Älkää vaatiko liikaa toisilta!!

Ihmetteleväinen

On hullua kuulla miten nuoret valittavat "vanhemmat eivät anna tarpeeks viikkorahaa", taikka haukkuvat vanhempiaan. Pahinta mitä olen kuullut kun poikaystäväni ei saanut äidiltään rahaa kaljaa hän sanoi puhelimessa äidilleen "v****n huora", sen jälkeen tajusin minkä mäntin kanssa seurustelen, ja se jäi siihen. Usein myös syrjitään sitä jolla on erinlaiset vaatteet tai jos ei juo/polta. Myös lihavia syrjitään.
Mihin tää maailma vielä kallistuu!?
Ensinnäkin vanhemmat ovat elättäneet lapsensa pienestä asti ja on varmasti mennyt pelkästään siihen jo paljon rahaa, mutta sepäs ei kelpaakkaan nykyisin kaikille nuorille. Monen mielestä vanhempien kuuluu maksaa ruoka, meikit, asuminen (jos on muuttanut omaan kämppään), bailurahat, olen myös kuullut joidenkin vaativan vanhemmiltaan rahat autokorttiin sekä autoon. TODELLA JÄRKYTTÄVÄÄ!!
Itse en saa KOSKAAN viikkorahaa, tienaan itse rahani vaatteisiin ja meikkeihin, kunnioitan ja rakastan vanhempiani siitä huolimatta vaikkeivät he maksa asumistani (vaikka olen alaikäinen).
Mitä sitä muilta pyytelemään!!

2

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssasi..

      Todella törkeää käytöstä nuorilta vanhempiaan kohtaan. Ei monikaan tule ajatelleeksi kuinka paljon vanhemmat ovat nähneet vaivaa pitääkseen asiat kohdallaan, katon pään päällä ja ruokaa pöydässä.

      Mielestäni on kuitenkin ihan ok, että nuoret saavat vanhemmiltaan hieman rahaa. En tarkoita satoja euroja viikossa vaan lähinnä kympin tai pari kuukaudessa.
      Ei nuorten tarvitse käydä koulutyönsä ohella vielä töissäkin joka ilta ja viikonloppu. Heidän työtään on opiskella.
      Jotkut vanhemmat saattavat tietysti antaa lapsilleen paljon rahaa, yrittääkseen poistaa huonon omantunnon siitä, että on suurimman osan ajasta töissä tms.
      Eikä mielestäni ole mitenkään huono ajatus, että vanhemmat sponssaavat lastensa ajokorttien maksussa, niiden hinnathan ovat nykyään melko suuria.

      Nuoret voisivat osoittaa vanhemmilleen kunnioitusta pienillä arkipäivän jeesauksilla.
      Välillä edes imuroida, pestä pyykkiä tai ulkoiluttaa sen koiran minkä halusi, kun oli 8 vuotias.
      Maailmaa ei voi kukaan pelastaa, mutta astetta parempaan suuntaan voi oman ja perheen hyvinvoinnin viedä jättämällä turhat ruinaukset ja itkut pois.

      • 4:n äitee

        kirjoituksia ja toi koiran ulkoilutustoteamus kruunasi ne!
        Itse kanssa ihmettelen joidenkin nuorten arvostuksen puutetta ja joidenkin vanhempien yletöntä rahan syytöä. Kunpa löytyisi se "kultainen keskitie" ja ARVOSTUS molemmin puolin :)

        Itse väännän omien nuorteni kanssa ja odotan sitä ymmärryksen tuomaa palkintoa, joka TULLEE viim. aikuisuuden kynnyksellä...!

        Meillä tehdään KOTITÖITÄ ja ansaitaan viikko/kkrahaa (iästä riippuen).
        Ajokortti maksetaan KUNHAN KOULUA JATKETAAN, ja se kohtuudella hoidetaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe