sen, tuli vielä ilmoituskin että "Kiitoksia ilmoittautumisestasi! Muistathan, että ilmoittautuminen on sitova plaa plaa plaa."

No, nyt kun tapahtuma on kivenheiton päässä, aloin ihmetellä, kun mitään ei kuulu. Siis todellakaan mitään.

Kysyin sitten kaveriltani, että missä mättää, kun minulle ei ole informaatiota asiasta tullut. En tiedä, moneltako tapahtuma alkaa, missä kokoonnumme, milloin käymme tapahtumapaikan läpi, kuka on työparini, mihin aikaan olen missäkin yms yms. Kaverini sitten vastasi minulle näin: "Tosiaan, kaikki valvojat on jo valittu ja infokirjeetkin laitettu, emme tarvitse lisää osallistujia."

Minulle tämä oli hirveä shokki ja nyt minua ärsyttää todella paljon! Olin hankkinut jo majoituspaikan, sopinut päivän vapaaksi ja tehnyt muutkin järjestelyt! Jos kerta hän oli jo lähettänyt ilmoitukset, miksi hän ei voinut ilmoittaa minulle, että minua ei tarvita? Hän itse minua kysyi, hän itse ehdotti ja nyt... Minua ärsyttää.

Saako vapaaehtoistyöntekijöitä tosiaan kohdella miten itse haluaa? Hehän ovat kumminkin vapaaehtoisesti hommiin tulossa ilman palkkaa, onko siis ok että jätetään infoamatta että ei edes pääse paikalle, vaikka kaikka muuta kyllä lupaillaan?

2

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • redshift

      No kyllä minun mielestäni vapaaehtoistyöntekijöitä pitäisi kunnioittaa, voi olla tulevaisuudessa saman järjestäjän vaikea löytää vapaaehtoisia jos huono maine leviää. Ei siitä kai mitään sääntöjä ole, mutta olisi todellakin hyvien tapojen mukaista etenkin kaverilta ilmoittaa jos sinua ei valittu. Melkoisen typerää.

    • on tuo kyllä aika piip!! itse olen järjestämässä päiväkodille joulu seikkailua ja en saa siitä penniäkään. en kyllä pyydäkkään. mulle riittää kun mä nään lasten ilon. se on paras palkka. en oo viel löytänyt avustajia (5 henkilöä) ja tää on mun esikois tapahtuma mutta tiedän että ihmisiä jotka on valmiita paiskimaan pitkää päivää, ILMAISEKSI pitäisi kunniottaa. en itsekkään voi maksaa avustajille mutta yritän hommata työtodistuksen ja jotain pientä heille ja tietysti autan heitä jos voin. EN KOSKAAN TEKISI NOIN KENELLEKKÄÄN!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe