RC-auto

Jonttu11

Hei,

Olen ostamassa Kyosho autoa, mieluiten polttomoottorillista.Mikä malli minun kannattaisi ostaa olen 11-v ja kokematon.Rahaa olisi tuhlattavana joku 1000e-2000e?

53

5252

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T-ope

      Hae paikkakunnaltasi alan kerho tai jos paikkakunnallasi ei ole kerhoa etsi harrasta joka voi opastaa ohi "alkukarikoiden". Ei sen ensimmäisen oman auton tarvitse olla viiimmmesen päälle viritetty kisa-auto vaikka finanssiosasto olisikin kunnossa.
      Onnittelut hyvästä valinnasta harrastuksen suhteen ja runsaita ajeluja.

    • Joskus harrastanut..

      ...polttomoottoriautoa ei kannata valita tehon takia, koska nykyään sähköautoistakin lähtee yli hevosvoiman verran paukkua. Voit olla varma, että 1:10-kokoinen auto lentää näillä tehoilla! :O

      Osta joku kisakäyttöön tarkoitettu auto pienitehoisella harjattomalla moottorilla, koska kisakäyttöön tehdyt autot kestävät parhaiten kilometrejä ja kolhuja. Akuksi Lipo ja radiolaitteiksi 2.4 GHz-laite.

    • KyoshoInferno

      Kyllä minusta ainakin polttomoottoriauto on kiehtovampi kuin sähköauto mutta samalla myös
      haasteellisempi. Jos aikaisempaa kokemusta polttomoottoreista ei ole, kannattaa tosiaan turvautua aluksi jonkun kokeneemman harrastajan apuun. Muuten voi plekkä käynnistäminen osoittautua aluksi hankalaksi, puhumattakoon säätämisestä. Netin kautta varmasti löytyy henkilö, joka voi opastaa harrastuksen alkuun.

      Jos Kyoshoa nimenomaan haluat (ja oletan, että off-road autoa?), niin tuolla budjetilla irtoaa hyvin
      Inferno 7.5 US Sports tai vastaava laite Truggynä ja säästöönkin jää vielä rahaa.

      • infernon omistaja

        Voitko just tolla kyseisellä infernolla ajaa -10 pakkasessa ?


    • bilteman auto

      mull on bilteman ja se on kyoshon auto tosi halpa vain 300 euroo katso bilteman sivuilta kannataa harkita :) kysy sit ohjeet siihen autoon

      • juriperttu.wilska

        onx tosiaan biltema ja kyocho sama härveli.itse kiinnostuin mut varaosasaanti bil teman kautta tuskin natsaa siis pitäs kyochon osat kelvata niit sentään suht hyvin saa.


    • asdggthdgh

      älä hyväneaika osta tuolla rahalla kyoshoa!! Jos nui palio o rahhaa nii hommaa ehottomasti joku traxxasin auto!! :OO Ite kyllä mielummin säästäsin ja ostaisin sitte jonku vuoje päästä mopon :)

    • tarvii apua

      osaaks ketää auttaa autossani on vikaa ku painaa kaasua nii se peruttaa ja kun kääntää vasemmalle niin se kääntää oikealle

    • kylk

      Laita ohjaimesta säädöt (pitäisi olla napit normal/reverse) päin vastasiin suuntiin.

    • tarvii apua

      mulla oli ohjaimessa napit ojaukseen mut ei kaasuun

    • nmoo

      lo l biltema shit*!!

    • mamo

      ootteko vähän kokemattomia? oon neljätoista ja tiiän enemmän ku aikuset?!?

      • 15+11=26

        Mitäs vittuu tuut siihe aukoo päätäs, kuka ensinnäki puhu aikuisista? -_-


    • mamo

      millee voi ol 1000-2000 euroa ton ikäsenä? mulla on 4 autoa ja olen tehnyt niitten eteen kesät ja talvet töitä, sekä säästänyt kaikki pullo rahat/synttäri rahat! hullua!

    • teemu kesala

      onko bilteman polttis hyvä vai huono suositteletteko?

    • joni 99

      ite oon 12 ja kaks vuotta on ollu dbx ja käynnistys ongelmii on ollu mut suositelen

    • 100 vuotias no ei

      ja mä oon sitä mieltä että kannattaa noilla rahoilla traxxas stampede xl-5 mutta jos sää välttämättä halut sieltä kyoshosta niin... kannattaa ostaa sähkö buggy .........
      mutta itte kattelen rc lentokonetta

      • Jehuu

        Minua ei oikeen RC lentokoneet oikeen enään viehättänyt, sillä meni juuri uusi nine eagles/sky eagle paskaks, en enää jaksanu ruveta ostaan vara-osia ku ei enää motivaatiota ollu. Nyt kuitenkin olen aloittanut tämän mukavan autoilu harrastuksen, kellään tietoo, että missä suht halpa polttis auto joka menee siinä 30-40Km/h.


      • Rcpoju

        Mulla ois Free man 1600 rc lentsikka 220€ ja tinki vara ;) Sis. postit. sp: [email protected]


      • vastaaja 1
        Jehuu kirjoitti:

        Minua ei oikeen RC lentokoneet oikeen enään viehättänyt, sillä meni juuri uusi nine eagles/sky eagle paskaks, en enää jaksanu ruveta ostaan vara-osia ku ei enää motivaatiota ollu. Nyt kuitenkin olen aloittanut tämän mukavan autoilu harrastuksen, kellään tietoo, että missä suht halpa polttis auto joka menee siinä 30-40Km/h.

        sähkömoottori autoki kulkee 40km/h -60km/h ni sähkö autot on halvempii ja hiljasempii ni suosittelen sähkö autoo !!!!!


    • kyllk

      Ehdottomasti sähkö! Meinasi minunkin into lopahtaa sen käynnistyksen takia. Polttikset ovat Lähes mahdottomia aloittelijoille. Onneksi löysin avuliaan harrastajan. Hyvä sähkö on esim HPI savage, sähkönä. Ja jos on rahaa niin siihen uudet radiot. HPI on laadukkaampi kuin kyosho, Kyoshon readysetit sopii aloittelijalle vain hinnan vuoksi, ne sähköt joutuu vaihtamaan heti. Niin polttiksiin kuin sähköihinkin. Ja mulla on ollu HPI firestorm, Kyosho MINI-Z MR02, Kyosho MAD FORCE kruiser (hauska laitos) ja Ainut mikä on enään jäljellä lennokkien lisäksi on Kyosho TF-5 7,5 harjattomalla, giga radioilla, ja drift speccinä. Tällä kokemuksella puhun.

    • Rc raaste

      Oma rc-autoharrastus on ollut katkolla muutamia vuosia, olen sähkölennokkeja harratanut useamman vuoden, mutta nyt olen ajatellut siirtyä rc-autojen puolelle, koska lähellä ollut hyvä lennätys pelto on rakennettu täyteen asuintaloja ja joutus aina lähteen kauemmas harrastamaan, jos lennokkeja lennättää.
      Sähköhelikopteri olis yks vaihtoehto, mutta siinäkin on aina omat riskinsä ja helposti se helikopterikin rikkoontuu ja lisäksi helikopterin lennätys on myös
      säästä riippuvainen, kuten lennokitkin.

      Rc autoharrastusta ei tuulet haittaa, eikä pieni vesisadekaan, joten paljon useammin on mahdollisuus harrastaa.
      Rc-sähköauton etuihin kuuluu ehdottomasti auton äänettömyys, verrattuna polttomoottoriautoon, jolloin sähköautolla voi ajella lähes missä tahansa, kun taas polttomoottoriautolla ajelusta saa kuulla valituksia, ainakin sellaisilta kateellisilta, jotka vastustavat muutenkin kaikkea mukavaa.
      Joskus 15 vuotta sitten tuli hankittua Thundet Shot rc-sähköauto, mutta nyt
      vois ostaa joku Traxxas tai joku muu malli.
      Netistä olen vasta vertalillut eri autoja ja hintoja, meinaa olla kyllä valinnan vaikeus päällä.
      Joku nelivetoinen ja myös maastossa ajettava auto olis sopiva.

      Mulle käy valmis auto tai rakennus sarja.
      Rakennus sarjassa parhaana puolena on se, että rc autoa on mielenkiintoinen rakentaa ja nähdä, kuinka auto pikkuhiljaa kasautuu ja siinä ainakin pääsee toteamaan, kuinka auto on rakennettu, kuin ne valmiiksi rakennetut autot.
      Ehkä rakennus sarjan paras hankinta aika on syksyllä, että talvella on mielenkiitoista projektia.
      Täytyy jatkaa autojen vertailua, että sais hankittua auton ennen kesää ja
      pääsee ajeleen täs kadulla, kun on kaikki lennokkipaikatkin tuhottu.

      • tonzuziza

        mul ois kyoshon drx poltis auto auto on noi vuoden vanha ja olen uusinut osia jo 100e eestä kun olen laitanut parempia osia ja koneeseen ei tarvii tehä remontia jos kiinostaa niin täs on s posti [email protected]


    • (:

      Tietäiskö joku kuinka kovaa kyosho Fazer gp2 menee. Vastatkaa mahdollisimman nopeasti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • vastauus

      40-50kmh

    • pöllö11

      ok

    • Smiiiileeee

      mikä on kit ja combo paketit? vastatkaa joku nopee.

    • madforce

      tietäisiko joku mistä saisi halvalla kyosho madforceen osia??

    • kumpaan

      madforce ve:hen vai gp:hen (ve on sähköversio gp polttis)

      • madforce

        polttikseen


    • Ampiainen:)

      Tietääkö kukaan, että pystyykö tuolla Kyoshon Mad Force kruiserilla ajamaan umpihangessa? Onko vedenkestävä? Vastatkaa jokuu noppeesti!!

    • ??????????????

      kuinka lujaa mad force meenee? haluaisin tietää äkkiä

    • mitä teen?

      minä ostin 1/18 e-rock crawler 4wd/ws 2.4g rc auton ja ohjaimen toisella puolella oli ledi jonka vieressä oli nappi jossa luki että f/s set ja bind niin painoin siitä ja ohjain ei saa autoon vissiin enään yhteyttä niin en tiedä mitä ehdä ja auto oli aivan uusi. voisittako ammattilaiset auttaa :)?????????????



      ??????????????????????????????????????????????????????????

    • RC-pitotti1

      Ammattilainen en ole joten sen joutuu joku toinen tekemää, mutta.
      Ensimmäiseksi kaiva ne käyttöohjeet esille. Ne jotka on siellä kuljetuslaatikossa. Toivottavasti et lähettänyt niitä roskii. Siellä kerrotaan kuinka radiosi "paritetaan" vastaaottimen kanssa. Toimeenpiteen nimitys on bindaus. Ohjeissa kerrotaan missä järjestyksessä laitetaan virrat päälle lähettimeen ja vastaanottimeen ja milloin bindaus nappia painetaan vastaanottimessa voi olla myös bindauskytkin tai bindausliitin johon bindausjohto asetetaan.

      • rcpoju

        Mä oon 12v ja musta tuntuu noi kysymykset ihan ****** tyhmille koska. "Kuinka lujaa se auto kulkee..." jne Se riippu siitä onko siinä autossa eri combo tai mitä "viriosia" siinä nyt onkaan... Ps itella kolme rc autoo ja lentokone ja heloi koptrei


      • rcms
        rcpoju kirjoitti:

        Mä oon 12v ja musta tuntuu noi kysymykset ihan ****** tyhmille koska. "Kuinka lujaa se auto kulkee..." jne Se riippu siitä onko siinä autossa eri combo tai mitä "viriosia" siinä nyt onkaan... Ps itella kolme rc autoo ja lentokone ja heloi koptrei

        Nojoo oon itekki just 12v ja kyllä noi kysymykset "pystyykö ajamaan hangessa", niin on noi kyllä ihan kolme vuotiaitten kysymyksii! Kannattais kokeilla ajaa lumessa jos on sitä tietoa vailla!


    • 2+15=17

      Mun mielestä se vitun pointti on se miten se saatanan auto lähtee koska jos menee ajaa esim maastoo tai jonnekki ni kuka vitun urpo ajaa suoraan eteenpäin ja yrittää ajaa vittu jotai saatanan huippunopeutta?!?!? VITTU !!!

    • rcman

      Dbx 2.0 sen ostat. Toimii :D

    • =(|)=

      Älä ihmeessä osta polttista ja tolla budjetilla suosittelen HPI vorza flux hp kulkee 120km/h ja kaikille tiedoksi et se Bilteman läjä kestää hyvällä tuurilla yhden kesän

    • sopuli3

      kai mäkin voisin pistää tänne oman näkemykseniasiasta.
      oma eka auto oli traxxas stampede 4x4 VXL eli nelivetoinen harjeton monsteri.
      sain sen tossa 2011-2012 tarkalleen en muista, en valitsisi kyoshoa tai melkein mitään muuta merkkiä kuin losin tai traxxassin, traxxassiin saa osia monesta paikasta esim. sabe(Konkurssi) ja hobbylinna näin turun seudulla.
      tällä hetkellä itseltä löytyy:
      stampede 4x4 VXL monsteri 1:10
      vaterra twin hammers 1:10 crawleri/pihasuditus
      losin micro crawler 1:24
      losin mini crawleri 1:18

      tässä olisi lista mikä kannattaisi olla ensimmäisessä rc autossa:

      SÄHKÖAUTO, polttomoottirauto on suomen oloissa huono ajatus ensimmäiseksi autoksi, joudut sekottamaan suhteita, polttoaineita, tulpat, käyntiin saaminen, haju, ääni ,jos nitrolla törmää lujaa seinään niin ken tietää mitä takahtuu, ja nitron moottorit maksaa lähes aina 100-300euroa. sähkössä ei melkein ikinä ole tulipalovaaraa tai ääniongelmia, tosi hyvä sähkömoottori maksaa noin 50-100e, nopeudensäädin saman verran ja akut halvimmillaan ulkomailta 15$ ihan hyvä akku normaalikokoiseen autoon.

      Neliveto(jos haluat ajaa esim jäällä niin takaveto ei millään pysy suorassa)

      vedenkestävät sähköt (talvella ei oikein voi ajaa muuten ja suomi on vähän kostea maa)

      gigahertsi radio(silloin antenni on alle 20cm pitkä eikä katkea niin helposti)

      harjattomat sähköt(eivät ole pakolliset mutta ovat tehokkaammat, huoltovapaammat ja kestävämmät kuin harjalliset, koska ne hiiliharjat kuuu kokoajan siellä moottorissa ja lopuksi teho hiipuu aivan surkeaksi)

      lukuisia jälleenmyyjiä(jotta varaosia saisi monesta paikasta)

      asiota joita pitäisi tehdä ennen/jälkeen auton tai lentokoneen hankinnan:

      rekisteröidy jollekkin näistä foorumeista: rc10 (autot), rcoffi crawlerit ja scalet (autot) lennokit . net (lennokit)

      hanki kunnollinen työkalusarja ja laturi jotka sopivat autoosi ja akkuihisi, kysy kaupasta tai foorumilta.

      käy jossain kisoissa tai jossain seurassa ja esittäydy, heiltäkin voit kysyä
      neuvoa.

      SANASTOA

      servo, kääntää renkaita ja polttomoottoreissa on myös kaasuservo

      nopeudensäädin, mihin akku menee, jakaa sähkön moottorille ja vastaan ottimelle.

      lähetin/vastaanotin toinen lähettää signaalin ja toinen vastaan ottaa sen, kutsutaan myös kaukosäätimeksi

      crawleri, jäykkäakselinen , hitaasti kulkeva kivillä ja metsässä kulkeva auto.

      scale, niinkuin crawleri, missä on jokin oikean auton kori päällä, mutta ei niin maaston kelpoinen

      koppa, auton kori

      offset, mihin kohtaan vannetta vetoakseli tulee, kuinka kauas renkaat tulevat autosta.

      mulle voi pistää suoraan kysymyksiä jos jokin jäi epäselväksi tai tarvitset infoa jostain tai tarvitset apua jossain sopuli3ÄTgmail.com
      toivottavasti tämä auttaa jotakuta.

      Topi

    • Vinkkaaja

      Tässä ihan helppo ohje marssit vaan suoraan kyosho myymälään ja kysyt polttista
      Niin ne kyllä näyttää niitä malleja ja neuvvoo hyvin ;)

    • Ärsee

      Moro, löytyisi Hobao (Graupner) Hyper St Truggy, polttis 4,5 ccm, 1/8, neliveto koko setti tarvikkeineen, digiradio, 2 startteria, toinen vain kerran käytetty, hehku, laturi hehkulla ja radiolle ym releet mukaan. Ajettu 3 litraa koko setillä joten uudehko.Hp 727 eur. Ilmoitus myös tori.fi:ssä.

    • RCAuto1111111111op

      hei, oon harrastanu 4 vuotta rc autoilua ja,,,,, ostin vahingossa ekaks polttiksen ja olin sitä mieltä että myisin sen mutta sittten tuli mieleen ostan lopuil rahoil sähköauton ja sit 2 vuotta ja sit otin polttikse käyttöö

    • Rikuboe

      Hei! Ei kannata ostaa kyoshoa on kokemusta että ne ei kestä paljoa. Mutta rahansa saa kuluttaa mihin tahansa

    • Himotoeamba

      Oon alottelija ja tuli hommattuu pari tommosta Himoto eamba 4x4 harjatonta truggya. Mietin vaan että mikä se pieni nappi siinä auton virtakytkimen vieressä on? Mitä siitä pitäis tapahtuu? Ois kiva jos joku vastais mahdollisimman nopeasti :)

      • Rcm

        Se on se resectointi nappula. Sitä kun painat menee auto ihan sekaisin ja sitte se täytyy ohjelmoida uudestaa.


    • Rcm

      Rniin moni tekee tuon saman virheen. He ostavat monen sajan kilpa vehkeen ja sitte viikon päästä huomataa "Että ei tää kinnostanukkaa." Homma semmonen traxxas stampede , niin ei ainakaa mee niin paljon rahaa hukkaa jos tää ei ollu mun juttu. :)

    • Rcautoilija

      Moi. Ekaksi autoksi kannattaa valita sähköauto esim Traxxas Slash 2WD VXL. Harjaton ja takavetoinen. Takavetoinen opettaa ajamaan ja Sc Auto on kestävämpi. Kyoshoa älä osta KOSKAAN (ainakaan RTR kyoshoa) Kun olet saanut Traxxaxsella kokemusta niin kannattaa lähteä kokeilemaan SC sarjassa(sc winter cup) kisaamista. Kun traxxas alkaa kyllästyttää niin osta joku kisa auto esim Losi TRL 22SCT 2.0 tai PR Racing Sc201. Tai jos haluat nii n voit lähteä myös Buggy luokkaan jossa hyviä automerkkejä ovat: Losi Tekno Xray ja Hb.
      Akuiksi kelpaa aluksi nimh mutta kannattaa siirtyä lipoihin suht nopeasti. Myös kunnolliseen radiolaitteistoon ja laturiin kannattaa satsata. Kisa autot tulevat yleensä kitteinä jolloin mukaan ei tule renkaita koria moottoria nopeudensäädintä akkuja servoa eikä laturia ja radiolaitteistoja.
      Kannattaa tulla rc10 foorumille kysymään lisää ja etsimään lähin rc kerho. Toimintaa on esim turussa ulvilassa jyväskylässä. Ja paljon muuallakin.

    • rchemmo

      Kyllä ekaksi autoksi kannattaa ostaa kunnollinen mikä myös kestää ettei innostus lopu jos joutuu kokoaika korjaa autoo . Yllä hyviä vinkkejä sähköautoista ja polttismonstereista hpi savagea suosittelen ja varmasti muillakin on hyviä. Seuraava auto minkä ostan Savagen kaveriksi on todennäköisesti Xrayn XB4 mutta se on ensi kesän asia.

    • Anonyymi

      Hei osaisitteko auttaa tälläisessä ongelmassa että jos vaihteiston ratas meni rikki ja mistään ei löydy sopivaa ratasta rc autoon niin mitä pitäisi tehdä tässä tilanteessa

    • Anonyymi

      Hei! Unohda traxxas ja osta arrma typhon s6 v5

    • Anonyymi

      Rc-autoilu on hame päälle osaston hommia.

      Aikuiset miehet. Päällystäkää mieluummin vaikka käsilaukkuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe