Hormonit alaikäisenä

Olen tyttö!

Olen 16-vuotias poika, joka on aina halunnut olla tyttö. Tiedän, että alapääleikkaukseen ei pääse alaikäisenä, mutta voinko saada hormonit jo nyt? Voiko vielä heikko parrankasvu loppua pelkillä hormooneilla, jos aloitan ne pian? Jo 3-vuotiaana sanoin äidille, etten halua, että minulla on kikkeli ja leikin mieluummin tyttöjen kuin poikien kanssa ja koulussa jo ensimmäisellä luokalla harmitti, etten saanut olla normaalina jäsenenä tyttöjen välituntiporukoissa ja mietin, minkä tytön nimen haluaisin! Tämä ei siis ole mikään hetken päähänpisto! En voi elää onnellista elämää miehenä! Miksi en voisi päästä hoitoon jo nyt, niin ettei miehistävä kehitykseni koskaan ehtisi kulkea loppuun ja minusta voisi tulla ulkoisesti täysin naisen näköinen, varsinkin kun en ole kovin pitkäkään ja lantioni on vähän tyttömäinen?

117

4064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

      kyllä ne hormonitkin on Suomessa käytännössä vasta täysi-ikäisen saatavilla. Mutta hakeudu jo transtutkimuksiin, niin ehkäpä he joutuvat miettimään kohtaloasi ja tulevaisuudessa muutkin ala-ikäiset pääsisi tutkimuksiin ja hoitoihin. Yleensä muuallakin Euroopassa jos on annettu hoitoja ala-ikäisille, kyseessä on ollut oman hormonitoiminnan blokkaaminen ja hoitojen aloittaminen tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Saksassa viime vuonna ensimmäinen 16 vuotias pääsi jopa korjausleikkaukseen.

      • ..................

      • Olen tyttö!

      • joku transu
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Harmi, asun aika kaukana Helsingistä.


        Voidaanko Suomessakin blokata hormonitoiminta?

        Ei.


      • siltä, että
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Harmi, asun aika kaukana Helsingistä.


        Voidaanko Suomessakin blokata hormonitoiminta?

        olet ns. selvä tapaus, ja kyllä sinun kannattaa yrittää hakeutua tutkimuksiin. Nyt viime aikoina sinne on tuurilla päässyt jo alaikäisiäkin. Kirjoituksesi kuulostaa kuin minun kirjoittamaltani! Mutta minä pääsin hormoneille vasta lähempänä 25:ttä, sinä saatat päästä jo 18-vuotiaana. Kannattaa yrittää.


      • A. T. M.
        siltä, että kirjoitti:

        olet ns. selvä tapaus, ja kyllä sinun kannattaa yrittää hakeutua tutkimuksiin. Nyt viime aikoina sinne on tuurilla päässyt jo alaikäisiäkin. Kirjoituksesi kuulostaa kuin minun kirjoittamaltani! Mutta minä pääsin hormoneille vasta lähempänä 25:ttä, sinä saatat päästä jo 18-vuotiaana. Kannattaa yrittää.

        Jos en nyt ihan väärin muista, niin Suomessa täysi-ikäisyyden vaatimus on kirjattu lakiin ainoastaan henkilötunnuksen muuttamisen kohdalla, tutkimusten ja hoitojen kohdalla kyse on vain vakiintuneesta käytännöstä. Viime aikoina Transtukipistekin on kannustanut alle 18-vuotiaitakin transihmisiä hakeutumaan tutkimuksiin. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä Transtukipisteeseen ja pyytää sieltä neuvoja.


      • vielä...
        A. T. M. kirjoitti:

        Jos en nyt ihan väärin muista, niin Suomessa täysi-ikäisyyden vaatimus on kirjattu lakiin ainoastaan henkilötunnuksen muuttamisen kohdalla, tutkimusten ja hoitojen kohdalla kyse on vain vakiintuneesta käytännöstä. Viime aikoina Transtukipistekin on kannustanut alle 18-vuotiaitakin transihmisiä hakeutumaan tutkimuksiin. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä Transtukipisteeseen ja pyytää sieltä neuvoja.

        että onko jollakin tutkimuksiin hakeutuneella kokemusta siitä että ovatko vaatineet vanhempien/holhoojan luvan tutkimusten (ja hoitojen) aloittamiseen.


      • 16v
        vielä... kirjoitti:

        että onko jollakin tutkimuksiin hakeutuneella kokemusta siitä että ovatko vaatineet vanhempien/holhoojan luvan tutkimusten (ja hoitojen) aloittamiseen.

        tarpeeksi kypsä tekemään tuollaisen päätöksen. Parempa vaan, että joutuu odottamaan ja miettimään asiaa kunnolla. Kyllä elämä kulee omaa rataansa vaikka ei sinne lapsena pääsekään. Sukupuoli pitäisi korjata, mutta äänestämään ei ole vielä kypsä.


      • kertoi
        16v kirjoitti:

        tarpeeksi kypsä tekemään tuollaisen päätöksen. Parempa vaan, että joutuu odottamaan ja miettimään asiaa kunnolla. Kyllä elämä kulee omaa rataansa vaikka ei sinne lapsena pääsekään. Sukupuoli pitäisi korjata, mutta äänestämään ei ole vielä kypsä.

        miettineensä asiaa viimeiset 13 vuotta. Eiköhän nuori ihminen ole tietoisempi sukupuolestaan kuin jostain politiikasta. Yksilön maailmaa ei horjuta, jos ei saa äänestää, mutta kroppa saattaa mennä parissa vuodessa piloille. On huomattavasti helpompaa pysäyttää parrankasvu alkuunsa kuin myöhemmin käydä läpi vaikeat parranpoistohoidot.

        Olisin ollut valmis hoitoihin vaikka minkä ikäisenä. Sen sijaan väärään sukupuoleen kasvamiseen en ollut valmis-se taas ei kiinnostanut ketään.


      • höpö!

        Transsukupuoliselle seksikkyys ei ole päällimmäisenä mielessä, mutta ehkä jollekin homoseksuaalille transvestiitille. Yksi kumppani riittää mainiosti, jos sen saa loppuelämäkseen.


      • että.
        kertoi kirjoitti:

        miettineensä asiaa viimeiset 13 vuotta. Eiköhän nuori ihminen ole tietoisempi sukupuolestaan kuin jostain politiikasta. Yksilön maailmaa ei horjuta, jos ei saa äänestää, mutta kroppa saattaa mennä parissa vuodessa piloille. On huomattavasti helpompaa pysäyttää parrankasvu alkuunsa kuin myöhemmin käydä läpi vaikeat parranpoistohoidot.

        Olisin ollut valmis hoitoihin vaikka minkä ikäisenä. Sen sijaan väärään sukupuoleen kasvamiseen en ollut valmis-se taas ei kiinnostanut ketään.

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.


      • hippokraattti
        että. kirjoitti:

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.

        Kyllä jotkut 16-vuotiaat ovat kypsiä tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Kyllähän lasten mielipidettä kysytään huoltajuuskiistoissakin. Itse olisin ollut valmis tähän prosessiin jo vaikkapa kymmenvuotiaana. Ei tämä vaiva siitä muuksi muutu.


      • .................
        hippokraattti kirjoitti:

        Kyllä jotkut 16-vuotiaat ovat kypsiä tekemään omaa elämäänsä koskevia päätöksiä. Kyllähän lasten mielipidettä kysytään huoltajuuskiistoissakin. Itse olisin ollut valmis tähän prosessiin jo vaikkapa kymmenvuotiaana. Ei tämä vaiva siitä muuksi muutu.

        Eihän päätöstä diagnoosista tee tutkittava itse, vaan psykiatri & muu tiimi. Yhtä hyvin voisi sanoa, etteivät alle 18-vuotiaat saa tehdä raskaustestiä, koska kaikki alaikäiset eivät ole kypsiä vanhemmiksi.


      • vertaus...
        ................. kirjoitti:

        Eihän päätöstä diagnoosista tee tutkittava itse, vaan psykiatri & muu tiimi. Yhtä hyvin voisi sanoa, etteivät alle 18-vuotiaat saa tehdä raskaustestiä, koska kaikki alaikäiset eivät ole kypsiä vanhemmiksi.

        Parempi olisi sanoa, ettei alle 18-vuotias saa harrastaa seksiä, kun ei ole kypsä vanhemmaksi. Raskaustestin moni tekee, että tietää hakeutua aborttiin.


      • ja nuori
        että. kirjoitti:

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.

        voi olla kärsimätön ja mielipiteet vaihdella laidasta laitaan. Se, että henkilö on tuntenut asian vakaasti 13 vuoden ajan, kertoo tilan pysyvyydestä.

        Olet huolissasi nuorten hoidoista, koska he saattavat mielestäsi katua. Entä jos he katuvat sitä, etteivät menneet hoitoihin?

        Mietin oletko cis, todennäköisesti et, vaan vanhempi ts-nainen, joka joutui menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia ja tukahduttamaan itsesi ja nyt olet katkera nuoremmille, joilla on mahdollisuus elää omaa elämäänsä jo nuorena.


      • sinne otetaan
        että. kirjoitti:

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.

        alle 18-vuotiaitakin. Ja 16-vuotias tyttö ei ole lapsi, poika voi ollakin.


      • Olen tyttö!
        että. kirjoitti:

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.

        Jos kerran olen niin pitkään kuin muistan inhonnut olla poika, niin miksen olisi kypsä tekemään päätöstä? Oletko tosissasi, että tällainen niin pitkään kuin muistan jatkunut voimakas tuntemus voisi kadota niin, että alkaisin haluta olla mies/poika? Kiinnostuksen kohteenikin ovat aina olleet tytön! Pienenä halusin leikkiä nukeilla, mutta isä ja äiti yrittivät väkisin saada minut leikkimään leikkipyssyillä ja pikkuautoilla. Leikin myös kotista tyttöjen kanssa, mutta inhosin olla isä tai poika, halusin olla äiti tai tyttö. Koulussa olen aina ollut paljon parempi kielissä kuin matematiikassa! Tämä pojan kehossa eläminen on pilannut lapsuuteni. Olen kiinnostunut paljon enemmän pojista kuin tytöistä ja tyttöjen kanssa seurustellessa olen ollut ihastunut sillä tavalla, että haluan itse olla se tyttö. Haluan olla ihana nätti tyttö ihanalle komealle pojalle. Miksen olisi kypsä muuttumaan keholtani sellaiseksi kuin mieleltäni olen aina ollut?


      • .................
        vertaus... kirjoitti:

        Parempi olisi sanoa, ettei alle 18-vuotias saa harrastaa seksiä, kun ei ole kypsä vanhemmaksi. Raskaustestin moni tekee, että tietää hakeutua aborttiin.

        No sikäli oli huono vertaus joo, että raskaustesti ei näytä, onko kypsä vanhemmaksi, mutta transtutkimuksissa selvitetään, onko kypsä korjaushoitoihin. 15-vuotiaskin voi olla valmis, 50-vuotiaskaan ei välttämättä ole (sekä vanhemmaksi että hoitoihin).


      • ...........
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Jos kerran olen niin pitkään kuin muistan inhonnut olla poika, niin miksen olisi kypsä tekemään päätöstä? Oletko tosissasi, että tällainen niin pitkään kuin muistan jatkunut voimakas tuntemus voisi kadota niin, että alkaisin haluta olla mies/poika? Kiinnostuksen kohteenikin ovat aina olleet tytön! Pienenä halusin leikkiä nukeilla, mutta isä ja äiti yrittivät väkisin saada minut leikkimään leikkipyssyillä ja pikkuautoilla. Leikin myös kotista tyttöjen kanssa, mutta inhosin olla isä tai poika, halusin olla äiti tai tyttö. Koulussa olen aina ollut paljon parempi kielissä kuin matematiikassa! Tämä pojan kehossa eläminen on pilannut lapsuuteni. Olen kiinnostunut paljon enemmän pojista kuin tytöistä ja tyttöjen kanssa seurustellessa olen ollut ihastunut sillä tavalla, että haluan itse olla se tyttö. Haluan olla ihana nätti tyttö ihanalle komealle pojalle. Miksen olisi kypsä muuttumaan keholtani sellaiseksi kuin mieleltäni olen aina ollut?

        Tiiäthän tämän foorumin:

        http://www.wtftm.org/

        Itse olen transnainen joten en ole tuolla käynyt, mutta olettaisin että siellä saa jutella paremmassa seurassa kuin täällä S24:ssä.


      • kanssasi---
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Jos kerran olen niin pitkään kuin muistan inhonnut olla poika, niin miksen olisi kypsä tekemään päätöstä? Oletko tosissasi, että tällainen niin pitkään kuin muistan jatkunut voimakas tuntemus voisi kadota niin, että alkaisin haluta olla mies/poika? Kiinnostuksen kohteenikin ovat aina olleet tytön! Pienenä halusin leikkiä nukeilla, mutta isä ja äiti yrittivät väkisin saada minut leikkimään leikkipyssyillä ja pikkuautoilla. Leikin myös kotista tyttöjen kanssa, mutta inhosin olla isä tai poika, halusin olla äiti tai tyttö. Koulussa olen aina ollut paljon parempi kielissä kuin matematiikassa! Tämä pojan kehossa eläminen on pilannut lapsuuteni. Olen kiinnostunut paljon enemmän pojista kuin tytöistä ja tyttöjen kanssa seurustellessa olen ollut ihastunut sillä tavalla, että haluan itse olla se tyttö. Haluan olla ihana nätti tyttö ihanalle komealle pojalle. Miksen olisi kypsä muuttumaan keholtani sellaiseksi kuin mieleltäni olen aina ollut?

        ihan samaa mieltä. En usko, että pitkään jatkuneet tuntemukset yhtäkkiä muuttuisivat. Minulle aina sanottiin, että tulen myöhemmin muuttumaan ja yritin itsekin uskoa siihen, mutta juuri 16-vuotiaana tajusin, että en minä tästä enää muutu. Enkä muuttunutkaan.

        Olet tyttö. Ei sillä ole mitään väliä missä aineessa olet hyvä tms. Tyttö voi ihan hyvin olla hyvä matematiikassakin ja poika kielissä. Liian usein transtyttö luulee, ettei voi olla oikeasti tyttö, koska on hyvä matematiikassa tms. (kuulostaa aika hassulta, että vanhempasi yrittivät saada sinua leikkimään pyssyillä, yleensähän vanhemmat yrittää estää poikiaan leikkimästä niillä.... Ehkä se oli jotain epätoivoista yritystä "tehdä" sinusta poikaa)


      • foorumi...
        ........... kirjoitti:

        Tiiäthän tämän foorumin:

        http://www.wtftm.org/

        Itse olen transnainen joten en ole tuolla käynyt, mutta olettaisin että siellä saa jutella paremmassa seurassa kuin täällä S24:ssä.

        Tuo wtftm-foorumi on tarkoitettu tyttönä kasvatetuille henkilöille, joilla ei ole naisen identiteettiä.


      • ..............
        foorumi... kirjoitti:

        Tuo wtftm-foorumi on tarkoitettu tyttönä kasvatetuille henkilöille, joilla ei ole naisen identiteettiä.

        Auts. Moka. Anteeksi.


      • todellakin
        sinne otetaan kirjoitti:

        alle 18-vuotiaitakin. Ja 16-vuotias tyttö ei ole lapsi, poika voi ollakin.

        Otetaanko taas alaikäisiä tutkimuksiin? Muutama vuosi sitten Tampere otti kokeeksi muutaman alaikäisen tutkimuksiin jotka täyttivät pian 18 vuotta. Myöhemmin kokeilu lopetettiin koska sopivaa henkilökuntaa ei ollut. Onko nyt tehty uusi päätös, palkattu nuorisopsykiatreja ja aloitettu alaikäisten tutkiminen.


      • tapaus.
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Jos kerran olen niin pitkään kuin muistan inhonnut olla poika, niin miksen olisi kypsä tekemään päätöstä? Oletko tosissasi, että tällainen niin pitkään kuin muistan jatkunut voimakas tuntemus voisi kadota niin, että alkaisin haluta olla mies/poika? Kiinnostuksen kohteenikin ovat aina olleet tytön! Pienenä halusin leikkiä nukeilla, mutta isä ja äiti yrittivät väkisin saada minut leikkimään leikkipyssyillä ja pikkuautoilla. Leikin myös kotista tyttöjen kanssa, mutta inhosin olla isä tai poika, halusin olla äiti tai tyttö. Koulussa olen aina ollut paljon parempi kielissä kuin matematiikassa! Tämä pojan kehossa eläminen on pilannut lapsuuteni. Olen kiinnostunut paljon enemmän pojista kuin tytöistä ja tyttöjen kanssa seurustellessa olen ollut ihastunut sillä tavalla, että haluan itse olla se tyttö. Haluan olla ihana nätti tyttö ihanalle komealle pojalle. Miksen olisi kypsä muuttumaan keholtani sellaiseksi kuin mieleltäni olen aina ollut?

        Kertomustesi perusteella olet valmis tapaus ja siinä mielessä läpihuutojuttu. Ei kannata enempää kaivella perusteita, voivat mennä pieleenkin. Nyt on vain ongelmana ikäsi kun alaikäisiä ei vielä oteta Suomessa tutkimuksiin ja hoitoihin. Joudut siis sinnittelemään ja kärsimään omien hormonien vaikutuksista. Mutta siinä suhteessa olet paremmassa asemassa, että testosteronin pahimmat vaikutukset voidaan välttää kun pääset heti nuorena hoitoihin. Moni transnainen on odottanut joitakin vuosia pidempään ja tuhot ovat olleet pahempia.


      • on päässyt
        todellakin kirjoitti:

        Otetaanko taas alaikäisiä tutkimuksiin? Muutama vuosi sitten Tampere otti kokeeksi muutaman alaikäisen tutkimuksiin jotka täyttivät pian 18 vuotta. Myöhemmin kokeilu lopetettiin koska sopivaa henkilökuntaa ei ollut. Onko nyt tehty uusi päätös, palkattu nuorisopsykiatreja ja aloitettu alaikäisten tutkiminen.

        ihan viime aikoina.


      • ollut
        ja nuori kirjoitti:

        voi olla kärsimätön ja mielipiteet vaihdella laidasta laitaan. Se, että henkilö on tuntenut asian vakaasti 13 vuoden ajan, kertoo tilan pysyvyydestä.

        Olet huolissasi nuorten hoidoista, koska he saattavat mielestäsi katua. Entä jos he katuvat sitä, etteivät menneet hoitoihin?

        Mietin oletko cis, todennäköisesti et, vaan vanhempi ts-nainen, joka joutui menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia ja tukahduttamaan itsesi ja nyt olet katkera nuoremmille, joilla on mahdollisuus elää omaa elämäänsä jo nuorena.

        joku laki joka on pakottanut ennen transsukupuoliset menemään naimisiin. Minulla on todellakin lapsia ja mitään niin ihanaa elämässäni en ole kokenut, kuin elämä lasteni kanssa. Olen mielelläni luopunut elämästä naisena sillä lapseni ovat sen korvanneet. Todella moni tiestä jotka olette tehneet sukupuolenkorjauksen, ettekä ole lapsia hankkineet, niin monesti tulette vielä lapsia kaipaamaan. Moni lapseton pariskunta tekisi mitä tahansa lapsen saadakseen, eikä transsukupuolinen ole siinä asiassa yhtään kummempi.

        Älkääkä selittäkö adoptiosta lastenhankintakeinona, sillä adoptiolapsia ei riitä kaikille, enkä usko, että transnainen on adoptio jonon kärkipäässä. Joku on suuressa viisaudessaan sanonut, että pakastaa spermansa ja saa sillä tavalla lapsen, mutta mistä löytyy se lapsen synnyttäjä. Laitatteko kenties lehteen ilmoituksen, että siittiönsä pakastanut transnainen etsii naista joka synnyttää hänelle lapsen. Montako halukasta luulette, että ilmaantuu.

        Minä en todellakaan joutunut menemään naimisiin vaan menin naimisiin nimenomaan siksi, että saan lapsia ja niitä olenkin saanut kaksi ja elän edelleen heidän ja vaimoni kanssa. Lopulta vaan en enää halunnut elää miehenä vaan hakeuduin tutkimuksiin.

        Katkera en ole tippaakaan sillä avioliitto oli oma valintani saadakseni lapset jotka ovat ihaninta elämässäni. Joku tietysti sanoo, että petin vaimoani, mutta tässä maassa tulee joka vuosi tuhansia petettyjä ihmisiä kuka mistäkin syystä

        Nuorilla on kumma käsitys siitä, että vanhemmat olisivat jostain syystä katkeria. Tulette vielä monta kertaa huomaamaan, kuin surkeaa elämä on ilman lapsia.


      • kirjoitustyylistäsi
        ollut kirjoitti:

        joku laki joka on pakottanut ennen transsukupuoliset menemään naimisiin. Minulla on todellakin lapsia ja mitään niin ihanaa elämässäni en ole kokenut, kuin elämä lasteni kanssa. Olen mielelläni luopunut elämästä naisena sillä lapseni ovat sen korvanneet. Todella moni tiestä jotka olette tehneet sukupuolenkorjauksen, ettekä ole lapsia hankkineet, niin monesti tulette vielä lapsia kaipaamaan. Moni lapseton pariskunta tekisi mitä tahansa lapsen saadakseen, eikä transsukupuolinen ole siinä asiassa yhtään kummempi.

        Älkääkä selittäkö adoptiosta lastenhankintakeinona, sillä adoptiolapsia ei riitä kaikille, enkä usko, että transnainen on adoptio jonon kärkipäässä. Joku on suuressa viisaudessaan sanonut, että pakastaa spermansa ja saa sillä tavalla lapsen, mutta mistä löytyy se lapsen synnyttäjä. Laitatteko kenties lehteen ilmoituksen, että siittiönsä pakastanut transnainen etsii naista joka synnyttää hänelle lapsen. Montako halukasta luulette, että ilmaantuu.

        Minä en todellakaan joutunut menemään naimisiin vaan menin naimisiin nimenomaan siksi, että saan lapsia ja niitä olenkin saanut kaksi ja elän edelleen heidän ja vaimoni kanssa. Lopulta vaan en enää halunnut elää miehenä vaan hakeuduin tutkimuksiin.

        Katkera en ole tippaakaan sillä avioliitto oli oma valintani saadakseni lapset jotka ovat ihaninta elämässäni. Joku tietysti sanoo, että petin vaimoani, mutta tässä maassa tulee joka vuosi tuhansia petettyjä ihmisiä kuka mistäkin syystä

        Nuorilla on kumma käsitys siitä, että vanhemmat olisivat jostain syystä katkeria. Tulette vielä monta kertaa huomaamaan, kuin surkeaa elämä on ilman lapsia.

        päätellen juuri se ihminen, jota ajattelinkin. Siis se, joka on aiemmin haukkunut täällä nuoria, kun menevät hoitoihin. Jokainen meistä kyllä tietää mitä tekee. Asia pitää kyllä harkita tarkkaan. Tottakai sinä, kun olet kerran lapset hankkinut, rakastat lapsiasi etkä voisi kuvitella elämää ilman heitä. Sinulla on myös käynyt todella hyvä tuuri, sillä monet naiset pakkaavat laukkunsa ja ottavat lapset mukaan.

        Transnainen ei varmasti ole adoptiojonon kärjessä, mutta avioliitossa oleva transtaustainen tavisnainen ei eroa muista mitenkään. Lesbon tai transmiehen kumppani voi synnyttää perheeseen lapsen. Myös yksi vaihtoehto on, että hankkii lapsia nuorena ja menee hoitoihin heti sen jälkeen, mutta käytännössä tämä onnistuu lähinnä transmiehellä.


      • blokkaus
        että. kirjoitti:

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.

        jättää mahdollisuuden katumiselle. Ainoa ongelma on, että se hoito on hyvin kallis.


      • lukiessa
        ollut kirjoitti:

        joku laki joka on pakottanut ennen transsukupuoliset menemään naimisiin. Minulla on todellakin lapsia ja mitään niin ihanaa elämässäni en ole kokenut, kuin elämä lasteni kanssa. Olen mielelläni luopunut elämästä naisena sillä lapseni ovat sen korvanneet. Todella moni tiestä jotka olette tehneet sukupuolenkorjauksen, ettekä ole lapsia hankkineet, niin monesti tulette vielä lapsia kaipaamaan. Moni lapseton pariskunta tekisi mitä tahansa lapsen saadakseen, eikä transsukupuolinen ole siinä asiassa yhtään kummempi.

        Älkääkä selittäkö adoptiosta lastenhankintakeinona, sillä adoptiolapsia ei riitä kaikille, enkä usko, että transnainen on adoptio jonon kärkipäässä. Joku on suuressa viisaudessaan sanonut, että pakastaa spermansa ja saa sillä tavalla lapsen, mutta mistä löytyy se lapsen synnyttäjä. Laitatteko kenties lehteen ilmoituksen, että siittiönsä pakastanut transnainen etsii naista joka synnyttää hänelle lapsen. Montako halukasta luulette, että ilmaantuu.

        Minä en todellakaan joutunut menemään naimisiin vaan menin naimisiin nimenomaan siksi, että saan lapsia ja niitä olenkin saanut kaksi ja elän edelleen heidän ja vaimoni kanssa. Lopulta vaan en enää halunnut elää miehenä vaan hakeuduin tutkimuksiin.

        Katkera en ole tippaakaan sillä avioliitto oli oma valintani saadakseni lapset jotka ovat ihaninta elämässäni. Joku tietysti sanoo, että petin vaimoani, mutta tässä maassa tulee joka vuosi tuhansia petettyjä ihmisiä kuka mistäkin syystä

        Nuorilla on kumma käsitys siitä, että vanhemmat olisivat jostain syystä katkeria. Tulette vielä monta kertaa huomaamaan, kuin surkeaa elämä on ilman lapsia.

        tulee väistämättä mieleen, että olet katkera. Ja muistaakseni olet joskus sanonut,että sinun oli "pakko" mennä naimisiin ja hankkia lapsia.


      • päinvastoin!
        ollut kirjoitti:

        joku laki joka on pakottanut ennen transsukupuoliset menemään naimisiin. Minulla on todellakin lapsia ja mitään niin ihanaa elämässäni en ole kokenut, kuin elämä lasteni kanssa. Olen mielelläni luopunut elämästä naisena sillä lapseni ovat sen korvanneet. Todella moni tiestä jotka olette tehneet sukupuolenkorjauksen, ettekä ole lapsia hankkineet, niin monesti tulette vielä lapsia kaipaamaan. Moni lapseton pariskunta tekisi mitä tahansa lapsen saadakseen, eikä transsukupuolinen ole siinä asiassa yhtään kummempi.

        Älkääkä selittäkö adoptiosta lastenhankintakeinona, sillä adoptiolapsia ei riitä kaikille, enkä usko, että transnainen on adoptio jonon kärkipäässä. Joku on suuressa viisaudessaan sanonut, että pakastaa spermansa ja saa sillä tavalla lapsen, mutta mistä löytyy se lapsen synnyttäjä. Laitatteko kenties lehteen ilmoituksen, että siittiönsä pakastanut transnainen etsii naista joka synnyttää hänelle lapsen. Montako halukasta luulette, että ilmaantuu.

        Minä en todellakaan joutunut menemään naimisiin vaan menin naimisiin nimenomaan siksi, että saan lapsia ja niitä olenkin saanut kaksi ja elän edelleen heidän ja vaimoni kanssa. Lopulta vaan en enää halunnut elää miehenä vaan hakeuduin tutkimuksiin.

        Katkera en ole tippaakaan sillä avioliitto oli oma valintani saadakseni lapset jotka ovat ihaninta elämässäni. Joku tietysti sanoo, että petin vaimoani, mutta tässä maassa tulee joka vuosi tuhansia petettyjä ihmisiä kuka mistäkin syystä

        Nuorilla on kumma käsitys siitä, että vanhemmat olisivat jostain syystä katkeria. Tulette vielä monta kertaa huomaamaan, kuin surkeaa elämä on ilman lapsia.

        Ennen kun ei ollut translakia, jos oli avioliitossa oli pakko ottaa avioero ennen kuin sai muutettua juridisen sukupuolensa. En halunnut rikkoa perhettäni ja siksi tuli sinniteltyä aivan liian kauan avioliitossa ja väärässä sukupuolessa. Koko perhe kärsi.

        Nykyinen laki sallii avioliiton muuttumisen automaattisesti rekisteröidyksi parisuhteeksi, mutta sekään ei ole mikään hyvä vaihtoehto.

        Totta kyllä, ne omat lapset ovat elämän suola. En tiedä mitä ajattelisin nyt jos minulla olisi ollut nuoruudessa mahdollisuus sukupuolenkorjaukseen, eikä minulla olisi lapsiani.


      • !!!!!
        blokkaus kirjoitti:

        jättää mahdollisuuden katumiselle. Ainoa ongelma on, että se hoito on hyvin kallis.

        Katsotaanpa tuolta kelan lääkehausta...

        Androcur 50 mg, vuoden tarve ilman kelakorvausta 472 €. Yleensä 50 mg/vrk riittää, mutta 100 mg/vrk on aika yleinen annostus transnaisten hoidossa.

        Spiresis 100 mg, vuoden tarve 155 €. 100 mg/vrk ei ehkä riitä annokseksi, joten pitänee ottaa ainakin toinen pilleri tai jopa kolmas jos terveys kestää sen (nesteenpoiston vuoksi veriarvot voivat heitellä voimakkaasti).

        Noihin sitten päälle lääkärinpalkkio ja labrakäynnit.

        Kyllähän hintaa tietenkin kertyy, mutta ei aivan mahdottomia.


      • en hauku
        kirjoitustyylistäsi kirjoitti:

        päätellen juuri se ihminen, jota ajattelinkin. Siis se, joka on aiemmin haukkunut täällä nuoria, kun menevät hoitoihin. Jokainen meistä kyllä tietää mitä tekee. Asia pitää kyllä harkita tarkkaan. Tottakai sinä, kun olet kerran lapset hankkinut, rakastat lapsiasi etkä voisi kuvitella elämää ilman heitä. Sinulla on myös käynyt todella hyvä tuuri, sillä monet naiset pakkaavat laukkunsa ja ottavat lapset mukaan.

        Transnainen ei varmasti ole adoptiojonon kärjessä, mutta avioliitossa oleva transtaustainen tavisnainen ei eroa muista mitenkään. Lesbon tai transmiehen kumppani voi synnyttää perheeseen lapsen. Myös yksi vaihtoehto on, että hankkii lapsia nuorena ja menee hoitoihin heti sen jälkeen, mutta käytännössä tämä onnistuu lähinnä transmiehellä.

        ketään. Teistä jotka ette ole hankkineet lapsia tuntuu varmasti ihmeelliseltä, että joku laittaa lapset oman itsensä edelle. Transsukupuolisuus ei poista ihmisen suvunjatkamisviettiä minnekään vaan se säilyy yhtä voimakkaa olet sitten transsukuolinen vai et. Minä vain laitoin omat lapset kaiken muun edelle ja olen ylpeä siitä, että niin tein. On todella mukavaa viettää aikaa lasten ja heidän harrastustensa parissa sekä seurata heidän lloistavaa kolulumenestystään.

        Tsemppiä vaan teille lapsettomille.


      • lapset kuuluu
        en hauku kirjoitti:

        ketään. Teistä jotka ette ole hankkineet lapsia tuntuu varmasti ihmeelliseltä, että joku laittaa lapset oman itsensä edelle. Transsukupuolisuus ei poista ihmisen suvunjatkamisviettiä minnekään vaan se säilyy yhtä voimakkaa olet sitten transsukuolinen vai et. Minä vain laitoin omat lapset kaiken muun edelle ja olen ylpeä siitä, että niin tein. On todella mukavaa viettää aikaa lasten ja heidän harrastustensa parissa sekä seurata heidän lloistavaa kolulumenestystään.

        Tsemppiä vaan teille lapsettomille.

        laittaakin edelle. Jos siis on hankkinut lapsia. Minä itse en ollut tasapainossa itseni kanssa entisessä elämässäni, joten lastenhankinta ei tullut kyseeseen. Tai sitten lapset olisi saaneet tulla katsomaan mua mielisairaalaan.


      • siiiiiiiiistiiiii
        !!!!! kirjoitti:

        Katsotaanpa tuolta kelan lääkehausta...

        Androcur 50 mg, vuoden tarve ilman kelakorvausta 472 €. Yleensä 50 mg/vrk riittää, mutta 100 mg/vrk on aika yleinen annostus transnaisten hoidossa.

        Spiresis 100 mg, vuoden tarve 155 €. 100 mg/vrk ei ehkä riitä annokseksi, joten pitänee ottaa ainakin toinen pilleri tai jopa kolmas jos terveys kestää sen (nesteenpoiston vuoksi veriarvot voivat heitellä voimakkaasti).

        Noihin sitten päälle lääkärinpalkkio ja labrakäynnit.

        Kyllähän hintaa tietenkin kertyy, mutta ei aivan mahdottomia.

        Mulla 100mg spiro kyllä pudotti puolessa vuodessa testoarvot alle naisten ohjeellisen ALARAJAN. En tosin tiedä lähtöarvoja ENNEN spiron aloittamista.


      • henkilökohtaista.
        siiiiiiiiistiiiii kirjoitti:

        Mulla 100mg spiro kyllä pudotti puolessa vuodessa testoarvot alle naisten ohjeellisen ALARAJAN. En tosin tiedä lähtöarvoja ENNEN spiron aloittamista.

        Minulla taas 50 mg/vrk spiroa pudotti testosteronin vähän alle miesten ohjearvon puolivälin. Kannattaa ehkä kokeilla tuota jos tehoaisi edes osittain ja sitä lääkäritkin voivat suostua kirjoittamaan (yleensä kieltäytyvät anrdoista ilman transdiagnoosia).

        Lainaus Fimean sivustolta:
        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/10198678.pdf

        "4.4 Varoitukset ja käyttöön liittyvät varotoimet
        Spiresis-hoidon aikana on syytä seurata seerumin elektrolyyttitasoja sekä munuaisfunktiota.
        Hyperkalemian riski on suurempi vanhuksilla ja munuaisten tai maksan vajaatoimintaa sairastavilla
        sekä spironolaktonin, ACE:n estäjien tai ATII-reseptorisalpaajien ja muiden diureettien
        yhteiskäytössä, joten näillä potilailla seerumin kaliumpitoisuutta on seurattava huolellisesti (ks. myös
        4.5).
        Erityistä varovaisuutta on noudatettava hoidettaessa diabeetikkoja, joiden munuaisten toiminta on
        huonontunut.
        Kaliumlisiä, kaliumia sisältäviä suolan korvikkeita tai runsaasti kaliumia sisältävää ruokavaliota ei
        suositella hyperkalemiariskin vuoksi (ks. myös 4.5)."

        Viimeisen kohdan perusteella jouduin siirtymään tavallisen ruokasuolan käyttöön kun kaliumarvot nousivat liikaa mineraalisuolaa käyttäessä.

        Myös aspiriinijohdannaiset tulehduskipulääkkeet on minulta kielletty.


      • Olen_tyttö
        .............. kirjoitti:

        Auts. Moka. Anteeksi.

        Kiitos yrityksestä auttaa.


      • Anonyymi

        Hormoniblokkaus varmistaa sitten surullisen kätevästi sen että potilas ei koskaan parane dysforiastaan ja pääse viihtymään itsenään omien luonnollisten murrosiän tuomien hormonien avulla.
        Käytännössä blokkaus on tuppaus trans-potilaaksi, blokkaus myös aiheuttaa sen että henkilön sukuelimet eivät kasva eikä seksuaalista draivia synny.
        Mahdollinen alapääveistelykään ei oikein onnistu materiaalin puutteen vuoksi.
        Ei pitäisi puhua korjausleikkauksista koska mitään ei ole rikki, eikä niissä mitään korjata.
        Oikeampi sanonta olisi sukuelinten silpominen tai korkeintaan muokkaus , jos halutaan kumarrella trans-agendalle.


      • Anonyymi
        A. T. M. kirjoitti:

        Jos en nyt ihan väärin muista, niin Suomessa täysi-ikäisyyden vaatimus on kirjattu lakiin ainoastaan henkilötunnuksen muuttamisen kohdalla, tutkimusten ja hoitojen kohdalla kyse on vain vakiintuneesta käytännöstä. Viime aikoina Transtukipistekin on kannustanut alle 18-vuotiaitakin transihmisiä hakeutumaan tutkimuksiin. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä Transtukipisteeseen ja pyytää sieltä neuvoja.

        "Transtukipistekin on kannustanut alle 18-vuotiaitakin transihmisiä hakeutumaan tutkimuksiin. "
        -Sen kyllä uskon että kannustaa, minä kannustan jokaista asian kanssa kamppailevaa etsimään jalat maassa olevia ihmisiä tukemaan itsensä ja kehonsa hyväksymisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hormoniblokkaus varmistaa sitten surullisen kätevästi sen että potilas ei koskaan parane dysforiastaan ja pääse viihtymään itsenään omien luonnollisten murrosiän tuomien hormonien avulla.
        Käytännössä blokkaus on tuppaus trans-potilaaksi, blokkaus myös aiheuttaa sen että henkilön sukuelimet eivät kasva eikä seksuaalista draivia synny.
        Mahdollinen alapääveistelykään ei oikein onnistu materiaalin puutteen vuoksi.
        Ei pitäisi puhua korjausleikkauksista koska mitään ei ole rikki, eikä niissä mitään korjata.
        Oikeampi sanonta olisi sukuelinten silpominen tai korkeintaan muokkaus , jos halutaan kumarrella trans-agendalle.

        Erikoinen ajatus, että se blokkaus aiheuttaisi transkokemuksen. Se, että valtaosa blokkereita ottaneista jatkaa aikanaan hormonihoitoihin, kertoo yksinkertaisesti siitä, että ovat alunperin valinneet oikein.

        Se, että hoidot tuottavat liian pienet genitaalit, on hoitovirhe: OIkea rytmitys on sellainen, että tarveaineita kasvaa riittävästi.

        Se, mikä on rikki, on kehon ja mielen suhde. Aiemmat kokemukset ovat osoittaneet, että mieli ei niistä ole valtaosalla muokattavissa - manipuolaatiolla toki se voidaan murtaa ja tuhota. Silpomistarinat kertovat enemmän kirjoittajasta kuin itse tapahtumasta.


      • Anonyymi
        ollut kirjoitti:

        joku laki joka on pakottanut ennen transsukupuoliset menemään naimisiin. Minulla on todellakin lapsia ja mitään niin ihanaa elämässäni en ole kokenut, kuin elämä lasteni kanssa. Olen mielelläni luopunut elämästä naisena sillä lapseni ovat sen korvanneet. Todella moni tiestä jotka olette tehneet sukupuolenkorjauksen, ettekä ole lapsia hankkineet, niin monesti tulette vielä lapsia kaipaamaan. Moni lapseton pariskunta tekisi mitä tahansa lapsen saadakseen, eikä transsukupuolinen ole siinä asiassa yhtään kummempi.

        Älkääkä selittäkö adoptiosta lastenhankintakeinona, sillä adoptiolapsia ei riitä kaikille, enkä usko, että transnainen on adoptio jonon kärkipäässä. Joku on suuressa viisaudessaan sanonut, että pakastaa spermansa ja saa sillä tavalla lapsen, mutta mistä löytyy se lapsen synnyttäjä. Laitatteko kenties lehteen ilmoituksen, että siittiönsä pakastanut transnainen etsii naista joka synnyttää hänelle lapsen. Montako halukasta luulette, että ilmaantuu.

        Minä en todellakaan joutunut menemään naimisiin vaan menin naimisiin nimenomaan siksi, että saan lapsia ja niitä olenkin saanut kaksi ja elän edelleen heidän ja vaimoni kanssa. Lopulta vaan en enää halunnut elää miehenä vaan hakeuduin tutkimuksiin.

        Katkera en ole tippaakaan sillä avioliitto oli oma valintani saadakseni lapset jotka ovat ihaninta elämässäni. Joku tietysti sanoo, että petin vaimoani, mutta tässä maassa tulee joka vuosi tuhansia petettyjä ihmisiä kuka mistäkin syystä

        Nuorilla on kumma käsitys siitä, että vanhemmat olisivat jostain syystä katkeria. Tulette vielä monta kertaa huomaamaan, kuin surkeaa elämä on ilman lapsia.

        Niinpä niin... Hankit lapset aikana, jolloin Suomessa ei edes saanut hoitoja eikä kukaan ollut niiden mahdollisuudesta kuullutkaan. Ja käyttäydyt kuin olisit jotenkin valinnut hankkia lapsia eikä mennä prosessiin.


      • Anonyymi
        joku transu kirjoitti:

        Ei.

        Kun nyt joku kaivoi tämän vanhan ketjun esiin, niin päivitetään vastausta. Nykyisin Suomessakin annetaan blokkaushoitoa ala-ikäisille.

        Kuitenkin kaikki fyysisesti peruuttamattomat hoidot annetaan vasta 18 vuotta täyttäneille.


      • Anonyymi
        että. kirjoitti:

        lapsi on miettinyt jotain 13v on syy siihen, että lapsi saasi tehdä päätöksen joka muuttaa hänen koko loppuelämänsä täydellisesti. Kyllä se on parempi asia, että tutkimuksiin pääsee vasta 18v ikäisenä, sillä kyseessä on niin iso päätös. Kyllä tutkimusyksikössäkin on varmasti selvä peruste siihen, että eivät ota sinne alle 18v.

        Niin lapsi kuin lapsi (175 cm) olinkin, olisi se ollut parempi, jos jo siinä iässä olisi autettu (hiukan helpompaa oisi ollut), mutta sekin, että pari vuotta myöhemmin sain hoidon oli tosi hyvä. Nyt elämäni on melko tyydyttävää, jollaista muuten ei olisi voinut olla


      • Anonyymi
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Jos kerran olen niin pitkään kuin muistan inhonnut olla poika, niin miksen olisi kypsä tekemään päätöstä? Oletko tosissasi, että tällainen niin pitkään kuin muistan jatkunut voimakas tuntemus voisi kadota niin, että alkaisin haluta olla mies/poika? Kiinnostuksen kohteenikin ovat aina olleet tytön! Pienenä halusin leikkiä nukeilla, mutta isä ja äiti yrittivät väkisin saada minut leikkimään leikkipyssyillä ja pikkuautoilla. Leikin myös kotista tyttöjen kanssa, mutta inhosin olla isä tai poika, halusin olla äiti tai tyttö. Koulussa olen aina ollut paljon parempi kielissä kuin matematiikassa! Tämä pojan kehossa eläminen on pilannut lapsuuteni. Olen kiinnostunut paljon enemmän pojista kuin tytöistä ja tyttöjen kanssa seurustellessa olen ollut ihastunut sillä tavalla, että haluan itse olla se tyttö. Haluan olla ihana nätti tyttö ihanalle komealle pojalle. Miksen olisi kypsä muuttumaan keholtani sellaiseksi kuin mieleltäni olen aina ollut?

        Vaikeita asioita sinänsä , jos tuntee että on tyttö ja pitäisi vaan olla poika . Sitä ei oikiein tavallinen ihminen ehkä täydellisesti voi edes ymmärtää, vaikka yrittää ymmärtää. Joten mitä sanovat lääkärit asiaan , ja mitä seurauksia voisi olla hormooni hoidolla . Sitten mietin sitä että jos katuu myöhemmin eikä enää voi asiaa muuttaa. En tietenkään tiedä kaatuuko sitä kunhan vaan aajatteken omalla tavallani. Toivon mukaan saat apua näihin asioihin


      • Anonyymi
        vielä... kirjoitti:

        että onko jollakin tutkimuksiin hakeutuneella kokemusta siitä että ovatko vaatineet vanhempien/holhoojan luvan tutkimusten (ja hoitojen) aloittamiseen.

        En ymmärrä, miksi tarvittaisiin vanhempien lupa siihen, että selvitetään tuntemusten todellisuutta. Miksi vanhemmilla pitäisi olla oikeus estää asian selvittäminen?

        Sen ymmärrän, että lapsen kohdalla tarvitaan vanhempien lupa fyysisiin hoitoihin


      • Anonyymi
        sinne otetaan kirjoitti:

        alle 18-vuotiaitakin. Ja 16-vuotias tyttö ei ole lapsi, poika voi ollakin.

        Sekin riippuu se kehitys niin monesta eri asiasta joku ennemmin toinen myöhemmin, jotkut eivät koskaan


      • Anonyymi
        Olen tyttö! kirjoitti:

        Jos kerran olen niin pitkään kuin muistan inhonnut olla poika, niin miksen olisi kypsä tekemään päätöstä? Oletko tosissasi, että tällainen niin pitkään kuin muistan jatkunut voimakas tuntemus voisi kadota niin, että alkaisin haluta olla mies/poika? Kiinnostuksen kohteenikin ovat aina olleet tytön! Pienenä halusin leikkiä nukeilla, mutta isä ja äiti yrittivät väkisin saada minut leikkimään leikkipyssyillä ja pikkuautoilla. Leikin myös kotista tyttöjen kanssa, mutta inhosin olla isä tai poika, halusin olla äiti tai tyttö. Koulussa olen aina ollut paljon parempi kielissä kuin matematiikassa! Tämä pojan kehossa eläminen on pilannut lapsuuteni. Olen kiinnostunut paljon enemmän pojista kuin tytöistä ja tyttöjen kanssa seurustellessa olen ollut ihastunut sillä tavalla, että haluan itse olla se tyttö. Haluan olla ihana nätti tyttö ihanalle komealle pojalle. Miksen olisi kypsä muuttumaan keholtani sellaiseksi kuin mieleltäni olen aina ollut?

        Tunnen yhden samalaisen tapauksen, pienenä leikki ainoastaan nukeilla ja halusi pienen leikki hellan että sai laittaa ruokaa nukeilla
        Kaverit olivat hänellä aina tyttöjä ei koskaan yhtäkään poikaa, ja kaksi vuotiaana kaikki tarha tädit kanniskelevat häntä koska hän oli erityisen söpö lapsi,
        Tänään hän on aikuinen ja hiukset usein kuten tytöillä ja kulmakarvat nypittyinä . Kohtelias hän in ja hyvin pidetty työssään ,joten en tiedä miten hänen elämänsä on mutta kun tapaa niin on aina hauskaa , hän on hyvin humoristinen miellyttävä seuraihminen . En kysele mitään koskaan hän kertoo sen mitä haluaa kertoa


      • Anonyymi
        kanssasi--- kirjoitti:

        ihan samaa mieltä. En usko, että pitkään jatkuneet tuntemukset yhtäkkiä muuttuisivat. Minulle aina sanottiin, että tulen myöhemmin muuttumaan ja yritin itsekin uskoa siihen, mutta juuri 16-vuotiaana tajusin, että en minä tästä enää muutu. Enkä muuttunutkaan.

        Olet tyttö. Ei sillä ole mitään väliä missä aineessa olet hyvä tms. Tyttö voi ihan hyvin olla hyvä matematiikassakin ja poika kielissä. Liian usein transtyttö luulee, ettei voi olla oikeasti tyttö, koska on hyvä matematiikassa tms. (kuulostaa aika hassulta, että vanhempasi yrittivät saada sinua leikkimään pyssyillä, yleensähän vanhemmat yrittää estää poikiaan leikkimästä niillä.... Ehkä se oli jotain epätoivoista yritystä "tehdä" sinusta poikaa)

        Minusta olisi oikein ettei tuputeta leluja joista lapsi ei välitä vaan annetaan hänen itse valita millä leikkii, silloin .on liekkikin mieluisaa
        En käsitä että aina vaan on ihmisiä jotka kuvittelevat jotenkin muuttavansa lapsen tuputtamalla asioita hänen elämäänsä joista lapsi ei pidä. Annetaan lasten leikkiä kuten he itse haluaa eikä olla estämässä ja sekoittelemassa hänen maailmaansa


      • Anonyymi
        todellakin kirjoitti:

        Otetaanko taas alaikäisiä tutkimuksiin? Muutama vuosi sitten Tampere otti kokeeksi muutaman alaikäisen tutkimuksiin jotka täyttivät pian 18 vuotta. Myöhemmin kokeilu lopetettiin koska sopivaa henkilökuntaa ei ollut. Onko nyt tehty uusi päätös, palkattu nuorisopsykiatreja ja aloitettu alaikäisten tutkiminen.

        Osittaa ettei näiden ihmisten asioista oteta vakavasti, onko liikaa vanhoja juntteja päättämässä aiåsioista jotka eivä ylety ymmärtämään että ihmisiä on erilaisia.


    • Olen_tyttö

      Hei hyvät ihmiset! Nyt olen täysi-ikäinen ja apua saamassa. Olen aivan valtavan onnellinen

      • Anonyymi

        Nyt jo pitkällä prosessi. Lähtökohdat onneksi hyvät. Pääsen eroon niisgä vihaamistani ruumiinosista piakkoin kohta


    • Anonyymi

      Eikö pieni prinsessaleikkejä leikkivä poika voisi olla ihan vaan normaali poika jolla nyt vain sattuu olemaan vähän tyttömäinen harrastus?

      Tyttö saa pelata jääkiekkoa sillä urheilulajeja kun ei saa enää sukupuolittaa.

      Kyllä toisen sukupuolen maailmassa voi käyttäytyä (ulospäin näkyvät teot) myös ihan arvostettavalla tavalla, kuten tapaus Abby Hoffman osoittaa:

      https://torontoist.com/2014/10/historicist-she-certainly-doesnt-play-like-a-girl/

      Kun kävi ilmi että Hoffman onkin tyttö, hänen joukkuekaverinsa toivoivat että hän saisi jäädä joukkueeseen. Näin kävikin. Vuonna 1956 jääkiekkoa pelaava tyttö ei ollut vielä ihan normaali asia. Myöhemmin hän menestyi huippu-urheilijana. Isona hänestä tuli ihan normaali nainen.

      Mitäpä jos pieni poika tekisi vastaavan tempun?

      • Anonyymi

        Voi, jos kokee olevansa. Tämä poika ei varmaan vihaisi kikkeliään ja haluaisi ehdottomasti päästä siitä eroon. Tämä poika ei myöskään yrittäisi itsemurhaa murrosiässä, kun kasvaa pituutta ja kroppa muuttuu miehiseksi ja karvaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, jos kokee olevansa. Tämä poika ei varmaan vihaisi kikkeliään ja haluaisi ehdottomasti päästä siitä eroon. Tämä poika ei myöskään yrittäisi itsemurhaa murrosiässä, kun kasvaa pituutta ja kroppa muuttuu miehiseksi ja karvaiseksi.

        Identiteetti on kyllä aika hailuva käsite. Sukupuoleen kasvaminen on aina vaikeaa ja raskasta, myös normiheteroille. Voi tietysti olla niinkin että aloittaja on kovasti tyttömäinen poika, mutta sellainen on hyvin harvinaista.

        Se että on poikamainen tyttö tai tyttömäinen poika ei tarkoita itsemurhariskin kasvua, viittaan tyttöjalkapalloilijoihin.

        Translasten korkea itsemurhariski johtuu heidän erityislapsiasemastaan.


    • Anonyymi

      Hei!
      Se että haluaisit olla tyttö tai pojan aivoillasi ajattelet ajattelevasi ja tuntevasi kuin tyttö, ei tee sinusta edes henkisesti tyttöä.
      Kaikkein paras itsellesi on jos hyväksyt kehosi ja odotat että murrosiän hormonitoiminta auttaa psyykettäsi viihtymään kehossasi.
      Kasvat mieheksi ja se alkaa tuntumaan hyvältä ja oikealta, koska se on oikein ja pojaksi olet syntynyt.
      Luin juuri eräästä nuoresta miehestä joka luuli haluavansa tytöksi, kipuili asian kanssa, muutti nimeä ja söi äitinsä estrogeeniä( saaden rinnat), poika ymmärsi ettei hän halua pilata terveyttään ja elämäänsä naista esittäen. Nyt joutuu käymään läpi rintojenpoistoleikkaukseen.

      Hoitoja katuvia ihmisiä on valtavasti, heitä vain halutaan hiljentää koska he luovat säröä trans-glitterkuplaan.
      Kierrä kaukaa transtutkimukset ja setat , siellä vain etsitään uhreja transideologialle.

      • Anonyymi

        Aloittaja täällä. Hei. Prosessi on hoidettu läpi eikä yhtään kaduta, ei vähääkään. Sen sijaan on todella onnellinen ja vapautunut olo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja täällä. Hei. Prosessi on hoidettu läpi eikä yhtään kaduta, ei vähääkään. Sen sijaan on todella onnellinen ja vapautunut olo

        Kiitos että palasit tänne päivittämään tilanteesi jotta nämä eheyttäjätkin näkevät ettei niitä katujia ole "valtavasti".

        En ole minäkään katunut hetkeäkään. Vain sitä olen harmitellut ettei minun aikanani saanut nuorena hoitoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos että palasit tänne päivittämään tilanteesi jotta nämä eheyttäjätkin näkevät ettei niitä katujia ole "valtavasti".

        En ole minäkään katunut hetkeäkään. Vain sitä olen harmitellut ettei minun aikanani saanut nuorena hoitoja.

        Mitä se muka osoittaa että joku muutoshoidon jälkeen sanoo olevansa onnellinen?
        Pointtihan on se kauanko se onni kestää?
        Koska tahansa tämä henkilö voi tajuta tehneensä virheen ja katua!
        Yleensä näissä on jonkin aikaa kestävä "kuherruskuukausi" "uudessa sukupuolessa", jonka jälkeen ihminen voi väsyä läpimenon yrittämiseen ja peittelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se muka osoittaa että joku muutoshoidon jälkeen sanoo olevansa onnellinen?
        Pointtihan on se kauanko se onni kestää?
        Koska tahansa tämä henkilö voi tajuta tehneensä virheen ja katua!
        Yleensä näissä on jonkin aikaa kestävä "kuherruskuukausi" "uudessa sukupuolessa", jonka jälkeen ihminen voi väsyä läpimenon yrittämiseen ja peittelyyn.

        Kuinka pitkä se "kuherruskuukausi" olisi? Ei ainakaan 16 vuodessa ole vielä tullut kertaakaan mieleen että olisin tehnyt väärän valinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkä se "kuherruskuukausi" olisi? Ei ainakaan 16 vuodessa ole vielä tullut kertaakaan mieleen että olisin tehnyt väärän valinnan.

        Muistaakseni yleisimmin katuminen tapahtuu 6-8 vuoden tienoilla, vielä yli 20 vuoden jälkeenkin on henkilöitä jotka katuvat ja detransitioituvat.
        Itse uskon että viimeistään vanhana useimmat katuvat mutta siinä vaiheessa ei ehkä enää pysty mitään asialle tekemään, silvottu mitä silvottu ja siinä sitten loppuaika elettävä, niillä eväillä mitä on.
        Ei ole mitään aikarajaa jonka jälkeen ihminen ei voisi kokea katumusta, jokaisella se on yksilöllistä.
        En ymmärrä varsinkaan naisia jotka haluaisivat muuttua miehiksi, siksi että tulos on aina todella huono ja omituisen näköinen.
        Silloinkin jos tyyppi on bodannut itseään ja parta kasvaa, kasvot ovat silti pienet ja tyttömäiset ja lanteet naisen.
        Onko sellaisen tuloksen tavoittelu sen väärtti?
        En ole läpimenevää "transmiestä" vielä nähnyt, niistäkään joista sanotaan että ovat mukamas läpimeneviä, eivät ole enkä teeskentele että olisivat.
        Peniksen teko, huh!
        Mitä semmoisesta keinotekoisesta nahkapötkylästä saa, mahdotonta uskoa minkäänmoisen nautinnon saamisen mahdollisuuteen.
        Minua on leikattu ja tiedän miltä leikkaushaava ja arpikudos tuntuu, tuntohan on muuttunut koko alueella eikä arven koskeminen ole miellyttävä tuntemus.
        Miehistä saa leikkelemällä vähän enemmän naisen näköisen jos paljon leikellään ja mies on luonnostaan hintelä ja kauniskasvoinen.
        Ymmärrän että dysforiaan haetaan epätoivoisesti apua ja sitä pitäisikin saada, mielellään nopeasti ja ptkäkestoista.
        En vain usko tämän nykyisen olevan oikea hoitolinja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni yleisimmin katuminen tapahtuu 6-8 vuoden tienoilla, vielä yli 20 vuoden jälkeenkin on henkilöitä jotka katuvat ja detransitioituvat.
        Itse uskon että viimeistään vanhana useimmat katuvat mutta siinä vaiheessa ei ehkä enää pysty mitään asialle tekemään, silvottu mitä silvottu ja siinä sitten loppuaika elettävä, niillä eväillä mitä on.
        Ei ole mitään aikarajaa jonka jälkeen ihminen ei voisi kokea katumusta, jokaisella se on yksilöllistä.
        En ymmärrä varsinkaan naisia jotka haluaisivat muuttua miehiksi, siksi että tulos on aina todella huono ja omituisen näköinen.
        Silloinkin jos tyyppi on bodannut itseään ja parta kasvaa, kasvot ovat silti pienet ja tyttömäiset ja lanteet naisen.
        Onko sellaisen tuloksen tavoittelu sen väärtti?
        En ole läpimenevää "transmiestä" vielä nähnyt, niistäkään joista sanotaan että ovat mukamas läpimeneviä, eivät ole enkä teeskentele että olisivat.
        Peniksen teko, huh!
        Mitä semmoisesta keinotekoisesta nahkapötkylästä saa, mahdotonta uskoa minkäänmoisen nautinnon saamisen mahdollisuuteen.
        Minua on leikattu ja tiedän miltä leikkaushaava ja arpikudos tuntuu, tuntohan on muuttunut koko alueella eikä arven koskeminen ole miellyttävä tuntemus.
        Miehistä saa leikkelemällä vähän enemmän naisen näköisen jos paljon leikellään ja mies on luonnostaan hintelä ja kauniskasvoinen.
        Ymmärrän että dysforiaan haetaan epätoivoisesti apua ja sitä pitäisikin saada, mielellään nopeasti ja ptkäkestoista.
        En vain usko tämän nykyisen olevan oikea hoitolinja.

        "En ole läpimenevää "transmiestä" vielä nähnyt, niistäkään joista sanotaan että ovat mukamas läpimeneviä, eivät ole enkä teeskentele että olisivat."

        Olet varmaankin nähnyt vain aivan prosessinsa alkuvaiheessa olevia transmiehiä. Olen tavannut runsaasti transmiehiä joiden prosessin aloittamisesta on jo kauan, eikä heistä voi mitenkään päätellä että ovat olleet alunperin naisia.

        Miehen ja naisen lantioluuston koossa ei ole kovinkaan suurta leveyseroa. Hoikat naiset ovat hyvin yleisesti lähes yhtä kapealanteisia kuin miehet. Suurimman eron aiheuttaa rasvakertymät jotka muuttuvat hormonihoidossa.

        Harmillista kylläkin on että neopeniksestä ei saada aivan miehen seisokkiin pystyvää elintä, mutta ainakin transmies saa itselleen nautinnon.

        Valitan että leikkauksesi on epäonnistunut ja arpialue on edelleen tunnoton. Tuollaista kokemusta ei voi yleistää. Minulle on tehty useitakin leikkauksia (muitakin kuin transsukupuolisuuteen liittyen) ja kaikissa tapauksissa leikkausalueelle on palautunut normaali tunto lyhyehkön alkuvaiheen tunnottomuuden jälkeen. Myös arpialueet ovat pehmentyneet samanlaiseksi kuin ympäristön muutkin kudokset.

        On totta että nykyinen hoitolinja ei ole paras, mutta tällä hetkellä ainoa nykyisellä lääketieteellä toteutettavissa. Ehkäpä tulevaisuudessa mm. kantasoluhoidoilla pystytään kehittämään tarvittavat elimet (Suomi on edistyksellinen vastaavassa kantasoluhoidoissa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole läpimenevää "transmiestä" vielä nähnyt, niistäkään joista sanotaan että ovat mukamas läpimeneviä, eivät ole enkä teeskentele että olisivat."

        Olet varmaankin nähnyt vain aivan prosessinsa alkuvaiheessa olevia transmiehiä. Olen tavannut runsaasti transmiehiä joiden prosessin aloittamisesta on jo kauan, eikä heistä voi mitenkään päätellä että ovat olleet alunperin naisia.

        Miehen ja naisen lantioluuston koossa ei ole kovinkaan suurta leveyseroa. Hoikat naiset ovat hyvin yleisesti lähes yhtä kapealanteisia kuin miehet. Suurimman eron aiheuttaa rasvakertymät jotka muuttuvat hormonihoidossa.

        Harmillista kylläkin on että neopeniksestä ei saada aivan miehen seisokkiin pystyvää elintä, mutta ainakin transmies saa itselleen nautinnon.

        Valitan että leikkauksesi on epäonnistunut ja arpialue on edelleen tunnoton. Tuollaista kokemusta ei voi yleistää. Minulle on tehty useitakin leikkauksia (muitakin kuin transsukupuolisuuteen liittyen) ja kaikissa tapauksissa leikkausalueelle on palautunut normaali tunto lyhyehkön alkuvaiheen tunnottomuuden jälkeen. Myös arpialueet ovat pehmentyneet samanlaiseksi kuin ympäristön muutkin kudokset.

        On totta että nykyinen hoitolinja ei ole paras, mutta tällä hetkellä ainoa nykyisellä lääketieteellä toteutettavissa. Ehkäpä tulevaisuudessa mm. kantasoluhoidoilla pystytään kehittämään tarvittavat elimet (Suomi on edistyksellinen vastaavassa kantasoluhoidoissa).

        Olen nähnyt hyvin useissa vaiheissa olevia ftm tapauksia, myös kymmeniä vuosia prosessin jälkeen.
        Jokaisesta näkee aivan selkeästi että kyseessä on nainen, se vähintään että "jokin ei stemmaa" ihmisen kokonaisuudessa.
        Samoin kuin detransitioituneista näkee vielä vuosien päästä hoitojen tuhot.
        Toivon että ihminen ei ala pelleilemään kantasolujen kanssa ainakaan jonkun mulkun kasvatuksen vuoksi, eikä muutenkaan. Siinä voi mennä liikaa pieleen ihmisen typeryyden ja pahuuden huomioonottaen, ihminen kun ei ole Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt hyvin useissa vaiheissa olevia ftm tapauksia, myös kymmeniä vuosia prosessin jälkeen.
        Jokaisesta näkee aivan selkeästi että kyseessä on nainen, se vähintään että "jokin ei stemmaa" ihmisen kokonaisuudessa.
        Samoin kuin detransitioituneista näkee vielä vuosien päästä hoitojen tuhot.
        Toivon että ihminen ei ala pelleilemään kantasolujen kanssa ainakaan jonkun mulkun kasvatuksen vuoksi, eikä muutenkaan. Siinä voi mennä liikaa pieleen ihmisen typeryyden ja pahuuden huomioonottaen, ihminen kun ei ole Jumala.

        Ellet tietäisi jotakin transmieheksi, et tunnistaisi häntä. Mutta kun tiedät jonkun transmieheksi, alat etsimään merkkejä jolla voisi tunnistaa naiseksi. Sama juttu myös transnaisilla. Kuitenkin kaikki nuo "tuntomerkit" peittyy selvästi cis-ihmisen habituksen hajontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt hyvin useissa vaiheissa olevia ftm tapauksia, myös kymmeniä vuosia prosessin jälkeen.
        Jokaisesta näkee aivan selkeästi että kyseessä on nainen, se vähintään että "jokin ei stemmaa" ihmisen kokonaisuudessa.
        Samoin kuin detransitioituneista näkee vielä vuosien päästä hoitojen tuhot.
        Toivon että ihminen ei ala pelleilemään kantasolujen kanssa ainakaan jonkun mulkun kasvatuksen vuoksi, eikä muutenkaan. Siinä voi mennä liikaa pieleen ihmisen typeryyden ja pahuuden huomioonottaen, ihminen kun ei ole Jumala.

        Suurin osa hyvännäköisistä transtaustaista miehistä elää stealthina, eikä kenellekään tule mieleenkään, että ovat olleet juridisia tyttöjä. Toki aina on poikkeuksia.

        Vanhana kadutaan pääsääntöisesti tekemättä jätettyjä asioita, ei tehtyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa hyvännäköisistä transtaustaista miehistä elää stealthina, eikä kenellekään tule mieleenkään, että ovat olleet juridisia tyttöjä. Toki aina on poikkeuksia.

        Vanhana kadutaan pääsääntöisesti tekemättä jätettyjä asioita, ei tehtyjä.

        Ja lehmät lentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lehmät lentää.

        Harmittaako noin paljon ettet pysty bongaamaan kaikkia transsukupuolisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa hyvännäköisistä transtaustaista miehistä elää stealthina, eikä kenellekään tule mieleenkään, että ovat olleet juridisia tyttöjä. Toki aina on poikkeuksia.

        Vanhana kadutaan pääsääntöisesti tekemättä jätettyjä asioita, ei tehtyjä.

        En käyttäisi tuota "hyvän näköinen" kuvausta todella stelthina elävistä transmiehistä. Tunnen runsaasti transmiehiä jotka sulautuvat täydellisesti muiden miesten joukkoon ja ovat ulkonäöltään lähinnä tavallisen suomalaisäijän näköisiä.


      • Anonyymi

        Mulla on prosessin loppuun saannista 12 vuotta enkä kertaakaan ole katunut. Erona aloittajaan on tosin se, että mä olen tytöksi ulkoiselta olemukseltani syntynyt ja siten päinvastainen kuin hän, mutta tunnen monta niinkin päin olevaa kuin hän, kysyin monelta heistä, ovatko katuneet eikä kukaan ollut.


    • Anonyymi

      Kyllä se siitä :) Älä huolehdi, kunhan varttunet nii sullekin elämä aukeaa.- En vielä suosittelis leikkausta ennenkuin olet oman osaasi hyväksynyt. Mitenkä on Suomessa Ladyboyn kohtalo? Leikkauksen jälkeen ? Onnea matkaan ystäväni !

      • Anonyymi

        Transsukupuolinen ei ole ladyboy.

        Eikä alaikäiset pääse mihinkään transsukupuolisuuden korjausleikkauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transsukupuolinen ei ole ladyboy.

        Eikä alaikäiset pääse mihinkään transsukupuolisuuden korjausleikkauksiin.

        "Transsukupuolinen ei ole ladyboy."
        No miksei muka? Ihan sama asiahan se on, juuri niitähän nuo ladyboyt ovat.
        Eiväthän he ihan tiittejäkään ole joten transsejahan ne.
        Tosin tiitillä ja transsilla ei ole isoa eroa, joskus eka johtaa tokaan lopulta.
        Siksi huvittaa että transsit halveksivat tiittejä tällä palstalla, vaikka tiitillä on mielestäni jalat enemmän maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Transsukupuolinen ei ole ladyboy."
        No miksei muka? Ihan sama asiahan se on, juuri niitähän nuo ladyboyt ovat.
        Eiväthän he ihan tiittejäkään ole joten transsejahan ne.
        Tosin tiitillä ja transsilla ei ole isoa eroa, joskus eka johtaa tokaan lopulta.
        Siksi huvittaa että transsit halveksivat tiittejä tällä palstalla, vaikka tiitillä on mielestäni jalat enemmän maassa.

        Transvestiitti on tyytyväinen syntymäsukupuoleensa, eikä halua muuttaa sitä miksikään. Hänellä on kuitenkin kiinnostusta eläytyä vastakkaisen sukupuolen elämään, mutta ei pysyvästi.

        Transsukupuolinen kokee että hänen todellinen sukupuolensa on vastakkainen kuin miksi hänet on määritelty syntymässä ja hän haluaa myös korjata kyseisen sukupuoliristiriidan pysyvästi.

        Se että noin 10-15 vuotta sitten koettiin transvestisuuden johtavan transsukupuolisuuteen oli vain hoitojen puutteesta johtuva vääristymä. Koska aiemmin transsukupuolinen ei saanut hoitoja Suomessa, moni heistä joutui käytännössä elämään transvestiitin elämää ja hakeutui vasta myöhemmin transtutkimuksiin kun hoitoja alkoi saada. Nykyisin kun tutkimukset ja hoidot toimivat jopa alaikäisillä, tällaista transvestiitti välimuotoa ei tarvita. Ehkä jotkut epävarmat tavallaan vielä kokeilevat "siipiään" että pystyisivätkö elämään vastakkaisen sukupuolen elämää. Mutta yleisintä on hakeutua suoraan transtutkimuksiin siinä vaiheessa kun koetaan että sukupuoliristiriita on akuutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transvestiitti on tyytyväinen syntymäsukupuoleensa, eikä halua muuttaa sitä miksikään. Hänellä on kuitenkin kiinnostusta eläytyä vastakkaisen sukupuolen elämään, mutta ei pysyvästi.

        Transsukupuolinen kokee että hänen todellinen sukupuolensa on vastakkainen kuin miksi hänet on määritelty syntymässä ja hän haluaa myös korjata kyseisen sukupuoliristiriidan pysyvästi.

        Se että noin 10-15 vuotta sitten koettiin transvestisuuden johtavan transsukupuolisuuteen oli vain hoitojen puutteesta johtuva vääristymä. Koska aiemmin transsukupuolinen ei saanut hoitoja Suomessa, moni heistä joutui käytännössä elämään transvestiitin elämää ja hakeutui vasta myöhemmin transtutkimuksiin kun hoitoja alkoi saada. Nykyisin kun tutkimukset ja hoidot toimivat jopa alaikäisillä, tällaista transvestiitti välimuotoa ei tarvita. Ehkä jotkut epävarmat tavallaan vielä kokeilevat "siipiään" että pystyisivätkö elämään vastakkaisen sukupuolen elämää. Mutta yleisintä on hakeutua suoraan transtutkimuksiin siinä vaiheessa kun koetaan että sukupuoliristiriita on akuutti.

        Monilla ladyboyilla on tissit joten ei se pelkkää tiitteilyä ole, ihanhan nuo ovat transseja.
        Mitään eroa en nää esim Suomalaiseen mieheen joka haluaisi naiseksi ja ottaa silarit mutta jättää munaleikkauksen tekemättä.
        Mutta eihän yhtä kaikki kestään naista tule, ellei ole tytöksi syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla ladyboyilla on tissit joten ei se pelkkää tiitteilyä ole, ihanhan nuo ovat transseja.
        Mitään eroa en nää esim Suomalaiseen mieheen joka haluaisi naiseksi ja ottaa silarit mutta jättää munaleikkauksen tekemättä.
        Mutta eihän yhtä kaikki kestään naista tule, ellei ole tytöksi syntynyt.

        Thaimaan ladyboyta ei voi verrata länsimaiseen transsukupuoliseen tai edes transvestiittiin. Kyseisessä maassa perinne ja uskonto määrittelee mitä voidaan tehdä ja mitä ei. Vaikka ladyboy kävisi kaikki hoitoprosessit läpi, hän olisi aina juridisesti mies. Toisaalta jotkut ladyboyt käyvät läpi hormonihoitoja (saa myös "tiskin alta") ja leikkauksia saadakseen paremmat tulot ladyboy-työssään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaan ladyboyta ei voi verrata länsimaiseen transsukupuoliseen tai edes transvestiittiin. Kyseisessä maassa perinne ja uskonto määrittelee mitä voidaan tehdä ja mitä ei. Vaikka ladyboy kävisi kaikki hoitoprosessit läpi, hän olisi aina juridisesti mies. Toisaalta jotkut ladyboyt käyvät läpi hormonihoitoja (saa myös "tiskin alta") ja leikkauksia saadakseen paremmat tulot ladyboy-työssään.

        Miksi ihmeessä he olisivat ihan joku oma lajikkeensa? Ainakin jotkin munkit paljastavat peniksensä ladyboyille halveksunnan merkkinä, näyttääkseen millainen on oikea mies.
        Eli ei se ole heidän uskontonsa mukaista ainakaan aina.
        Eivätköhän nämä ladyboyt ole vain naiseksi haluavia miehiä jotka kustantavat leikkauksensa ja muun seksityöllä, kaikki ladyboyt eivät kuitenkaan huoraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä he olisivat ihan joku oma lajikkeensa? Ainakin jotkin munkit paljastavat peniksensä ladyboyille halveksunnan merkkinä, näyttääkseen millainen on oikea mies.
        Eli ei se ole heidän uskontonsa mukaista ainakaan aina.
        Eivätköhän nämä ladyboyt ole vain naiseksi haluavia miehiä jotka kustantavat leikkauksensa ja muun seksityöllä, kaikki ladyboyt eivät kuitenkaan huoraa.

        Ladyboyt joutuvat kärsimään runsaasti halveksuntaa kuten mm. tuosta viestistä havaitaan. Samanlaista halveksuntaa on havaittavissa myös muualla maailmassa transihmisiä kohtaan ja sitä esiintyy tässäkin ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladyboyt joutuvat kärsimään runsaasti halveksuntaa kuten mm. tuosta viestistä havaitaan. Samanlaista halveksuntaa on havaittavissa myös muualla maailmassa transihmisiä kohtaan ja sitä esiintyy tässäkin ketjussa.

        Transihmisethän eivät tietenkään koskaan halveksi ketään, eipä tietenkään.
        Ladyboyt toimivat useimmiten halveksittavasti, mielestäni huoraus on halveksittavaa, homohuoraus vielä halveksittavampaa.
        Ihmisenä heitä en halveksi vaikka toimintaansa halveksinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä he olisivat ihan joku oma lajikkeensa? Ainakin jotkin munkit paljastavat peniksensä ladyboyille halveksunnan merkkinä, näyttääkseen millainen on oikea mies.
        Eli ei se ole heidän uskontonsa mukaista ainakaan aina.
        Eivätköhän nämä ladyboyt ole vain naiseksi haluavia miehiä jotka kustantavat leikkauksensa ja muun seksityöllä, kaikki ladyboyt eivät kuitenkaan huoraa.

        Mitä järkeä on näyttää penis peniksen omistavalle henkilölle näyttääkseen millainen on oikea mies? Varsinkaan, kun toinen ei edes halua olla oikea mies tai mies yleensäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä on näyttää penis peniksen omistavalle henkilölle näyttääkseen millainen on oikea mies? Varsinkaan, kun toinen ei edes halua olla oikea mies tai mies yleensäkään.

        Jaa-a, en tiedä.
        Olen kuullut että tuollalailla munkkiryhmät toimivat joskus sielläpäin.
        Onhan osalta ladyboyista penis poistettu ja muokattu muistuttamaan vaginaa.
        Intiassa Hirat eli paikalliset "ladyboyt" ainakin kastroivat toisensa, tai ryhmän johtaja (madame=sutenööri "mama") kastroi nuoret pojat jotka hakevat turvaa porukasta.
        Siinä mielessä se munkkien peniksen näyttö on loogista, pallit jos toisilta puuttuu.
        En tietenkään pidä vilautteluja korrektina käytöksenä, eivät olleet Kristittyjä munkkeja todellakaan.


    • Anonyymi

      Jumalan siunausta teille kaikille sukupuolesta huolimatta !

      • Anonyymi

        Kiitos samoin!
        Sitä me kaikki tarvitaan, ja Jeesuksen Kristuksen armoa ja sovitusta uskosta Hänen sovintovereensä.


    • Anonyymi

      No niin, nyt olen korjauksen läpikäynyt. Ja olen myös parisuhteessa miehen kanssa, joka hyväksyy taustani. En viitsi enää tätä ketjua seurata, kun minua ei tässä ymmärretä.

      Jeesus siunaa. Olen tyttö

      • Anonyymi

        Eiköhän suurin osa ymmärrä, nykyisin vaan noita idiootteja käännyttäjätaneleita on huomattavasti enemmän kuin vielä kymmenen vuotta sitten, silloin tässä ketjussa ainoa negistelijä oli eläkeläinen :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän suurin osa ymmärrä, nykyisin vaan noita idiootteja käännyttäjätaneleita on huomattavasti enemmän kuin vielä kymmenen vuotta sitten, silloin tässä ketjussa ainoa negistelijä oli eläkeläinen :D

        Ajattelepa vähän mistäs luulet johtuvan että ihmiset ymmärtävät tuon henkiseksi häiriöksi paremmin kuin ennen?
        Olisiko syynä se että tuo aate on saanut sukupuolestaan ahdistuneiden määrän kasvamaan aivan käsittämättömän paljon?
        Aate saa aikaan psyyken häiriöitä ja silti sitä ajetaan kuin käärmettä pyssyyn, pakottamalla ja aivopesemällä kansaa.
        Sukupuolta ei voi vaihtaa eikä ole olemassa kehosta irrallista sukupuolta, se on ajatuksenakin absurdi.
        Olen syntynyt naiseksi niin olen nainen , jos olisin syntynyt mieheksi olisin mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelepa vähän mistäs luulet johtuvan että ihmiset ymmärtävät tuon henkiseksi häiriöksi paremmin kuin ennen?
        Olisiko syynä se että tuo aate on saanut sukupuolestaan ahdistuneiden määrän kasvamaan aivan käsittämättömän paljon?
        Aate saa aikaan psyyken häiriöitä ja silti sitä ajetaan kuin käärmettä pyssyyn, pakottamalla ja aivopesemällä kansaa.
        Sukupuolta ei voi vaihtaa eikä ole olemassa kehosta irrallista sukupuolta, se on ajatuksenakin absurdi.
        Olen syntynyt naiseksi niin olen nainen , jos olisin syntynyt mieheksi olisin mies.

        Niin, ennen ei homoja eikä lesbojakaan ollut, niitä alkoi olla vasta kun heistä alettiin puhua.

        No ei, vakavasti puhuen, on sinulla pointtikin. Prosessi ei ole kaikille. Mutta esimerkiksi minä olisin hyötynyt suuresti, jos tästä olisi ollut tietoa jo lapsuudessani. Meitä, joille prosessi oli elintärkeä on olemassa. Ja on edelleen. On tärkeää erotella ne, jotka tarvitsevat hoitoa ja ne, joille se olisi virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelepa vähän mistäs luulet johtuvan että ihmiset ymmärtävät tuon henkiseksi häiriöksi paremmin kuin ennen?
        Olisiko syynä se että tuo aate on saanut sukupuolestaan ahdistuneiden määrän kasvamaan aivan käsittämättömän paljon?
        Aate saa aikaan psyyken häiriöitä ja silti sitä ajetaan kuin käärmettä pyssyyn, pakottamalla ja aivopesemällä kansaa.
        Sukupuolta ei voi vaihtaa eikä ole olemassa kehosta irrallista sukupuolta, se on ajatuksenakin absurdi.
        Olen syntynyt naiseksi niin olen nainen , jos olisin syntynyt mieheksi olisin mies.

        Sukupuoliristiriita ja sen kokeneiden ihmisten määrä ei ole lisääntynyt mitenkään käsittämättömän paljon, heitä on ollut aina saman verran. Koska asian tultua julkiseksi, sukupuoliristiriidasta kärsivät ihmiset uskaltavat puhua siitä vapaammin. Tilanne oli aivan sama aikoinaan seksuaalivähemmistöjen kohdalla.

        Sukupuoliristiriitaa kärsiviä ihmisiä on siltikin hyvin vähän ja siksi tuntuukin oudolta miksi asiaa suurennellaan, varsinkin kun asia ei koske mitenkään tavallista suurta kansanosaa.

        Ihmetyttää vähän tuo että tällä palstalla transihmisiä vastustavat henkilöt näyttävät olevan naisia, vaikkakin vastustajat eivät aina tunnusta omaa sukupuoltaan. Mikä ihme herättää naisissa antipatioita transihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoliristiriita ja sen kokeneiden ihmisten määrä ei ole lisääntynyt mitenkään käsittämättömän paljon, heitä on ollut aina saman verran. Koska asian tultua julkiseksi, sukupuoliristiriidasta kärsivät ihmiset uskaltavat puhua siitä vapaammin. Tilanne oli aivan sama aikoinaan seksuaalivähemmistöjen kohdalla.

        Sukupuoliristiriitaa kärsiviä ihmisiä on siltikin hyvin vähän ja siksi tuntuukin oudolta miksi asiaa suurennellaan, varsinkin kun asia ei koske mitenkään tavallista suurta kansanosaa.

        Ihmetyttää vähän tuo että tällä palstalla transihmisiä vastustavat henkilöt näyttävät olevan naisia, vaikkakin vastustajat eivät aina tunnusta omaa sukupuoltaan. Mikä ihme herättää naisissa antipatioita transihmisiä kohtaan.

        Naisia häiritsee, että transaktivistit ovat vallanneet naisasialiikkeet (onneksi on Naisten rintama) ja että miehet, jotka tahtovat olla naisia tulevat naisasialiikkeisiin sanelemaan naisille mitä on olla nainen ja miten tulee käyttäytyä ja mistä saa puhua jne.


    • Anonyymi

      Mä aloittaja hieman vielä palaan. Nyt elämä naisen osassa on melko tyydyttävä. On mies, joka hyväksyy taustani, on siedettävä työpaikka ja on hyvä rivariasunto. Siinä väärässä roolissa vastaava onnellinen elämä ei olisi käynyt. Onneksi vanhempani ymmärsivät ratkaisuni.

    • Anonyymi

      Eipä aloittajan transsukupuolisuutta ole mitään syytä epäillä, kertomustensa perusteella ihan selvä tapaus ja läpihuutojuttu, ei epäselvyyttä. Onneksi sai apua.

    • Anonyymi

      Olen aloittaja. Kerron, että olen läpimenevä naisena täysin. Eivät kaikki työystävätkään tiedä taustaa

    • Anonyymi

      Olen nyt täysin läpimenevä naisena! Toivon, että jollekulle oli mukavaa luettavaa!

    • Anonyymi

      Mulla oli sama tilanne kuin aloittajalla. Silloin 2000-luvun alussa oli vaikeampaa, tosin ei niin vaikeaa kuin 1990-luvulla. Hakeuduin hoitoihin vähän yli parikymppisenä (olen syntynyt 1984). Olen nyt enimmäkseen naiosen näköinen, kasvoissa vielä on miehisyyttä mutta olen ottanut selvää keinoista poistaa sekin. En hetkeäkään ole katunut

    • Anonyymi

      En hetkeäkään ole katunut

      Nyt vain ihan lähimmät tuntemani ihmiset tietävät historiani.

      Vaikkei alaikäisenä päässyt hoitoon, onnistui hyvin. Nyt on kroppa OK, ja elän naisen tavoin.

      T: Aloittaja

      • Anonyymi

        Onnea, kiva kun kävit päivittämässä kuulumiset.


      • Kertoisitko luomunaiselle miten "eletään naisen tavoin"?


    • Anonyymi

      Etkö voisi odottaa kun olet täysi ikäinen ja aivosi ovat valmiiksi kehittyneet . Sillä kun lukee näistä hormooni hoidoista ja leikkauksista miten jotkut ovat jälkeen päin katuneet kovasti niinparempi odottaa kunnes itse voit päättää. En sano millään pahalla, ymmärrän toki halusi muutokseen , mutta koska olet niin nuori niin voisit ehkä odottaa pari vuotta . Ja jos et voi niin keskustele asiasta lääkärisi kanssa.

      • Anonyymi

        Katujia on todella vähän, mutta he pitävät meteliä itsestään paljon.


      • Anonyymi

        Etkö voisi itse odottaa kommentointia, kunnes omat aivosi ovat kehittyneet? Aloittaja kirjoitti viestinsä 13 vuotta sitten ja juuri äsken kommentoi, että oli mennyt hoitoihin täysi-ikäisenä ja on nyt aikuinen, 31-v nainen.


      • Anonyymi

        Siinä joku nuori mies pilasi elämänsä propagandan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä joku nuori mies pilasi elämänsä propagandan takia.

        Ai "mies", joka kolmevuotiaana oli halunnut peniksestään eroon :D kuunteli jo silloin propagandaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi itse odottaa kommentointia, kunnes omat aivosi ovat kehittyneet? Aloittaja kirjoitti viestinsä 13 vuotta sitten ja juuri äsken kommentoi, että oli mennyt hoitoihin täysi-ikäisenä ja on nyt aikuinen, 31-v nainen.

        Olen aloittaja. Katujia on, mutta paljon vähemmän kuin jotkin lest., hell. jne. lähteet ovat alkaneet väittää. Olen tätä muutamalle kaltaiselleni näyttänyt, ja kerron vielä, että kun pääsin hormoneille, olo oli todella vapautunut, onnellinen. Kun huomasi, että rinnat kasvoi, se oli todella suuri helpotus. Parranpoistokin oloa paransi. Kun pääsin leikkaukseen, oli ihan hirveän hyvä olo, ja leikkauksen jälkeen olin ihan valtavan vapautunut ja olen edelleen. Nyt elämä on siedettävä, kun on kunnon asunto, kohtuupalkkainen sopiva duuni jne. ja mies, joka hyväksyy taustani, ja valtaosa kavereista ei tiedäkään taustaani, olen onnellinen nainen.

        Transsukupuolisuus on kai fyysinenkin poikkeavuus, kuten monella transsukupuolisella naisella on ilman mitään prosessia naismainen lantion ja vyötärön muoto jne. kuten minulla jo oli, feminiinisehköt kasvonpiirteet, naiselliset sormien pituussuhteet jne. ja joiltakin transmiehiltä on löydetty jonkinlainen pieni y-kromosomi

        Nyt ainoa murheen aihe on, että lasta en voi saada. Mutta eivät kaikki cisnaisetkaan voi, ja olen naisena täysin läpimenevä, elän naisen elämää jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Katujia on, mutta paljon vähemmän kuin jotkin lest., hell. jne. lähteet ovat alkaneet väittää. Olen tätä muutamalle kaltaiselleni näyttänyt, ja kerron vielä, että kun pääsin hormoneille, olo oli todella vapautunut, onnellinen. Kun huomasi, että rinnat kasvoi, se oli todella suuri helpotus. Parranpoistokin oloa paransi. Kun pääsin leikkaukseen, oli ihan hirveän hyvä olo, ja leikkauksen jälkeen olin ihan valtavan vapautunut ja olen edelleen. Nyt elämä on siedettävä, kun on kunnon asunto, kohtuupalkkainen sopiva duuni jne. ja mies, joka hyväksyy taustani, ja valtaosa kavereista ei tiedäkään taustaani, olen onnellinen nainen.

        Transsukupuolisuus on kai fyysinenkin poikkeavuus, kuten monella transsukupuolisella naisella on ilman mitään prosessia naismainen lantion ja vyötärön muoto jne. kuten minulla jo oli, feminiinisehköt kasvonpiirteet, naiselliset sormien pituussuhteet jne. ja joiltakin transmiehiltä on löydetty jonkinlainen pieni y-kromosomi

        Nyt ainoa murheen aihe on, että lasta en voi saada. Mutta eivät kaikki cisnaisetkaan voi, ja olen naisena täysin läpimenevä, elän naisen elämää jne.

        Tuohon fyysisyyteen on pakko kommentoida, ettei se valitettavasti pidä paikkaansa. Toki joillakin onnekkailla näin on, mutta sitten on paljon rotevia t-naisia ja pieniä t-miehiä, jotka ehkä osittain tästä syystä eivät koskaan hakeudu prosessiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon fyysisyyteen on pakko kommentoida, ettei se valitettavasti pidä paikkaansa. Toki joillakin onnekkailla näin on, mutta sitten on paljon rotevia t-naisia ja pieniä t-miehiä, jotka ehkä osittain tästä syystä eivät koskaan hakeudu prosessiin.

        Kyllä se on totta, että esim. sormien pituussuhteet ovat monella transnaisella naismaiset, lantion muoto feminiininen, parrankasvu heikko, kasvonpiirteet naismaiset jne.. Ja joillakin transmiehillä on jonkinlainen pieni y-kromosomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on totta, että esim. sormien pituussuhteet ovat monella transnaisella naismaiset, lantion muoto feminiininen, parrankasvu heikko, kasvonpiirteet naismaiset jne.. Ja joillakin transmiehillä on jonkinlainen pieni y-kromosomi.

        Eipä ole kyllä transmiesten y-kromosomista ollut missään koskaan juttua. Silloin olisi muutenkin intersukupuolinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi itse odottaa kommentointia, kunnes omat aivosi ovat kehittyneet? Aloittaja kirjoitti viestinsä 13 vuotta sitten ja juuri äsken kommentoi, että oli mennyt hoitoihin täysi-ikäisenä ja on nyt aikuinen, 31-v nainen.

        Tai sitten aloittaja ei ole edes käynyt täällä ensimmäisten kirjoitustensa jälkeen ja joku halusi vain pilailla esittämällä ap:tä.


    • Anonyymi

      Tämä on todella mielenkiintoinen ketju. Minulla vastaava asia oli vielä pahempi, koska en edes tiennyt, että korjaus on mahdollinen ja sitten kun 70-luvun alussa teini-iässä sain tietää, tuntui, että mahdollisuudet ovat suunnilleen yhtä suuret kuin pääsisi tasavallan presidentiksi. Elän nyt siedettävää elämää naisena, testosteronin vaikutusten peruuttaminen on toki keski-iässä hankalampaa mutta pääsin melko hyvin läpimeneväksi naiseksi. Tunnistan aloittajassa itseni nuorena. Sellainen ihminen kuin aloittaja kertoi olevansa, on ihan selvä tapaus, ei epäselvyyttä. Mutta kieltämättä se on hyvä kysymys, mihin ikäraja tulee vetää. Aikaisemmin käytettiin sellaista ilmaisua kuin lapset ja nuoret, jossa 16-vuotiaat jäivät jo nuorten puolelle, mutta nykyään määritelmien mukaan kaikki alle 18-vuotiaat ovat lapsia.

    • Anonyymi

      Haluaisin lukea muiden kuin aloittajan mielipiteitä. Oletteko sitä mieltä, että kyseessä oli aivan ilmiselvä tapaus, ei mitään epäselvyyttä? Käsittääkseni kirjoituksen perusteella kyllä.

      • Tällaisen kehovihan takana olisi voinut olla pahoinpitelykin. Ei tässä koskaan mitään selviä juttuja ole.


    • Anonyymi

      Aloittaja on kuin minä puberteetissa. Siitä, onko hän transsukupuolinen, ei ole kirjoituksen perusteella mitään epäselvyyttä, toisin kuin on joidenkin itseään transsukupuolisiksi arvelevien osalta

    • Anonyymi

      Kuinkahan paljon tuollaisia tapauksia on?

      Tiedän eräitä samantapaisia, tosin niissä oli kyse päinvastaisesta, sellaisesta, että tyttö haluaa olla poika.

      • Anonyymi

        Tarkkaa määrää ei tiedetä, Suomessa ehkäpä 1-2%, joista jonkin verran yli puolet tyttöjä jotka kokevat olevansa poikia.


    • Anonyymi

      Mitä nopeammin sen aloitat, sen tyytyväisempi tulet olemaan.
      Alaikäisenä saat hormoniblokkereita ja tutkimuksissa menee kyllä se kaksi vuotta helposti.
      Nyt vaan lääkäriin (ihan mihin tahansa).ja kerrot haluavasi lähetteen trans -tutkimuksiin.
      Pelotti ja huimasi yms kun kävelin ovesta sisään, mutta nyt, viisi vuotta myöhemmin olen todella onnellinen ja tyytyväinen, että uskalsin tehdä sen.

    • Anonyymi

      Moni poika tietää jo pienenä että on tyttö, ja sen näkee aikuisetkin esim tarhassa jo.
      Näillä lapsilla ei ole koskaan kavereita oman sukupuolen taholta vaan leikkivät tyttöjen kanssa, ovat hyvin empaattisia luonteeltaan ja usein hakeutuvat ammatteihin mitä tavallisesti ennen pidettiin naisten ammattina.
      Kaikki evät halua leikkausta edes , toisille se on toive joten siinäkin hieman erilaisuuksia
      Toivottavasti saat apua asiaasi pian. Kai täällä joku tietää näistäkin asioista ja kertoo.

      • Anonyymi

        Sehän jo tuli ilmi, että aloittaja sai kunnon apua..


    • Anonyymi

      Kiinnostaisi tietää, että jos tehdään puberteettistoppi, estääkö se myös aivojen puberteettikehityksen

      • Anonyymi

        Yleensä transsukupuolisten ei tarvitse miettiä tuota asiaa, koska aivot ovat jo kehittyneet haluttuun suuntaan. Prosessi käynnistyy juuri siitä, että henkilö kokee olevansa vastakkaista sukupuolta kuin mihin hänet on määritelty syntyessä.


    • Anonyymi

      Oon nuorehko mies, mut mussa on aina korostunut tyttömäisyys. Oon koulussaki ollut sellainen että korostunu noi naiselliset piirteet. Ennen oli enemmän epävarmuutta ja mua haukuttiin homoksi just mun naisellisten piirteiden vuoksi. En oo ollu vielä missään hormonihoidoissa, harkitsen kuitenkin sitä, ja myös alapään leikkaukseen hakeutumista , mut tuntuukohan se oudolta ettei enää olisi penistä ja kiveksiä. Mut tietysti voin olla nainen ilman genitaalileikkausta. Identiteetiltäni oon aina samaistunut kokemaan itseni naiseksi.

      • Anonyymi

        Tyttömäisyys sinänsä ei tee kenestäkään naista. Millainen nainen pohtii olisiko outoa elää ilman penistä ja kiveksiä saati, että ajattelee naisella voivan olla sellaiset?


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe