Hei,
Olen lähdössä ylläkselle ja olisin kiinnostunut lumikenkävaelluksesta. Onko alueelta mahdollista saada karttoja tai onko siellä valmiiksi merkittyjä vaellusreittejä joita pitkin oisi lumikengillä tepastella? En viitsisi maksaa 50euroa parin tunnin kävelylenkistä oppaan johdolla. Katselin että kenkiä saa vuokrattua reilulla kympillä, onko joku teistä vaellellut omatoimisesti ylläksellä?
Kiitos vastauksistanne! :)
Ylläs lumikengillä
6
630
Vastaukset
- kerran kenkäillyt
Ylläs Levin ulkoilukartta on paras omatoimiselle retkeilijälle latujen ulkopuolella. Maksaa noin 15€.
Reiteistä on vähän hankala sanoa, Ylläksen kylien ympärillä on niin paljon latu- ja kelkkareittejä jotka "sotkevat" kenkäilyretkiä, että itse suuntaisin vaikkapa Aakenukselle. Myös Kuertunturilla on väljempää hiihtäjistä ja sinne voi lähteä tallustamaan suoraan Äkäslompolosta, Aakennukselle kun pitää mennä autolla. Olen kerran kävellyt Kuerin päälle ja se oli ihan hyvä kokemus
Kenkäily umpihangessa on aika rankkaa puuhaa, joten älä yliarvioi päivämatkoja, tai mene aiemmin tallattua reittiä- ap kirjoittaja
hei,
Iso kiitos sinulle vastauksetasi! :) - lumikavelija
ap kirjoittaja kirjoitti:
hei,
Iso kiitos sinulle vastauksetasi! :)itse olen ylläksellä lumikenkäillyt paljon latujen lähettyvillä että tietää missä on. myös kesänkitunturilla olen käynyt
- kenkä...
lumikavelija kirjoitti:
itse olen ylläksellä lumikenkäillyt paljon latujen lähettyvillä että tietää missä on. myös kesänkitunturilla olen käynyt
Joo, Kesänki on hyvää kenkämaastoa.
Keväällä pitää muistaa lumivyöryvaara jos menee pahimpia paikkoja koluamaan. No Kesängilä niitä ei ole kuin Pirunkuru - Alkuperäinen kirjoit
kenkä... kirjoitti:
Joo, Kesänki on hyvää kenkämaastoa.
Keväällä pitää muistaa lumivyöryvaara jos menee pahimpia paikkoja koluamaan. No Kesängilä niitä ei ole kuin Pirunkuruok, tuo latujen lähettyvillä pysyttely on fiksu neuvo. Ja voinpa lähteä suoraan mökin pihasta sitten kävelemään. Palaan ensi viikon jälkeen kertomaan kokemuksistani. Sikälimikäli en eksy pahasti :D
- ap kirjoittajaaaaa
Alkuperäinen kirjoit kirjoitti:
ok, tuo latujen lähettyvillä pysyttely on fiksu neuvo. Ja voinpa lähteä suoraan mökin pihasta sitten kävelemään. Palaan ensi viikon jälkeen kertomaan kokemuksistani. Sikälimikäli en eksy pahasti :D
Hei, kiitos kaikille neuvoista, käytiin parin päivänä lumikenkäilemässä latujen lähistöllä ja hauskaa oli. Muutenkin Ylläs oli ihan kiva paikka, ainoan miinuksen antaisin Sportian henkilökunnalle täysin ala-arvoisesta palvelusta. Kammottavaa että nykypäivänä Suomessa vielä saa tuollaista neuvostoaikaista kohtelua. Onneksi muissa skishopeissa kohdeltiin kun ihmistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1465465Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p1363578"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1263319Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m363203Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi432704Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.372265- 222218
Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2292156prööt prööt nyt ottaa vihervassaria pattiin!
Korvatkaa R kirjaimet L kirjaimilla ja sanokaa ääneen "Jari Kurri etsii pakoputkiautossaan jarruja".111894Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk921804