Älkää vaatiko liikaa toisilta!!

Ihmetteleväinen

On hullua kuulla miten nuoret valittavat "vanhemmat eivät anna tarpeeks viikkorahaa", taikka haukkuvat vanhempiaan. Pahinta mitä olen kuullut kun poikaystäväni ei saanut äidiltään rahaa kaljaa hän sanoi puhelimessa äidilleen "v****n huora", sen jälkeen tajusin minkä mäntin kanssa seurustelen, ja se jäi siihen. Usein myös syrjitään sitä jolla on erinlaiset vaatteet tai jos ei juo/polta. Myös lihavia syrjitään.
Mihin tää maailma vielä kallistuu!?
Ensinnäkin vanhemmat ovat elättäneet lapsensa pienestä asti ja on varmasti mennyt pelkästään siihen jo paljon rahaa, mutta sepäs ei kelpaakkaan nykyisin kaikille nuorille. Monen mielestä vanhempien kuuluu maksaa ruoka, meikit, asuminen (jos on muuttanut omaan kämppään), bailurahat, olen myös kuullut joidenkin vaativan vanhemmiltaan rahat autokorttiin sekä autoon. TODELLA JÄRKYTTÄVÄÄ!!
Itse en saa KOSKAAN viikkorahaa, tienaan itse rahani vaatteisiin ja meikkeihin, kunnioitan ja rakastan vanhempiani siitä huolimatta vaikkeivät he maksa asumistani (vaikka olen alaikäinen).
Mitä sitä muilta pyytelemään!!

2

921

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssasi..

Todella törkeää käytöstä nuorilta vanhempiaan kohtaan. Ei monikaan tule ajatelleeksi kuinka paljon vanhemmat ovat nähneet vaivaa pitääkseen asiat kohdallaan, katon pään päällä ja ruokaa pöydässä.

Mielestäni on kuitenkin ihan ok, että nuoret saavat vanhemmiltaan hieman rahaa. En tarkoita satoja euroja viikossa vaan lähinnä kympin tai pari kuukaudessa.
      Ei nuorten tarvitse käydä koulutyönsä ohella vielä töissäkin joka ilta ja viikonloppu. Heidän työtään on opiskella.
      Jotkut vanhemmat saattavat tietysti antaa lapsilleen paljon rahaa, yrittääkseen poistaa huonon omantunnon siitä, että on suurimman osan ajasta töissä tms.
      Eikä mielestäni ole mitenkään huono ajatus, että vanhemmat sponssaavat lastensa ajokorttien maksussa, niiden hinnathan ovat nykyään melko suuria.

Nuoret voisivat osoittaa vanhemmilleen kunnioitusta pienillä arkipäivän jeesauksilla.
      Välillä edes imuroida, pestä pyykkiä tai ulkoiluttaa sen koiran minkä halusi, kun oli 8 vuotias.
      Maailmaa ei voi kukaan pelastaa, mutta astetta parempaan suuntaan voi oman ja perheen hyvinvoinnin viedä jättämällä turhat ruinaukset ja itkut pois.

• 4:n äitee

kirjoituksia ja toi koiran ulkoilutustoteamus kruunasi ne!
        Itse kanssa ihmettelen joidenkin nuorten arvostuksen puutetta ja joidenkin vanhempien yletöntä rahan syytöä. Kunpa löytyisi se "kultainen keskitie" ja ARVOSTUS molemmin puolin :)

Itse väännän omien nuorteni kanssa ja odotan sitä ymmärryksen tuomaa palkintoa, joka TULLEE viim. aikuisuuden kynnyksellä...!

Meillä tehdään KOTITÖITÄ ja ansaitaan viikko/kkrahaa (iästä riippuen).
        Ajokortti maksetaan KUNHAN KOULUA JATKETAAN, ja se kohtuudella hoidetaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1959
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1229
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1018
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      24
      1003
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      90
      714
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      109
      686
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      44
      675
    8. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      652
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      59
      645
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      58
      590
    Aihe