Useat rakentajat saattavat ottta yläkertavarauksen omakotitaloonsa. Tässä on meidän yläkerran toteunut hinta, josta selviää, ettei rakentaminen aina ole hurjan kallista, varsinkin kun itse tekee mahdollisimman paljon. Meillä siis alakerta n.120m2 ja yläkertaan oli tehty lattialevyasteelle valmiiksi ennen rakentamista (ullakkoportaat). Yläkerran pinta-ala 58m2 (sis. 2 mh, aula, vaatehuone, pieni kylpyhuone ammeella)
Väliseinä- ym. puut: n. 500e (valitettavasti tämä vain arvio, koska tästä kuitit hävinneet...)
Kipsilevyt: n. 500euroa
Eristys (mm. puhallusvilla): n. 1500 e
Laminaatti: 1050e
Katto (mdf-paneeli): 665e
Seinämaalit (sävytetyt): n.300e
Kylpyhuone: laatat seinään: 130e, laatat lattiaan (lasimosaaiikki tarjouksesta!): 158e, kylpyamme (käytetty hyväkuntoinen): 50e, suihku: 240e, wc-istuin: 80e, kph-kalusteet: 230e, kattopaneeli (tervaleppä): 100e, kosteuseristeet, lattialämmitys ym. n. 1000e
Ovet (4kpl): n. 400e, karmit n. 200e, lattia/kattolistat n. 300e
Koivuportaat (valkolakattu): mies suunnitteli ja teki itse (tarvikkeet siis maksoivat, aikaa meni n. 3 viikkoa): 1200e (teetettynä olisi maksaneet n. 3500-4000e...)
Sähkö (välineet ja työ): 1300e (mies teki kaikki piuhoitukset itse, mutta sähkäri kävi tekemässä kytkennät ja laitttoi pistorasiat)
Lvi-työ: 280 e
Yhteensä: 10183e nauloja, muovia, ruuveja, kipsilevyjen tasoitusaineet, työkoneita ym. sälää eli
n. 11 000e yhteensä...(ulkopuolisella teetetettiin siis sähkökytkennät, lvi ja puhallusvilla...).
Tässä yksi okt:n yläkerran totetunut hinta!
5
12119
Vastaukset
- arvelet
työtunteja itselle?
- ap
Työtuntien laskeminen jäi kokonaan, mutta karkeasti voisi sanoa, että n. 600-700 työtuntia meni. Mies teki n. 6 kuukautta hommaa tosi pikku hiljaa, ehkä keskimäärin 10h/viikossa ja yhden kesän painoi sitten täysillä (2kk lähes joka päivä). Aikaahan sitä menee toki, mutta jos esim. 600 työtuntia teettää ulkopuolisella, niin summa on aika sievoinen...
- Yks kyssäri
Oliko lvi:tä varten putket vedetty jo valmiiksi, ettei tarvinnut kaivaa niitä rakenteiden sisältä?
- ap
Kyllä näin oli. Talopakettifirma veti putket valmiiksi yläkertavarauksen yhteydessä ja laittoi vielä eristyksetkin niihin kaupanpäällisiksi.
- kustannukset
ap kirjoitti:
Kyllä näin oli. Talopakettifirma veti putket valmiiksi yläkertavarauksen yhteydessä ja laittoi vielä eristyksetkin niihin kaupanpäällisiksi.
valmiista yläkerrasta ja rohkeudesta kirjoittaa toteutuneita kustannuksia rehellisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978