Pyörryttäminen lentokoneessa

Make1949

Onko kellään kokemuksia tästä?

Pidemmän matkan lennoilla minua alkaa herkästi pyörryttämään ja joskus olen pyörtynytkin. Pitäisi kuitenkin joitakin kertoja vuodessa vielä lentää noita kaukomatkoja.

Miten taistelette pyörtymistä vastaan lentokoneessa?

7

1757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sotis

Eikös tuo nyt ole asia, josta keskustellaan lääkärin kanssa, eikä ihmetellä nettipalstalla.
      Jos sinua pyörryttää, se ei tarkoita sitä, että ilmiö olisi hirveän yleinen.

• Kamikaze

Tiedän myös yhden joka pyörtyi lentokoneessa ja elpyi kun annettiin happea.

Veikkaan että paineen vaihtelu ja lentokoneessa oleva paikkakin vaikuttaa hapen määrään.
        Itse veikkaan ettei ole kyse mistään sen vakavammasta, mutta hyvä se on lääkärillä tutkituttaa ennen lentoa.

Yksi mikä voisi auttaa on muistaa kävellä vaikka lentokoneen käytävää pitkin. Verikin kiertää paremmin kun ei tarvi paikallaan olla koko aikaa.

• lentoon123

Kannattaa pitää veri liikkeessä. Ali hartioita nostelemalla ja pyörittämällä olkapäitä. Kaikenlaiset jumppaliikkeet, joita voi tehdä tilojen sallimissa rajoissa helpottavat oloa mielestäni, jos on pyörtymysherkkyyttä. Tämä vain tällainen kokemusperäinen oletus ei mikään lääketieteellinen havainto.

mieleen Menierin tauti, joka on tasapainoon vaikuttava sairaus, mikä tosin on hoidettavissa, eikä mikään henkeä uhkaava, joten nou panic. Tämä kuitenkin vain arvaus ja suosittelen lääkärillä käymistä asian vuoksi, jotta tutkitaan alta pois ne pahimmat vaihtoehdot.

• Anjamiini

Tiedät varmaan tasapainoelimen korvan sisällä. Lentokoneen paine vaikuttaa joidenkin ihmisten korviin voimakkaammin kuin toisten. Hierominen ja liikkuminen josta jo edellä mainittiin olisi tärkein hoito koska sellainen ihminen tarvitsee enemmän happea ja verenkiertoa tasapaino elimeen.

• Mikä avuksi?

Kahdella viimeisellä lennolla olen pyörtynyt ja samalla myös oksentanut. Nyt en tiedä, uskallanko enää lentää. En ainakaa uskalla mitään syödä lennon aikana tai sitä ennen. Niin epämiellyttävä kokemus tämä oli.

• mmm2688

Alhainen verenpaine

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe