Mieheni peri vanhemmiltaan kesämökin. Liitetäänkö tämä mökki yhteiseen jaettavaan omaisuuteemme mahdollisen avioeron tullessa? Itselläni on se käsitys, että kyllä, mutta mies on toista mieltä. Todettakoon, että en halua tai vaadi tätä itselleni, kiinnostaa vain tietää, koska mies (ja hänen sukulaisensa) on minua kohtaan todella v-mäinen tässä(kin) asiassa. Omassa omaisuudessamme on mielestäni ihan tarpeeksi jakamista, ja olen valmis jopa vähempään, kun vain saisin elämän "raiteilleen".
perinnön omistus
5
749
Vastaukset
- liian vähän tietoja
Jos mies sai kesämökin testamentilla, jossa oli erikseen maininta saajan aviopuolison avio-oikeuden poissulkemisesta, niin mies on oikeassa. Samoin hän on oikeassa, jos teillä on avioehto, joka koskee perintönä saatua varallisuutta. Muussa tapauksessa sinä olet oikeassa eli mökki lasketaan mukaan miehen avio-oikeuden alaiseen varallisuuteen.
- ap
kiitos vastauksesta. Tämä viimeinen on se oikea vaihtoehto, eli ei ole testamenttia eikä avioehtoa.
- sakke.kl
ap kirjoitti:
kiitos vastauksesta. Tämä viimeinen on se oikea vaihtoehto, eli ei ole testamenttia eikä avioehtoa.
myydä kesämökin ilman sinun lupia ja ei ole pakko antaa puolia rahoista sinulle.Se on miehesi nimillä nyt jos se sai sen perintönä.
- 12+3
sakke.kl kirjoitti:
myydä kesämökin ilman sinun lupia ja ei ole pakko antaa puolia rahoista sinulle.Se on miehesi nimillä nyt jos se sai sen perintönä.
vaikka ei avioehtoja ole.Voitti kerran eräs mies 3,3miljoonaa lotossa ja otti muijasta eron eikä muija saanut lottovoitosta penniäkään vaan normaalin puolet kiinteästä omaisuudesta.
- 9
12+3 kirjoitti:
vaikka ei avioehtoja ole.Voitti kerran eräs mies 3,3miljoonaa lotossa ja otti muijasta eron eikä muija saanut lottovoitosta penniäkään vaan normaalin puolet kiinteästä omaisuudesta.
Rikollisesti voi pimitys onnistua tai ero oli jo vireillä, mutta ei kiinteää ja rahaa erilailla ositeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191