Wlan rakentaminen/tarvikkeet

Kotikäyttelijä

Moi!

Olen ajatellut laittaa langattoman verkon kotiin johon liitän kannettavan läppärin ja kiinteän pöytäkoneen.

Laajakaista tulee puhelinpiuhalla seinään ja siitä soneralta tulleeseen zyxel purkkiin josta olen sen piuhalla tuonut pöytäkoneeseen ja läppäriin.

Mitä tarvikkeita tarvitsen ? Kuvittelisin että tarvitsen langattoman tukiaseman ja usb tikkuvastaanottimen pöytäkoneeseen. Olenko oikeassa, vai heitönkö tuon zyxel purkin metsään ja laitan kokonaan toisen purkin sen tialle? Jos tulee uusi purkki niin onko niitä eri nopeuksille sillä minulla on meganen linja tällähetkellä.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.

3

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MVJ

> tarvitsen langattoman tukiaseman ja usb tikkuvastaanottimen pöytäkoneeseen
      Näin on - tai siis pöytäkoneeseen langattoman verkkosovittimen yleensä, esimerkiksi USB-liitäntäisen. Koska kotikäyttöön tarkoitettuja pelkkiä tukiasemia on nykyisin harvassa, lienee kätevintä ostaa yhdistelmälaite, jossa on valmiina laajakaistamodeemi, reititin ja tukiasema. Zyxeliltä löytyy esim. Prestige P660HW-D1, http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10013.

• Mulla on kaapelin päässä thomson modeemi ja siinä kiinni D-link DI -524 tukiasema. Siitä saa lähiverkkopiuhalla pöytäkoneen verkkoon ja kannettavat sitten "maston" kautta. Ettei se tikun osta kaiketikaan ole välttämätöntä, jos sulla jo kaapelit ja LAN-liitin koneessasi on. Jääpä sitten USB-paikka vapaaksi, eikä sen langallisen yhteyden pitäisi hitaampikaan olla.

Tämä vihje säästi sinulta ehkä n. 20-30€, ellet sitten osta ko. tikkua minulta (-;

• Kotikäyttelijä

Tilasin sitten tuon ensimmäisen vastaajan osoitteesta kyseisen prestig purkin ja sovittimen usbiin.

Nyt on verkko kunnossa ja hienosti toimii joten kiitoksia vinkeistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe