tuliaisena ötökän pistot

ötökisti

Toin "tuliaisina" Sharmista ötökän pistoja. Molempia jalkoja kutittaa, kuin olisivat tulessa. Paikanpäällä sain pistoksen, antihistamiinilääkkeet ja salvan. Kuinka kauan tämä ällöttävä kutina jatkuu ja paukamat punoittavat. Suomessa en ole huomannut olevani mitenkään allerginen ihminen, mutta tämä käy jo hermoille.

18

2046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyypakkausta

      itselläni on sama vaiva aina Luxorissa ja muuallakin Egyptissä.Eräs tuttava sairaanhoitaja ehdotti kokeilemaan kyypakkausta,sillä oireet muistuttavat ampiaisen pistoa.Minulle tulee vielä usein kutinan ja paukamien lisäksi kuume.Oireet kestävät yleensä muutaman päivän ja sen jälkeen tekee mieli raapia iho rikki.Yleensä niistä pistoista jää vielä ikävät ruvet muistoiksi :(

      • Matkamiäs

        Vai että kyypakkausta.
        Levitä mehiläisvahaa paikamiin, oikein kunnolla.
        Kestää viikon pari, ruvet jää jos oikein olet raapinut.
        Paukamat vetää pahimmillaan ihan vesikelloille, mutta ei enää suomessa, vaan muutaman päivän sisällä pistosta.


    • isis85

      ovat? Kun itse sain hurjan määrän pistoja Alexandriassa, ilmeisesti torilla, ostettuani vaatteen, jota tuli käytettyä ennen kuin pesin sen. Ja samantyyppisiä paukamia olen kuullut saadun myös jostain hotellista Kairossa.
      Myöhemmin sain tietää, että kysymys voisi olla lintukirpuista, joiden puremat kutisevat hurjasti. Niitä on muuten myös Suomessa ja esiintyvät keväisin linnunpönttöjen läheisyydessä. No, hoidosta en itse asiassa tiedä, mutta jos tuo arvio vaikka auttaisi.

      • Matkamiäs..

        olet saanut allergisia oireita vaatteissa käytettäistä TODELLA vahvoista torjuntamyrkyistä.
        Suomessakin löytyy näitä vaatteita vuosittain ja niitä poistellaan myynnistä.
        Yleensä vaatteista johtuvat paiseet tulevat hartioiden/käsien olka-alueiden selkäpuolelle.
        Toinen paikka on reisien yläosat heti pakaroiden alapuolella.

        Hyttyset taas pistelevät usein nilkkoihin ja sääriin, yleensäkin jalkoihin koska ovat usein paljaanailtaisi.
        Itikoita ei edes tunne, yöllä vasta tuntee kutinan:) Vaikea niitä on myös nähdä, ovat mustia pikku-perkeleitä.
        Olenkin oppinut joa lämpimissä maissa illalla hieromaan kunnon moskitovoidetta nilkkoihin ja sääriin ennen ulos menoa.


      • Matkamiäs

        Ei kai tuohon mitään tervettä lisättävää sitten ole.


      • matkamummo
        Matkamiäs kirjoitti:

        Ei kai tuohon mitään tervettä lisättävää sitten ole.

        menin saunaan, nostin jlat seinälle ja voi p---e kun alkoi kutittaa. Se helpotti. kun päästin kylmää vettä paukamille suihkulla.


    • tulivaanmieleen

      Tuli vaan mieleeni, että voisiko kyseessä olla lude ? Luteen puremat voivat olla tuollaisia.

      • olisivatko

        luteet syynä minullakin?Nimittäin katoin metistä luteen puremajälkiä ja minulla on ollut samantapaisia joskus,vuokrasin nimittäin huoneiston,en ollut hotellissa.


      • ei oo hauska
        olisivatko kirjoitti:

        luteet syynä minullakin?Nimittäin katoin metistä luteen puremajälkiä ja minulla on ollut samantapaisia joskus,vuokrasin nimittäin huoneiston,en ollut hotellissa.

        Onko noita siellä aina? Ja onko yöllä, tai päivällä?
        Ollaan menossa huhtikuussa ja nyt todella pelotta.


      • ei oo hauska kirjoitti:

        Onko noita siellä aina? Ja onko yöllä, tai päivällä?
        Ollaan menossa huhtikuussa ja nyt todella pelotta.

        joissain paikoissa enemmän kun toisissa. joka reissu on vähän tullu puremia mut nykysin jo vähemmän. pelätä ei tarvitse, jos tulee oireita, paikallisesta apteekista löytyy myrkyt.
        mutta ihan käytännön vinkkinä kannattaa ottaa esimerkiski joki hyttysen karkoitus vehje jo suomesta mukaan. itse käytän niitä sähköpistorasiaan laitettavia ni saa nukkua rauhassa.


      • 4+20
        haavi kirjoitti:

        joissain paikoissa enemmän kun toisissa. joka reissu on vähän tullu puremia mut nykysin jo vähemmän. pelätä ei tarvitse, jos tulee oireita, paikallisesta apteekista löytyy myrkyt.
        mutta ihan käytännön vinkkinä kannattaa ottaa esimerkiski joki hyttysen karkoitus vehje jo suomesta mukaan. itse käytän niitä sähköpistorasiaan laitettavia ni saa nukkua rauhassa.

        Domina Coral Bayssa lokakuussa. Ei ainutkaan hyttysen tms pistoa. Joillakin oli ollut huonompi tuuri ja raapivat itseään kuumeisesti. Ei kannata ainakaan puskien läheisyydessä iltaisin majailla.


      • Sibyl
        ei oo hauska kirjoitti:

        Onko noita siellä aina? Ja onko yöllä, tai päivällä?
        Ollaan menossa huhtikuussa ja nyt todella pelotta.

        Kirppujen puremat ovat tosi yleisiä Egyptissä. Yleisimmät pistopaikat ovat nilkat, sääret ja vyötärö. Tulehtuvat helposti ja turpovat valtaviksi laikuiksi. Aivan kamala kutina. Ilmenevät yleensä kolmen pistoksina. Ilmeisesti luteen pistokset ovat saman tyyppisiä. Luteiden läsnäolo ilmenee kuulemma verisistä laikuista sängyssä. Karkotteet toimivat erinomaisesti niin hyttysten kuin kirppujenkin kohdalla. Paikallisessa apteekissa myydään kumpaakin. Jos hotellissanne on luteita, siihen auttaa vain hotellin vaihto.


      • EgyptFun
        Sibyl kirjoitti:

        Kirppujen puremat ovat tosi yleisiä Egyptissä. Yleisimmät pistopaikat ovat nilkat, sääret ja vyötärö. Tulehtuvat helposti ja turpovat valtaviksi laikuiksi. Aivan kamala kutina. Ilmenevät yleensä kolmen pistoksina. Ilmeisesti luteen pistokset ovat saman tyyppisiä. Luteiden läsnäolo ilmenee kuulemma verisistä laikuista sängyssä. Karkotteet toimivat erinomaisesti niin hyttysten kuin kirppujenkin kohdalla. Paikallisessa apteekissa myydään kumpaakin. Jos hotellissanne on luteita, siihen auttaa vain hotellin vaihto.

        "Kirppujen puremat ovat tosi yleisiä Egyptissä"

        Vastaan 20v ja n 60 matkan kokemuksella eri puolille Egyptiä ja olen yöpynyt 2* -5* eri hotelleissa, että minulla ei ole koskaan ollut kirppujen puremia! EI KOSKAAN.
        Hyttysaikaan keväämmällä, kun tulee kuumempaa, niin joidenkin hotellien läheisyydessä on enemmän hyttysiä, kun toisten taas ei ollenkaan. Riippuen kasvillisuudesta, ruohikosta, puskista hotellin ympärillä.
        Ikkunat ja parvekkeen ovet kiinni auringon laskiessa klo 16-18 aikaan, niin välttyy kärpästen ja hyttysten sisääntulemmiselta. Täältä kaupoista saa hyviä Killer-spray'tä myös.


      • sibyl
        EgyptFun kirjoitti:

        "Kirppujen puremat ovat tosi yleisiä Egyptissä"

        Vastaan 20v ja n 60 matkan kokemuksella eri puolille Egyptiä ja olen yöpynyt 2* -5* eri hotelleissa, että minulla ei ole koskaan ollut kirppujen puremia! EI KOSKAAN.
        Hyttysaikaan keväämmällä, kun tulee kuumempaa, niin joidenkin hotellien läheisyydessä on enemmän hyttysiä, kun toisten taas ei ollenkaan. Riippuen kasvillisuudesta, ruohikosta, puskista hotellin ympärillä.
        Ikkunat ja parvekkeen ovet kiinni auringon laskiessa klo 16-18 aikaan, niin välttyy kärpästen ja hyttysten sisääntulemmiselta. Täältä kaupoista saa hyviä Killer-spray'tä myös.

        Toi kirpputietous tulee paikallisilta. Itsekin olen saanut kirpun puremia joka kerta. Pahiten ovat purreet mua vyötärölle.


      • sääski
        ei oo hauska kirjoitti:

        Onko noita siellä aina? Ja onko yöllä, tai päivällä?
        Ollaan menossa huhtikuussa ja nyt todella pelotta.

        Moi
        Ei niitä ole aina ja eivät ole suomalaisia hyttysiä kummempia. Tosin pieniä eivätkä pidä samanlaista surisevaa ääntä kuin suomalaiset, niin siksi huomaamattomia.
        hyvää hyttyskarkotetta ihoon laitettavaa mukaan ja pistokohtaankin kortisoonipitoista.
        Hyvin selviää ja apteekkiapuakin löytyy sieltä suomeksi ostosreissulle. Katso www.mohamedisokarhu.com


    • Voi teitä!

      saat asiallisia neuvoja. Täältä vain kehnoa puoskarointia.

      Voi teitä uusavuttomia.

    • mitäihmetttäääää

      Tulin muutama päivä sitten Hurghadasta ja jalassa kutiavia paukamia...mitä ihmettä?

    • hirnuvahumma

      Raavi koipia, se on kivaa.
      Vuoden päästä sulla on säärihaavat ja ainakin toinen jalka on amputoitava. Se on se Faaraon kirous n:o 2.

      Ensin punoittaa ryppyreikä ja sitten lähtee koipi.

      Hyviä Egyptin- matkoja kaikille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe