Loman jälkeen Suomessa

Larexis

Olen parisuhteessa elävä mies ja sinällään suomalaisten naisten seksilomamatkat Turkkiin, Kreikkaan tai vaikkapa Tunisiaan eivät suuremmin kiinnosta. Mutta jos olisin sinkkumies, niin suhtautuisin melko epäilevästi naisiin, jotka ovat harrastelleet seksiä etelänmailla. Siis lyhyesti: ei kelpaisi minulle. Miksi? Pitäisin kyseisiä naisia liian pinnallisina itselleni sekä liian helppoina, että voisin todella luottaa.

Kysyisinkin naisilta, ajatteletteko yhtään seksilomanne aikana, tai ennen sitä, mahdollisia tulevia miessuhteita Suomessa, koska kaltaisellani tavalla ajattelvia miehiä on luultavasti paljonkin? Ja millaisia kokemuksia teillä on ollut kertoa Suomessa, kun olette pariutuneet suomalaisen miehen kanssa, etelänmatkojen menneisyydestänne? Eli oletteko uskaltaneet kertoa esim. sinkkuaikojen seksimatkoistanne puolisollenne?

23

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat oikeudet

      Mutta et suhtautuisi epäilevästi, mikäli nainen olisi harrastanut kyseisen määrän seksiä Suomessa, suomalaisten miesten kanssa? Suomen maahan on pullollaan naisia (ja miehiä), jotka harrastavat "yhden illan juttuja" ja lunttumaista käytöstä ihan urakalla. Että tällaiseen naiseen et suhtautuisi epäilevästi, ei ole "helppo"? Että helpoksi tekee se, että harrastaa seksiä ulkomailla(kö)? =) Tekeekö helpoksi se, että harrastaa seksiä Suomessa mutta ulkomaalaísten miesten kanssa tai tekee sen vain yhden kerran? Että yhä tänä päiväinä seksin harrastaminen kotimaassa/ulkomailla on miehelle ok, mutta naísen on pidättäydyttävä niihin "parisuhteisiin suomalaisen kanssa" asti? Monelle suomimiehelle vain tuntuu olevan melkoinen punainen vaate, jos nainen sekstailee ulkomaalaisen miehen kanssa. Osa meistä ihmisistä on enemmän ja toiset vähemmän "lunttuja", ei kai siinä merkitse, onko kyseenalaista käytöstä harrastanut kotimaan kansalaisen vai vieraan maan edustajan kanssa...

      • €rimie$

        ero kotimaassa harrastettujen one-night-standien ja seksimatkailun erolla.Ei paljon kiinnosta naiset jotka ovat matkustelleet eteläeuroopassa "bilettämässä" eli päällimmäinen tarkoitus on saada gigolojen keihästä karvamättääseensä.


      • samat oikeudet
        €rimie$ kirjoitti:

        ero kotimaassa harrastettujen one-night-standien ja seksimatkailun erolla.Ei paljon kiinnosta naiset jotka ovat matkustelleet eteläeuroopassa "bilettämässä" eli päällimmäinen tarkoitus on saada gigolojen keihästä karvamättääseensä.

        Mutta tätähän monet naiset harrastavat kotimaassa joka viikonloppu, erona vain se, että ei ensin lennetä ulkomaille ja tarkoituksena saada suomimiehen keihästä karvamättääseen... En näe tässä kyllä eroa, onko se seiväs mistä maasta kotoisin. Teillä on ihan kaksinaismoralismiasenteet =D Jokainen kai nyt elää elämänsä kuten elää, jotkut harrastaen enemmän ja toiset vähemmän seksiä. Toiset tehden sen kotimaisten kanssa, toiset ulkomaisten ja toiset sekä että. Varsinkin, jos sinkkuaikana seikkailee irtosuhteissa niin mitä sillä on väliä minkämaalaisten kanssa?! Ei suomimies voi olla näin epävarma itsestään suhteessa ulkomaalaisiin miehiin... =)


      • kaksinaismoralismi
        samat oikeudet kirjoitti:

        Mutta tätähän monet naiset harrastavat kotimaassa joka viikonloppu, erona vain se, että ei ensin lennetä ulkomaille ja tarkoituksena saada suomimiehen keihästä karvamättääseen... En näe tässä kyllä eroa, onko se seiväs mistä maasta kotoisin. Teillä on ihan kaksinaismoralismiasenteet =D Jokainen kai nyt elää elämänsä kuten elää, jotkut harrastaen enemmän ja toiset vähemmän seksiä. Toiset tehden sen kotimaisten kanssa, toiset ulkomaisten ja toiset sekä että. Varsinkin, jos sinkkuaikana seikkailee irtosuhteissa niin mitä sillä on väliä minkämaalaisten kanssa?! Ei suomimies voi olla näin epävarma itsestään suhteessa ulkomaalaisiin miehiin... =)

        Sanoo suomalaisnainen,joka erittäin todennäköisesti nauttii täysin rinnoin seksistä maissa, joissa paikaillisilta naisilta on esiaviollinen seksi kielletty...o morales..


      • samat oikeudet
        kaksinaismoralismi kirjoitti:

        Sanoo suomalaisnainen,joka erittäin todennäköisesti nauttii täysin rinnoin seksistä maissa, joissa paikaillisilta naisilta on esiaviollinen seksi kielletty...o morales..

        Ja täällä naisten moraalin perään kuuluttavat samalla logiikalla suomimiehet, jotka panevat kaikkea hameväkeä niin koti- kuin ulkomaillakin... Ja juuei, en harrasta itse näitä seksimatkoja. Vapaat ihmiset kuitenkin tehkööt mitä lystäävät, missä tahansa ja kenen kanssa tahansa. En jaksa itse stressaantua samassa määrin miesten seksimatkoista Thaimaahan kuin miehet naisten matkoista Egyptiin/Kreikkaan/Turkkiin. Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen...


      • mitäs tuosta
        samat oikeudet kirjoitti:

        Ja täällä naisten moraalin perään kuuluttavat samalla logiikalla suomimiehet, jotka panevat kaikkea hameväkeä niin koti- kuin ulkomaillakin... Ja juuei, en harrasta itse näitä seksimatkoja. Vapaat ihmiset kuitenkin tehkööt mitä lystäävät, missä tahansa ja kenen kanssa tahansa. En jaksa itse stressaantua samassa määrin miesten seksimatkoista Thaimaahan kuin miehet naisten matkoista Egyptiin/Kreikkaan/Turkkiin. Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen...

        "Vapaat ihmiset kuitenkin tehkööt mitä lystäävät, missä tahansa ja kenen kanssa tahansa"

        Tuo on käsittääkseni pedofiilien tunnuslause...

        ". Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen"

        Niin, mutta kaikki miehet eivät salli naisilleen samaa kuin itselleen - esim.Turkkilaiset ja egyptiläiset...thaikut kyllä...mutta ehkä et ole feministi ja tykkäät maista joissa naiset ovat alistettuja, kuten muslimimaat?


      • samat oikeudet
        mitäs tuosta kirjoitti:

        "Vapaat ihmiset kuitenkin tehkööt mitä lystäävät, missä tahansa ja kenen kanssa tahansa"

        Tuo on käsittääkseni pedofiilien tunnuslause...

        ". Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen"

        Niin, mutta kaikki miehet eivät salli naisilleen samaa kuin itselleen - esim.Turkkilaiset ja egyptiläiset...thaikut kyllä...mutta ehkä et ole feministi ja tykkäät maista joissa naiset ovat alistettuja, kuten muslimimaat?

        Pedofiliaa tähän nyt tuskin on aiheen nykäistä (vaikka olen joistakin palstan kirjoituksista käsittänyt, että Thaimaassa moni mies etsii nimen omaan lähes lapsenikäisiä tyttöjä). Niin kauan kuin kyse on aikuisista, jotka kumpikin vapaasta tahdostaan tekevät, mitä haluavat niin halutkoon ja tehköön mitä haluavat, missä haluavat. Sitä tarkoitin. Turkissa naisen asema on hieman toinen kuin "tiukoissa" muslimivaltioissa, toki kurdialueet ovat asia erikseen. Naisen alisteinen asema islamissa ei ole ihan yksipiippuinen juttu. Enemmän olen Turkissa nähnyt naista kunnioittavaa käytöstä kuin Suomessa: tosin kyseessä on ollut oman perheen, sukulaisnaisten tai naapureiden kohtelu turkkilaismiehen osalta mutta kuitenkin. Länsimaisen naisen kohtelu onkin meistä itsestämme ja omasta käytöksestämme kiinni.


      • kicksejä siitä
        samat oikeudet kirjoitti:

        Pedofiliaa tähän nyt tuskin on aiheen nykäistä (vaikka olen joistakin palstan kirjoituksista käsittänyt, että Thaimaassa moni mies etsii nimen omaan lähes lapsenikäisiä tyttöjä). Niin kauan kuin kyse on aikuisista, jotka kumpikin vapaasta tahdostaan tekevät, mitä haluavat niin halutkoon ja tehköön mitä haluavat, missä haluavat. Sitä tarkoitin. Turkissa naisen asema on hieman toinen kuin "tiukoissa" muslimivaltioissa, toki kurdialueet ovat asia erikseen. Naisen alisteinen asema islamissa ei ole ihan yksipiippuinen juttu. Enemmän olen Turkissa nähnyt naista kunnioittavaa käytöstä kuin Suomessa: tosin kyseessä on ollut oman perheen, sukulaisnaisten tai naapureiden kohtelu turkkilaismiehen osalta mutta kuitenkin. Länsimaisen naisen kohtelu onkin meistä itsestämme ja omasta käytöksestämme kiinni.

        saa, eikö saakkin, kun menee maahan, jossa naisilta on esiaviollinen seksi kielletty ja jakaa herkkujaan paikallisille miehillä, joilla on neitsyt odottomassa jossain, mutta tarvitsevat harjoitusta.

        Kun saa munaa ja samalla alistaa "siskoja",tuntee varmasti sen kaltaista ylemmyyttä, mikä jää sörkän kuppiloissa vain haaveeksi.

        Eiks jeh?


      • Ähläm Ähky
        samat oikeudet kirjoitti:

        Pedofiliaa tähän nyt tuskin on aiheen nykäistä (vaikka olen joistakin palstan kirjoituksista käsittänyt, että Thaimaassa moni mies etsii nimen omaan lähes lapsenikäisiä tyttöjä). Niin kauan kuin kyse on aikuisista, jotka kumpikin vapaasta tahdostaan tekevät, mitä haluavat niin halutkoon ja tehköön mitä haluavat, missä haluavat. Sitä tarkoitin. Turkissa naisen asema on hieman toinen kuin "tiukoissa" muslimivaltioissa, toki kurdialueet ovat asia erikseen. Naisen alisteinen asema islamissa ei ole ihan yksipiippuinen juttu. Enemmän olen Turkissa nähnyt naista kunnioittavaa käytöstä kuin Suomessa: tosin kyseessä on ollut oman perheen, sukulaisnaisten tai naapureiden kohtelu turkkilaismiehen osalta mutta kuitenkin. Länsimaisen naisen kohtelu onkin meistä itsestämme ja omasta käytöksestämme kiinni.

        /Länsimaisen naisen kohtelu onkin meistä itsestämme ja omasta käytöksestämme kiinni. \
        Suomalainen horo onkin ansainnut maineensa helppona kaatona etelän turistirysissä.Varmempaa panoa ei karvaranteelle olekaan kuin suomalainen turistutuija.


      • samat oikeudet
        kicksejä siitä kirjoitti:

        saa, eikö saakkin, kun menee maahan, jossa naisilta on esiaviollinen seksi kielletty ja jakaa herkkujaan paikallisille miehillä, joilla on neitsyt odottomassa jossain, mutta tarvitsevat harjoitusta.

        Kun saa munaa ja samalla alistaa "siskoja",tuntee varmasti sen kaltaista ylemmyyttä, mikä jää sörkän kuppiloissa vain haaveeksi.

        Eiks jeh?

        En voi tietää, kun en harrasta.


      • seksilomaromanssi
        samat oikeudet kirjoitti:

        Ja täällä naisten moraalin perään kuuluttavat samalla logiikalla suomimiehet, jotka panevat kaikkea hameväkeä niin koti- kuin ulkomaillakin... Ja juuei, en harrasta itse näitä seksimatkoja. Vapaat ihmiset kuitenkin tehkööt mitä lystäävät, missä tahansa ja kenen kanssa tahansa. En jaksa itse stressaantua samassa määrin miesten seksimatkoista Thaimaahan kuin miehet naisten matkoista Egyptiin/Kreikkaan/Turkkiin. Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen...

        "Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen..."

        Eli miehet ovat käyneet kauemmin seksilomilla kuin naiset? Oletko ihan järjissäsi? Turkkiin, Kreikkaan, Espanjaan (Kanarialle) yms. maihin on järjestetty matkoja jo jostain 1950-1960-luvuilta ja yhtä kauan naiset ovat käyneet seksilomilla, vaikka itse tietysti mielellään haluavat kutsua niitä spontaaneiksi lomaromansseiksi. Thaimaan matkat ovat paljon uudempi ilmiö, eikä venäläiset vaimotkaan olleet yleisiä ennen Neuvostoliiton romahdusta 1991. Tämä näkyy myös monikulttuuristen avioliittojen määrässä. Suomalaiset naiset ovat niitä harrastaneet koko itsenäisen Suomen historian ajan (mm. natsien kanssa) ja vielä 1990-luvun alkuun asti naisilla oli niitä moninkertaisesti enemmän. Neuvostoliiton romahdus, Viron itsenäisyys ja järjestettyjen Thaimaan matkojen alettua tilanne muuttui 1993 ja nykyisin suomalaisilla miehillä on suurin piirtein yhtä paljon monikulttuurisia liittoja.

        Naisilla toki nykyään on myös näitä Gambian ja Karibian (mm. Kuuban) seksilomia.

        Eli pähkinänkuoressa: uomalaiset NAISET ovat niitä seksilomia harrastaneet kautta aikojen ja vasta parin viimeisen vuosikymmenen aikana miehet ovat alkaneet harrastaa niitä myös.


      • rakkaus eri asia
        seksilomaromanssi kirjoitti:

        "Enkä ymmärrä tätä teidän miesten mekkaloimista tämän naisten seksilomat -asian suhteen. Sitähän miehet ovat tehneet kautta aikojen..."

        Eli miehet ovat käyneet kauemmin seksilomilla kuin naiset? Oletko ihan järjissäsi? Turkkiin, Kreikkaan, Espanjaan (Kanarialle) yms. maihin on järjestetty matkoja jo jostain 1950-1960-luvuilta ja yhtä kauan naiset ovat käyneet seksilomilla, vaikka itse tietysti mielellään haluavat kutsua niitä spontaaneiksi lomaromansseiksi. Thaimaan matkat ovat paljon uudempi ilmiö, eikä venäläiset vaimotkaan olleet yleisiä ennen Neuvostoliiton romahdusta 1991. Tämä näkyy myös monikulttuuristen avioliittojen määrässä. Suomalaiset naiset ovat niitä harrastaneet koko itsenäisen Suomen historian ajan (mm. natsien kanssa) ja vielä 1990-luvun alkuun asti naisilla oli niitä moninkertaisesti enemmän. Neuvostoliiton romahdus, Viron itsenäisyys ja järjestettyjen Thaimaan matkojen alettua tilanne muuttui 1993 ja nykyisin suomalaisilla miehillä on suurin piirtein yhtä paljon monikulttuurisia liittoja.

        Naisilla toki nykyään on myös näitä Gambian ja Karibian (mm. Kuuban) seksilomia.

        Eli pähkinänkuoressa: uomalaiset NAISET ovat niitä seksilomia harrastaneet kautta aikojen ja vasta parin viimeisen vuosikymmenen aikana miehet ovat alkaneet harrastaa niitä myös.

        Te äijät olette aina juosseet pelkän pillun perässä.


    • matkoillaan

      harrastavat naiset saavat Suomesta vain sen luokan luusereita,joille kelpaa mikä vain, joten ei ne välitä.

      Suuri osa päätyy myös ulkomaalaisten vaimoiksi ja nyrkkeilysäkeiksi...

    • Voi voi

      Mikä hirveä häviö minulle etten kelpaisi sinulle. Olen ollut suhteessa yhteen turkkilaiseen mieheen, huom, yhteen vain ja oikeassa suhteessa, ja tämän vuoksi en kelpaisi suomalaiselle miehelle enää seurustelukumppaniksi.

      Voi ei, nyt elämäni on pysyvästi pilalla. :D

      • fahiseni

        Mulle ei käy muslimien exät, mutta kuten sanottu...maailmahan on täynnä muslimeja tai esim.työttömiä (kohtapuoliin) ahtaajia,´joita ei varmasti kiinnosta minkälainen lähiölortti milloinkin kohdalle sattuu ja minkälainen historia kenelläkin on. Kunhan saa kossua ja suht tauditonta pillua.


    • wetry

      Kuvottavat länsimaiset läskisikanaiset käyvät hakemassa AIDS:ia
      Afrikan sikailulomiltaan, Pohjois-Afrikassa AIDS on n. kymmenen
      kertaa useammalla väkilukuun verrattuna, kuin miesten suosimissa
      seksilomakohteissa. EI IKINÄ AFRIKKALAISEN ENTISTÄ !!!!

      Miehet pitäkää lippu korkealla!

      • THAIMAA JA VENÄJÄ

        Nämä kohteethan ei ole mitään naisten lomakohteita.


    • tatteli

      mitä eroa sillä on minkä värisen tai rotuisen kanssa sitä on tai missä, kondomit on keksitty, hei! Onko etelässä vai idässä vai täällä kotisuomessa, nainen on aina se saastunut paha, miehet ei vaikka niiden värkki voi olla käynyt missä vaan!!! En tunne itseäni saastuneeksi, olin 25v suomalaisen alkoholistin kans naimisissa, nyt " suhde" kurdilaisen kanssa, en sano et helppoo on tämäkään, mutta älkää tuomitko ketään tietämättä mitään!

      • miten kurdit

        kohtelevat "omia" naisiaan...kirjoitin tuohon turhaan nuo lainausmerkit, koska kurdinaisethan totisesti OVAT KURDIEN OMIA ja auta armias, jos joku ei sitä tajua niin puukosta tulee.

        Suomalaisilta miehiltä taas odotetaan suvaitsevuutta suvaitsevuuden peräänkin ja on kiltisti katseltava vierestä kun suomityttöä panee seinää vasten milloin koko kurdistan,milloin Italian laivasto.

        Kun joku vielä kertoisi,miksi minun pitäisi?

        Ei, ei tarvitse enää, suomalaiseen musliminhutsuun kosken vain nyrkillä...


    • Larexis

      Eihän tästä keskustelua meinaa syntyä, kukaan ei ole halunnut kommentoida kysymyksiäni. Yritän kuitenkin lähestyä asiaa hieman toisella tavalla.

      Kun pari naishenkilöä ovat rinnastaneet lomaseksin kotimaassa tapahtuviin yhden illan juttuihin, niin mielestäni nämä ovat monen kohdalla hieman eri asiota. Useat naiset lähtevät etelänlomalle nimenomaan hakemaan seksiä. Ja seksiä saa, joko ilmaiseksi tai rahalla, se on takuu. Kotimaassa sen sijaan yhden illan juttujen luonne on lähes poikkeuksetta sellainen, että joko niihin päädytään ikään kuin puolihuolimattomasti tai sitten tavoitteellinen seksi ei ole missään tapauksessa varmaa. Ellei sitten sitä osta vaikka seuralaispalvelusta.

      Mielestäni siis naisten tavoitteellinen lomaseksi on rinnastettavissa miesten lomamatkojen prostituutiopalveluiden hyväksikäyttämiseen. Seksi on tavoitteellista ja sitä saa takuulla. Joissakin maissa miehille hinnat ovat lisäksi nimellisiä. Ottaisitteko naiset vakavasti elämänkumppaniehdokkaaksi miehen, joka vaikkapa sanoo käyneensä viiden viimeisen vuoden aikanan vähintään kerran vuodessa harrastamassa ulkomailla seksiä prostituoitujen kanssa? Tuntuisiko tällainen mies turvalliselta perheenisältä?

      Olen itse seurustellut nuoruudessani vähän aikaa naisen kanssa, jolla oli ollut suhde balkanilaisen miehen kanssa täällä Suomessa. Oli ollut kuulemma seksikäs mies (arvostin naisen rehellisyyttä), mutta samalla väkivaltainen. Itse suhtauduin siihen lähes samalla tavalla kuin suhteeseen suomalaiseen mieheen. Jotkun balkanilaismiehen touhuista - kuten väkivaltaisuus ja naisen ylikontrollointi- tuntuivat kyllä ouduilta. Mutta sinänsä asia ei siis minua haitannut.

      Eräs pointtini tässä kirjoituksessani on se, että käytännössä mies ja nainen eivät ole edes länsimaissa tasa-arvoisia. Siis käytännössä, ei moraalisesti tai älyllisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että miehille on ylipäätään historian aikana sallittu paljon enemmän toimintavapautta kuin naisille, eikä tämä tule myöskään tulevaisuudessa muuttumaan. Miehellä voi hyvinkin olla takanaan vaikkapa 100 yhdenyönjuttua, eikä sitä välttämttä naiset kauhistele. Naista sen sijaan pidettäisiin kevytkenkäisenä vastaavan luvun kanssa, ja häneen miehet suhtautuisivat potentiaalisena perheenäitinä epäillen. Näin luulen. Ja vielä suuremmat epäilyt kohdistuisivat naisen suuriin lomaromanssimääriin, ehkä yhden kerran lomaromanssi etelänmaissa katsottaisiin usean miehen kohdalla läpi sormien.

      Tässä keskustelussa joku esitti, että naiset ovat Suomen historan aikana tutustuneet seksuaalisesti paljon enemmän ulkomaalaisiin miehiin kuin suomalaiset miehet ulkomaalaisiin naisiin. Pidän teoriaa hieman naivina. Koska miesten käytännöllinen toimintavapaus on ollut suurempi, ovat suomalaiset merimiehet, taiteilijat, kauppiaat jne. kyllä historian aikana tutustuneet aika mukavasti Hampurin, Pariisin, Pietarin jne. paikallisten naisten suloihin. Pitkäkestoisemmat ja juurevammat ihmissuhteet ovat asia erikseen, niissä luulen naisten vetäneen suomalaisia miehiä pidemmän korren.

      Ja usein vedotaan kondomeihin. Kaikki, jotka ovat niiden kanssa pelaileet, tietävät, että jossakin vaihessa tulee eteen tilanne, että väline poksahtaa tai se liukuu päältä pois. Toki tiedän omastakin kokemuksesta, että kiiman päällesattuessa mahdollisia haittavaikutuksia ei mietitä. Mutta lomaromanssit ja prostituutio ovat tässäkin hieman asia erikseen: matkalle lähtiessähän päätöksiä ja suunnitelmia tehdään ihan selvin päin ja kaiketi useat ihan järkeäänkin käyttäen.

      Mutta haluaisiko joku naisista edelleen vastata viestiketjun alkuperäisiin kysymyksiin? Ihan kiinnostaa yleisesti vaan ihmisen ajattelu ja toiminta.

      • samat oikeudet

        Itse en kyllä paras ole vastaamaan kysymyksiisi, koska kuten jo kirjoitin, en harrasta kyseistä seksimatkailua. Matkailen kyllä mutta en etukäteen suunnittele ja tiedä saavani seksiä. En edelleenkään näe eroa siinä, harrastaako/onko harrastanut paljon seksiä kotimaisen vai ulkomaisen miehen kanssa; yhtä lunttu mielestäni olen, jos olisin maannut esim. kahden sadan kotimaisen tai ulkomaisen miehen kanssa. Ja kummassakin tapauksessa asian kertominen tälle potentiaalille seurustelukumppanille olisi kyllä yhtä vaikeaa. Se, että nainen jakaa paljon tavaraansa ei tosiaankaan nosta naisen markkina-arvoa, päinvastoin ja vielä nykypäivänä. Aivan kuten kirjoitit ja taisin itsekin kirjoittaa, että sama käytös ei yhä edelleenkään ole kummallekin sukupuolelle suotavaa. Mutta sen ei pitäisi olla naisen markkina-arvoa heikentävää, mikäli tällä on ollut vakavamman puoleisia suhteita kotimaisen tai ulkomaisen miehen kanssa. Väkisinhän kokemuksia ja miehiä kertyy, kun ikä lisääntyy; kaikki eivät kohtaa sitä oikeaa parikymppisinä. Kai se jonkinlainen eletty elämä on toiselle hyväksyttävä, vai? Mutta kaipa sitten ajattelen tuota "markkina-arvoani", koska en harkittua seksimatkailua harrasta, en tosin harrasta niitä kotimaisia yhden illan juttujakaan...


      • Larexus
        samat oikeudet kirjoitti:

        Itse en kyllä paras ole vastaamaan kysymyksiisi, koska kuten jo kirjoitin, en harrasta kyseistä seksimatkailua. Matkailen kyllä mutta en etukäteen suunnittele ja tiedä saavani seksiä. En edelleenkään näe eroa siinä, harrastaako/onko harrastanut paljon seksiä kotimaisen vai ulkomaisen miehen kanssa; yhtä lunttu mielestäni olen, jos olisin maannut esim. kahden sadan kotimaisen tai ulkomaisen miehen kanssa. Ja kummassakin tapauksessa asian kertominen tälle potentiaalille seurustelukumppanille olisi kyllä yhtä vaikeaa. Se, että nainen jakaa paljon tavaraansa ei tosiaankaan nosta naisen markkina-arvoa, päinvastoin ja vielä nykypäivänä. Aivan kuten kirjoitit ja taisin itsekin kirjoittaa, että sama käytös ei yhä edelleenkään ole kummallekin sukupuolelle suotavaa. Mutta sen ei pitäisi olla naisen markkina-arvoa heikentävää, mikäli tällä on ollut vakavamman puoleisia suhteita kotimaisen tai ulkomaisen miehen kanssa. Väkisinhän kokemuksia ja miehiä kertyy, kun ikä lisääntyy; kaikki eivät kohtaa sitä oikeaa parikymppisinä. Kai se jonkinlainen eletty elämä on toiselle hyväksyttävä, vai? Mutta kaipa sitten ajattelen tuota "markkina-arvoani", koska en harkittua seksimatkailua harrasta, en tosin harrasta niitä kotimaisia yhden illan juttujakaan...

        ..pointteja sulla "samat oikeudet", eli katsantomme on lähestulkoon sama. Itse ehkä näet, että länsimaissakin pitäisi pyrkiä väen väkisin sukupuoliseen tasa-arvoon asiassa kuin asiassa, itse olen tästä hieman eri mieltä: se on liian idealistista ajattelua eikä se mielestäni tule koskaan toteutumaan. Naisilta ja miehiltä tullaan odottamaan edelleenkin erilaisia asioita käyttäytymisessä kuin ennenkin. Ja ehkä hyvä näin, onhan sukupuolilla sentään ne biologisetkin erot olemassa.


    • kannata

      kertoa miehille yhtään mitään menneisyydestään. Tieto lisää tuskaa ja voi tulla turpaankin. Ei ole miehelle kiva, kun hän miettii kuitenkin, että oliko se etelän mies parempi. Siinä ei itsetunto ainakaan nouse. Jos nainen haluaa pitää miehen, tälle tulee kertoa vaikka totuudenvastaisestikin, että hän on paras ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe