Luonnetestiin osallistuminen.

hoilanenä

Olisi tarkoitus osallistua koiran kanssa luonnetestiin. Kysymys kuuluukin, että pitääkö omistajan itse viedä koira luonnetestiin? Vai saako joku toinen henkilö viedä koiran sinne, jos itse on kuitenkin mukana katsomassa. Eli löytyykö tästä mitään sääntöä?

3

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/F4CDD117-0973-49E2-8B5D-50A63D48F679/0/LT_saantovihko_A4.pdf

tuolta löytyy kaikki säännöt ja muut tiedot luonnetesteihin.
      ja siellä sivulla 3 kohdassa 9 sanotaan :

"9. Luonnetestiin osallistuvan vastuu
      Koiranomistaja/-ohjaaja vastaa koiran testitilanteessa aiheuttamista tai koiralle aiheutuneista vahingoista, tämä ei koske testaavaan tuo...." jne.

eli tuossa lukee "Koiranomistaja/-ohjaaja" eli se saa jolla jokin toinen henkilö kuin omistaja. kunhan sama henkilö toimii koiran kanssa koko testin ajan. (:

• mutta...

Mieti ensin pari kertaa miten koira käyttäytyy paineen alla tutun ja turvallisen omistajan kanssa tai vieraan henkilön?

Kyllä puuhunkin saa kiivetä p... edellä, mutta ei siinä juuri mitään järkeä ole... ;-)

• Olen tuossa sinäänsä samaa mieltä että kannattaa tarkkaan miettiä kenen kanssa koiran sinne laittaa..
        mutta on olemassa sellaisiakin esim. ystäväläni on rotikka jonka kanssa työskentelen ja harrastan minä eli vien itse sen toko kokeisiin sekä luonnetesteihin.
        joten jos koira on oppinut että jokin ihminen on ns. "työkaveri" niin sitten se on ok ja toinen on sitten se rakastava omistaja jonka kanssa touhutaan muuten.
        ja en nyt usko että kukaan kovin fiksu ihminen laittaisi koiraansa mitenkään kovin tuntemattoman ihmisen kanssa minnekkään luonne testiin, kai se ihminen on kumminkin ollu koiran kanssa tekemisissä ja tuntee sen.
        eikä se ohjaajan tarvitse olla juuri se oikea omistaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1194
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      836
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe