Joskus näkee pikkukoiria, jotka tärisee. En nyt tarkoita kylmässä palelemista, vaan ihan vaan tärisee. Mistä on kysymys? Pelkääkö vai onko jokin hermostollinen vika, vai mikä? Näyttää joka tapauksessa kurjalta.
Kerran koirapuistossa oli yksi pikkuinen puudeli, joka tärisi kovasti ja kun kysyin omistajalta siitä, sanoi hän vain et "se on aina tommonen, ei sitä mikään vaivaa."
Jos oma koirani tärisisi sillä tavoin veisin välittömästi e.lekuriin! Ei sellainen ole normaalia minkään kokoisella/rotuisella eläimellä!
Pieni koira
2
351
Vastaukset
- 2 toitsun omistaja
Itselläni on kaksi venäjäntoyta, jotka molemmat tärisevät milloin mistäkin syystä. Ne tärisevät kun niillä on kylmä, tai jos niitä hermostuttaa, mutta tärisevät myös jos ovat innostuneita tai kaipaavat huomiota. Tuo täriseminen on ainakin venäjäntoylla ihan rotuun kuuluva piirre, eikä se aina tarkoita että koiralla olisi joku hätänä. Tietysti silloin kun ne tärisevät kylmästä tai stressin takia, vien ne sisään tai pois hermostuttavan asian läheltä. Mutta jos ne ovat oikein innoissaan esim. lapsista tai tutuista ihmisistä niin silloinhan tärinälle ei voi mitään. :)
- aloitt.
Kiitos vastauksestasi :) Ison, ei-tärisevän ;) koiran omistajana en ole tottunut sellaista näkemään ja se on näyttänyt minun silmissäni tosi huolestuttavalta. Hyvä, kun siinä ei, ainakaan aina, ole mitään ikävää taustalla. Rauhoittaa mieltäni tietää se ja helpottaa pikkuisiin tutustumista. Terveisiä pikkuisille toyllesi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442