Pyörryttäminen lentokoneessa

Make1949

Onko kellään kokemuksia tästä?

Pidemmän matkan lennoilla minua alkaa herkästi pyörryttämään ja joskus olen pyörtynytkin. Pitäisi kuitenkin joitakin kertoja vuodessa vielä lentää noita kaukomatkoja.

Miten taistelette pyörtymistä vastaan lentokoneessa?

7

1900

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sotis

Eikös tuo nyt ole asia, josta keskustellaan lääkärin kanssa, eikä ihmetellä nettipalstalla.
      Jos sinua pyörryttää, se ei tarkoita sitä, että ilmiö olisi hirveän yleinen.

• Kamikaze

Tiedän myös yhden joka pyörtyi lentokoneessa ja elpyi kun annettiin happea.

Veikkaan että paineen vaihtelu ja lentokoneessa oleva paikkakin vaikuttaa hapen määrään.
        Itse veikkaan ettei ole kyse mistään sen vakavammasta, mutta hyvä se on lääkärillä tutkituttaa ennen lentoa.

Yksi mikä voisi auttaa on muistaa kävellä vaikka lentokoneen käytävää pitkin. Verikin kiertää paremmin kun ei tarvi paikallaan olla koko aikaa.

• lentoon123

Kannattaa pitää veri liikkeessä. Ali hartioita nostelemalla ja pyörittämällä olkapäitä. Kaikenlaiset jumppaliikkeet, joita voi tehdä tilojen sallimissa rajoissa helpottavat oloa mielestäni, jos on pyörtymysherkkyyttä. Tämä vain tällainen kokemusperäinen oletus ei mikään lääketieteellinen havainto.

mieleen Menierin tauti, joka on tasapainoon vaikuttava sairaus, mikä tosin on hoidettavissa, eikä mikään henkeä uhkaava, joten nou panic. Tämä kuitenkin vain arvaus ja suosittelen lääkärillä käymistä asian vuoksi, jotta tutkitaan alta pois ne pahimmat vaihtoehdot.

• Anjamiini

Tiedät varmaan tasapainoelimen korvan sisällä. Lentokoneen paine vaikuttaa joidenkin ihmisten korviin voimakkaammin kuin toisten. Hierominen ja liikkuminen josta jo edellä mainittiin olisi tärkein hoito koska sellainen ihminen tarvitsee enemmän happea ja verenkiertoa tasapaino elimeen.

• Mikä avuksi?

Kahdella viimeisellä lennolla olen pyörtynyt ja samalla myös oksentanut. Nyt en tiedä, uskallanko enää lentää. En ainakaa uskalla mitään syödä lennon aikana tai sitä ennen. Niin epämiellyttävä kokemus tämä oli.

• mmm2688

Alhainen verenpaine

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      940
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      818
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      707
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      634
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      583
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe