Pyörryttäminen lentokoneessa

Make1949

Onko kellään kokemuksia tästä?

Pidemmän matkan lennoilla minua alkaa herkästi pyörryttämään ja joskus olen pyörtynytkin. Pitäisi kuitenkin joitakin kertoja vuodessa vielä lentää noita kaukomatkoja.

Miten taistelette pyörtymistä vastaan lentokoneessa?

7

1903

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sotis

Eikös tuo nyt ole asia, josta keskustellaan lääkärin kanssa, eikä ihmetellä nettipalstalla.
      Jos sinua pyörryttää, se ei tarkoita sitä, että ilmiö olisi hirveän yleinen.

• Kamikaze

Tiedän myös yhden joka pyörtyi lentokoneessa ja elpyi kun annettiin happea.

Veikkaan että paineen vaihtelu ja lentokoneessa oleva paikkakin vaikuttaa hapen määrään.
        Itse veikkaan ettei ole kyse mistään sen vakavammasta, mutta hyvä se on lääkärillä tutkituttaa ennen lentoa.

Yksi mikä voisi auttaa on muistaa kävellä vaikka lentokoneen käytävää pitkin. Verikin kiertää paremmin kun ei tarvi paikallaan olla koko aikaa.

• lentoon123

Kannattaa pitää veri liikkeessä. Ali hartioita nostelemalla ja pyörittämällä olkapäitä. Kaikenlaiset jumppaliikkeet, joita voi tehdä tilojen sallimissa rajoissa helpottavat oloa mielestäni, jos on pyörtymysherkkyyttä. Tämä vain tällainen kokemusperäinen oletus ei mikään lääketieteellinen havainto.

mieleen Menierin tauti, joka on tasapainoon vaikuttava sairaus, mikä tosin on hoidettavissa, eikä mikään henkeä uhkaava, joten nou panic. Tämä kuitenkin vain arvaus ja suosittelen lääkärillä käymistä asian vuoksi, jotta tutkitaan alta pois ne pahimmat vaihtoehdot.

• Anjamiini

Tiedät varmaan tasapainoelimen korvan sisällä. Lentokoneen paine vaikuttaa joidenkin ihmisten korviin voimakkaammin kuin toisten. Hierominen ja liikkuminen josta jo edellä mainittiin olisi tärkein hoito koska sellainen ihminen tarvitsee enemmän happea ja verenkiertoa tasapaino elimeen.

• Mikä avuksi?

Kahdella viimeisellä lennolla olen pyörtynyt ja samalla myös oksentanut. Nyt en tiedä, uskallanko enää lentää. En ainakaa uskalla mitään syödä lennon aikana tai sitä ennen. Niin epämiellyttävä kokemus tämä oli.

• mmm2688

Alhainen verenpaine

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      420
      2071
    2. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      200
      1666
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      152
      1532
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      123
      1396
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1206
    6. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      1014
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      114
      938
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      75
      848
    9. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      17
      824
    10. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      26
      715
    Aihe