Voiko vapaaehtoistyöläitä kohdella miten huvittaa?

Vapaaehtoinen_eienää

Eli vähän taustatarinaa:

Kun täytin 18, menin järjestyksenvalvojakurssille. Sain kortin, kävin lisäkoulutukset ja nyt minulla on kaikki lisäkoulutukset, mitä vain olla pystyy. Harrastan myös kamppailulajeja ja muutenkin elämäntapani osuu tuohon ammattiin hyvin.

Ystäväni oli järjestämässä entisellä asuinpaikallani tapahtumaa lapsille ja nuorille, ja sinne tarvittiin järjestyksenvalvojia. Lupauduin paikalle vapaaehtoistyöhön ja siitä se alkoi. Olen käynyt nyt paikalla 5v ja kyseisen tapahtuman takia kävin myös korttini uusimassa, kun kaverini jälleen laittoi joulun jälkeen ilmoitusta, pääsisinkö tulemaan, tarvitsisivat kuulemma järjestyksenvalvojia. Sanoin, että tottakai, minulla on ollut mukavaa. Kaverini sitten kiitti minua ja sanoi, että olen ainut 100% varma valvoja, muista hän ei ole vielä ollenkan varma.

Kaverini nyt vain itse ei informoinut minua ollenkaan, vaan minulle tuntematon järjestäjä otti minuun yhteyttä, kertoi tapahtumasta tänä vuonna ja muutenkin informoi minua. Käski myös tänävuonna täyttämään hakemuksen jolla sitoudun tulemaan jv:ksi. Täytin ja lähetin sen, tuli vielä ilmoituskin että "Kiitoksia ilmoittautumisestasi! Muistathan, että ilmoittautuminen on sitova plaa plaa plaa."

No, nyt kun tapahtuma on kivenheiton päässä, aloin ihmetellä, kun mitään ei kuulu. Siis todellakaan mitään.

Kysyin sitten kaveriltani, että missä mättää, kun minulle ei ole informaatiota asiasta tullut. En tiedä, moneltako tapahtuma alkaa, missä kokoonnumme, milloin käymme tapahtumapaikan läpi, kuka on työparini, mihin aikaan olen missäkin yms yms. Kaverini sitten vastasi minulle näin: "Tosiaan, kaikki valvojat on jo valittu ja infokirjeetkin laitettu, emme tarvitse lisää osallistujia."

Minulle tämä oli hirveä shokki ja nyt minua ärsyttää todella paljon! Olin hankkinut jo majoituspaikan, sopinut päivän vapaaksi ja tehnyt muutkin järjestelyt! Jos kerta hän oli jo lähettänyt ilmoitukset, miksi hän ei voinut ilmoittaa minulle, että minua ei tarvita? Hän itse minua kysyi, hän itse ehdotti ja nyt... Minua ärsyttää.

Saako vapaaehtoistyöntekijöitä tosiaan kohdella miten itse haluaa? Hehän ovat kumminkin vapaaehtoisesti hommiin tulossa ilman palkkaa, onko siis ok että jätetään infoamatta että ei edes pääse paikalle, vaikka kaikka muuta kyllä lupaillaan?

2

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • redshift

No kyllä minun mielestäni vapaaehtoistyöntekijöitä pitäisi kunnioittaa, voi olla tulevaisuudessa saman järjestäjän vaikea löytää vapaaehtoisia jos huono maine leviää. Ei siitä kai mitään sääntöjä ole, mutta olisi todellakin hyvien tapojen mukaista etenkin kaverilta ilmoittaa jos sinua ei valittu. Melkoisen typerää.

• on tuo kyllä aika piip!! itse olen järjestämässä päiväkodille joulu seikkailua ja en saa siitä penniäkään. en kyllä pyydäkkään. mulle riittää kun mä nään lasten ilon. se on paras palkka. en oo viel löytänyt avustajia (5 henkilöä) ja tää on mun esikois tapahtuma mutta tiedän että ihmisiä jotka on valmiita paiskimaan pitkää päivää, ILMAISEKSI pitäisi kunniottaa. en itsekkään voi maksaa avustajille mutta yritän hommata työtodistuksen ja jotain pientä heille ja tietysti autan heitä jos voin. EN KOSKAAN TEKISI NOIN KENELLEKKÄÄN!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe