Kirjanpitäjän työ vaihtoon

kirpuli

Olen tässä työskennellyt seitsemän vuotta kirjanpitäjänä tilitoimistossa. Tällä hetkellä olen täysin kyllästynyt jatkuvaan stressiin, huonoon työilmapiiriin, pomoon jne. Haaveilen toimistotyöstä esim jossain firmassa tai jotain muuta vastaavaa. Mietityttää vain onkohan tästä kirjanpitäjän ammatista mitään hyötyä uutta työtä hakiessa ts minkälaiset mahikset olisi...Nykyisessä työssä olen tehnyt kirjanpitoa, tilinpäätöksiä, hieman palkanlaskentaa ja veroilmoituksia.

2

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...vain!

"Mietityttää vain onkohan tästä kirjanpitäjän ammatista mitään hyötyä uutta työtä hakiessa ts minkälaiset mahikset olisi...Nykyisessä työssä olen tehnyt kirjanpitoa, tilinpäätöksiä, hieman palkanlaskentaa ja veroilmoituksia."

Mainitsemastasi työkokemuksesta todellakin on hyötyä myös muihin kuin tilitoimistoissa. Talouspuolen osaajia tarvitaan aivan kaikissa organisaatioissa. Jos tosiaan olet hoitanut tilinpäätöksetkin, voit hakea esim. talouspäällikön tehtäviä, ja aivan varmasti hyvällä omallatunnolla mitä tahansa talousosaston tehtäviä, ja jos haluat monipuolisempia tehtäviä, niin voit hakea esim. toimistopäällikön tehtäviä, joka usein pitää myös talouspuolen tehtäviä sisällään, jopa kirjanpitoon asti.

Hakemaan vain!

• kekketom

Myös minulla on tilitoimistokokemusta, joskaan ei noin "vastuullista" kuin sinulla. Olen tehnyt kuukausikirjanpitoja, reskontraa, laskutusta jne. mutta en ole laskenut palkkoja, tehnyt tilinpäätöksiä tai verotilmoituksia. Olen huomannut, että työmarkkinoilla todella arvostetaan tilitoimistokokemusta. Ehkä sitä pidetään kuitenkin niin kiireisenä ja aikataulusidonnaisena työympäristönä että sellaista kokemusta arvostetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      285
      3558
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      28
      1984
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1616
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1471
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      85
      1177
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      143
      1149
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1054
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      95
      982
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      210
      821
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      757
    Aihe