lääkkeestä aromataasin estäjä,en tiedä vielä kauppanimikettä mutta näihin kuuluu.
Olen syönyt 3 vuotta tamofenia, nyt sivuvaikutusten takia muutettu aromataasinestäjään.
Kokemuksia
11
4131
Vastaukset
- ,,,,,,,,,,,,,,
nn. Aromasin, Femar.
Googlella löytyy paljon tietoa, oikea hakusana on aromataasinestäjä.
Jos sinulla on siihen resepti niin miten et tiedä sen kauppanimiä? Vai onko reseptiin kirjoitettu vain vaikuttavan aineen nimi?- käytön
No ei ole vielä resepti saapunut postista,juttelin onkologin kanssa perjantaina puhelimessa.
Näin meillä täällä hoidellaan asiat puhelimessa,kun lääkärillä ei ole aikoja antaa.
Mutta sen tiedän että kyseessä on aromataasinestäjä.
Myöskin Googlella löysin paljon tietoa, mutta olisi mukava jos saisi käyttäjiltä tietoa onko pahoja sivuvaikutuksia.
Hyvin muistan vielä sen kun 3 vuotta sitten aloitin Tamofenin - MUMMELI 57.VUOTTA
käytön kirjoitti:
No ei ole vielä resepti saapunut postista,juttelin onkologin kanssa perjantaina puhelimessa.
Näin meillä täällä hoidellaan asiat puhelimessa,kun lääkärillä ei ole aikoja antaa.
Myöskin Googlella löysin paljon tietoa, mutta olisi mukava jos saisi käyttäjiltä tietoa onko pahoja sivuvaikutuksia.
Hyvin muistan vielä sen kun 3 vuotta sitten aloitin Tamofeninollut käytössä lähes 4.vuotta.
Alkuun oli etenkin öisin kovaa hikoilua,myöhemmin ilmaantui nilvel jäykkyyttä.
Jonkin verran on myös etenkin jaloissa lihaskipua,mutta siedettävää.
Kaikilla on sivuvaikutukset kai erilaisia,joillakin paljon joillakin vähemmän.
Minulla ehkä keskimäärin,eikä liikaa mutta ei ihan hirveesti rajoita normaalia elämää,pysytyn hyvin käymään töissä,harrastaa liikuntaa yms.
Limakalvot on kuivuneet jonkin verranmutta käytän siihen apteekista käsikaupasta saatavia tuotteita tarpeen mukaan.Aluksi hain lääkärin reseptillä saatavia tuotteita,mutta pärjään jo hyvin käsikauppa tuotteilla. - 5+12
käytön kirjoitti:
Hyvin muistan vielä sen kun 3 vuotta sitten aloitin Tamofeninon Tamofeenistä pual vuotta aivan kauhee lääke syödä, lopulta ei tienny, oliko reidet nilkoissa vai päinvastoin Arimidex nyt ei ihan niin ikävävä ,vaan ei paljon muutakaan.
kunhan käyn tarkastuksessa puolenvuoden kuluttua päätän sitten itse mitä syön vai jätänkö ottamatta
Välillä on niin kurjaa,vaikka kuinka yrittäs ,että asenne ratkasee ei onnistu
Voineja vaan uuteen lääkkeeseen - 4+4
5+12 kirjoitti:
on Tamofeenistä pual vuotta aivan kauhee lääke syödä, lopulta ei tienny, oliko reidet nilkoissa vai päinvastoin Arimidex nyt ei ihan niin ikävävä ,vaan ei paljon muutakaan.
kunhan käyn tarkastuksessa puolenvuoden kuluttua päätän sitten itse mitä syön vai jätänkö ottamatta
Välillä on niin kurjaa,vaikka kuinka yrittäs ,että asenne ratkasee ei onnistu
Voineja vaan uuteen lääkkeeseenja Aridimexissa on eri vaikuttava lääkeaine....
- ira¤
4+4 kirjoitti:
ja Aridimexissa on eri vaikuttava lääkeaine....
ensin Aridamex joka vuoden kestävien kovien jalkakipujen vuoksi vaihdettiin Aromasiiniin,nyt jalkakivut ovat vähän hellittäneet,mutta joudun silti syömään Panagodia särkyihin.Eipä ole vaihtoehtoja,ellei halua syövän leviävän.Toisille ei tule minkään laisia kipuja.niin yksilöllisiä olemme.
- huoh...
ira¤ kirjoitti:
ensin Aridamex joka vuoden kestävien kovien jalkakipujen vuoksi vaihdettiin Aromasiiniin,nyt jalkakivut ovat vähän hellittäneet,mutta joudun silti syömään Panagodia särkyihin.Eipä ole vaihtoehtoja,ellei halua syövän leviävän.Toisille ei tule minkään laisia kipuja.niin yksilöllisiä olemme.
lääkkeiden nimet ovat Arimidex ja Panacod, ei mikään god.
- Kiitos,kaikille:)
ira¤ kirjoitti:
kaikille vastauksista,kyllä varmaantulee sivuvaikutuksia olemaan,mutta hyvä kuulla
toistenkin kokemusta. - Nelly62
Kiitos,kaikille:) kirjoitti:
kaikille vastauksista,kyllä varmaantulee sivuvaikutuksia olemaan,mutta hyvä kuulla
toistenkin kokemusta....pitkästä aikaan :) kun viimeksi kirjoittelin pelkäsin aloittaa Femar-lääkitystä niiden oletettujen sivuoireiden takia. Nyt olen käyttänyt lääkettä kolme viikkoa. En ole huomannut, että oloni olisi muuttunut. Väsymys iskee joskus, mutta olen pistänyt sen kevät väsymyksen piikkiin. Kuumia aaltoja ilmenee joskus iltaisin suihkun jälkeen, mutta ei häiritsevästi.
Olen liikkunut paljon ulkona ja voimistelen päivittäin. Käden liikeradat toimivat ja rinnan sädehoidon jälkeinen punoitus on pois ja iho on palautunut ennalleen.
Tänään soitin sairaalaan halusin tarkistaa ensimmäisen kontrollin ajankohdan sillä matkustan ulkomaille seitsämäksi viikoksi. Toivottivat oikein hyvää matkaa ja pyysivät ottamaan mukaan sairaskertomuksen ja reseptit jos jotain häikkää ilmeneen. Näillä eväillä etiäpäin.
Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille! - ei valittamista
Nelly62 kirjoitti:
...pitkästä aikaan :) kun viimeksi kirjoittelin pelkäsin aloittaa Femar-lääkitystä niiden oletettujen sivuoireiden takia. Nyt olen käyttänyt lääkettä kolme viikkoa. En ole huomannut, että oloni olisi muuttunut. Väsymys iskee joskus, mutta olen pistänyt sen kevät väsymyksen piikkiin. Kuumia aaltoja ilmenee joskus iltaisin suihkun jälkeen, mutta ei häiritsevästi.
Olen liikkunut paljon ulkona ja voimistelen päivittäin. Käden liikeradat toimivat ja rinnan sädehoidon jälkeinen punoitus on pois ja iho on palautunut ennalleen.
Tänään soitin sairaalaan halusin tarkistaa ensimmäisen kontrollin ajankohdan sillä matkustan ulkomaille seitsämäksi viikoksi. Toivottivat oikein hyvää matkaa ja pyysivät ottamaan mukaan sairaskertomuksen ja reseptit jos jotain häikkää ilmeneen. Näillä eväillä etiäpäin.
Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille!päivittäinen aktiivinen liikunta pitää sivuvaikutukset poissa.
Jokapäiväinen pitkä lenkki,jumppaa -uintia ym. siinä minun neuvoni enkä ole tullut Arimidxistä muuta kuin hikoilua joskus kuten Nelly 62:llakin:) - Ira¤
ei valittamista kirjoitti:
päivittäinen aktiivinen liikunta pitää sivuvaikutukset poissa.
Jokapäiväinen pitkä lenkki,jumppaa -uintia ym. siinä minun neuvoni enkä ole tullut Arimidxistä muuta kuin hikoilua joskus kuten Nelly 62:llakin:)2v, 1-2 t.joka päivä,kun kuuluin siihen tutkimusryhmään.Kunto koheni,mutta aina ei olisi jaksanut lähteä,mutta luvannut olin.Kuumia aaltoja ei ole ollut,Jalat olivat joka päivä,kun pesäpallomailalla hakattu nilkoista.reisiin asti.Jouduin stömään vahvoja särkylääkkeitä melkein joka päivä.Tutkivat kansainvälisesti miten liikunta vaikuttaa syövän etenemiseen,Allekirjoitin myöskin sopimuksen jossa leikatusta rinnastani saa lähettää leikkeitä muihin maihin tutkittavaksi.Nyt jännirtksellä odotan toukokuun puoli väliä onlo siööoi taas jokin tutlimus alkamassa,valmiina olen kaikkeea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752