Hei,
Olen lähdössä ylläkselle ja olisin kiinnostunut lumikenkävaelluksesta. Onko alueelta mahdollista saada karttoja tai onko siellä valmiiksi merkittyjä vaellusreittejä joita pitkin oisi lumikengillä tepastella? En viitsisi maksaa 50euroa parin tunnin kävelylenkistä oppaan johdolla. Katselin että kenkiä saa vuokrattua reilulla kympillä, onko joku teistä vaellellut omatoimisesti ylläksellä?
Kiitos vastauksistanne! :)
Ylläs lumikengillä
6
641
Vastaukset
- kerran kenkäillyt
Ylläs Levin ulkoilukartta on paras omatoimiselle retkeilijälle latujen ulkopuolella. Maksaa noin 15€.
Reiteistä on vähän hankala sanoa, Ylläksen kylien ympärillä on niin paljon latu- ja kelkkareittejä jotka "sotkevat" kenkäilyretkiä, että itse suuntaisin vaikkapa Aakenukselle. Myös Kuertunturilla on väljempää hiihtäjistä ja sinne voi lähteä tallustamaan suoraan Äkäslompolosta, Aakennukselle kun pitää mennä autolla. Olen kerran kävellyt Kuerin päälle ja se oli ihan hyvä kokemus
Kenkäily umpihangessa on aika rankkaa puuhaa, joten älä yliarvioi päivämatkoja, tai mene aiemmin tallattua reittiä- ap kirjoittaja
hei,
Iso kiitos sinulle vastauksetasi! :) - lumikavelija
ap kirjoittaja kirjoitti:
hei,
Iso kiitos sinulle vastauksetasi! :)itse olen ylläksellä lumikenkäillyt paljon latujen lähettyvillä että tietää missä on. myös kesänkitunturilla olen käynyt
- kenkä...
lumikavelija kirjoitti:
itse olen ylläksellä lumikenkäillyt paljon latujen lähettyvillä että tietää missä on. myös kesänkitunturilla olen käynyt
Joo, Kesänki on hyvää kenkämaastoa.
Keväällä pitää muistaa lumivyöryvaara jos menee pahimpia paikkoja koluamaan. No Kesängilä niitä ei ole kuin Pirunkuru - Alkuperäinen kirjoit
kenkä... kirjoitti:
Joo, Kesänki on hyvää kenkämaastoa.
Keväällä pitää muistaa lumivyöryvaara jos menee pahimpia paikkoja koluamaan. No Kesängilä niitä ei ole kuin Pirunkuruok, tuo latujen lähettyvillä pysyttely on fiksu neuvo. Ja voinpa lähteä suoraan mökin pihasta sitten kävelemään. Palaan ensi viikon jälkeen kertomaan kokemuksistani. Sikälimikäli en eksy pahasti :D
- ap kirjoittajaaaaa
Alkuperäinen kirjoit kirjoitti:
ok, tuo latujen lähettyvillä pysyttely on fiksu neuvo. Ja voinpa lähteä suoraan mökin pihasta sitten kävelemään. Palaan ensi viikon jälkeen kertomaan kokemuksistani. Sikälimikäli en eksy pahasti :D
Hei, kiitos kaikille neuvoista, käytiin parin päivänä lumikenkäilemässä latujen lähistöllä ja hauskaa oli. Muutenkin Ylläs oli ihan kiva paikka, ainoan miinuksen antaisin Sportian henkilökunnalle täysin ala-arvoisesta palvelusta. Kammottavaa että nykypäivänä Suomessa vielä saa tuollaista neuvostoaikaista kohtelua. Onneksi muissa skishopeissa kohdeltiin kun ihmistä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522724687Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään963507Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka252796Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv672350Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?992225TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain921509Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281319- 411316
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli741276- 67926