Lahden talot Oy

Vittuuntunut asukas

Ihme touhua lahden taloita kun he majoittavat täysin puliukko asteella olevia tyyppejä kerrostalo asuntoihin. Heidän jäljiltään sitten ovet paukkuvat yötä päivää ja paska ja oksennus haisee koko rappukäytävässä. Lahdessa kansakoulukadulla on/oli talo joka on nimetty niin sanotuksi "nousevan auringon taloksi" jossa ryypätään ja rällätään ja tapellaan joka päivä. Poliisillekin ko osoite on tuttu ja kyseinen osoite on merkitty normaaliin "kierros listaan"..eli jos poliisiauto ei vieraile kyseisellä pikku kadulla 2-3 kertaa päivässä niin sitten ei kertaakaan.

Aiheesta oli juttua jokunen aika sitten myös etelä-suomen sanomissakin..kyseinen pt asukas ei halunnut muuttaa kyseisiltä kulmilta pois vaan palasi nousevan auringon taloon aina vaan takasin vaikka kyseisen talon piti saada jopa purkutuomiokin. >Kyseinen "perhetalo" (jossa useampi asuinhuoneisto) sai purkutuomion ilmeisesti siksi että puliukko meininki oli jatkunut sen verran kauan aikaa että joka paikka oli niin pinttynyt paskasta ja kusesta ja oksennuksesta ettei sitä enään voinut edes korjata..vaan koko talo kait sai purkutuomion. Mutta silti sama meno vaan jatkui vielä viime kesänä..päivästä toiseen.

Nyt on vaan sitten käynyt niin että lahden sosku on alkanut majoittamaan näitä ko "nousevan auringon talon" asukkaita normaalien ihmisten sekaan kerrostaloihin. Yksi näitä kerrostaloista on samalla kadulla oleva lahden talojen omistama 3 kerroksinen talo numero 3.

Viime syksynä sattui tapaus jolloin hulvaton meinki oli parhaillaan taas kerran valloillaan ja kuinka ollakkaan pihaan saapui talojen silloinen isännöitsijä muissa asioissa. Rappukäytävän ovi oli apposen auki stereot pauhasi ja rappukäytävässä haisi samalta kuin kaatopaikalla...eli kusen ja paskan jätteiden haju. Alaovi oli ilmeisesti juuri siksi auki että haju poistuisi käytävästä..tosin silä oli päinvastainen vaikutus..ilmavirta työnsi kyseisen paskan hajun jokaiseen rapun asuntoon.

Eräs valveentunut saman rapun asukas kävi isännöitsijän huomatessaan äkkiä avautumassa hänelle ko asiasta. Isännöitsijä oli lähtenyt kipuamaan käytävän rappusia ylöspäin asukkaan jäädessä pihalle. Isännöitsijä oli kivunnut "jopa" kakkos kerrokseen asti mutta sitten hirveän hajun takia kääntynyt takaisin ja todennut asukkalle että tarvitsee ottaa asia "esille"..se että missä ja miten niin jäi arvoitukseksi. Isännöitsijä käski keräämään asukkailta nimilistan ko talosta ja rapusta joka sitten kerättiin ja toimitettiin isännöitsijälle ..tosin siitä ei kyllä kuulunut sen jälkeen mitään..ja sama meno vaan jatkuu samassa talossa päivästä toiseen.

Taas nyt tänä viikonloppuna (7.3) rappukäytävässä oli hirveä kusen ja ripulipaskan oksennnuksen haju...rappukäytävässä hiihteli "yläkerran asukkaan " juoppokavereita kolkuttelemassa naapurin ovea. Meteli oli sen mukainen kun "asukas" oli ottanut fiksuna ovikellon pois paikoilataan niin nämä "vieraat" sitten hirveellä wiskipassolla huhuilivat postiluukusta miestä avaamaan heille ovea, pullot kilisten yms.

Pikkasen on alkanut vituttamaan moinen meno. Soitin sitten tänään lahden asuntojen ko talon uudelle isännöitsijälle Eija Urpelaiselle asiasta. Hän kysyi pystynkö "todistamaan" ongelmaa...ja että voisinko laittaa hänelle asiasta sähköpostia..."voi jumalauta"...pitäisikö mun nyt alkaa pusittamaan sitä paskan hajua sille et saisin todisteita rouvalle.

Koska asia ei tuntunut olevan isännöitsijälle kovinkaan tärkeän tuntuinen asia niin päätin sitten kirjoittaa tämän "sähköpostin" nyt sitten tänne suomi24.lle josko se toisi asiaan hiukan enemmän mielenkiintoa ja kiinnostavuutta.

Terveisin: 15 vuotta samassa talossa asunut asukas..ja kohta ex sellainen jos meno ei parane.

150

15551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-asukki

      Mun ongelmat Lahden talojen kanssa ratkesivat sillä, että muutin pois ko. firman asunnoista. Nykyinen vuokranantajani on suuri valtakunnallinen yhtiö, mutta meininki on ihan erilainen. Lahden taloille tein valituksia asuntooni tulevasta tupakan hajusta useasti. Silloinen isännöitsijä sanoi, että asiaan on puututtu, se tosin jäi epäselväksi että miten ja missä ja kuka. Rööki haisee siinä asunnossa varmaan vieläkin.

      Suosittelen sinullekin, että katselet asuntoa muulta vuokranantajalta. Ihan oikeasti...se oli hyvinkin kannattavaa.

      • milkin talot

        Kuka maksaa viulut kun nämä puliukot häädetään sitten loppujen lopuksi joskus pois vanhoista milkin kerrostaloista ja koko asunto joudutaan remontoimaan lattiasta kattoon. Kyseisissä taloissa on puulattiat ja jos samanlainen menininki jatkuu noissa taloissa kuin mitä se on ollut tuossa "nousevan auringon talossa" eli paskotaan ja kustaan ja oksennetaan suoraan sinne minne sattuu..niin huh huh. Ja kuka helvetti muuttaa sellaiseen asuntoon jossa on asunut puliukkoja ilman täydellistä remonttia? Ja haluaako muuttaa silti sen jälkeenkään kun tiedossa hiukan asukas historiaa..?

        Tulee aika kalliiksi tehdä täydellinen remontti jokaiseen puliukon asumaan kämppään. Ja arvatkaapa kuka maksaa ne viulut. Niinpä niin...tietysti muiden asuntojen vuokralaiset omissa vuokrissaan. Lahden talojen isännöitsijillä ei näytä olevan minkäälaista järkeä noissa touhuissaan. Onneksi tämä aihe on nimetty kerrankin oikein oikealla nimellä. Toivottavasti google nostaa tämän viestiketjun hakutuloksissaan ykköseksi kun joku kirjoittaa hakusanoiksi Lahden Talot Oy niin tuleepahan asuntoa etsivälle heti tietoon minkä firman asuntoja kannattaa kiertää TODELLA kaukaa. Naapuriksi saat vain mitä ilmeisemmin jonkun puliukon tai narkkarin.


      • parrikaadi
        milkin talot kirjoitti:

        Kuka maksaa viulut kun nämä puliukot häädetään sitten loppujen lopuksi joskus pois vanhoista milkin kerrostaloista ja koko asunto joudutaan remontoimaan lattiasta kattoon. Kyseisissä taloissa on puulattiat ja jos samanlainen menininki jatkuu noissa taloissa kuin mitä se on ollut tuossa "nousevan auringon talossa" eli paskotaan ja kustaan ja oksennetaan suoraan sinne minne sattuu..niin huh huh. Ja kuka helvetti muuttaa sellaiseen asuntoon jossa on asunut puliukkoja ilman täydellistä remonttia? Ja haluaako muuttaa silti sen jälkeenkään kun tiedossa hiukan asukas historiaa..?

        Tulee aika kalliiksi tehdä täydellinen remontti jokaiseen puliukon asumaan kämppään. Ja arvatkaapa kuka maksaa ne viulut. Niinpä niin...tietysti muiden asuntojen vuokralaiset omissa vuokrissaan. Lahden talojen isännöitsijillä ei näytä olevan minkäälaista järkeä noissa touhuissaan. Onneksi tämä aihe on nimetty kerrankin oikein oikealla nimellä. Toivottavasti google nostaa tämän viestiketjun hakutuloksissaan ykköseksi kun joku kirjoittaa hakusanoiksi Lahden Talot Oy niin tuleepahan asuntoa etsivälle heti tietoon minkä firman asuntoja kannattaa kiertää TODELLA kaukaa. Naapuriksi saat vain mitä ilmeisemmin jonkun puliukon tai narkkarin.

        TUORETTA TIETOA

        http://parrikaadi.net/7

        Saa linkittää eteenpäin!


      • TULEVA EX ASUKAS !!
        milkin talot kirjoitti:

        Kuka maksaa viulut kun nämä puliukot häädetään sitten loppujen lopuksi joskus pois vanhoista milkin kerrostaloista ja koko asunto joudutaan remontoimaan lattiasta kattoon. Kyseisissä taloissa on puulattiat ja jos samanlainen menininki jatkuu noissa taloissa kuin mitä se on ollut tuossa "nousevan auringon talossa" eli paskotaan ja kustaan ja oksennetaan suoraan sinne minne sattuu..niin huh huh. Ja kuka helvetti muuttaa sellaiseen asuntoon jossa on asunut puliukkoja ilman täydellistä remonttia? Ja haluaako muuttaa silti sen jälkeenkään kun tiedossa hiukan asukas historiaa..?

        Tulee aika kalliiksi tehdä täydellinen remontti jokaiseen puliukon asumaan kämppään. Ja arvatkaapa kuka maksaa ne viulut. Niinpä niin...tietysti muiden asuntojen vuokralaiset omissa vuokrissaan. Lahden talojen isännöitsijillä ei näytä olevan minkäälaista järkeä noissa touhuissaan. Onneksi tämä aihe on nimetty kerrankin oikein oikealla nimellä. Toivottavasti google nostaa tämän viestiketjun hakutuloksissaan ykköseksi kun joku kirjoittaa hakusanoiksi Lahden Talot Oy niin tuleepahan asuntoa etsivälle heti tietoon minkä firman asuntoja kannattaa kiertää TODELLA kaukaa. Naapuriksi saat vain mitä ilmeisemmin jonkun puliukon tai narkkarin.

        Homehönnejä ei meillä mittän muita oikeuksia ole muuta kuin maksaa näistä homepaskoista kallista vuokraa, ei neet isännöitsijät puutu todellisiin ongelmiin, vaativat todisteita eivät vaivaudu paikalle itse toteamaan sitä ongelmaa. Tehdään pientä pintaremonttia että voivat nostaa vuokrat pilviin, niillä keleen deekuilla on enenmmän oikeuksia kuin tavalisella työssäkäyvällä itse vuokran maksavalla asukkaalla. Onneksi meillä tuli mahdollisuus lähteä näistä homepaskoista, saavat pitää paskansa ja ongelmansa. Hyvästi Lahden paska-asunnot..


      • Facebookiin
        TULEVA EX ASUKAS !! kirjoitti:

        Homehönnejä ei meillä mittän muita oikeuksia ole muuta kuin maksaa näistä homepaskoista kallista vuokraa, ei neet isännöitsijät puutu todellisiin ongelmiin, vaativat todisteita eivät vaivaudu paikalle itse toteamaan sitä ongelmaa. Tehdään pientä pintaremonttia että voivat nostaa vuokrat pilviin, niillä keleen deekuilla on enenmmän oikeuksia kuin tavalisella työssäkäyvällä itse vuokran maksavalla asukkaalla. Onneksi meillä tuli mahdollisuus lähteä näistä homepaskoista, saavat pitää paskansa ja ongelmansa. Hyvästi Lahden paska-asunnot..

        Laitetaanpa facebookkin asiasta linkkiä vähän jakoon


      • Pellolta suoraan
        milkin talot kirjoitti:

        Kuka maksaa viulut kun nämä puliukot häädetään sitten loppujen lopuksi joskus pois vanhoista milkin kerrostaloista ja koko asunto joudutaan remontoimaan lattiasta kattoon. Kyseisissä taloissa on puulattiat ja jos samanlainen menininki jatkuu noissa taloissa kuin mitä se on ollut tuossa "nousevan auringon talossa" eli paskotaan ja kustaan ja oksennetaan suoraan sinne minne sattuu..niin huh huh. Ja kuka helvetti muuttaa sellaiseen asuntoon jossa on asunut puliukkoja ilman täydellistä remonttia? Ja haluaako muuttaa silti sen jälkeenkään kun tiedossa hiukan asukas historiaa..?

        Tulee aika kalliiksi tehdä täydellinen remontti jokaiseen puliukon asumaan kämppään. Ja arvatkaapa kuka maksaa ne viulut. Niinpä niin...tietysti muiden asuntojen vuokralaiset omissa vuokrissaan. Lahden talojen isännöitsijillä ei näytä olevan minkäälaista järkeä noissa touhuissaan. Onneksi tämä aihe on nimetty kerrankin oikein oikealla nimellä. Toivottavasti google nostaa tämän viestiketjun hakutuloksissaan ykköseksi kun joku kirjoittaa hakusanoiksi Lahden Talot Oy niin tuleepahan asuntoa etsivälle heti tietoon minkä firman asuntoja kannattaa kiertää TODELLA kaukaa. Naapuriksi saat vain mitä ilmeisemmin jonkun puliukon tai narkkarin.

        Asumme Kivakadulla ja tään talon asukkaat on suurimmalta osin osakkeen omistajia täällä. Tässä on tapahtunu vaikka mitä ja nyt viimeisin trendi on ollut että polku hiekoitetaan kukkamullalla. Aika outoa! Meillä ennen hiekotettiin hiekella. Tainnu mummeleilla sekottuu kukkamulta ja hiekka?

        Nii ja se juoppo ei aina oo hirvee henkilö. Asuimme Riksussa kerran melkein kaks vuotta ja siellä alakerrassa asu yks kantajuoppo. Se oli ihan kiltti mies. Kaks kertaa vuodessa sillä oli pippalot siellä, mutta muun aikaa se oli hissuksiin. Olen todella jäänyt kaipaamaan sitä paikkaa.


      • Anonyymi

        Kuka on luotettava vuokranantaja ja missä on kunnollisia vuokrataloja? Vaikutttaa siltä, että nämä isot yhtiöt ei ole kovinkaan luotettavia vuokranantajia. Tosin samija ongelmia on joissakin osaketaloissakin


    • ...

      Minä en tollasessa asuis hetkeäkään, saati sitten 15 vuotta... Huh huh!

    • se...

      jussipussikkaan tee muuta kuin nostelee vuokria ja runkkailee päytänsä takana sairas hymy kasvoillaan...

      • äiti ja tytär

        hmmm.. kannattaako pihtikatu 9 mennä kattomaan vai jätänkö suosiolla väliin?


      • SatamaJätkänPoika
        äiti ja tytär kirjoitti:

        hmmm.. kannattaako pihtikatu 9 mennä kattomaan vai jätänkö suosiolla väliin?

        Väliin tai käy katsomassa niin kyllä huomaat sen mikä paska talo se on. Häiriköintiä melua yötäpäivää ei rauhaa koskaan, jos meinaat sieltä töissä käydä..


      • Huh huh
        SatamaJätkänPoika kirjoitti:

        Väliin tai käy katsomassa niin kyllä huomaat sen mikä paska talo se on. Häiriköintiä melua yötäpäivää ei rauhaa koskaan, jos meinaat sieltä töissä käydä..

        En suosittele lukemani perusteella.


      • Saadaan nauraa
        Huh huh kirjoitti:

        En suosittele lukemani perusteella.

        Homma videokamera ja kuvaa ne puliukot suoraan youtubeen ja linkitä tänne!


    • Minä vain

      Mä oon asunu vasta vajaa kolme kuukautta Lahden Taloilla ja univelkaa on nyt jo sen edestä. Yläkerran naapurit kukkuu yöt päivät, eivät ole siis koskaan hiljaa. Jos sattuvat hetkeksi hiljenemään niin toinen naapuri soittaa sitten Dingoa niin kovalla että kuuluu sanatkin selvästi minun kotiini. Autopaikkoja ei ole aurattu kuin muutaman kerran tämän talven aikana ja talonmiehellä ei ole tietoa onko autopaikkoja vapaana. En suosittele kenellekkään muuttamista Lahden Taloille, vuokrat nousee joka vuosi ja tuntuvasti.

      • 1

        kun olet asunut vasta muutaman kuukauden miten hommat hoidetaan?


      • Minä vain
        1 kirjoitti:

        kun olet asunut vasta muutaman kuukauden miten hommat hoidetaan?

        Koska kaverini asuu myös Lahden taloilla ja on asunut kaemmin kuin minä. Ja hän on valistanut minua asiassa.


      • Vittuuntunut asukas
        Minä vain kirjoitti:

        Koska kaverini asuu myös Lahden taloilla ja on asunut kaemmin kuin minä. Ja hän on valistanut minua asiassa.

        Tuli hommattua videokamera..kohta löytyyvideo matskua youtubesta.. lja Lahden talot nimellä..;)


      • vittuuntunut asukas
        Vittuuntunut asukas kirjoitti:

        Tuli hommattua videokamera..kohta löytyyvideo matskua youtubesta.. lja Lahden talot nimellä..;)

        Do diin..nyt sitten täällä nousevanauringon talossa oli joku sitten ilmeisesti hakattu ryyppäjäisten lopuksi hengiltä. Aamulla näytti maija ja rikostutkinnan auto olevan paikalla. Huomisesta lehdistä sitten saadaan lukea millaista meininkiä siellä on ollut. Nämä meidän talon naapurit on ilmeisesti myös putkassa ko asian vuoksi koska meno on ollut aika hiljaista..tosin eilen oli rappukäytävässä hirveä ripulipaskan ja oksennuksen haju. Myös sollin siivoja joka hoitaa kiintestöjen viikottaisen siivouksen oli yrjö kurkussa siivoamassa rappuja. Saa nähdä antoiko hän palautetta omalle pomolleen (vinkkasin asiasta) ja sitä kautta isännöitsijälle moisesta touhusta. Itse marssin tään isännöitsijä Eija Urpelaisen pakeille ja avaudun ko asiasta. Uusimmat isännöitsijän kommentit löydätte sitten sen jälkeen täältä. ;)


      • Entinen Asukas
        vittuuntunut asukas kirjoitti:

        Do diin..nyt sitten täällä nousevanauringon talossa oli joku sitten ilmeisesti hakattu ryyppäjäisten lopuksi hengiltä. Aamulla näytti maija ja rikostutkinnan auto olevan paikalla. Huomisesta lehdistä sitten saadaan lukea millaista meininkiä siellä on ollut. Nämä meidän talon naapurit on ilmeisesti myös putkassa ko asian vuoksi koska meno on ollut aika hiljaista..tosin eilen oli rappukäytävässä hirveä ripulipaskan ja oksennuksen haju. Myös sollin siivoja joka hoitaa kiintestöjen viikottaisen siivouksen oli yrjö kurkussa siivoamassa rappuja. Saa nähdä antoiko hän palautetta omalle pomolleen (vinkkasin asiasta) ja sitä kautta isännöitsijälle moisesta touhusta. Itse marssin tään isännöitsijä Eija Urpelaisen pakeille ja avaudun ko asiasta. Uusimmat isännöitsijän kommentit löydätte sitten sen jälkeen täältä. ;)

        Kokemusta tuosta isännöisijästä ei se mitään tee, tuhaan valitat sanoo ei me voida puuttua tuollaiseen asiaan ei me aleta riidella. Meitä härikötiin valitimme sanottiin jos se on henkilökohtaista, ei auttanut muu kuin muuttaa pois Lahdenasunnoilta paska paikkoja..


      • Harmaakarhu.
        vittuuntunut asukas kirjoitti:

        Do diin..nyt sitten täällä nousevanauringon talossa oli joku sitten ilmeisesti hakattu ryyppäjäisten lopuksi hengiltä. Aamulla näytti maija ja rikostutkinnan auto olevan paikalla. Huomisesta lehdistä sitten saadaan lukea millaista meininkiä siellä on ollut. Nämä meidän talon naapurit on ilmeisesti myös putkassa ko asian vuoksi koska meno on ollut aika hiljaista..tosin eilen oli rappukäytävässä hirveä ripulipaskan ja oksennuksen haju. Myös sollin siivoja joka hoitaa kiintestöjen viikottaisen siivouksen oli yrjö kurkussa siivoamassa rappuja. Saa nähdä antoiko hän palautetta omalle pomolleen (vinkkasin asiasta) ja sitä kautta isännöitsijälle moisesta touhusta. Itse marssin tään isännöitsijä Eija Urpelaisen pakeille ja avaudun ko asiasta. Uusimmat isännöitsijän kommentit löydätte sitten sen jälkeen täältä. ;)

        Asun Riihelässä ja tuossa kolmisen vuotta sitten otin puheeksi sellaiset opastekyltit,joista ilmenee pelastusteiden sijainti ja talojen osoitteet.Kolmesti kävin isännöitsijän puheilla ja viimeisellä kerralla isännöitsijä(silloinen isännöitsijä)kieltäytyi hankkimasta näitä opsteita alueelle.Olen ollut yhteydessä palolaitokselle asiasta.Sieltäkin luvattiin hoitaa asia.Mitään ei ole taphtunut ja ainakin yksi asukas on menehtynyt palolaitoksen liian hitaan paikalletulon vuoksi.Mikäli ensivasteyksikön ei olisi tarvinnut käydä kysymässä huollon toimistolta,että missä tämä osoite sijaitsee,niin mies olisi kaiken todennäköisyyden mukaan selvinnyt hengissä.Olen miettinyt viedä asian lääninhallitukselle ratkaistavaksi.Lääninhallitus saattaisi tässä tapauksessa langettaa uhkasakon,mikäli opastekilpiä ei tulisi,koska silloin ,kun opasteet laiminlyödään,rikotaan tahallisesti lakia.


      • Anonyymi
        Harmaakarhu. kirjoitti:

        Asun Riihelässä ja tuossa kolmisen vuotta sitten otin puheeksi sellaiset opastekyltit,joista ilmenee pelastusteiden sijainti ja talojen osoitteet.Kolmesti kävin isännöitsijän puheilla ja viimeisellä kerralla isännöitsijä(silloinen isännöitsijä)kieltäytyi hankkimasta näitä opsteita alueelle.Olen ollut yhteydessä palolaitokselle asiasta.Sieltäkin luvattiin hoitaa asia.Mitään ei ole taphtunut ja ainakin yksi asukas on menehtynyt palolaitoksen liian hitaan paikalletulon vuoksi.Mikäli ensivasteyksikön ei olisi tarvinnut käydä kysymässä huollon toimistolta,että missä tämä osoite sijaitsee,niin mies olisi kaiken todennäköisyyden mukaan selvinnyt hengissä.Olen miettinyt viedä asian lääninhallitukselle ratkaistavaksi.Lääninhallitus saattaisi tässä tapauksessa langettaa uhkasakon,mikäli opastekilpiä ei tulisi,koska silloin ,kun opasteet laiminlyödään,rikotaan tahallisesti lakia.

        Ilmoita paikkojen koordinaatit suoraan Päijät-Hämeen pelastuslaitokselle. Lähikontakti on palotarkastaja ja varautumisen esimies Kari Suomalainen.


    • Harmaakarhu.

      Siellähän poltettiin isännöitsijän autokin vuoden päivät sitten.Kahteen kertaan.Tälle alueelle voisi tehdä saman liikkeen,kun tehtiin aikoinaan vanhalle Putille.Asukit pihalle,tarjotaan uutta asuinpaikkaa ja tehdään täysremontti.Näille asunnon tuhoajille voitaisi panna pystyyn ihan oma kylä johonkin Launeen nurkalle.Siitä olisi lyhyt matka viinakauppaankin.Sieltä saisi ensiapua ja rautakaupasta saisi viimeapua=pätkän köyttä.Semmoiset matalat parakit,onko nyt a-tilayksikkö nimeltään?Niitä jokunen sinne sopivalle paikalle,niin olisivat tyytyväisiä.

      • EiMihkäänLauneelle

        Jonnekin Levon hautausmaan ja Villähteen väliseen metsikköön niille pitäisi kylä pystyttää. Sieltä Alkoon olisi tuskasen pitkä matka kävellä, ja sit sossu voisi tehä kaikille sinne sijoitetuille lopullisen päätöksen, ettei mitään taksikyytejä aleta kustantamaan. Kävelkööt Alkoon, jos viinaa mieli tekee. Ja hautausmaalle olis lyhyt matka, niin säästettäis bensaa, kun joudutaan niitä kämpille kuolleita krematorioon kuskaamaan.


      • Anonyymi
        EiMihkäänLauneelle kirjoitti:

        Jonnekin Levon hautausmaan ja Villähteen väliseen metsikköön niille pitäisi kylä pystyttää. Sieltä Alkoon olisi tuskasen pitkä matka kävellä, ja sit sossu voisi tehä kaikille sinne sijoitetuille lopullisen päätöksen, ettei mitään taksikyytejä aleta kustantamaan. Kävelkööt Alkoon, jos viinaa mieli tekee. Ja hautausmaalle olis lyhyt matka, niin säästettäis bensaa, kun joudutaan niitä kämpille kuolleita krematorioon kuskaamaan.

        Kun ei ole Alkoa, alkaa virolaisen pirtun ja salakuljetetun tupakan kauppa. Onneksi rajat ovat nyt kiinni!


    • nikitaron

      Asun Lahden Taloissa ja täytyy kyllä todeta asuntojen olevan huonossa kunnossa. Yhdyn samaan kantaan että asukkaiden olevan juoppoja ja päihdeongelmaisia. Haju täällä on aivan karmea joka pyrkii asuntoihin. Vaatteemme haisee äklöttävälle. Tulee itselleni aina enemmän kuin kiusallinen olo kun joku vieras sanoo hajusta joka on käytävillä. Hirveä haju käytävällä!. Täällä ovet paukkuu ja rähinöidään jatkuvasti. Lapsemme pelkää asua täällä. Onneksi uusi asunto on jo tiedossa.

      En suosittele Lahden taloja!

      • l.h

        ei voi olla totta! kun näin ulkopaikkakuntalaisena lueskelen juttuja! Kuinka välinpitämätöntä voi olla!! Lahti on mielestäni upea kaupunki, mutta tuollainen asuntojen hoito on törkeää! Onko Avara parempi kuin Lahden talot? varmaankin, olettaisin. Josko Lahteen vaikkapa muuttaisi joskus...


      • Otti ja tuota
        l.h kirjoitti:

        ei voi olla totta! kun näin ulkopaikkakuntalaisena lueskelen juttuja! Kuinka välinpitämätöntä voi olla!! Lahti on mielestäni upea kaupunki, mutta tuollainen asuntojen hoito on törkeää! Onko Avara parempi kuin Lahden talot? varmaankin, olettaisin. Josko Lahteen vaikkapa muuttaisi joskus...

        Up! Ettei hyvä aihe katoa.


      • +1puliukkoja Otti ja
        Otti ja tuota kirjoitti:

        Up! Ettei hyvä aihe katoa.

        Up! Ettei hyvä aihe katoa


      • Marjaana1976
        +1puliukkoja Otti ja kirjoitti:

        Up! Ettei hyvä aihe katoa

        Onnellisena (8 kuukautta sitten saimme Lahden taloilta asunnon erotilanteessa, luojan kiitos vielä nopeastikin) Lahden Talojen asukkaana en voi kuin ihmetellä.
        Asun pahamaineisessa Liipolassa (tosin ihan tässä alaliipolassa) ja minulla ei ole lahden taloista tai isännöinnistä mitään pahaa sanottavaa (Urpelainen kyseessä). Olen saanut maalailla seiniä (tarvikkeet vuokranantajalta) ja järjestyshäiriöitä ei ole ollut:)
        Joten on meitä tyytyväisiäkin asukkaita Lahden taloilla. Tietty kaikkea pientä vikaa löytyy asunnosta (lattiamateriaalit ja niiden kunto), mutta tyytyväisenä silti tässä asustelen...


      • kurjuus...........
        Marjaana1976 kirjoitti:

        Onnellisena (8 kuukautta sitten saimme Lahden taloilta asunnon erotilanteessa, luojan kiitos vielä nopeastikin) Lahden Talojen asukkaana en voi kuin ihmetellä.
        Asun pahamaineisessa Liipolassa (tosin ihan tässä alaliipolassa) ja minulla ei ole lahden taloista tai isännöinnistä mitään pahaa sanottavaa (Urpelainen kyseessä). Olen saanut maalailla seiniä (tarvikkeet vuokranantajalta) ja järjestyshäiriöitä ei ole ollut:)
        Joten on meitä tyytyväisiäkin asukkaita Lahden taloilla. Tietty kaikkea pientä vikaa löytyy asunnosta (lattiamateriaalit ja niiden kunto), mutta tyytyväisenä silti tässä asustelen...

        Kesän alussa muutettiin perheen kanssa Ahtialaan Lahden Taloihin. Heti muuttopäivänä vastaan tuli töykeitä naapureita, jotka eivät pihatietä kävellessään väistäneet meitä tai edes huoltomiestä. Samoin muuttokuormaa oli hankala saada uuteen kämppään, kun naapurit eivät voineet pysyä poissa tieltä. Ihme juttu, että jopa paikalliset mannet ovat paljon harmittomampia kuin suomalaiset naapurit. Viinaa vedetään joka päivä, musiikki pauhaa täysillä pe-la-su yöt. Viikot sentään nukkuvat krapulaansa pois. Ja isännöitsijä ei tee mitään.

        Nyt on useampi kuukausi tullut täällä asuttua ja pakko sanoa, etten muuta haluaisi kuin muuttaa pois. Näillä näkymin joudumme kuitenkin vuoden loppuun asti täällä asumaan, voi kurjuus :(


      • misi muutit;)
        kurjuus........... kirjoitti:

        Kesän alussa muutettiin perheen kanssa Ahtialaan Lahden Taloihin. Heti muuttopäivänä vastaan tuli töykeitä naapureita, jotka eivät pihatietä kävellessään väistäneet meitä tai edes huoltomiestä. Samoin muuttokuormaa oli hankala saada uuteen kämppään, kun naapurit eivät voineet pysyä poissa tieltä. Ihme juttu, että jopa paikalliset mannet ovat paljon harmittomampia kuin suomalaiset naapurit. Viinaa vedetään joka päivä, musiikki pauhaa täysillä pe-la-su yöt. Viikot sentään nukkuvat krapulaansa pois. Ja isännöitsijä ei tee mitään.

        Nyt on useampi kuukausi tullut täällä asuttua ja pakko sanoa, etten muuta haluaisi kuin muuttaa pois. Näillä näkymin joudumme kuitenkin vuoden loppuun asti täällä asumaan, voi kurjuus :(

        Miksi muutis ahtialaan,,Muuta seuraavaks Liipolaan,,,
        Nytkin on lauantai yö ja meillä ei kuulu meteliä mistään,tässä asunut 20v.
        Turha valittaa jos asukkaat ei pidä yhtä!!!!Meillä täällä Mukkulan kupeessa ei ole ongelmia,päinvasoin;))
        menestystä vaan,,,ja onnea ,,,
        Kannaastais miettiä mihin muuttaa;))Vielä lasten kanssa,,,


      • aslkju
        kurjuus........... kirjoitti:

        Kesän alussa muutettiin perheen kanssa Ahtialaan Lahden Taloihin. Heti muuttopäivänä vastaan tuli töykeitä naapureita, jotka eivät pihatietä kävellessään väistäneet meitä tai edes huoltomiestä. Samoin muuttokuormaa oli hankala saada uuteen kämppään, kun naapurit eivät voineet pysyä poissa tieltä. Ihme juttu, että jopa paikalliset mannet ovat paljon harmittomampia kuin suomalaiset naapurit. Viinaa vedetään joka päivä, musiikki pauhaa täysillä pe-la-su yöt. Viikot sentään nukkuvat krapulaansa pois. Ja isännöitsijä ei tee mitään.

        Nyt on useampi kuukausi tullut täällä asuttua ja pakko sanoa, etten muuta haluaisi kuin muuttaa pois. Näillä näkymin joudumme kuitenkin vuoden loppuun asti täällä asumaan, voi kurjuus :(

        Minne päin Ahtialaan muutit? On kuitenkin aika laajalle levittäytynyt tuo Ahtiala. Itsellä asunto hakusassa ja Ahtiala on/oli yksi vaihtoehto.


      • Löhöillen.
        aslkju kirjoitti:

        Minne päin Ahtialaan muutit? On kuitenkin aika laajalle levittäytynyt tuo Ahtiala. Itsellä asunto hakusassa ja Ahtiala on/oli yksi vaihtoehto.

        Omistusoikeusasunto: Omistajan ja vuokralaisen edut. Vähemmän rupusakkia.


      • Onneks lähettiin
        kurjuus........... kirjoitti:

        Kesän alussa muutettiin perheen kanssa Ahtialaan Lahden Taloihin. Heti muuttopäivänä vastaan tuli töykeitä naapureita, jotka eivät pihatietä kävellessään väistäneet meitä tai edes huoltomiestä. Samoin muuttokuormaa oli hankala saada uuteen kämppään, kun naapurit eivät voineet pysyä poissa tieltä. Ihme juttu, että jopa paikalliset mannet ovat paljon harmittomampia kuin suomalaiset naapurit. Viinaa vedetään joka päivä, musiikki pauhaa täysillä pe-la-su yöt. Viikot sentään nukkuvat krapulaansa pois. Ja isännöitsijä ei tee mitään.

        Nyt on useampi kuukausi tullut täällä asuttua ja pakko sanoa, etten muuta haluaisi kuin muuttaa pois. Näillä näkymin joudumme kuitenkin vuoden loppuun asti täällä asumaan, voi kurjuus :(

        Älkää vaan sanoko että asutte Roopenkadulla!?

        Roopekatu 3 ei oo ihmisten talo ollenkaan!


      • Antaa takas
        misi muutit;) kirjoitti:

        Miksi muutis ahtialaan,,Muuta seuraavaks Liipolaan,,,
        Nytkin on lauantai yö ja meillä ei kuulu meteliä mistään,tässä asunut 20v.
        Turha valittaa jos asukkaat ei pidä yhtä!!!!Meillä täällä Mukkulan kupeessa ei ole ongelmia,päinvasoin;))
        menestystä vaan,,,ja onnea ,,,
        Kannaastais miettiä mihin muuttaa;))Vielä lasten kanssa,,,

        Liipolassakin on asuntoja onneksi näköjään, missä ei kuulu naapurin mekkalointi!?

        Olemme asuneet kahteen otteeseen Liipolassa ja toisella kertaa osuimme asuntoon (yksityisen omistama), jonka naapurissa kaksi nuorta likkaa soitteli ja biletti jopa arki-iltaisin / öisin aamuun asti.

        Kallista vuokraa maksoimme ja sitten kuitenkin meno oli samaa kuin missä muualla ois asuttu.

        Mutta se että Lahden Asunnoissa ei kyllä ainakaan työssä käyvä tai oikeesti kouluun menijä / opiskelija joka haluaa nukkua yön tai päivällä ottaa nokkaunet voi asua.


      • Antaa takas kirjoitti:

        Liipolassakin on asuntoja onneksi näköjään, missä ei kuulu naapurin mekkalointi!?

        Olemme asuneet kahteen otteeseen Liipolassa ja toisella kertaa osuimme asuntoon (yksityisen omistama), jonka naapurissa kaksi nuorta likkaa soitteli ja biletti jopa arki-iltaisin / öisin aamuun asti.

        Kallista vuokraa maksoimme ja sitten kuitenkin meno oli samaa kuin missä muualla ois asuttu.

        Mutta se että Lahden Asunnoissa ei kyllä ainakaan työssä käyvä tai oikeesti kouluun menijä / opiskelija joka haluaa nukkua yön tai päivällä ottaa nokkaunet voi asua.

        Kyllä pystyy, itse suorittanut kaksi tutkintoa, ja asunut koko aika Liipolassa Lahden Taloilla. Vittu mitä mustamaalas-kampanjointii täällä on. Varmaa puolet kirjottajista ei ole ees asunu itse Lahden taloilla.


      • Anonyymi
        misi muutit;) kirjoitti:

        Miksi muutis ahtialaan,,Muuta seuraavaks Liipolaan,,,
        Nytkin on lauantai yö ja meillä ei kuulu meteliä mistään,tässä asunut 20v.
        Turha valittaa jos asukkaat ei pidä yhtä!!!!Meillä täällä Mukkulan kupeessa ei ole ongelmia,päinvasoin;))
        menestystä vaan,,,ja onnea ,,,
        Kannaastais miettiä mihin muuttaa;))Vielä lasten kanssa,,,

        Olisihan se kiva tietää asunnoista, taloista ja lähialueesta enne kuin muuttaa asuntoon. Lahdentalotkin sanoi, että viat korjataan mutta mitään eivät tee. Metsäkankaalla asunnossa haisee kusi, paska, oksennus ja mynnähtänyt haju. Joku käy sotkemassa asuntoja kun asukkaat ovat poissa. Ihmaalistä merkkailua. Kaikkea ei voi huomata vuokraustilanteissa. Vuokrasopimuksen tehtyäni toin tavaroita ja pesuaineita asuntoon, kun sopimus alkoi. Asunto oli tyhjillään viikon sopimuksen alettua, kun muutin asuntoon pesuaineita oli hävinnyt ja joku oli tuonut oman wc-paperinsa. Missä on luotettavia vuokranantajia ja kohtullisia vuokria?


      • Anonyymi
        Marjaana1976 kirjoitti:

        Onnellisena (8 kuukautta sitten saimme Lahden taloilta asunnon erotilanteessa, luojan kiitos vielä nopeastikin) Lahden Talojen asukkaana en voi kuin ihmetellä.
        Asun pahamaineisessa Liipolassa (tosin ihan tässä alaliipolassa) ja minulla ei ole lahden taloista tai isännöinnistä mitään pahaa sanottavaa (Urpelainen kyseessä). Olen saanut maalailla seiniä (tarvikkeet vuokranantajalta) ja järjestyshäiriöitä ei ole ollut:)
        Joten on meitä tyytyväisiäkin asukkaita Lahden taloilla. Tietty kaikkea pientä vikaa löytyy asunnosta (lattiamateriaalit ja niiden kunto), mutta tyytyväisenä silti tässä asustelen...

        Liipola on mainettaan parempi. Siellä asuu nykyään hyvin käyttäytyviä neuvostoliittolaisia, joilla oli koulussa kurikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liipola on mainettaan parempi. Siellä asuu nykyään hyvin käyttäytyviä neuvostoliittolaisia, joilla oli koulussa kurikin.

        Buaaaahahhahhaaa


      • Anonyymi
        Onneks lähettiin kirjoitti:

        Älkää vaan sanoko että asutte Roopenkadulla!?

        Roopekatu 3 ei oo ihmisten talo ollenkaan!

        Asun Roopenkatu 3:ssa. Asunto erittäin hyvin entisoitu, on kaikkinuusittu, uudet kodonkoneet astianpesukonetta myöten. Talo hyvin hiljainen ja rauhallinen, ei näy narkkareita eikä pultsareita ja lisäksi vuokra kohtuulinen.


    • dsfghjkjg

      Hyvä meininki.

    • no problemos

      Itse asun Lahden Talojen asunnossa, eikä mitään ongelmia. Yhtäkään juoppoa tai päihdeongelmaisen näköistä ei ole näkynyt meidän pihapiirissä, eikä iltaisin ole mitään meteliä. Naapurit tervehtivät ja joka puolella on siistiä, niin talon aulassa kuin pihallakin. Ja asun Paavolassa.

      • vittuuntunut....

        Upataan ylös...koht löytyy videota youtubesta...!


      • Pultsari3
        vittuuntunut.... kirjoitti:

        Upataan ylös...koht löytyy videota youtubesta...!

        Puliukko = paras ukko.


      • Youtube rokkaa
        Pultsari3 kirjoitti:

        Puliukko = paras ukko.

        Tili on luotu..enään puuttuu vaan leffan starat nauhalta...;)


      • Googlettaja

      • Lahden talot
        Googlettaja kirjoitti:

        Ei ole ihan huonosti sun suunitelmas mennyt..olet jo ekalla sivulla googlessa..tosin et ihan ykkösenä mut et kovin kaukanakaan siit pallista..nyt 6.s sija...takana jo direktan hakupalvelu..keep goin man..;)

        http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=Lahden talot Oy&btnG=Google-haku&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=7aa82a8b6979bcc9

        Tosin vielä hiukan kirittävää toisella hakusanalla..josta pääsee vasta tähän aiheeseen..eli sija sivu 18 hakusanalla Lahden talot...

        http://www.google.fi/#q=Lahden talot&hl=fi&prmd=m&ei=sKi4TIHgHc-aOsqv8c8M&start=170&sa=N&fp=ca9f83c9636a4ea3

        Avitetaan asiaa laittamalla OTSIKOKSI vain Lahden talot ilman oy.tä. Muutaman päivän päästä nousee tämänkin aiheen sijoitus googlessa huomattavasti..;)

        Google on pop
        PS: Lisäbonuksena laiteaan vielä Eija Urpelainen tähän samaan syssyyn..niin menee palaute sitten ihan oikealle ihmiselle kerralla. Vahinko ettei täällä voi "boldata" noit määrättyjä sanoja...:p


    • Häh?

      Mikäs näistä taloista oikeen on tuo "nousevan auringon talo"?

      Mitään muuta ihmeellistä en ole tässä meidän talossa ainakaan huomannut tämän neljän/viiden vuoden aikana, kun tämän hajun. Olen veikannut hajun johtuvan homeesta taikka sitten näistä ihanista naapureista jotka varmasti osittain tupakoivat sisällä. Paskaa/kusta/oksennusta en ole rappukäytävässä havainnut koko tänä aikana. En ole edes tajunnut kuinka huono maine näillä taloilla onkaan... Mistä tämä nimitys "milkki" oikein tulee?

      • Milkkiläinen

        Ko talo on puutalo samalla kadulla. Kyseisen nro 7 talon puliukkoja on sijoitettu sitten näihin kerrostaloihin.


      • ärrinmurrinpurrin
        Milkkiläinen kirjoitti:

        Ko talo on puutalo samalla kadulla. Kyseisen nro 7 talon puliukkoja on sijoitettu sitten näihin kerrostaloihin.

        Lahden talot haluu ilmeisesti pitää tiukasti kiinni maineestaan ja puliukoistaan. Muualta muuttavalle perheelle heiltä ei asuntoa löydy!


      • Paistaa se päiväkin
        ärrinmurrinpurrin kirjoitti:

        Lahden talot haluu ilmeisesti pitää tiukasti kiinni maineestaan ja puliukoistaan. Muualta muuttavalle perheelle heiltä ei asuntoa löydy!

        .. nääs kun tuovat Lahden Taloille sitä "vakituista" tuloa. Ne pultsarit saa kaiken sossusta ja sossu maksaa kaikkien vuokrat suoraan Lahden Talojen tilille.

        Syy siihen että jotkut eivät saa sieltä kunnon asuntoa on että a) joku toinen on puhunut paskaa nk. sisäpiirille Lahden Talot Oy:n sisällä olevalle henkilölle tai b) ei ole tyytynyt yömekkalointiin, toisten kännäämiseen tai sitten muuhun sitä vastaavaan asiaan.

        Siellä Lahden Taloilla on munattomia isännöitsijöitä, jotka eivät osaa hommaansa ja eivät tartu asioihin asioiden hankaluuden vuoksi tai sitten pelkäävät että nää juopot tulee ja kolkkaa ne yöllä. Ihme ja kumma että mä oon kulkenu jopa Liipolassa yö myöhällä eikä oo tarvinnu pelätä ketään, vaikka kuljen kuulema vittumaisen akan maineessa sielläkin XD


      • Maidon korvikkeesta

        Mä olen kuullut tarinan Milkin nimestä. Johtui siitä, että kun talot rakennettiin joskus 50 (?) luvulla, oli taloissa niin valtavasti lapsia, että maidon korviketta (vai oliko äidinmaidon korviketta) meni enemmän näihin taloihin kuin muualle Lahteen. En tiedä onko totuus, mutta hauska tarina nimen syntymisestä kuitenkin.


      • silloin joskus
        Maidon korvikkeesta kirjoitti:

        Mä olen kuullut tarinan Milkin nimestä. Johtui siitä, että kun talot rakennettiin joskus 50 (?) luvulla, oli taloissa niin valtavasti lapsia, että maidon korviketta (vai oliko äidinmaidon korviketta) meni enemmän näihin taloihin kuin muualle Lahteen. En tiedä onko totuus, mutta hauska tarina nimen syntymisestä kuitenkin.

        Milkkiä sanottiin joskus 60 -luvulla myös miljoonakyläläksi....lapsia oli paljon.


      • Milkin entisestä kentästä (talvisin kaukalo, kesäsin esim fudis käytössä ja lasten leikkipaikka vieressä) Ikävä kyllä pilattiin kerrostaloilla.


    • Melkein kuin oma

      Meille mun ukkoni kanssa kun asuttiin sattui ja tapahtui kanssa Lahden Talot Oy:n asuntojen taloissa.

      Kun sieltä muutimme Luiskakadulle, siellä alkoi sitten tapahtua: Asuimme päätyhuoneistossa, jonka vierestä meni laiton polku, jota käyttivät viereisen talon juopot. Kun saimme luvan siirrettävään aitaan, alkoi mieletön painostus. Meitä koitettiin vaikka millä saada pois siitä asunnosta. Olipa siellä niin "mukava" naapuri toisen talon päädyssä, minkä vierestä meni laillinen kulkureitti että laittoi isokokoisen Irlannin susikoiran päätyaitaan kiinni hihnastaan niin ettei siitä päässyt kulkemaan ilman sen koiran inhottavaa kuolaista nuohousta. Sen ilmoitin isännöitsijälle joka oli muuten Urpelainen ja tietenkin poliisiin otin yhteyttä. Kun juopot ennen kunnon lumen tuloa kolistelivat sitä meidän aitaamme laittomalla polulla kulkiessaan, siinä kyllä kuolleetkin heräs, siksi se aita siihen laitettiin. Eihän ne juopot nyt voineet muutamaa metriä ennen olevaa polkua pitkin mennä. Siitä ihan vierestä oli pakko, vaikka lunta latikoin monet kerrat jopa 1,5m korkeaksi kinokseksi. Tämä oli heiltä mielenosoitusta. No sitten tuli tämä juoppo porukka joka kusi ja paskoi porttimme luokse ja lumihankeen. Heitä oli neljä miestä ja koko lössi taas viereisestä talosta. Muuten eivät lähteneet, mutta onneks apuna oli pesäpallomaila. Sitä en heittänyt kertaakaan pois, koska omalla pihalla saa pitää käsissään mitä vaan. Kävipä yksi näistä älyvapaista mulliaivoista mieheni rinnuksiin kiinni. Tästä tapauksesta kerroimme jälleen Urpelaiselle ja kun tiesimme ketä olivat kerroimme sen, mutta mitä Urpelainen teki? Hän sanoi vaan että jos se on henkilökohtaista. Paskan henkilökohtaista! Kerran syksyllä ollessani ulkovarastoa siivoamassa kuulin selkeästi kun joku sanoi että: No en minä mene kyttäämään mitä se tekee siellä. Eihän se muuta tee kuitenkaan kuin siivoaa varastoaan. Ja muita ei ollut kuin minä siivoamassa varastamme.

      No sitten muutettiin viereiseen taloon, kadun toiselle puolelle ja siellä naapurissa asui lapsiperhe. Tästä perheestä saimme kuulla sellaiselta henkilöltä, joka oli asunut siellä monta monituista vuotta. Tämä kyseessä oleva perhe oli mitä erilaisimmilla tavoin terrorisoinut lähiympäristöään ja naapureitaan. No niin meitäkin... Lapset, jotka olivat siinä iässä että tajusivat aivan hyvin mitä tekivät, juosta jumputtivat ylös, alas, ylös ja alas puisia sisärappuja pitkin. Lastenhuone oli meidän makuuhuoneen seinänaapurina ja siellä oli kiva näiden lasten maata sängyllä ja potkia kantapäillään seinää. Tämä armoton jumpse ja kolina kuului aivan sietämättömänä meille. Syy siihen että kuului liiankin hyvin oli että välikaton eristys ei ollut hyvä tai sieltä puuttui kokonaan eristys. Tästä sanoimme Urpelaiselle joka vähät välitti asiasta. No sitten muutimme kolmanteen paikkaan...

      Mutkakadulle muutimme suurin toivein. Siellä odotti uudet ongelmat. Jo heti ensimmäisenä päivänä ja yönä huomasimme että yläkerrassa asui joku nainen, joka käveli illat, yöt ja aamut korkokengillään. Joskus jopa hyppien lattialla keskellä yötä. Tästä kerroimme taas Isännöitsijälle, tässä tapauksessa oli toinen henkilö kyseessä enkä muista enää kuka se oli, mutta kuitenkin Lahden Asunnot Oy. Ei tehty mitään asian hyväksi.

      Muutto Roopenkadulle sitten sen jälkeen. Siellä oli alakerran hemmo vittuuntunu itteensä. Tämä hemmo tai poikansa käveli jalkineet jalassa sisätiloissa, jolloin ääni kantautui elementtitalossa joka paikkaan. Yritti se pikkunulkki terrorosoida meitä stereoiden soittamisella ja jengin kännäämisellä uuden vuoden yönä, jonka saimme hienosti laannutettua soitettuamme poliisit. Ulko-ovet oli selkosen seljällään yleensä aina, paitsi sen jälkeen kun ilmoitimme siitä isännöitsijälle että se on turvallisuusriski. Siksihän ne ovet olivat auki kun siellä hais viina ja paska ja tietenkin home, joka haisi ja näkyi rapussa.

      Kerran kun mieheni joutui pakosti olemaan muualla kaksi viikon välein olevaa yötä, alakerrassa kännättiin ihan kuuluvasti, hakattiin seiniä ja huudettiin kovaan ääneen että tule perkele tänne sanomaan mitä on sanottavaa. Tänä oli selkeästi minulle tarkoitettu. Kostin tämän yön, koska siihen ei tarttunut isännöitsijä ja tunsin todella suunnaton vittuuntuneisuutta asian johdosta. Paukutin niin paljon kuin käsistäni lähti väliseinään, johon tämä alakerran hemmokin paukutti ja se oli viimeinen kerta kun lähdimme sieltä mörskästä. Näytin vielä keskisormea mennessäni, koska se idiootti oli sen ansainnut. Onneksi saimme mahdollisuuden lähteä Lahden asunnoilta pois, emmekä suurin surminkaan enää haluaisi sinne asukkaiksi. Niin ja kaiken kukkuraksi kaikista näistä asunnoista sanottiin 100 varmuudella että ne ovat hiljaisia. Eivät vaan muistaneet kertoa että vai aika harvoin ovat hiljaisia. Toivon ettei kenenkään normaalin ihmisen tarvitse mennä asumaan Lahden Asunnoille. Olisivat pitäneet ne Putin talot vaan noille epämääräisen käytöksen omaaville pikkukriminaaleille, eivätkä olisi sekoittaneet niitä normaalien ihmisten sekaan.

      • onneks nyt muualla

        Siellä joskus oon ikävä kyllä asunu ja onneksi en enää! Siihen asti oli rauhallista ja suht koht miellyttävää (jollei asunnon kuntoa oteta huomioon) asua,KUNNES majoittivat kusihousupuliveivareita samaan rappuun oikein kolmeen eri kämppään! Haju oli ihan uskomaton ja se mekkala,huh huh... Keskellä yötä soi stereot ja huudettiin ja kolisteltiin käytävässä. Kiva oli yrittää nukkua ennen seuraavan aamun töihinlähtöä... Ja se nousevan auringon talo siinä samalla kadulla... Sehän piti purkaa jo vuosia sitten! Se on ollu asumiskelvoton jo ties kuinka kauan,niin ei kun majotetaan vaan puliveivareita siellä... Joskus oli etlarissa juttuakin siitä,kun joku puliukko oli vetäny herneet nenään,kun käskettiin lähteä pois ja asuinpaikkakin olis ollu valmiina,mut eihän sinne voinu muuttaa,kun siellä olis ollu kaikkien hyvinvoinnin takia sääntöjäkin. Mihinköhän mahtoi jäädä se purkuprojekti? Siinä on päiväkotikin samalla kadulla,niin ihmettelempä vaan miksei ole mitään tehty... Ja kaikista järjestyshäiriöistä valitettiin moneen kertaan isännöitsijälle (joka on vaihtunut moneen kertaan),mutta mitään ei tapahtunut. Oli muilta naapureilta kerätyt nimet paperilla ja kerran silloinen isännöitsijä sattui jopa ite paikalle,kun oli stereot täysillä ja karsee löyhkä käytävässä! Isännöitsijä päätti mennä katsomaan tilannetta,mutta kääntyi rappusissa takasin,koska oli niin kauhea haju ettei voinut mennä!!! Ja vuokrat vaan nous joka vuos,eikä millekään asialle tehty mitään... Aataminaikasille kylppäreillekään ei näkyny remppaa eli vuokrarahat meni kankkulankaivoon...Että näin...


      • Epäilevä Tuomas
        onneks nyt muualla kirjoitti:

        Siellä joskus oon ikävä kyllä asunu ja onneksi en enää! Siihen asti oli rauhallista ja suht koht miellyttävää (jollei asunnon kuntoa oteta huomioon) asua,KUNNES majoittivat kusihousupuliveivareita samaan rappuun oikein kolmeen eri kämppään! Haju oli ihan uskomaton ja se mekkala,huh huh... Keskellä yötä soi stereot ja huudettiin ja kolisteltiin käytävässä. Kiva oli yrittää nukkua ennen seuraavan aamun töihinlähtöä... Ja se nousevan auringon talo siinä samalla kadulla... Sehän piti purkaa jo vuosia sitten! Se on ollu asumiskelvoton jo ties kuinka kauan,niin ei kun majotetaan vaan puliveivareita siellä... Joskus oli etlarissa juttuakin siitä,kun joku puliukko oli vetäny herneet nenään,kun käskettiin lähteä pois ja asuinpaikkakin olis ollu valmiina,mut eihän sinne voinu muuttaa,kun siellä olis ollu kaikkien hyvinvoinnin takia sääntöjäkin. Mihinköhän mahtoi jäädä se purkuprojekti? Siinä on päiväkotikin samalla kadulla,niin ihmettelempä vaan miksei ole mitään tehty... Ja kaikista järjestyshäiriöistä valitettiin moneen kertaan isännöitsijälle (joka on vaihtunut moneen kertaan),mutta mitään ei tapahtunut. Oli muilta naapureilta kerätyt nimet paperilla ja kerran silloinen isännöitsijä sattui jopa ite paikalle,kun oli stereot täysillä ja karsee löyhkä käytävässä! Isännöitsijä päätti mennä katsomaan tilannetta,mutta kääntyi rappusissa takasin,koska oli niin kauhea haju ettei voinut mennä!!! Ja vuokrat vaan nous joka vuos,eikä millekään asialle tehty mitään... Aataminaikasille kylppäreillekään ei näkyny remppaa eli vuokrarahat meni kankkulankaivoon...Että näin...

        Millainen talo Ritaniemenkatu 5 on asua?
        Onko talossa paljon juoppoja tai muuten vaan häiriköitä? Alueena Mukkula on kiinnostava, mutta taloilla on ollut huono maine. Vieläkö siellä asuu epäsosiaalista väkeä?


    • Kyselijä123

      Onkos kellään kokemusta Mastokatu 1 taloista? Onko miten rauhattomia tai paljon kyttääjiä? Tuolta olisi asunto tarjolla nimittäin...

      • asukas1

        ON HOMETTA JA LISÄÄ HOMETTA!


    • Lahden Talot hurjana

      Lahden kaupungin vuokrataloyhtiö Lahden Talot marssittaa Kansakoulunkatu 4:n yli 50 vuokralaista asuntojonoon. Asukkaat joutuvat väistymään peruskorjauksen tieltä ilman varmuutta korvaavista asunnoista.

      Äskettäin pidetyssä tiedotustilaisuudessa asukkaille ilmoitettiin, etteivät he ole etusijalla peruskorjattujen talojen asukkaita valittaessa.

      Kyllä se on hassua kun asuntoihin tehdään viimein peruskorjaus niin entiset asukkaat eivät ole etusijalla.

      Aravavuokra-asunnot ovat valtion lainoittamia vuokra-asuntoja.

      Aravavuokra-asukkaat valitaan sosiaalisin perustein. Tärkein valintaperuste on asunnontarve - esimerkiksi asunnottomuus, oikeuden häätöpäätös, irtisanominen, nykyisen asunnon ahtaus tai heikko kunto.

    • Kim Floor

      Se on...oikein!

    • Skuuppi 2

      Hyvää kansainvälistä naistenpäivää! Et sitten ajatellut paljastaa osoitetta ja odottaa tutkivia journalisteja paikalle?

    • youtuuppi

      Youtube kamaa on viel tulossa ennen kuin on muutto edessä...;)

    • Anna189

      Vuokralaisella on aika suuret oikeudet. Eihän se ole Lahden Talojen syy, että irtisanomisiin ja häätöihin pitää olla melko painavat perustelut. Kovaääninen rakastelu, ryyppäminen, riitely, kiroilu, naapurin toimien kyttääminen ei oikein riitä perusteluksi. Kun asuu kolhoosissa kerrostalossa, niin naapureiden kanssa, halusipa tai ei joutuu olemaan tekemisissä. Lahden Taloissa asuu ihan tavallisia ihmisiä. Useimmat varmaan pienituloisia tai sellaisessa elämänvaiheessa missä omistuskämppä ei tule kysymykseen. Välillä tuntuu siltä, että kun ihmiset eivät tunne toisiaan, niin aletaan jauhaa paskajuttuja. Ilkeimpiä ovat yksinäiset eläkeläismummot. Ne tietää sinua itseäsi paremmin, miten perheen sisällä menee. Pihapiirissä,paremman tekemisen puutteessa siitä sitten juorutaan toiselle pienisieluiselle mummolle.

      Suomessa ihannoidaan omistusasumista. Oikeastaan, jos et omista kämppää olet toisen luokan kansalainen. Erityisesti kaupungin vuokrataloissa asuvat ovat sitten niitä.

    • sgstget

      Lahden taloissa ainoa hyvä asia on pieni takuuvuokra.

    • trololoo1

      Onks kellään tietoa että millanen nykyään on kyseinen Milkin asuinalue?

      • Kkk:n asukki

        Ihan siisti. Valittiin "normaaleita" tavallisia ihmisiä. Siksihän aikaisemmin asuneista pääsi vain fiksut.
        Alkuun ei ollut minkäänlaista häiriötä, mutta sitten sattui hama ja sijoittivat juopporetkun, joka tuo kavereita
        ryyppäämään ja mellastamaan. Näin nyt yksi asukas pilaa maineen. Täytyy vain toivoa, että muuttaisi pois.


      • eimuutakunvaan
        Kkk:n asukki kirjoitti:

        Ihan siisti. Valittiin "normaaleita" tavallisia ihmisiä. Siksihän aikaisemmin asuneista pääsi vain fiksut.
        Alkuun ei ollut minkäänlaista häiriötä, mutta sitten sattui hama ja sijoittivat juopporetkun, joka tuo kavereita
        ryyppäämään ja mellastamaan. Näin nyt yksi asukas pilaa maineen. Täytyy vain toivoa, että muuttaisi pois.

        Valita siitä pöntöstä heti, niin irtisanovat vuokrasopimuksen...


    • aivotonna

      Mastokatu,rauhallisuuden tyyssija

    • Entinen lahtelainen

      Aika mielisairasta meininkiä, on pakko todeta.
      Mä en oo enää vuosiin asunut Lahdessa, mutta voin kertoa, että omituista porukkaa asuu myös VVO:n taloissa. On taloja, jotka eivät ole ihmistä varten: esim. Paasikivenkatu 14 oli melkoisen kammottava kokemus, että en suosittele kenellekään.

    • syke1

      minä asun sykekadulla ja vuokra nostettiin 32 eurolla "piha-alueen parannus"oli noston syy......tasan 3 puuta kaadettiin ikkunani edestä,siinä kaikki "parannus"ja kaiken lisäksi luin uusi lahti lehdestä että lahden talot alkaa rakennuttamaan 3 kuusi kerroksista kerrostaloa ikkunoitteni taakse...ei vi........tu,en jää odottelemaan sitä.onneksi sain ydinkeskustasta asunnon korotuksen jälkeen samaan hintaan ja siellä sentään on kaikki palvelut vieressä.

    • HOHHOIJAA

      Asun Riihelässä luhtitalossa on niiin rauhallista, ja on Lahden talojen omistama kämppä, Ei juoppoja ei häiriköintiä.

    • Totuus ?

      Menee vähän mielipiteet ristiin ?

    • naappu

      Tarkoitus olisi muuttaa Lahteen, millainen mahtaa tätä nykyä olla tilanne esim. Ritaniemenkatu 5:ssä? Entä Liipola, onko ihan kuin ennenkin? Mistä asuntoa kannattaisi ajatella, kun elää rauhallista ja työssäkäyvää elämää?

    • juoponsukulainen

      joskus tuntuu et juopot on erikoisuojelussa, sillä kauempanakin saa kärsiää juoppojen yteydenotoista, oliskohan kalja liian hello saatava ja pubeja riittää...

    • palvelutalot

      Nastolan liityttyä Lahteen Nastolan "Palvelutalot" ikääntyneille ja liikuntarajoitteisille" siirtyivät Lahden omistukseen. Taloja hoitaa Lahden Talot. Aikaisemmin asunnon hakuun kyseisiin taloihin oli tiukat terveydelliset ja ikä kriteerit. Muuttuiko kaikki vuoden vaihteessa sen suhteen? Esimekkinä Moreeniraitti 4 Nastola. Aikaisemmin haku kävi Nastolan Isännöinti Toimisto. Miten nyt? Lahdessako valinta tapahtuu? Kyseisessä talossa asuu mielenkiintoista porukkaa. Osa ilmeisesti ulkomaalaisia ja erikoisesti häiriköintiin perehtyneitä Suomalaisia. Miten he ovat saaneet kyseisestä talosta asunnon? Veikkaan heidän asuvan toisten saamissa asunnoissa eli eivät ole talokirjalla. Eräs vaihtoehto Lahti talot vuokraa Palvelu Taloon asuntoja kenelle vain? Voiko Lahti Talot tehdä näin? Alkuperäinen ajatus talojen käytöstä unohdetaan täysin! Onko tämä edes laillista? Sama meininki on myös Niinitiellä ja Lankatiellä Nastolassa. Voidaan häiritä miten halutaan. Voidaan jopa poistaa nimi ovesta ja meno jatkuu samalla tavalla. Nastolassa tunnetaan eräiden porukka "karavaanarit" nimellä. Joukossa Nastolaisia, muualta tulleita ja jopa ulkomaalaisia. Ei pitäisi onnistua ilman isännöitsijöiden ja talojen hallinnasta vastaavien tietämättä.

    • Turo13

      Kannattaako Lahden Talojen Mukkulankatu 34:n muuttaa? Millainen paikka Mukkula Yleensä asua? Onko Lahti muuten hyvä paikka asua?

    • jaaha125

      Älkää huoliko, Lahdessa on on paljon tyhjiä kämppiä. Niihin kaavaillaan kehitysmaa musuja, saattaa sen jälkeen olla se juoppo ja paskan haju pienin ongelmista.

      • Turo13

        Kiitos vastauksesta. Jätän tämän asunnon ottamatta.


    • heppulihei

      Tupakka haisee keittiössä niin että on käyttökelvoton ovi kiinni ja matto eteen oven alle ettei leviä koko kämppään tupakan tuhkat varusteluun alla oleville parvekkeelle vähän maustetta aamukahvin jos uskaltanut sinne. juottaminen liima asetoni paska tupakka jäte siinä Lahden talojen asumisviihtyvyys tuoksut ikinä ei tuoksu asunnossa puhtaalta vaikka kuinka siivoaisit

      • 1357

        Muuta pois tai ole hiljaa ja odota. Vielä ei ole kieltoa parveketupakoinnille.


    • jaahajoo

      Onko sitten sallittua varistaa tuhkat naapurin parvekkeelle entä tumpit kohta palaa pian lastenvaunut

    • emppuluhuim

      Lahden talot eivät ole savuttomia vaikka sillä markkinoidaan. Savu tulee asuntoon parvekkeen ja rakenteiden sekä venttiilin kautta.asumiskelvottomia kämppiä

      • uskopelastaa

        Asumiskelvottomia väität
        heh heh säälittävä ihminen
        mene sitten telttaa asumaan keskenäsi luksukseen
        good bye


    • hyilöyh

      Eikö voisi asuttaa tupakoijat eri taloon ja korkeampi vuokra kun pilaavat asunnon

    • ihanalahdentalot

      Äiti muuttaa pois ja aika"mies"poika jää asuntoon asumaan juhlinta,sisällä tupakointi,vi..tujen huuto, jatkuva likaisen haju räppi ym alkaa kun ei äiti ole pitämässä ruudussa. Ihanaa olla naapuri

    • gavn

      Jopa 3 autoa mutta paikka maksettu vain yhdelle loput pysäköity milloin mihinkin, mutta ei voi sanoa ettei vaan ole rasisti

    • ärsyyntynyt

      Itse asuin Lahden Taloilla juurikin kansakoulunkadulla ja sain jatkuvasti soittoja tältä kyseiseltä taloyhtiön naiselta, että olen levittänyt roskat roskiksesta pihalle ja miten todistan etten ole kun naapurit tehneet valituksia. Siis mitä helvettiä, kahden lapsen äitinä eiköhä tässä sen vertaa oo järkeä kertyny päähän etten huvinvuoks kaivele roskia pihalle, yritin uskotella mutta ei uskonut. seurasin sit parina päivänä, nii ihan varikset ne niitä roskia siitä levitteli. en tiiä mutta ei kovin hyviä kokemuksia tosta asiakaspalvelusta kyllä ole.

    • joooopå

      Huipulla on viina ym. kapakka tarjoilu pelaa myös mopopojille. Hyvä huristella mäkeä aineissa

    • 3265

      asukkaan saa pois asunnosta kun kerää nimi listan ja toimittaa sen asukas hallitukselle jos ei isännöitsiä puutu valituksiin voi asukkaat vaatia asukas hallitukselta isännöitsiän vaihtoo joka puutuu asioihin niin kuin niihin kuuluu. tänä päivänä vuokralaisella on oikeus kunnolliseen asumiseen ei tartte kärsiä jostain kusipäisistä asukaista jotka ei noudata järjestys sääntöjä. näin meillä toimitiin kusi pää sai lähdöt hajut sun muut paskat loppu laakista.

      • Olen törmäny tilanteisiin, että asukastoimikunnan kokouksessa koitetaan kerätä nimiä häätölistaan naamaongelman takia, siksi en niitä allekirjoita.


    • Sirpa72

      Minkälainen paikka asua on Sykekatu?

      • Ex-asukas

        Keskellä ei mitään, vuoren huipulla. Ongelmana saattaa olla huono äänieristys, ja verhojen riuhtojat. Ei kovin mukava paikka asua mutta kyllä siellä lapsiperheitäkin on jne eli jotain elämää. Kyllä siellä hetken asua voi mutten itse jäisi vuositolkulla oleskelemaan. Ihan rauhallista varmaan muuten, rappukäytävä kun on ulkona niin muiden mesoamiset ei niin kuulu toisaalta kyllä sitä silti tuntee toisen katseet selässä jos illalla oven aukaisee.


      • Äitivaan

        Kuukausi sitten muutettiin tänne ja viihdytään hyvin! Todella rauhallista ja niin hiljaista! Upeat ulkoilumaastot lähtee pihasta ja uimaranta ihan vieressä. Kiva piha-alue jossa lapsilla tilaa temmeltää. Olen todella tyytyväinen! Juuri rempattu asunto ja halpa vuokra verrattuna pk-seutuun.


      • Jeezuz
        Äitivaan kirjoitti:

        Kuukausi sitten muutettiin tänne ja viihdytään hyvin! Todella rauhallista ja niin hiljaista! Upeat ulkoilumaastot lähtee pihasta ja uimaranta ihan vieressä. Kiva piha-alue jossa lapsilla tilaa temmeltää. Olen todella tyytyväinen! Juuri rempattu asunto ja halpa vuokra verrattuna pk-seutuun.

        Taitaa olla lahden talojen henkiläkunta kirjoittajana?


    • näinhuipulla

      Lahden taloissa, mattotelineet lennätetään päivittäin pois paikoiltaan kun täytyy itänaapurin suvulle saada parkkitilaa.

    • lastenvalvoja

      Mä oon asunut lahden taloissa vasta 5kk ja jouduin jo heti ensimmäisenä yönä naapurikiusauksen kohteeksi.Koko tämä 5kk he ravaavat pitkin yötä niin että en saa nukuttua. Viimeyönä nukuin 45 min.No torstaina on oikeusaputoimistoon aika että teenkö kiusaamisesta rikosilm.

    • Jgjkxdjk

      Kuinkas nopeasti näitä vuokra-asuntoja tarjotaan? Hakemuksen mukaisia tarjouksia en ole saanut...

      • KöyhäAikamiespoika

        Mä katsoin tässä vähän aikaa sitten vapaita yksiöitä Lahren taloilta, niin eipä ollut yhtään tarjolla. Kaksioo ja kolmioo olis kyllä ollut, mutta muuta semmoseen nyt sitten yksinäs asumaan, kun jo yksiöissäkin on aivan tarpeeksi kovat vuokrat. Peeniksellänikö mä sitten ylisuuren vuokrani maksaisin? Ylisuuren vuokran pienellä peeniksellä.
        Ei perkele nää mun jutut alkaa taas mennä... Joo-o, on ilmoja pidelly. :,D


    • Koti_kaikille

      Suomessa YK:n kansainvälistä päivää köyhyyden poistamiseksi on vietetty vuodesta 2002 lähtien Asunnottomien yön merkeissä.

      Kyllä muidenkin pummien pitää päästä siisteihin sisätiloihin. Ei se ole sinun yksinoikeus.

      Jo se ei sinulle passaa, niin hommaa omistusasunto.

    • Zaiggu69

      Onkos kukaan asunu Hollolankatu 3:ssa?Onko millainen talo?

      • Tollolaakso

        Tollolankatu 3:ssa.


      • jfgllvc

        Ainakin on kunnon asunnot, ei tartte haistella naapurin tupakan ym.hajuja, nähtävästi ei vuokrata ihan tolloille ja juopoille


    • Juussi_

      Onko tietoa Kansakoulukadun tilanteesta nykyään?

    • lahtimies789

      Isot vuokrat ja nousevat jatkuvasti.

      Erittäin huonossa kunnossa olevia asuntoja (juoppojen jäjiltä?) joissa haisee home sekä ulosteet. Kuitenkin yritetään täyttää nekin.

      Jos haluaa pikkuremppaa esim huonoon kuntoon menneitä karmeja maalata, niin pitää kaikki tehdä itse vaikka ei olisi kokemusta remppaamisesta, joten ei palvelulla ainakaan voi perustella kohtuuttomia vuokria.

      Mekastavista naapureista voi laittaa valituksia, mutta älä odota mitään tapahtuvan.

      Roskia ei haeta pois ajallaan joten useasti pöntöt ovat täpötäynnä. Kaveri asuu Liipolassa ja siellä pari kevättä sitten bioastiaa ei tyhjennetty viikkoon (kuka tietää miksi koska asiaan ei kukaan saanut vatausta) vaikka asiasta huomautettiin useasti! Kuulemma madot mönkivät astian reunoilla jne.


      Onneksi kaverit asuvat enkä minä, jos olen väärissä luuloissa voi esittää puolustuspuheen.

      • unjkdplfke

        Se on kaupungin salakavala keino päästä epämiellyttävistä henkilöistä sijoittamalla heidät Liipolaan.


      • lhdhkcx
        unjkdplfke kirjoitti:

        Se on kaupungin salakavala keino päästä epämiellyttävistä henkilöistä sijoittamalla heidät Liipolaan.

        Näin on. Suomalaisista tupakoi alle 20% silti Lahden Taloista ainakin Liipolassa vuokrataan asunnoista lähes kaikki tupakoitsijoille .Tasapuolisuuden nimissä 10 asunnon rapussa vain kahteen asuntoon löyhkääjät. Enemmistö aina saa kärsiä. Vuokrat nousee kun niitä löyhkä asuntoja remontoidaan. Lahden Talot on Lahden paskin yhtiö.Ei hyötyä valittaa.


      • oweojwopehh

        Kaupungin vuokra-asunnot ovat sille heikom,alle ainekselle ja nämä tunnetusti käyttävät eniten päihteitä. Oma vikasi jos Lahden taloihin menit.


    • köhköhkeuhkoahtauma

      Ärsyttävinta tupakoijissa on tupakkayskä. Ei saakeli että siihen on hieno herätä.

      • eiikinäenää

        Ärsyttävintä on köyhä joka leviää muihin asuntoihin rakenteiden raoista. Kaikki tekstiilit ja huonekalut löyhkää vaikkei itse tupakoi. Lahden Talot ei välitä kuin saamastaan rahasta. Mainostaa lehdessä halpuuttaan, että säästyy muihin verrattuna kuukauden vuokra. Ei säästy kun kunnollisten asukkaiden tavarat pilaantuu ja poistuttua kuluu rahaa. Kyllä voisi asukasvalinnoissa katsoa vähän ulkoista habitusta ja käydä vaikka katsomassa miltä edellinen asunto näyttää ja löyhkää.


      • Anonyymi
        eiikinäenää kirjoitti:

        Ärsyttävintä on köyhä joka leviää muihin asuntoihin rakenteiden raoista. Kaikki tekstiilit ja huonekalut löyhkää vaikkei itse tupakoi. Lahden Talot ei välitä kuin saamastaan rahasta. Mainostaa lehdessä halpuuttaan, että säästyy muihin verrattuna kuukauden vuokra. Ei säästy kun kunnollisten asukkaiden tavarat pilaantuu ja poistuttua kuluu rahaa. Kyllä voisi asukasvalinnoissa katsoa vähän ulkoista habitusta ja käydä vaikka katsomassa miltä edellinen asunto näyttää ja löyhkää.

        Asunnot haisee, kun joku henkilökunnasta antaa jollekin asukkaalle avaimen, joka sitten käy sotkemassa toisten asuntoa. Ihmeellistä merkkailua oviin, käytäville ja jne. Viikon asumisen jälkeen olen valmis muuttamaan pois Lahden taloilta. Karmee lemu täällä


    • teeksian

      Siis LÖYHKÄ

    • Aapoki

      On se kumma kun Lahden talot ei vieläkään kunnioita tavallista elämää ja vuokran itse maksavia asukkaita.Asumisrauha pitää olla.Narkit ja juopot voisi sijoittaa omaan taloon.He ei sopeudu normaaliin elämään.

    • Vihantakatu

      Paska yhtiö koko Lahden Talot! Järkyttävät vuokrat, asunnot leviää käteen eikä mitään hoideta. Henkilökunta täysin osaamatonta, taitaa olla suojatyöpaikka monille. Lähettelevät perusteettomia huomautuksia sen kummemmin selvittämättä asioita.
      Pihat kyllä pidetään kunnossa, että julkisivu näyttäisi hyvältä, mutta itse asunnot ovat täyttä kuraa.
      Vuokrat nousevat vähän väliä, mutta mitään vastinetta ei korotuksille saada.
      Epäkohtien lista on loputon.
      Varokaa koko yhtiötä! Ottakaa asunto jostain muualta jos mahdollista.

    • asuntotarjonta

      Nyt näyttää olevan asuntoja tarjolla vaikka kuinka paljon, monessa vain yhden kuukauden takuuvuokra. Eikä vuokra ole yksityisilläkään sen isompi.
      Kannattaa seurata asuntosivuja, ei ole pakko tyytyä huonoon asumiseen, se syö terveyttä.

    • kaasuakaasua

      Taas on huipulla löyhkääjät vauhdissa. Kiva herätys kun tukehtuu tupakan ym.hajuun.Auto lähteei just pysyyköhän tiellä

      • HaisteleLisää

        Kävisit ulkona välillä.


      • nööffffff

        Ja sä voisit palata karsinaan mistä tullut


      • oikeinisosikaolet

        Äitis ja isäs teki sut karsinassa.


      • nöööfftiili

        Siis tunnistit itsesi ja viime yön vieraasi


      • HajuKamala

        Vieraani oli äitisi.


      • tiilikatto

        Ai sä oot nekrofiili, no kyllähän siinä sitten luut kolisee. Jokaöinen sahaus naulaus ja poraaminen kyllä ihmetyttää.


      • Anonyymi
        tiilikatto kirjoitti:

        Ai sä oot nekrofiili, no kyllähän siinä sitten luut kolisee. Jokaöinen sahaus naulaus ja poraaminen kyllä ihmetyttää.

        Eikö saa yöllä askerrella teen linnunpönttöjä kevääksi myyntiin?


    • Lahest

      En suosittele!

    • vtorvelo

      Wman kun tuut yöllä kotiin koiraa ulkoiluttaa voisit olla paukkuttamatta ovia. Ja se Lahden talojen tupakointikielto asunnossa koskee myös sinua ja yöllä kans.

    • Anonyymi

      Joo ja mitä hyötyä Lahden Asuntojen tupakointi kyselyt? Kun itse ovat ottaneet asukkaiksi tupakoitsijoita mm.rappu täynnä mahorkkavenäläisiä, niin ei kai ne parveketupakointia halua lopettaa. Taas on tulossa kauhukesä, kun ei kuumalla voi edes tuulettaa.

    • Anonyymi

      Kysytäänkö uusia asukkaita ottaessa että tupakoitko?

    • Anonyymi

      Huijari firma perkele jäi takuut saamata ja keksittiin olemattomia menojakin, jäin sitten vielä velkaakin Lahen taloille enkä varman maksa ikuna takasin kasvakoon sitten korkoa prkele ja lähteköön köyhän veronpalautuksista 2025. Prrkele.

    • Anonyymi

      Joo poltan viddu rapun eessä.

      • Anonyymi

        Viddu? Mikä s3 on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viddu? Mikä s3 on

        Uusi laadukas versio? Eiku AndyMcCoy hampaaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi laadukas versio? Eiku AndyMcCoy hampaaton

        Blondasin hiukset nyt olen cool. Tupakka kämpäs palamaan.,....


    • Anonyymi

      En suosittele Lahden taloja kenellekään. Sovittiin että Lahden talolta tulee joku avamaan alakerran ovet että saisin pesukoneen ja vauvan vaunut joka ei mahtunut muutto kuormaan kyytiin perjantaina ku oli muutto pvä ja avaimien palautus vuonna 2019, enkä vieläkään oo saanut pesukonetta tai vaunuja itselleni eikä ketään vastaa sähköposteihin joita oon vuoden lähetellyt heille. Ystävällisin terveisin 6 lapsen yh-äiti

      • Anonyymi

        Muuta linnunpönttöön asumaan jos ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta linnunpönttöön asumaan jos ahdistaa.

        Paa koirankoppi ulos ja kaminatulille, rööki huulee ja rappikseen


    • Anonyymi

      Mitä ihmeen valittamista täälläkin? Ihan hyvä yhtiö tuo on. Sopivat hinnat, vesilasku sisältyy vuokraan ja tarpeeksi paljon hyviä asuntoja, myös keskustassa.

    • Anonyymi

      En suosittele Lahden taloja. Huono vuokranantaja. Eivät välitä vuokralaisista eikä asuntojen kunnosta. Kaikki on aina asukkaiden syytä.

      • Anonyymi

        LAHDEN talot vois julkaista asukkaiden kansallisuuden % ja ikäjakauman. Ei oo paljon työssä käyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LAHDEN talot vois julkaista asukkaiden kansallisuuden % ja ikäjakauman. Ei oo paljon työssä käyviä.

        Liipolassa venäläistetty täysin.Ja kaikki haisee.


    • Anonyymi

      Millainen meininki on Mikonkatu 3:ssa? Uskaltaako muuttaa? Kärsin hajuherkkyydestä.

    • Anonyymi

      Voisivat lopettaa toimintansa.

    • Anonyymi

      Lahden talot ei niinkään ole se ongelma, vaan asukkaat. Tuurista kiinni, minkälaista porukkaa on. Talon asukkaiksi pitäisi valita mahdollisimman erilaisia ihmisiä. Työssäkäyviä, lapsiperheitä, eläkeläisiä, työttömiä jne. Tähän Lahden talot voisi kyllä vaikuttaa. Jos talo on 70 % täynnä narkkeja, niin ei ole lopuilla kivaa.

      • Anonyymi

        Lahden talojen työntekijöiden asenteissa on kyllä parantamisen varaa ja paljon! Kohtelevat kunnollisiakin asukkaita kuin paskaa. Syyttää osaavat ja raha on se, mikä merkitsee! Ei asukasviihtyvyys! Saisivat lopettaa toimintansa!


    • Anonyymi

      Ei niitä kiinnosta asukasviihtyvyys tai turvallisuus! Raha ratkaisee! Uusiin asuntoihin pääsee kaikki ongelmatapaukset, jotka pistää ne paskaksi! Tupakoitsijat, juopot, nakkarit ja muut ongelmatapaukset. Sit lahden talot maksattaa ne kunnollisilla! Välinpitämättömyys ja ahneus huipussaan siinä puljussa!

      • Anonyymi

        Kansakoulukatu 3 pihalla talon omat juopot ja muualta tulleet kaverit saivat viettää viime kesänä grilli paikalla juoppojuhliaan. Nyt 2022 kesällä sama meno on saanut jatkua. Lahden Talot, olisiko syytä tarttua asiaan tosissaan. Talossa asuu myös ihan tavallisia rauhaa ja turvallisuutta haluavia asukkaita.


    • Anonyymi

      Mitäs Vihantakatu 2 R ja yleensä kaikki talot tossa. Onko savuttomia ollenkaan?

      • Anonyymi

        Siellä asuu kaikki tervakeuhkot! Paljon juoppoja ja muita ongelmatapauksia. Täysi slummi alue!


    • Anonyymi

      Kyseinen isännöitsijä täysin ammattitaidoton ja piiloutuu oman virkanimikkeen taakse! Ei välitä paskan vertaan!

      Nyt jo lienee eläkkeelle jäänyt.

    • Anonyymi

      LAHDEN TALOT ON PERSEESTÄ!

    • Anonyymi

      Suomi 24 Helsinki Jussi Hakulinen on kuollut ja moni muu hänen lisäksi .Tänne piilotettu runo.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe