Joskus näkee pikkukoiria, jotka tärisee. En nyt tarkoita kylmässä palelemista, vaan ihan vaan tärisee. Mistä on kysymys? Pelkääkö vai onko jokin hermostollinen vika, vai mikä? Näyttää joka tapauksessa kurjalta.
Kerran koirapuistossa oli yksi pikkuinen puudeli, joka tärisi kovasti ja kun kysyin omistajalta siitä, sanoi hän vain et "se on aina tommonen, ei sitä mikään vaivaa."
Jos oma koirani tärisisi sillä tavoin veisin välittömästi e.lekuriin! Ei sellainen ole normaalia minkään kokoisella/rotuisella eläimellä!
Pieni koira
2
356
Vastaukset
- 2 toitsun omistaja
Itselläni on kaksi venäjäntoyta, jotka molemmat tärisevät milloin mistäkin syystä. Ne tärisevät kun niillä on kylmä, tai jos niitä hermostuttaa, mutta tärisevät myös jos ovat innostuneita tai kaipaavat huomiota. Tuo täriseminen on ainakin venäjäntoylla ihan rotuun kuuluva piirre, eikä se aina tarkoita että koiralla olisi joku hätänä. Tietysti silloin kun ne tärisevät kylmästä tai stressin takia, vien ne sisään tai pois hermostuttavan asian läheltä. Mutta jos ne ovat oikein innoissaan esim. lapsista tai tutuista ihmisistä niin silloinhan tärinälle ei voi mitään. :)
- aloitt.
Kiitos vastauksestasi :) Ison, ei-tärisevän ;) koiran omistajana en ole tottunut sellaista näkemään ja se on näyttänyt minun silmissäni tosi huolestuttavalta. Hyvä, kun siinä ei, ainakaan aina, ole mitään ikävää taustalla. Rauhoittaa mieltäni tietää se ja helpottaa pikkuisiin tutustumista. Terveisiä pikkuisille toyllesi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1354400Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092184- 641518
- 561267
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1321096Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49866Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31793Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k8788Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39775