Pyörryttäminen lentokoneessa

Make1949

Onko kellään kokemuksia tästä?

Pidemmän matkan lennoilla minua alkaa herkästi pyörryttämään ja joskus olen pyörtynytkin. Pitäisi kuitenkin joitakin kertoja vuodessa vielä lentää noita kaukomatkoja.

Miten taistelette pyörtymistä vastaan lentokoneessa?

7

1769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sotis

Eikös tuo nyt ole asia, josta keskustellaan lääkärin kanssa, eikä ihmetellä nettipalstalla.
      Jos sinua pyörryttää, se ei tarkoita sitä, että ilmiö olisi hirveän yleinen.

• Kamikaze

Tiedän myös yhden joka pyörtyi lentokoneessa ja elpyi kun annettiin happea.

Veikkaan että paineen vaihtelu ja lentokoneessa oleva paikkakin vaikuttaa hapen määrään.
        Itse veikkaan ettei ole kyse mistään sen vakavammasta, mutta hyvä se on lääkärillä tutkituttaa ennen lentoa.

Yksi mikä voisi auttaa on muistaa kävellä vaikka lentokoneen käytävää pitkin. Verikin kiertää paremmin kun ei tarvi paikallaan olla koko aikaa.

• lentoon123

Kannattaa pitää veri liikkeessä. Ali hartioita nostelemalla ja pyörittämällä olkapäitä. Kaikenlaiset jumppaliikkeet, joita voi tehdä tilojen sallimissa rajoissa helpottavat oloa mielestäni, jos on pyörtymysherkkyyttä. Tämä vain tällainen kokemusperäinen oletus ei mikään lääketieteellinen havainto.

mieleen Menierin tauti, joka on tasapainoon vaikuttava sairaus, mikä tosin on hoidettavissa, eikä mikään henkeä uhkaava, joten nou panic. Tämä kuitenkin vain arvaus ja suosittelen lääkärillä käymistä asian vuoksi, jotta tutkitaan alta pois ne pahimmat vaihtoehdot.

• Anjamiini

Tiedät varmaan tasapainoelimen korvan sisällä. Lentokoneen paine vaikuttaa joidenkin ihmisten korviin voimakkaammin kuin toisten. Hierominen ja liikkuminen josta jo edellä mainittiin olisi tärkein hoito koska sellainen ihminen tarvitsee enemmän happea ja verenkiertoa tasapaino elimeen.

• Mikä avuksi?

Kahdella viimeisellä lennolla olen pyörtynyt ja samalla myös oksentanut. Nyt en tiedä, uskallanko enää lentää. En ainakaa uskalla mitään syödä lennon aikana tai sitä ennen. Niin epämiellyttävä kokemus tämä oli.

• mmm2688

Alhainen verenpaine

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1674
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      103
      995
    Aihe