Mieheni peri vanhemmiltaan kesämökin. Liitetäänkö tämä mökki yhteiseen jaettavaan omaisuuteemme mahdollisen avioeron tullessa? Itselläni on se käsitys, että kyllä, mutta mies on toista mieltä. Todettakoon, että en halua tai vaadi tätä itselleni, kiinnostaa vain tietää, koska mies (ja hänen sukulaisensa) on minua kohtaan todella v-mäinen tässä(kin) asiassa. Omassa omaisuudessamme on mielestäni ihan tarpeeksi jakamista, ja olen valmis jopa vähempään, kun vain saisin elämän "raiteilleen".
perinnön omistus
5
746
Vastaukset
- liian vähän tietoja
Jos mies sai kesämökin testamentilla, jossa oli erikseen maininta saajan aviopuolison avio-oikeuden poissulkemisesta, niin mies on oikeassa. Samoin hän on oikeassa, jos teillä on avioehto, joka koskee perintönä saatua varallisuutta. Muussa tapauksessa sinä olet oikeassa eli mökki lasketaan mukaan miehen avio-oikeuden alaiseen varallisuuteen.
- ap
kiitos vastauksesta. Tämä viimeinen on se oikea vaihtoehto, eli ei ole testamenttia eikä avioehtoa.
- sakke.kl
ap kirjoitti:
kiitos vastauksesta. Tämä viimeinen on se oikea vaihtoehto, eli ei ole testamenttia eikä avioehtoa.
myydä kesämökin ilman sinun lupia ja ei ole pakko antaa puolia rahoista sinulle.Se on miehesi nimillä nyt jos se sai sen perintönä.
- 12+3
sakke.kl kirjoitti:
myydä kesämökin ilman sinun lupia ja ei ole pakko antaa puolia rahoista sinulle.Se on miehesi nimillä nyt jos se sai sen perintönä.
vaikka ei avioehtoja ole.Voitti kerran eräs mies 3,3miljoonaa lotossa ja otti muijasta eron eikä muija saanut lottovoitosta penniäkään vaan normaalin puolet kiinteästä omaisuudesta.
- 9
12+3 kirjoitti:
vaikka ei avioehtoja ole.Voitti kerran eräs mies 3,3miljoonaa lotossa ja otti muijasta eron eikä muija saanut lottovoitosta penniäkään vaan normaalin puolet kiinteästä omaisuudesta.
Rikollisesti voi pimitys onnistua tai ero oli jo vireillä, mutta ei kiinteää ja rahaa erilailla ositeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245182
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34627- 1041409
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1471386Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121230- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211024viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.169892En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61853- 37809