onko se eilen Yleltä tullut talonrakennus-dokumentti katsottavissa jostain ?
Jäi eilen katsomatta, mutta kiinnostas nähdä.
Eilinen dokumentti
26
1413
Vastaukset
- dokkari
löytyy yle areenasta.
ja tulee sunnuntaina, iltapäivästä viel uusintana.- Mediamaksu NON
tapaan jatkuvina toistoina aamuin illoin. Vittu eihän TV;stä muuta tulekaan.
- Vi****du joo
Mediamaksu NON kirjoitti:
tapaan jatkuvina toistoina aamuin illoin. Vittu eihän TV;stä muuta tulekaan.
..johan oli taas asiallinen kommentti.
eipä V''''''TU niin tule..ei..V'''''TU.
täs linkki suoraa filmiin. katoin läpi, hyvä pätkä rakentamisen riemuista.
http://areena.yle.fi/video/818113 - Totters
Vi****du joo kirjoitti:
..johan oli taas asiallinen kommentti.
eipä V''''''TU niin tule..ei..V'''''TU.
täs linkki suoraa filmiin. katoin läpi, hyvä pätkä rakentamisen riemuista.
http://areena.yle.fi/video/818113Tosiasia kuitenkin lienee, että uusintoja suomen TV-kanavilta tulee todellakin aamuin illoin, jopa siinä määrin että voi alkaa suoraan sanoen vituttamaan.
- -xXx-
Totters kirjoitti:
Tosiasia kuitenkin lienee, että uusintoja suomen TV-kanavilta tulee todellakin aamuin illoin, jopa siinä määrin että voi alkaa suoraan sanoen vituttamaan.
ala rakentaan taloo, niin ei jää aikaa murehtia tv:n uusintoja.
- Totters
-xXx- kirjoitti:
ala rakentaan taloo, niin ei jää aikaa murehtia tv:n uusintoja.
kaksi tehty itse, tämä viimeinen teetetty omien suunnitelmien mukaan suurelementeistä ;)
- vain suurelementistä
Totters kirjoitti:
kaksi tehty itse, tämä viimeinen teetetty omien suunnitelmien mukaan suurelementeistä ;)
tuon dokumentin jälkeen taas vähän aikaa suurelementteihin kiinnostus kasvaa. tottahan se on että nämä lankusta paikanpäällä tehtävät talot ovat niin sateiden (suomen kesän) armoilla että jos itse kastellia tekisin niin pakkasella ainoastaan.
suurelementtitalo sateelta suojaan tyypillisesti 2työpäivää tai jopa yksi jos on reilu satkun neliöitä. siinä sitä on miettimistä kastellirakentajille. Sinänsähän sillä ei väliä jos olisi aikaa sitten kastuttua kuivatella mutta seuratkaapa miten laitetaan heti tuulensuoja ja villat plus muovit paikoilleen mahd. nopeasti. sinne se kosteus jää seinän väliin. onneksi on sattunut joillekkin poutapäiviä runkovaiheeseen niin kaikki tikkutalot ei oo märkiä. - areena
vain suurelementistä kirjoitti:
tuon dokumentin jälkeen taas vähän aikaa suurelementteihin kiinnostus kasvaa. tottahan se on että nämä lankusta paikanpäällä tehtävät talot ovat niin sateiden (suomen kesän) armoilla että jos itse kastellia tekisin niin pakkasella ainoastaan.
suurelementtitalo sateelta suojaan tyypillisesti 2työpäivää tai jopa yksi jos on reilu satkun neliöitä. siinä sitä on miettimistä kastellirakentajille. Sinänsähän sillä ei väliä jos olisi aikaa sitten kastuttua kuivatella mutta seuratkaapa miten laitetaan heti tuulensuoja ja villat plus muovit paikoilleen mahd. nopeasti. sinne se kosteus jää seinän väliin. onneksi on sattunut joillekkin poutapäiviä runkovaiheeseen niin kaikki tikkutalot ei oo märkiä.Tekisi mieli sanoa,että yhtä oikeaa tapaa rakentaa ei ole,vaan jokaiselle mahdollisimman
sopiva tapa löytyy.Jos on rahaa käytettävissä paljon se helpottaa,jos ei itse viitsi tai
osaa pakko teettää,jos ei ole aikaa pitää ottaa mahdollisimman valmiina,jos vähän
rahaa kuitenkin osaamista ja aikaa voi tehdä sen tikkutalon.
Sateesta sen verran,että se haittaa huonon tuurin sattuessa jokaista rakentajaa.
Omakin talo otti runkovaiheessa vettä niskaansa monet kerrat.Villat kylläkin tuli
laitettua vasta kun ulkoverhus ja ikkunat oli paikallaan,toisin kuin tuossa dokumentissa.
Nykyään kiire tahtoo pilata taloja,ei oo aikaa tai halua kuivattaa lattioita ja rakenteita tarpeeksi.Aivan mielenkiintoinen dokumentti. areena kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa,että yhtä oikeaa tapaa rakentaa ei ole,vaan jokaiselle mahdollisimman
sopiva tapa löytyy.Jos on rahaa käytettävissä paljon se helpottaa,jos ei itse viitsi tai
osaa pakko teettää,jos ei ole aikaa pitää ottaa mahdollisimman valmiina,jos vähän
Sateesta sen verran,että se haittaa huonon tuurin sattuessa jokaista rakentajaa.
Omakin talo otti runkovaiheessa vettä niskaansa monet kerrat.Villat kylläkin tuli
laitettua vasta kun ulkoverhus ja ikkunat oli paikallaan,toisin kuin tuossa dokumentissa.
Nykyään kiire tahtoo pilata taloja,ei oo aikaa tai halua kuivattaa lattioita ja rakenteita tarpeeksi.Aivan mielenkiintoinen dokumentti.Jos haittaa sade paikallarakentajaa, niin se se vasta tuhoisaa on, jos pääsee suurelementti läpi kastumaan asennusvaiheessa. Koiranulkoilutuslenkin varteen sattuu yksi suurelementtityömaa, jota syyskesällä kauhulla katselin. Elementtifirman jätkät kävi tökkäämässä elementit pystyyn ja ristikot päälle - ja yksi aluskatevuota seinän kohdalla sateensuojana (oli toki elementit sivusuojatkin). Elementtiasennuksen jälkeen tehtaan asentajat lähti seuraavalle työmaalle ja tuollai se törötti pari viikkoa ennenkuin asiakas sai katon kiinni - onneksi ei sattunut vedenpaisumus tuossa kohtaa. Tosiasa on se, että runkovaiheessa paikallarakentajaa häiritsee vesisade vähemmän kuin huonosti ajoittuva sade suurelementtirakentaa. Haitatonta se ei toki kenellekään ole.
- the truth is there
rauno_kangas kirjoitti:
Jos haittaa sade paikallarakentajaa, niin se se vasta tuhoisaa on, jos pääsee suurelementti läpi kastumaan asennusvaiheessa. Koiranulkoilutuslenkin varteen sattuu yksi suurelementtityömaa, jota syyskesällä kauhulla katselin. Elementtifirman jätkät kävi tökkäämässä elementit pystyyn ja ristikot päälle - ja yksi aluskatevuota seinän kohdalla sateensuojana (oli toki elementit sivusuojatkin). Elementtiasennuksen jälkeen tehtaan asentajat lähti seuraavalle työmaalle ja tuollai se törötti pari viikkoa ennenkuin asiakas sai katon kiinni - onneksi ei sattunut vedenpaisumus tuossa kohtaa. Tosiasa on se, että runkovaiheessa paikallarakentajaa häiritsee vesisade vähemmän kuin huonosti ajoittuva sade suurelementtirakentaa. Haitatonta se ei toki kenellekään ole.
noinhan se menee kun sanot niin. Kyllä ainakin meidän suurelementit oli ihan muovitettu joten täysin vedenpitävät oli. naapurin tikkutalotyömaalla runko 3 viikkoa sateen armoilla.
vapaa palsta vapaat kommentit. kerron vain omista kokemuksistani, en tiedä miten muilla menee...en kerro mikä firma toimitti elementit. the truth is there kirjoitti:
noinhan se menee kun sanot niin. Kyllä ainakin meidän suurelementit oli ihan muovitettu joten täysin vedenpitävät oli. naapurin tikkutalotyömaalla runko 3 viikkoa sateen armoilla.
vapaa palsta vapaat kommentit. kerron vain omista kokemuksistani, en tiedä miten muilla menee...en kerro mikä firma toimitti elementit....muovitus on varsin suhteellinen käsite - pahimmillaan vesi pääsee sisään muttei ulos.
Mutta niinkuin sanottu, vesisade on kaikelle rakentamiselle haaste. Toinen fakta tuntuu olevan, että useimmat rakentajat uskovat aika sokeasti ostamansa tuotteen myyntiargumentaation: suurelementtiasiakkaitten mielestä paikallarakentaminen on toiseksi tyhmintä, mitä ihminen voi tehdä - ja vastaavasti paikallarakentajat mollaavat elementtirakentamista. Ja kuitenkin, jos kumpikaan järjestelmä olisi puoliksikaan niin ylivertainen kuin ostajat näillä palstoilla väittävät - se valloittaisi markkinan ennätysajassa.
Itse olen noitten järjestelmäintosten ulkopuolella pysytellä, kun sattumalta teen tätä työkseni enkä ole hirttäytynyt mihinkään materiaaliin tai rakentamisjärjestelmään, vaikka tällä hetkellä suunnittelun työjonossa onkin enempi piakalla rakennettavia kohteita.- onko jäkee vai ei
rauno_kangas kirjoitti:
...muovitus on varsin suhteellinen käsite - pahimmillaan vesi pääsee sisään muttei ulos.
Mutta niinkuin sanottu, vesisade on kaikelle rakentamiselle haaste. Toinen fakta tuntuu olevan, että useimmat rakentajat uskovat aika sokeasti ostamansa tuotteen myyntiargumentaation: suurelementtiasiakkaitten mielestä paikallarakentaminen on toiseksi tyhmintä, mitä ihminen voi tehdä - ja vastaavasti paikallarakentajat mollaavat elementtirakentamista. Ja kuitenkin, jos kumpikaan järjestelmä olisi puoliksikaan niin ylivertainen kuin ostajat näillä palstoilla väittävät - se valloittaisi markkinan ennätysajassa.
Itse olen noitten järjestelmäintosten ulkopuolella pysytellä, kun sattumalta teen tätä työkseni enkä ole hirttäytynyt mihinkään materiaaliin tai rakentamisjärjestelmään, vaikka tällä hetkellä suunnittelun työjonossa onkin enempi piakalla rakennettavia kohteita.ja valitsin suurelementin.
onko jäkee vai ei kirjoitti:
ja valitsin suurelementin.
Kummallakin järjestelmällä on puolensa. Ja lopputuloksesta harva pystyy silmämääräisesti arvioimaan, kummalla menetelmällä on tehty.
- Ihmettelenmyös
areena kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa,että yhtä oikeaa tapaa rakentaa ei ole,vaan jokaiselle mahdollisimman
Nykyään kiire tahtoo pilata taloja,ei oo aikaa tai halua kuivattaa lattioita ja rakenteita tarpeeksi.Aivan mielenkiintoinen dokumentti.Tuota minäkin ihmettelin (kun katsoin äänettömällä pikaisesti ohjelman areenasta), että miksi laittoivat eristeitä seiniin tuossa vaiheessa.
Eihän pitkästä rakentavalla kastu eristeet, kun ne laitetaan vasta kun on katto päällä, seinät, ikkunat ja ovet paikoillaan.
Muutenkin näytti pikakatselulla tosi avuttomalta puuhastelulta... Mutta varmaan siksi valittukin ko. hlöt , jotta saataisiin taas kauhistella kuinka "kauheaa" pitkästä rakentaminen on. Ihmettelenmyös kirjoitti:
Tuota minäkin ihmettelin (kun katsoin äänettömällä pikaisesti ohjelman areenasta), että miksi laittoivat eristeitä seiniin tuossa vaiheessa.
Eihän pitkästä rakentavalla kastu eristeet, kun ne laitetaan vasta kun on katto päällä, seinät, ikkunat ja ovet paikoillaan.
Muutenkin näytti pikakatselulla tosi avuttomalta puuhastelulta... Mutta varmaan siksi valittukin ko. hlöt , jotta saataisiin taas kauhistella kuinka "kauheaa" pitkästä rakentaminen on....precut talopakettimarkkinoilla. Toinen vannoo sen nimiin, että tuulensuojalevy asennetaan ensin ja sitten lasivillaa sisäkautta ollakseen säältä suojassa, toinen taas laittaa kivivillaa ja tuulensuojalevyn yhtäaikaisesti, jotta pystyvillan sovituksen saa tehtyä molemmin puolin...
Ja siitä sitten vaan vetoa lyömään, milloin kumpikin on "niskan päällä".- 9i8u7y6t
rauno_kangas kirjoitti:
...muovitus on varsin suhteellinen käsite - pahimmillaan vesi pääsee sisään muttei ulos.
Itse olen noitten järjestelmäintosten ulkopuolella pysytellä, kun sattumalta teen tätä työkseni enkä ole hirttäytynyt mihinkään materiaaliin tai rakentamisjärjestelmään, vaikka tällä hetkellä suunnittelun työjonossa onkin enempi piakalla rakennettavia kohteita.tuskin kukaan työmaalle haluaa, mutta hirsitalon pystytyksessä siitä on vähiten vahinkoa? EI muoveille!
- ja paljo
Onko se siisti punapää jo vapaana? Siis ovatko jo eronneet?
- ------------
oo jo eronnu, ainakin jos on tän palstan kirjotuksiin uskominen, niin eikös jokanen rakentaja eroon päädy.
- Pitkästä duunattu
------------ kirjoitti:
oo jo eronnu, ainakin jos on tän palstan kirjotuksiin uskominen, niin eikös jokanen rakentaja eroon päädy.
Me ollaan nyt rakennettu yksi talo pitkästä, meillä ei ole lapsia. Katselin tuota dokumenttia ja siellä se poikaressu rääkyi kaatosateessa kun vanhemmat yritti sitä anturamuottia niistä harkoista, samaten se rääkyi sisällä kun kapiaisiskä suuttui sille kun se särki jonkin tavaran, äiskä yritti vähän lohduttaa sylissä pitämällä mutta niin alkoi iskä jo parin minuutin kuluttua nokertelemaan, että äiskällä ei nyt hommat oikein joudu, että pitäis ruveta villoittamaan taas. Siinä se penska sitten yritti suksilla EPS-levyjen päällä "hiihtää" ja jotain tekemistä sille koitettiin aina raksalta löytää, kun sitä siellä piti iltakaudet venyttää mukana. Onhan toi ihan epäinhimillistä lasta kohtaan pitää pitkää päivää raksalla! Kyllä musta aikuisten pitää venyä rakennusaikana ja ei siinä nyt se parisuhde tarvii koko ajan olla ykkösenä mielessä, ei se meillä ainakaan koetuksella ollut rakennusaikana - mutta lasta kohtaan tuollainen "rakennusajanjakso", poikkeusaika elämässä, on musta kohtuutonta koska ei lapsi ymmärrä että nyt eletään tätä raksaelämää eikä se ole sitä valinnut eikä halunnut. Ei lapsen paikka ole raksalla.
Meille sopi pitkästä tekeminen kun oltiin molemmat valmiita tekemään kovasti töitä, miehellä on ammattilaistaustaa ja meillä oli hänen lisäksi toinenkin raksamies työmaalla, itse tein pintakäsittelyjä ja just villoitushommia. En vaan mitenkään näe, että itse olisin pystynyt tuolla tavalla lasta pitämään työmaalla, ei olis omatunto antanut myöten. Kyllä tuon dokumentin nähtyäni olen sitä mieltä ihan rehellisesti, vaikka monesti olen valmistaloja arvostellutkin yhdestä jos toisestakin syystä, että kyllä valmistalot on kuitenkin lapsiperheiden pelastus. Ei kaikista ole rakentajiksi, ei riitä tietotaitoa ja on oikeasti ne lapset ja työt siinä hoidettavana. Kyllä silloin on oikeasti fiksua teettää talo jollain muulla ja vaikka maksaa siitä sitten vähän "ylimääräistä". Tosin epäilen kyllä, että ne valmistalolaiset saattoi kuitenkin päästä jopa halvemmalla kuin tää "Kastelli-pari" dokumentissa, vaikka ne ei nyt sitten saaneetkaan "niitä ikkunoita". Eli nostan täysia hattua valmistaloille, ne sopii tosi monille ja on tosi hyvä että sellainenkin vaihtoehto on. - k.j.m
Pitkästä duunattu kirjoitti:
Me ollaan nyt rakennettu yksi talo pitkästä, meillä ei ole lapsia. Katselin tuota dokumenttia ja siellä se poikaressu rääkyi kaatosateessa kun vanhemmat yritti sitä anturamuottia niistä harkoista, samaten se rääkyi sisällä kun kapiaisiskä suuttui sille kun se särki jonkin tavaran, äiskä yritti vähän lohduttaa sylissä pitämällä mutta niin alkoi iskä jo parin minuutin kuluttua nokertelemaan, että äiskällä ei nyt hommat oikein joudu, että pitäis ruveta villoittamaan taas. Siinä se penska sitten yritti suksilla EPS-levyjen päällä "hiihtää" ja jotain tekemistä sille koitettiin aina raksalta löytää, kun sitä siellä piti iltakaudet venyttää mukana. Onhan toi ihan epäinhimillistä lasta kohtaan pitää pitkää päivää raksalla! Kyllä musta aikuisten pitää venyä rakennusaikana ja ei siinä nyt se parisuhde tarvii koko ajan olla ykkösenä mielessä, ei se meillä ainakaan koetuksella ollut rakennusaikana - mutta lasta kohtaan tuollainen "rakennusajanjakso", poikkeusaika elämässä, on musta kohtuutonta koska ei lapsi ymmärrä että nyt eletään tätä raksaelämää eikä se ole sitä valinnut eikä halunnut. Ei lapsen paikka ole raksalla.
Meille sopi pitkästä tekeminen kun oltiin molemmat valmiita tekemään kovasti töitä, miehellä on ammattilaistaustaa ja meillä oli hänen lisäksi toinenkin raksamies työmaalla, itse tein pintakäsittelyjä ja just villoitushommia. En vaan mitenkään näe, että itse olisin pystynyt tuolla tavalla lasta pitämään työmaalla, ei olis omatunto antanut myöten. Kyllä tuon dokumentin nähtyäni olen sitä mieltä ihan rehellisesti, vaikka monesti olen valmistaloja arvostellutkin yhdestä jos toisestakin syystä, että kyllä valmistalot on kuitenkin lapsiperheiden pelastus. Ei kaikista ole rakentajiksi, ei riitä tietotaitoa ja on oikeasti ne lapset ja työt siinä hoidettavana. Kyllä silloin on oikeasti fiksua teettää talo jollain muulla ja vaikka maksaa siitä sitten vähän "ylimääräistä". Tosin epäilen kyllä, että ne valmistalolaiset saattoi kuitenkin päästä jopa halvemmalla kuin tää "Kastelli-pari" dokumentissa, vaikka ne ei nyt sitten saaneetkaan "niitä ikkunoita". Eli nostan täysia hattua valmistaloille, ne sopii tosi monille ja on tosi hyvä että sellainenkin vaihtoehto on.hyvä kommentti. Ei pienen eikä oikeastaan isommankaan lapsen paikka ole rakennustyömaalla. No, sitähän nyt ei voi tietää miten ko. dokumentin perheessä oikeasti rakennettiin: siis oliko lapsi/ lapset mukana tasan nuo pari kertaa.
Sitten lisäisin tuohon vielä sellaisen asian, että rakennustyömaa ei varmasti ole lapselle turvallinen paikka. Sielä voi kuitenkin kaatua/pudota/ tiputtaa jotain päälleen jne. tapaturmia tuppaa sattumaan kokemattomille aikuisillekkin. Rakentamisen monet työvaiheet ovat kuitenkin kokemattomalle niin haastavia, ettei lapsen vahtiminen samaan aikaan tahdo sujua.
En silti sitä halua sanoa, etteikö lapsiperhekin voisi tehdä itse taloa. Se vaan vaatii sitten lapsille useammin hoitopaikkaa, jos molemmat haluaa olla työmaalla.
Ja vaikka vanhanaikaiselta kuullostaakin niin ei se välttämättä huono vaihtoehto ole niinkään, että se mies tekee sen talon ja nainen asiat kotona. Ainakin meillä olisi ollut varmaan käytännön pakko, jos lapsia olisi ollut rakennusaikoina. - IKKUNOISTA
Pitkästä duunattu kirjoitti:
Meille sopi pitkästä tekeminen kun oltiin molemmat valmiita tekemään kovasti töitä, miehellä on ammattilaistaustaa ja meillä oli hänen lisäksi toinenkin raksamies työmaalla, itse tein pintakäsittelyjä ja just villoitushommia. En vaan mitenkään näe, että itse olisin pystynyt tuolla tavalla lasta pitämään työmaalla, ei olis omatunto antanut myöten. Kyllä tuon dokumentin nähtyäni olen sitä mieltä ihan rehellisesti, vaikka monesti olen valmistaloja arvostellutkin yhdestä jos toisestakin syystä, että kyllä valmistalot on kuitenkin lapsiperheiden pelastus. Ei kaikista ole rakentajiksi, ei riitä tietotaitoa ja on oikeasti ne lapset ja työt siinä hoidettavana. Kyllä silloin on oikeasti fiksua teettää talo jollain muulla ja vaikka maksaa siitä sitten vähän "ylimääräistä". Tosin epäilen kyllä, että ne valmistalolaiset saattoi kuitenkin päästä jopa halvemmalla kuin tää "Kastelli-pari" dokumentissa, vaikka ne ei nyt sitten saaneetkaan "niitä ikkunoita". Eli nostan täysia hattua valmistaloille, ne sopii tosi monille ja on tosi hyvä että sellainenkin vaihtoehto on.Kyllä niitä ikkunoita saa kaikkiin muihin taloihin paitsi just älväriin. Minunkin mielestä se ikkunoiden (siis kunnollisten) puute on älvärin pahin vika. Ja juuri ni pikkuiset "ikkunat" tekee siitä niin ruman.
Rouvalla oli kyllä ihan hyvän näköinen per se. - Vihainen nainen
IKKUNOISTA kirjoitti:
Kyllä niitä ikkunoita saa kaikkiin muihin taloihin paitsi just älväriin. Minunkin mielestä se ikkunoiden (siis kunnollisten) puute on älvärin pahin vika. Ja juuri ni pikkuiset "ikkunat" tekee siitä niin ruman.
Rouvalla oli kyllä ihan hyvän näköinen per se.Häpeisit edes! Kenenkään muotoja sovi tuolla tavalla arvostella.
- puo
IKKUNOISTA kirjoitti:
Kyllä niitä ikkunoita saa kaikkiin muihin taloihin paitsi just älväriin. Minunkin mielestä se ikkunoiden (siis kunnollisten) puute on älvärin pahin vika. Ja juuri ni pikkuiset "ikkunat" tekee siitä niin ruman.
Rouvalla oli kyllä ihan hyvän näköinen per se.perse oli todella namu
- seitsemän kääpiötä
puo kirjoitti:
perse oli todella namu
harvalla ukolla on tommonen vaimo joka painaa pitkää päivää raksalla. Kyl se yleensä on niin et ukko painaa raksalla ja muija pesee pyykkiä kotona. kyl tommonen raksavaimo pitäs nostaa jalustalle!
Törkeää arvostella toisen nättiä ahteria vaikka se totta onkin. Ei kaikkea tarvii sanoa mitä sylki suuhun tuo. Ei sullekkaan uimahallin saunassa sanota et ompas sulla pieni... - areena
seitsemän kääpiötä kirjoitti:
harvalla ukolla on tommonen vaimo joka painaa pitkää päivää raksalla. Kyl se yleensä on niin et ukko painaa raksalla ja muija pesee pyykkiä kotona. kyl tommonen raksavaimo pitäs nostaa jalustalle!
Törkeää arvostella toisen nättiä ahteria vaikka se totta onkin. Ei kaikkea tarvii sanoa mitä sylki suuhun tuo. Ei sullekkaan uimahallin saunassa sanota et ompas sulla pieni...ei tarvi sanoo mitä ajattelee.Hieno vaimo ei tarvis alistaa!
- pena6
areena kirjoitti:
ei tarvi sanoo mitä ajattelee.Hieno vaimo ei tarvis alistaa!
Aivan ihana nainen. Ottaisin vaimoksi koska tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211118Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864