voiko ostaa

olen jo pitkän aikaa miettinyt, että onko mahdollista ostaa suvulleen aatelisarvo? mistä se muka ostetaan? olen joskus ehkä kuullut, että näin voisi tehdä. itse en todellakaan ole rahojani joihinkin arvoihin tuhlaamassa, kysyinpähän vain..
Ilmianna
Jaa

6 Vastausta

Ei voi. Suomessa ei enää myönnetä uusia aatelisarvoja (ei ole myönnetty kohta sataan vuoteen). Vanhat aatelissuvut säilyttävät aatelisarvonsa, mutta se on enää vain arvonimi ilman mitään sisältöä, sillä viimeisetkin säätyjen erioikeudet lakkautettiin 1995.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ehkäpä joku Tongan kuningas kirjoittaisi Sinulle aateliskirjan, jos löisit pöytään riittävän suuren rahatukon. Tosin sillä kirjalla ei suomen ritarihuoneeseen hyväksytä. Sinne eivät pääse edes korkea-arvoiset ulkomaiset aateliset, jos he sattuvat suomeen muuttamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
huuto.netistä. Siellä myydään lähes mitä vaan. Ja halvalla.
Ilmianna
Jaa
Perustat mikrovaltion, tarkemmin ruhtinaskunnan ja ruhtinashan varmaan kuuluu jo ylhäisaatelistoon. Tai: osallistut kuninkaanvaaliin (edellyttäen että olet vaaliruhtinas, mikä jo sinänsä...) sillä ehdolla että sinulle taataan aateliarvo. Tai...
Ilmianna
Jaa
Jos sukunimessä on nen-pääte, niin se merkitsee aatelia ellei ylhäisaatelia.
Ilmianna
Jaa
Vitun leso ääliö
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

voiko ostaa

olen jo pitkän aikaa miettinyt, että onko mahdollista ostaa suvulleen aatelisarvo? mistä se muka ostetaan? olen joskus ehkä kuullut, että näin voisi tehdä. itse en todellakaan ole rahojani joihinkin arvoihin tuhlaamassa, kysyinpähän vain..

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta